Heldere communicatie en fijn contact

Kwaliteit van de woning bij oplevering was goed. Vragen werden snel beantwoord

Vriendelijk en kundig

We zijn door Hendriks op een goede manier geholpen in ons traject van een nieuwbouwwoning. Extra dank aan Lisette en Mark voor de fijne communicatie!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste Isabel, Bedankt voor je review en de positieve feedback. We zullen de extra bedankjes doorzetten naar de collega's! Wij wensen jullie verder veel woonplezier in jullie prachtige nieuwe woning. Met vriendelijke groet, Projectteam Hart van de Waalsprong te Lent

Tot oplevering prima, daarna geen fijne ervaring.

Huis niet netjes opgeleverd, vies, veel gebreken. Welke met veel moeite opgelost worden. Communicatie met uitvoerder in eerste instantie prima, nadat wij er achteraan zaten trad hij uit contact. En het contact wat er was, was niet prettig!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste Mandy, Bedankt dat je de moeite hebt genomen om een review achter te laten via de website van BouwNu. Naar aanleiding van uw feedback hebben wij onze collega's geïnformeerd. Mocht er in het vervolg toch nog wat zijn? Zou u ons dan via HomeCTRL een bericht willen sturen? Zo proberen wij onze collega's buiten op de bouwplaats wat te ontlasten en te voorkomen dat dit goede contact verslechterd. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Projectteam Huurlingsedam te Wijchen.

Matig

Voor het hoogsegment valt het achteraf tegen we hadden het hoger ingeschat qua bedrijf

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste Selena, Wij streven naar perfectie ongeacht in welk segment de woning valt. Jammer dat wij uw woning niet naar tevredenheid hebben kunnen realiseren. Gezien het lage aantal opleverpunten (voornamelijk kleine schilderpuntjes), kunnen wij ons dan ook niet vinden in uw beoordeling. Wij wensen u dan toch veel woonplezier in uw nieuwe woning / wijk. Met vriendelijke groet, Projectteam Thuis in de Veste cluster 22 te Helmond

Zakelijke doch constructieve samenwerking tussen ontwikkelaar/verkoper en koper

In de voorbereiding op de bouw van ons huis prima samengewerkt met de wooncoach. Tijdens de bouw geconstateerd en bij de oplevering vastgesteld dat er veel mis gaat. Bijvoorbeeld: Bij de oplevering geen kraan en afvoer in keuken...? Om die reden zwaar teleurgesteld in het aantal gebreken (23) waarvan de kwaliteit van het herstel van de opleverpunten en kwantiteit (snelheid) te wensen overliet. Nu na ruim 7 maanden is het laatste punt opgeleverd en het formulier getekend.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste Jaap en Marieke, Bedankt voor het invullen van een review! We zijn trots op het project welke we samen met onder andere de kopers hebben mogen realiseren. De punten van aandacht zijn bij ons bekend en we zullen er hard aan werken om hier in de toekomst een betere vervolg aan te kunnen geven. Tevens bedankt voor de fijne samenwerking en het fijne contact. Namens Hendriks Bouw wensen wij u veel woonplezier in uw nieuwe woning.

Ontevreden bij oplevering

Beste, Het kopen van een nieuwbouwwoning doe je niet zomaar, er komt veel bij kijken, en je hebt met veel partijen te maken. Communicatie met alle partijen ging probleemloos en de bouw is gerealiseerd zoals afgesproken door Hendriks Bouw en Ontwikkeling. Vooral het kopersportaal "HOOMCTRL" is handig. Het kopersportaal biedt kopersbegeleiding, digitaal onderteken en ondersteuning tijdens de bouw. De keuzes (badkamer, WC en keuken) en opties (dakramen, extra leidingen, etc.) zijn allen keurig meegenomen in de bouw. De verkoopfacturen zijn correct en verspreid zoals afgesproken tot aan de oplevering van de woning. Bijna 2 jaar later is onze woning opgeleverd. Een puntje van kritiek is op zijn plaats voor de voorschouw en de oplevering. Beide verliep tamelijk teleurstellend. Voor beide uitnodigingen moesten we een half uur wachten voordat we naar binnen konden. De voorschouw verliep goed, alle kritieke punten werden door de uitvoerder genoteerd en serieus genomen. De oplevering verliep teleurstellend. Alle punten die je hebt gevonden tijdens de voorschouw dien je zelf opnieuw allemaal te controleren omdat er niet verteld wordt wat wel of niet is opgelost. Omdat de oplevering slechts een week later gepland staat merk je natuurlijk dat niet alle punten zijn opgelost. Als je hier iets van zegt dan probeert de uitvoerder dit ter plekke nog even te regelen (zodat het niet in het proces verbaal komt). Er komt nog even een voeger een complete rand boven de deur voegen en er komt nog even een schilder met verf en kwast nog even een latje verven. Dit komt echt niet professioneel over en bevestigd nog maar eens dat het netjes afwerken van de woning niet al te serieus word genomen.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste Danijela, Bedankt voor het geven van de feedback naar aanleiding van de oplevering va uw woning. Vervelend om te horen dat u de oplevering als negatief heeft ervaren. Door het uitlopen van een oplevering voor u, was onze medewerker helaas wat later aanwezig. Dat verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs, onze excuses daarvoor. Om de woning netjes op te leveren is het raam, wat helaas niet helemaal schoon was bij oplevering, direct bij oplevering schoongemaakt. Het is ons helaas niet gelukt om het schilderwerk direct te herstellen, maar daar wordt op dit moment druk aan gewerkt om ook dat naar tevredenheid op te lossen. Uiteraard zullen wij zorg dragen dat de genoteerde opleverpunten in het Proces Verbaal van Oplevering zo snel mogelijk worden opgelost zodat u daarna veel woonplezier zult ervaren in uw nieuwe woning. Wij zien in uw beoordeling dat u verder heel tevreden bent over het nakomen van de afspraken, advies en de communicatie. Fijn dat u deze terugkoppeling geeft. Het eindcijfer 5,0 is dan wellicht een wat laag eindcijfer in verhouding met de rest. Mocht u deze mening delen, kunt u het eindcijfer aanpassen. Hiervoor zullen wij u een verzoek toesturen. Mocht er onverhoopt nog wat zijn of wenst u ons nog verder van feedback te voorzien over het gehele bouwproces? Dan staan wij hier zeker voor open en kunt u ons berichten via het kopersportaal. Namens het projectteam wensen wij u verder veel woonplezier in Helmond!

Goede begeleiding en effectief meedenken voor optimaal resultaat

Wij hebben een prettige begeleiding ervaren vanuit Hendriks Bouw en Ontwikkeling bij de aankoop van onze nieuwbouwwoning. Aantal punten: - We zijn in 't begin goed geholpen met het maken van diverse keuzes, ondanks dat wij pas later in het proces ingestapt waren (ivm later krijgen van de koop-optie). De standaard meerwerkopties werden goed toegelicht. Waar we andere wensen of vragen hadden, moesten we soms zelf met wat ideeën of suggesties komen (bijv. voor een ander soort raampartij / indeling / etc.), maar vervolgens werd hier wel goed over meegedacht, en moeite in gestopt om het mogelijk te maken. - Alleen bij de keuze voor stucwerk vonden wij de communicatie minder goed; het was voor ons op een gegeven moment niet duidelijk wanneer precies de deadline voor het doorgeven van deze meerwerkoptie was, deels omdat dit via een externe partner verliep, welke wij al bij voorbaat niet wensten in te zetten - Overige communicatie tijdens het bouwproces was prettig, zoals updates van de bouw (incl. foto's van de voortgang), en informatiebrieven. - Op vragen via berichten of telefoon werd altijd snel en adequaat gereageerd. - De bouw zelf is ons inziens voorspoedig verlopen, met fijne kijkmomenten en goede oplevering.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Beste Sander en Vivian, Bedankt voor het plaatsen van een review! Tevens bedankt voor de feedback. Jullie feedback gaan we zeker gebruiken om onze dienstverlening te verbeteren. Wij wensen jullie veel woonplezier! Groetjes, Projectteam De Kiem van Houten

Geweldig prima oplevering

Netjes gewerkt en weinig puntjes bij oplevering. Goeie bouwer hoor ik ook van anderen die ons huis hebben bekeken

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste Paul, Bedankt voor het plaatsen van een review! Dit stellen we zeer op prijs! Wij wensen u veel woonplezier! Met vriendelijke groet, Projectteam De Kiem van Houten

Weinig oplever punten kort en direct geregeld

Goeie service Korte lijnen voor de oplevering Aardige uitvoerders meedenkend

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste Lennaert, Bedankt voor het plaatsen van een review! Dit stellen we zeer op prijs! Wij wensen u veel woonplezier! Met vriendelijke groet, Projectteam De Kiem van Houten

Fijne communicatie en komt afspraken na.

Hendriks heeft onze woning zeer voortvarend gebouwd. Altijd netjes, snelle reacties en komen afspraken na. Wij zijn heel tevreden! Klein minpuntje de aangesloten badkamerleverancier in het project was zeer matig.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Beste Pieter, Bedankt voor het plaatsen van een review! Dit stellen we zeer op prijs! Bedankt voor de fijne samenwerking en communicatie. Wij wensen u veel woonplezier! Met vriendelijke groet, Projectteam De Kiem van Houten

Goede ondersteuning en kwaliteit, financiële afdeling kan stuk beter

We zijn in het proces goed geadviseerd. Medewerkers zijn bekwaam en pragmatisch. Enige verbeterpunt is de financiële administratie. Daarover is al gecommuniceerd mee Jeffrey. De voorschouw en oplevering met Jesse liep ook goed en professioneel.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Beste Hans, Bedankt voor het plaatsen van een review! Dit stellen we zeer op prijs! Tevens bedankt voor de feedback! We gaan hiermee aan de slag om onze dienstverlening te verbeteren. Bedankt voor de fijne samenwerking en communicatie. Wij wensen u veel woonplezier! Met vriendelijke groet, Projectteam De Kiem van Houten

Fijn meedenken tijdens oplevering

Er zijn een aantal punten die in overleg opgelost worden.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste Dirk, Bedankt voor het plaatsen van een review! Dit stellen we zeer op prijs! Bedankt voor de fijne samenwerking en communicatie. Wij wensen u veel woonplezier! Met vriendelijke groet, Projectteam De Kiem van Houten

Duidelijke uitleg en scherp op onvolkomenheden

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging, Badkamer, Zonnepanelen/zonneboiler, Beglazing en kozijnen
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste John, Bedankt voor het plaatsen van een review! Dit stellen we zeer op prijs! Bedankt voor de fijne samenwerking en communicatie. Wij wensen u veel woonplezier! Met vriendelijke groet, Projectteam De Kiem van Houten

Huis ziet er prima uit, goed werk!

Open, reëele communicatie.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste Sija, Bedankt voor het plaatsen van een review! Dit stellen we zeer op prijs! Bedankt voor de fijne samenwerking en communicatie. Wij wensen u veel woonplezier! Met vriendelijke groet, Projectteam De Kiem van Houten

Goede begeleiding

Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat. Prachtige woning, nog wel een paar opleverpunten, maar alles gaat in goed overleg.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste Gijbert, Bedankt voor het plaatsen van een review! Dit stellen we zeer op prijs! Bedankt voor de fijne samenwerking en communicatie. Wij wensen u veel woonplezier! Met vriendelijke groet, Projectteam De Kiem van Houten

Professioneel, deskundig en snel oplossingsgericht

Keurige en nette oplevering van de woning. Onvolkomenheden worden snel opgelost. Goede adviezen gekregen.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Aanbouw/dakopbouw, Zonnepanelen/zonneboiler
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste Gerard, Bedankt voor het plaatsen van een review! Dit stellen we zeer op prijs! Bedankt voor de fijne samenwerking en communicatie. Wij wensen u veel woonplezier! Met vriendelijke groet, Projectteam De Kiem van Houten

Er wordt goed maar je geluisterd en de verbeterpunten worden direct opgepakt

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Indelingswijziging
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste Marjan, Bedankt voor het plaatsen van een review! Dit stellen we zeer op prijs! Bedankt voor de fijne samenwerking en communicatie. Wij wensen u veel woonplezier! Met vriendelijke groet, Projectteam De Kiem van Houten

Prachtige woning opgeleverd

Nette oplevering en kritische inspecteur bij de vooroplevering . Updates over oplevering zouden wat vaker mogen en liefst ook eerdere communicatie over datum/ week oplevering

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste Muriël, Bedankt voor het invullen van de review en de feedback. Dit stellen we zeer op prijs! We nemen je feedback mee ter verbetering van ons proces en de klanttevredenheid. Ook bedankt voor de fijne samenwerking en communicatie. Wij wensen u veel woonplezier! Met vriendelijke groet, Projectteam De Kiem van Houten

Service ondermaats.

Koperbegeleiding in de fases prima op orde en denken mee. Echter, naar de sluiting van de fases, niets meer te regelen, ondanks het om minimale wijzigingen gaat. Eerder nieuwbouw gehad en kleine zaken waren geen geen probleem. Het ergste is, ondanks kopersbegeleider weet dat we extern een dakkapel hebben aangeschaft, komen er toch zonnepanelen 2 rijen van 4 onder elkaar aandeel voorkant van de woning. Na contact was er geen ruimte om in oplossingen te denken. Want, op de vraag als er wel een dakkapel uit de bouw was gekocht, wat dan? Het antwoord was: dit is je eigen verantwoordelijkheid en met andere woorden zoek het maar uit. Resultaat naar veel gebel met de plaatser Solar Concept, die ons probleem heel goed begreep en het raar vinden dat er geen rekening mee gehouden is, dat ik 1500,- euro moet betalen om de 4 onderste panelen eraf te laten halen en 1 terug te plaatsen op de dakkapel. Ook op de vraag aan de kopersbegeleider, of hij kan meedenken, was, dit moet je zelf uitzoeken. Echt schandalig voor een huis vof van 535k. Tevens waterontharder prijs 1000 euro duurder dan door bedrijf zelf te laten plaatsen. Schandalig. Bij de oplevering bleek de boven toilet gebruikt te zijn voor de grote boodschap. Met resten in de pot en op de bril. Echt schandalig!!! Positief over de afwerking van het huis in algemeen. De oplevering, service gericht en kritisch. Zeer netjes.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging, Garage/schuur, Dak, Vloer, Badkamer, Zonnepanelen/zonneboiler
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Bedankt voor het motiveren van uw beoordeling. We vinden het spijtig dat u een negatieve ervaring met ons heeft gehad. Gedurende het bouwproces proberen wij zoveel mogelijk rekening te houden met de wensen van onze klanten. Helaas komt dat niet altijd even goed uit met de plannen die onze klanten maken gedurende het bouwproces. Omdat het bouwproces strak geregeld is, kunnen wij helaas niet meer flexibel zijn tijdens de bouw. Wij vinden het ook vervelend voor jullie dat er extra kosten bij zijn gekomen voor het verplaatsen van de PV panelen. De prijs van de waterontharder die aan u is verkocht, hebben wij gecontroleerd. Echter kunnen wij deze helaas niet goedkoper aanbieden. Dat het toilet gebruikt is voor de oplevering, vinden wij zelf ook schandalig en zullen daar de nodige maatregelen intern voor treffen. Bedankt voor het attenderen en onze oprechte excuses daarvoor. Wij vinden het fijn om te horen dat jullie blij zijn met de woning en wensen jullie veel woonplezier. Mochten jullie over bovenstaande met ons van gedachten willen wisselen, zijn wij daar uiteraard toe bereid.

Blij met ons mooie huis en de onderlinge communicatie

Vandaag hebben we de sleutels gekregen van onze nieuwe woning. We zijn heel blij met het resultaat. De woning is netjes gebouwd en opgeleverd. Gedurende het bouwproces hebben we veel contact gehad met onze kopersbegeleider. Er werd meegedacht en op onze vele vragen kregen we altijd antwoord. Het enige minpunt is de starre houding geweest rondom de plaatsing van de zonnepanelen. Er is uiteindelijk voor een indaksysteem gekozen, waarbij de panelen van onze buren gedeeltelijk bij ons liggen en die van ons gedeeltelijk bij hen. Jammer dat daar niet eerder en duidelijker over gecommuniceerd werd. Verder raden we Hendriks zeker aan als aannemer. Ze leveren al ruim 100 jaar goed werk.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste Marina, Bedankt voor uw feedback in uw beoordeling / review! Wij willen u bedanken voor de fijne samenwerking tijdens het bouwproces. Helaas hebben wij moeten dealen met de keuze van de projectontwikkelaar voor een indaksysteem met betrekking tot de PV-installatie. Voor ons de eerste keer dat wij dit systeem bij een seriematig bouwproject hebben toegepast. De uitdaging om het benodigde aantal PV-panelen van elke woning op het schuine dakvlak te plaatsen met alle restricties die daar aan vast hangen. Deze ervaringen en uw feedback nemen wij mee en proberen in de toekomst hierin het proces en de communicatie nog beter af te stemmen met de klant.

Bedankt voor de prettige begeleiding en uitleg!

Zeer prettig contact gedurende de bouw. Zojuist de oplevering. Ook onze bouwtechnische specialist was onder de indruk van de kwaliteit van de woning. Hendriks bedankt!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Beste Jasper, Bedankt voor het invullen van de enquêtes en het plaatsen van een review! MvG, Projectteam De Kiem van Houten

Goede ervaring, blij met bouwer en woning

Bouw iets vertraagd maar verder erg tevreden met het werk

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Beste Bart, Bedankt voor fijne samenwerking en communicatie! Daarnaast bedankt voor het invullen van de enquêtes en het plaatsen van een review! MvG, Projectteam De Kiem van Houten

De bouw ging snel. maar de oplevering was wat geforceerd.

Bij de oplevering waren er nogal wat punten die niet af waren. Dat is lastig, omdat je zelf vooruit wilt. Soms is het lastig om je werk te doen wanneer Hendriks weer wat komt afwerken.

Netjes gebouwd, prettig contact

Ons huis is zeer netjes gebouwd en afgewerkt en prettige mensen om mee te schakelen!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

De oplevering was geheel conform alle verwachtingen, maar de kopers begeleiding was heel slecht

Het kopen van een huis bij Hendriks bouw en Ontwikkeling heeft gemixte gevoelens. Het huis is precies zoals verwacht en gevraagd opgeleverd. Het bouwpersoneel heeft gigantisch hun best gedaan om alles toch nog op tijd af te kunnen krijgen. Helaas is het genoeg fout gegaan tijdens de koper begeleiding die dit zo slecht doen dat dit het geen voldoende kan krijgen. Het eerste gesprek is met een extern bedrijf gedaan die niet eens alle opties wist. Huizen hebben opties gekregen die ik ook graag had willen hebben, maar die "niet konden" terwijl het gewoon mogelijk was. Het was "gewoon pech" volgens de koper begeleiding. Tijdens het aanpassen van het leidingwerk was een "juiste tekening" niet mogelijk, je koopt een huis van 300K, maar er kan geen juiste tekening komen met het nieuwe leidingwerk volgens alle opties die je gekozen hebt. Uiteraard leiden dit tot fouten in het leidingwerk dat zij zelf hebben moeten fixen. Terwijl ik er nog voor heb gewaarschuwd, zonde. Er waren nog meerdere zaken mbt opties die wel en niet mogelijk waren bij verschillende huizen. En zelfs liegen tegen de klanten terwijl het vrij duidelijk is. Mijn advies naar Hendriksbouw is dat zij eens goed intern moeten overleggen of het begeleiden van hun kopers daadwerkelijk goed gaat. De kwaliteit die hun personeel aflevert op de bouwplaats is erg goed. Muren zijn perfect glad en klaar voor behang. Alles werkt en geen lekkages bij sanitair. Service mbt het huis zelf is zeer goed, maar richting de klant vanaf kantoor is bar slecht.

Kanaalstraat 12 5347KM OSS

Over Hendriks Bouw en Ontwikkeling

Hendriks Bouw en Ontwikkeling is een familiebedrijf waarin vijf samenwerkende disciplines zijn ondergebracht. Op een duurzame en innovatieve wijze worden advies, ontwikkeling, bouw, w- en e-installatie, onderhoud en beheer integraal aangewend om de wensen van onze klanten optimaal in te kunnen vullen.

Over Bouwnu