nemen klanten totaal niet serieus

zo goedkoop mogelijk bouwen, liegen en bedriegen. Afspraken niet nakomen de woning met veel gebreken opleveren en doen alsof ze dom zijn daarna als je erover begint. Schade niet vergoeden die ze veroorzaakt hebben. Niet via hun kopen is mijn advies. Bespaart je echt veel koppijn!

professioneel en erg vriendelijk

professionele begeleiding bij het maken van alle keuzes. Super fijn dat alles onder één dak in de Warehouse geregeld kon worden. De wooncoach en adviseurs waren allemaal super vriendelijk en betrokken. Na oplevering bleven er een aantal gebreken over. De afspraak werd snel gemaakt en de monteur heeft alle gebreken hersteld Communicatie tijdens de bouw kon wat frequenter. In periodes dat er weinig gebeurt, zou ik graag tussentijdse updates horen.

Hartelijke mensen!

Volledige documentatie en uitleg omtrent project en woning, veel heldere info op site incl. mooie impressie foto's. bij oplevering wel een aantal punten, maar gelukkig heel snel en vakkundig opgelost. De mensen in de service zijn erg vriendelijk en behulpzaam.

Teveel problemen na oplevering

Overal kieren, lekkages, niet sluitende deuren, niet juist geplaatst tegelwerk, oerlelijke kitranden, de lijst is eindeloos. Koop geen nieuwbouw via ERA Contour, het is de hoofdpijn niet waard.

Geen verantwoordlijkheid nemen

Gevraagd om vloerverwarming aan te leggen in de garage omdat we deze na de bouw zouden toevoegen tot woonkamer. Herhaaldelijk gesprekken over gevoerd. Maar nu is de vloerverwarming maar 15 graden in de garage aanbouw. En beweren ze omdat het niet in de stukken voorkomt dat we de aanbouw van plan waren, 15 graden genoeg is. Had het ons nou van te voren verteld hadden we huus wel meer betaald om het zo te krijgen. Maar dat de optie bestond of dat het nodig was om dit te vermelden was ons niet voorgelegd. Ze wensten ons veel succes en koop maar een electrische kachel

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Vloer
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Kwalitatieve bouwer en hele vriendelijke mensen

Het contact met de wooncoach heb ik als een super sterk punt ervaren. Persoonlijke service, snel antwoorden, duidelijke communicatie, altijd bereikbaar, oprecht en zelfs een verjaardagscadeau'tje gekregen op mijn verjaardag. Daarnaast meedenkend, creatief en precies. Super bedankt! Daarnaast positief vanuit ERA dat er goed wordt gekeken naar invulling van de binnentuinen, en dat alles elkaar versterkt.

Zeer slechte aannemer

De ellende begint al bij de oplevering. Deuren hangen scheef, kieren op vreemde plekken, een steunpilaar van de woning staat scheef,. Ze leveren de gang op met de lelijke verwarmingsinstallatie open en bloot. Toen ik daar een kast wilde plaatsen en een bedrijf de boel kwam opmeten bleek dat er enorme verschillen zijn in maatvoering (centimeters!). M.a.w. alles loopt scheef. De vloerkoeling heeft nooit gewerkt en steeds sturen ze dezelfde prutser van een monteur die concludeert dat "alles goed staat" maar ze weigeren verder te onderzoeken wat er aan de hand is. Dit is een aannemer met een enorme minachting voor hun klanten.

Heel slecht

hele slechte communicatie, alles half afmaken, slordig werken, onbetrouwbaar personeel!

• Prijs/kwaliteit N.v.t.
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Garage/schuur, Vloer, Badkamer, Isoleren (deel) woning, Beglazing en kozijnen
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

soms is het per persoon de communicatie moeilijk. maar sociale mensen, en ik ben goed geholpen

• Prijs/kwaliteit N.v.t.
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Vloer, Keuken, Badkamer
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Super slecht

Dit is mijn 3de nieuwbouwhuis. en nog nooit zo een slechte bouwer. Niks aan dit huis klopte. Communicatie slecht. Niet afmaken. Het is dat je geen nul sterren kan geven . Want ze zijn niet eens 1 ster waard. Schuld op andere schuiven. Stoppen blijven springen is niet onze schuld. Buitendeur is niet geverfd zoals afgesproken is niet onze schuld.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Slechte communicatie, zeer slecht werk

Bij oplevering heel veel slecht geleverd of gewoon niet werkzaam. Commmuniceert niet over wanneer en hoe ze dingen gaan repareren. Markeren in hun online omgeving problemen als opgelost zonder langs te komen.

Slecht

Komen geen enkele afspraak na.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Goede voorbereiding goede bouwperiode goede afhandeling

Prettige en duidelijke samenwerking

Doei

Doe is effe normaal net alles ingevuld.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Kwaliteitsaannemer met prima eigen personeel

Zie ingevulde vragenlijst

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Personeel kundig,bouwvakkers mogen wel meer respect hebben voor je huis

Grote trilmachine op een pas gegoten dekvloer in de woonkamer kan echt niet.Sigarettenpeuken en vieze koffievlekken

zie onder

tijdens de bouw goed na de betaling en de oplevering slecht alles door wegvluchten in het gebruik van home dna en geen direkt kontakt

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Klachten worden snel behandeld en opgelost.

Prima bouwers, maar na de oplevering geven ze niet thuis

Prima bouwers, maar na de oplevering geven ze niet thuis

Slecht bedrijf

Ik heb een woning gekocht en voel me belazerd door het bedrijf. Komen afspraken niet na! Ze nemen geen verantwoordelijkheid voor fouten! Ze spelen samen met andere bedrijven onder 1 dak om geld te verdienen.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Era is een zeer professioneel en kundig bedrijf met werknemers die klantvriendelijkheid snappen!!

Wij hebben het gehele proces, dat komt kijken bij het kopen van een nieuwbouwhuis, ervaren als zeer prettig. De mensen zijn kundig, vriendelijk en zeer professioneel. Daarnaast lossen ze de "problemen", die niet bij derden liggen, snel en kundig op. Wel een aandachtspunt is dat er betere keuzes gemaakt moeten worden mbt de samenwerkingspartners, want de bedrijven waarmee ik te maken heb gehad hebben niet allemaal de professionaliteit en klantvriendelijk. Als laatste vind ik dat Era iets meer vingen aan de pols moet houden als acties bij derden liggen.

Slechte lift

In december ons nieuwbouw appartement opgeleverd gekregen. De lift is in oktober opgeleverd aan Era contour. Vanaf dag een problemen met deze Otis lift. Zowel Era als Otis laten dit probleem maar voortsudderen en misbak slagkracht. Wekelijks storingen en al 6 weken printplaten in bestelling Gewoon nieuwe lift erin zetten Otis/ Era en niet afschuiven op de bewoners. Wij hebben recht op een goede lift Ook Era laat ons zitten terwijl ze zelf een slechte lift hebben geaccepteerd. Is zeer nalatig gedrag. Onderstaande beoordeling heeft echt met alleen de lift te maken. Andere processen zijn best redelijk voor elkaar bij Era

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Werk gedaan wat moest, geen problemen gehad; tevreden

Tevreden over de woning, natuurlijk met een paar kleine schoonheidsfoutjes. Maar niets kan perfect zijn. Contact met medewerkers was prima; ben vooral fan van Bert. Bert die helpt graag en legt ook altijd alles uit als je iets niet begrijpt.

Zeer professioneel en klantvriendelijk

Zilverstraat 39 2718RP ZOETERMEER

Over ERA Contour B.V.

ERA Contour creëert ruimte. Samen met onze klanten bedenken en maken wij buurten en wijken. We zitten aan tafel met gemeenten, corporaties, consumenten, beleggers en andere ontwikkelaars om plekken te maken waar mensen gelukkig en veilig leven. Of het nu gaat om door ons ontwikkelde projecten of projecten voor derden: wij werken nooit alleen, samenwerken is onze kracht! Onze kernactiviteiten zijn nieuwbouw, renovatie & groot onderhoud, onderhoud & beheer en transformatie van woningen.

Over Bouwnu