Slechtste communicatie ever

Woning wordt nu minstens een half jaar te laat opgeleverd, drie keer is de opleveringscyclus opgeschoven, telkens als de geplande datum al verstreken was. Daarnaast zijn er twee puien gewijzigd in onze woning en verloopt het contact hierover uitzonderlijk moeizaam. Slechtste communicatie ooit bij een nieuwbouwproject. PS begrijp niet wat de reactie bij andere reviews "we nemen het mee" betekent, zegt niets.

Goede, duidelijke service

Contact is goed, snel antwoord op vragen.

Snelle en goede service.

Tot nu toe (bouw begint deze maand) goede ervaring gehad. Snelle en goede service als het gaat om vragen en contact via mail/telefoon.

• Vakmanschap N.v.t.
  • Prijs/kwaliteit N.v.t.
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Beste Jesse, Bedankt voor je mooie review! We proberen uiteraard dit op dezelfde manier voort te zetten. Met vriendelijke groet, Manon, Romy en Sandra

Goede bouw, after-service laat veel te wensen over.

Over het algemeen zijn we tevreden met onze woning. Ruwbouw goed gezet. Maatvoering over het algemeen volgens plattegrond op enkele uitzonderingen na. Gekozen opties allemaal aanwezig, wel goed om dit te checken. Service-meldingen moeten via een web-formulier worden gemaakt en vervolgens duurt het weken totdat je iets hoort, of je hoort helemaal niets en kan er zelf achteraan bellen. Hetzelfde voor punten die zijn aangedragen tijdens de oplevering. Na drie maanden hebben we nog steeds opleverpunten open staan.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste Vyvian, Hartelijk dank voor het plaatsen van een review en wat vervelend om te horen dat je het traject op dat punt zo hebt ervaren. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Wij nemen je opmerkingen mee en wensen je heel veel woonplezier! Met vriendelijke groet, Manon, Romy en Sandra

Geen doorpakkers

Zeer betrouwbaar tijdens de bouw, ook het contact met de kopers ondersteuning was zeer goed. Na oplevering helaas weinig regie. We wachten al meer dan een half jaar op een aantal opleverpunten.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Beste Erik, Hartelijk dank voor het plaatsen van een review en wat vervelend om te horen dat je het traject op dat punt zo hebt ervaren. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Wij nemen je opmerkingen mee en wensen je heel veel woonplezier! Met vriendelijke groet, Manon, Romy en Sandra

Goede dienstverlening, trage reactietijd

Tijdens de bouwperiode goede en snelle communicatie. Helaas na de oplevering veel wachttijd en zelfs soms geen reactie. Helaas zelfs via aangetekende brief moeten bewerkstelligen dat er reactie kwam. Gelukkig daarna wel oplossingen. Het ligt er ook maar helemaal aan met welke personen je binnen K&deK te maken hebt.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Beste heer, mevrouw, Hartelijk dank voor het plaatsen van een review en wat vervelend om te horen dat u het traject op dat punt zo hebt ervaren. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Wij nemen uw opmerkingen mee en wensen u heel veel woonplezier! Met vriendelijke groet, Manon, Romy en Sandra

Positief, zeker aan te bevelen.

Duidelijke afspraken, goed bereikbaar en een mooi resultaat.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste heer, mevrouw, Bedankt voor het mooie compliment en we wensen jullie nog veel woonplezier. Met vriendelijke groet, Manon, Romy en Sandra

Prettig betrouwbaar en bereikbaar

Bij vragen werden wij altijd goed geholpen. Alles is heel duidelijk opgesteld op de site die gebruikt wordt. HIerin kun je alles terug vinden aan gemaakte afspraken. Meerdere kijk momenten van de woning hebben wij ook als prettig ervaren.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Aanbouw/dakopbouw, Badkamer
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Positieve ervaring met bouw en kopersbegeleiding

Wij hebben tot nu toe een positieve ervaring met Kroon & de Koning. Ons huis is goed opgeleverd met nauwelijks restpuntjes, alles is goed afgewerkt. Ook het contact met kantoor en met de opzichter hebben wij als prettig ervaren. Het stellen van vragen was altijd mogelijk en hier kregen wij, voor zover als mogelijk, heldere antwoorden op. Ook bij de oplevering werd de tijd genomen om e.e.a. uit te leggen en werden diverse tips gegeven.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste mevrouw Van den Bos Hartelijk dank voor het invullen van deze mooie review. Fijn om te horen dat u dat zo heeft ervaren. Wij wensen u nog heel veel woonplezier in uw nieuwe woning. Met vriendelijke groet, Romy, Manon en Sandra

Er is niet veel medewerking en erg rommelig.

Heel het traject is helaas erg rommeling gegaan. Er was weinig medewerking en op antwoorden konden we lang wachten. Verkeerde tegels gezet in de badkamer en nog steeds niks gehoord over een oplossing. Nee ik zou zelf niet voor ze hebben gekozen en ik adviseer het ook niemand.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste familie Hoogerwerf, Hartelijk dank voor het invullen van de review en wat vervelend om te hroen dat u het traject zo heeft heeft ervaren. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Van mijn collega heb ik begrepen dat de leverancier van de tegels contact met u gaat opnemen of inmiddels heeft opgenomen. Hopelijk zorgt dat alsnog spoedig voor het gewenste resultaat. Met vriendelijke groet, Manon van Dongen Kopersbegeleider

Erg tevreden

Als prettig ervaren en super blij met de nieuwe woning

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste Maikel, Hartelijk dank voor het invullen van deze mooie review. Fijn om te horen dat je dat zo hebt ervaren. Wij wensen je nog heel veel woonplezier in de nieuwe woning. Met vriendelijke groet, Romy, Manon en Sandra

Ze hebben geweldig werk geleverd. De punten die wij vonden werden meteen opgelost tijdens de voorschouw en oplevering. De woning werdt zeer netjes opgeleverd. Uitleg was zeer duidelijk. Van de uitvoeder veel tips meegekregen. Tijdens de bouw werdt er op vragen snel gereageerd. Goede begeleiding.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging, Isoleren (deel) woning, Beglazing en kozijnen
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste mevrouw Ranita, Hartelijk dank voor het invullen van deze mooie review. Fijn om te horen dat u dat zo heeft ervaren. Wij wensen u nog heel veel woonplezier in uw nieuwe woning. Met vriendelijke groet, Romy, Manon en Sandra

Je bent als koper niet een van de velen, maar je hebt het gevoel dat je een beetje een band opbouwt.

Gedurende het bouwproces werden we prima begeleid door Sandra, Romy en Manon van kopersbegeleiding. Er werd snel gereageerd op onze vragen. Ook in het laatste stadium, die van de oplevering, hebben we fijne ervaring met de uitvoerder Michael gehad. een mooi voorbeeld waarin een groot bedrijf klein in is gebleven. De klant staat voorop. En kwalitatief is er heel goed werk afgeleverd. en een keurig schone oplevering. Chapeau!!!!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Beste Jacques, Hartelijk dank voor het invullen van de review. Fijn om te horen dat jullie dat zo hebben ervaren. Wij wensen jullie nog heel veel woonplezier in jullie nieuwe woning. Met vriendelijke groet, Romy, Manon en Sandra

Oefening in geduld

We werden soms wel blij gemaakt toen er gezegd werd voor de kerst wordt het in ieder geval opgeleverd. Dit was helaas niet zo. Maar verder zeer tevreden over de bouw.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Beste Gerry, Hartelijk dank voor het invullen van de review. Fijn om te horen dat jullie dat zo hebben ervaren en bedankt voor jullie geduld. Wij wensen jullie nog heel veel woonplezier in jullie nieuwe woning. Met vriendelijke groet, Romy, Manon en Sandra

Kroon en De Koning hebben gedurende de bouw van ons appartement boven onze verwachtingen gepresteerd

Kroon en De Koning hebben een goed appartement opgeleverd en gedurende de bouw hebben zij zich flexibel opgesteld. De communicatie is uitstekend verlopen. Aannemers hebben niet het beste imago, maar Kroon en De Koning hebben aangetoond dat dit ook anders kan.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Beste Dick, Hartelijk dank voor het invullen van de review. Fijn om te horen dat jullie dat zo hebben ervaren. Wij wensen jullie nog heel veel woonplezier in jullie nieuwe woning. Met vriendelijke groet, Romy, Manon en Sandra

Top bouwer, Kroon en de Koning

Netjes, klantvriendelijk, heel snel een antwoord op mijn vragen, geen rommel in je huis tijdens de bouw, heel veel overleg over alles, te veel punten om ze allemaal te benoemen, zeer vriendelijke uitvoerder Michael, dames op kantoor antwoorden zeer snel. En natuurlijk zijn er ook punten die niet voorzien waren, maar dan werd er wel naar een oplossing gekeken. Een super tevreden bewoner.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Beste Cock en Emmy, Hartelijk dank voor het invullen van de review. Fijn om te horen dat jullie dat zo hebben ervaren. Wij wensen jullie nog heel veel woonplezier in jullie nieuwe woning. Met vriendelijke groet, Romy, Manon en Sandra

Betrouwbare en goede aannemer

Klantgericht, informatief sterk. Aanbod meer en minder werk prima in balans. Kwaliteit leveren vind men belangrijk. Relatief weinig opleverpunten. Klant staat centraal.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Beste Jaap, Hartelijk dank voor het invullen van de review. Fijn om te horen dat jullie dat zo hebben ervaren. Wij wensen jullie nog heel veel woonplezier in jullie nieuwe woning. Met vriendelijke groet, Romy, Manon en Sandra

Mooi appartementen complex!

Goede service en communicatie tijdens het hele proces. Maar een paar kleine punten bij oplevering, maar dit werd meteen opgelost. Dank jullie wel!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Beste Lida, Hartelijk dank voor het invullen van de review. Fijn om te horen dat u dat zo heeft ervaren. Wij wensen u nog heel veel woonplezier in uw nieuwe woning. Met vriendelijke groet, Romy, Manon en Sandra

Kroon & de Koning bv (ga je diep schamen)

Qua proces tijdens de bouw waren we redelijk tevreden. De kopersbegeleiders zijn uiterst vriendelijk en proberen gedegen antwoord te geven op vragen. Het project heeft minimale vertraging opgelopen. Eerst vonden we dat fijn, maar achteraf hadden we gehoopt dat men wat minder haast had gehad. Haastige spoed is ook in dit geval absoluut niet goed. Toen het moment eenmaal daar was, waren wij zeer verheugd met de oplevering van onze woning (al bleek tijdens de vooroplevering dat er 51 punten waren). Bij oplevering bleken hiervan nog 30 open te staan (weliswaar kleine punten). Eenmaal de sleutel ontvangen blijkt K&dK (met name de afdeling service!!) onbetrouwbaar en laten zij kersverse eigenaren aan hun lot over. Zogenaamd reageren binnen vijf werkdagen (ze hebben nog nooit gereageerd sinds november). Onbereikbaar voor spoedmeldingen. Het ondeugdelijk oplossen van punten of gebreken. Onvoldoende monitoren of onderaannemers kwaliteit bieden. Het is letterlijk en figuurlijk dweilen met de kraan open. Vakmanschap is ver te zoeken en de afdeling service weet echt niet wat service betekend. In ons geval betekent dit dat we zullen gaan wonen in woning die eigenlijk onbewoonbaar is (lees: geen warm water voorziening) én momenteel last heeft van lekkage, dit laatste samen met ongeveer 10 andere woningen. Zodra er collectief iets aan de hand is, lijkt er enigszins beweging te komen, maar een oplossing is nog steeds niet gevonden. Zoals eerder vermeld blijven alle andere punten liggen en wordt er niks over gecommuniceerd. Onnodig, zeer frustrerend en eigenlijk beneden alle peil. Oftewel een zeer bittere nasmaak. Dat hadden wij ons echt heel anders voorgesteld.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Goedemorgen Sijmen, Vorige week hebben we uitgebreid telefonisch contact gehad naar aanleiding van je review. Via deze weg wil ik je nogmaals bedanken voor je openheid vorige week. We zijn er intern mee aan de slag en zoals aangegeven hoop ik dat we elkaar over een tijd nog een keer spreken en dat we een ander gesprek hebben omdat alles naar behoren is opgelost. Met vriendelijke groet, Manon van Dongen

Te weinig begeleiding

Alle nieuwe technieken in de woning zijn alleen op portal te lezen, het zou voor ons prettig geweest zijn als daar meer persoonlijke uitleg gegeven was.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste Willem, Hartelijk dank voor het invullen van de review. We hebben geprobeerd u zo goed mogelijk te begeleiden tijdens het koop- en bouwproces. Jammer om te horen dat jullie dat op dat punt niet zo hebben ervaren. Wij nemen uw opmerkingen mee en wensen u heel veel woonplezier! Met vriendelijke groet, Sandra Verhoeven Kopersbegeleider

Mooie woning opgeleverd, zeer tevreden

Goed geholpen in het proces van keuzes maken en alle vragen die daarbij kwamen kijken. De bouwers hebben hard gewerkt en ons geholpen tijdens kijk momenten, en (voor) oplevering. Heel fijn contact. Wat wij wel jammer vonden is dat wij sommige keuzes (bij nader inzien) wilden aanpassen (met redelijk lage impact) maar daar was geen ruimte voor. Dit moest dan via de kopersbegeleider en daarna werd het een soort black box en na enige dagen/weken kwam er dan een terugkoppeling dat het niet mogelijk was.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Beste Yvette, Hartelijk dank voor het invullen van de review. Fijn om te horen dat jullie dat zo hebben ervaren behalve dan van sommige keuzes die jullie wilden aanpassen. Helaas kan dat niet altijd. Wij wensen jullie nog heel veel woonplezier in jullie nieuwe woning. Met vriendelijke groet, Sandra

Blij met onze mooie woning

Minpunten: Dat we geen 3d-model konden krijgen en dat het voor ons een stuk goedkoper was om onze wensen buiten het project om te realiseren, dus casco. Pluspunten: een prachtige woning opgeleverd, duurzaam, en we zijn constant goed op de hoogte gehouden tijdens het project. We zijn er heel blij mee.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste Anne Mieke, Hartelijk dank voor het invullen van de review. Fijn om te horen dat jullie dat zo hebben ervaren. Wij wensen jullie nog heel veel woonplezier in jullie nieuwe woning. Met vriendelijke groet, Romy, Manon en Sandra

Kundig en flexibel

Kroon & de Koning werken nauwkeurig en zijn flexibel. Duidelijke communicatie.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Overige

Kundig en flexibel

Kroon & de Koning werken nauwkeurig en zijn flexibel. Duidelijke communicatie.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Te weinig aandacht door kopersbegeleider!

Wij wilde heel graag een uitbouw en wij hebben info gekregen als onze buren ook een uitbouw kiezen dan krijgen wij €5000 korting maar u kopersbegeleider heeft tegen ons gezegd dat niemand heeft uitbouw gekozen maar bij de eerste kijkdag kwamen wij achter dat toch onze buren hebben uitbouw. Toen vroeg ik aan de kopersbegeleider hoe kan dit zo te zien na het rouwoptie heeft mijn buren toch uitbouw gekozen en waarom hebben jullie niet aan ons gevraagd terwijl wij wel aangevraagd krijg ik als antwoord de koper heeft via de makelaar dat geregeld. Wij vonden het erg jammer dat jullie op twee maten werken! Jullie zijn erg klantvriendelijk maar niet klantgericht! Ik hoop dat jullie in jullie volgende opdracht en klantvriendelijk en klantgericht zijn.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste heer en mevrouw Beyhan, Hartelijk dank voor het invullen van de review. We hebben geprobeerd u zo goed mogelijk te begeleiden tijdens het koop- en bouwproces. Jammer om te horen dat jullie dat op dat punt niet zo hebben ervaren. Zoals ik heb begrepen heeft mijn collega reeds contact met u hierover gehad en heeft zij dit toegelicht aan u. Met vriendelijke groet, Manon van Dongen

Over Bouwnu