Blij met het gelverde appertement

Afgelopen week ons appartement opgeleverd van het project “De Nieuwe Linden ‘ te Heerhugowaard. Voorafgaande en tijdens het bouwproces uitstekend begeleid door Mylène (kopers begeleiding) en voortdurend op de hoogte gehouden via de mail en bouwplaats bezoeken. Het enige min puntje was dat de oplevering brief alleen terug te vinden in het portaal (Home CRLT) want daar werd toch met spanning naar uitgezien i.v.m. vertragingen bij de NUTS o.a. Liander met het plaatsen van een transformator huisje. De oplevering keuring laten uitvoeren in het bijzijn van een bouwkundige van Vereniging Eigen Huis die zich een heel positief uitliet over het geleverde werk van Henselmans bouw.

Snel, netjes, goede begeleiding

Voor vragen kreeg ik snel antwoord. Goede begeleiding. Alleen jammer dat er een folder was uitgegeven waarvan ik het had gekocht en die later door de gemeente werd gewijzigd, dat vond ik niet juist.

UPDATE Review na 1 maand wonen

Henselmans heeft ons op de dag van oplevering een review laten schrijven. Op dat moment liggen je nieuwe huissleutels voor je neus, naast een fles champagne, en heb je net een rondleiding door je nieuwe huis gehad. Vol goede zin schrijf je een positieve review, want alles leek in orde. Helaas hebben wij na het betrekken van de woning een hoop tegenvallers ervaren. En omdat we die positieve review van destijds niet kunnen aanpassen, plaatsen we hierbij een kleine rectificatie. Er zijn bij Henselmans goede en behulpzame mensen, maar het lijkt alsof bij de bouw van ons huis (en de rest van de wijk) een hoop externe partijen en mensen zijn aangehaakt die slecht werk hebben geleverd. En het is toch aan Henselmans om dit werk te controleren en te zorgen dat alles naar behoren werkt voor oplevering. Hierin hebben ze wat ons betreft flink te kort geschoten. In de weken na het betrekken van de woning bleken er vooral veel problemen te zijn met het elektra en de verwarmingsinstallatie. Een kleine opsomming: ELEKTRA - Zonnepanelen op het dak deels verkeerd en deels helemaal niet aangesloten - Niet werkende stopcontacten - Verkeerd aangesloten lichtschakelaars (een foutieve hotelschakeling tussen 3 schakelaars die hierdoor verkeerde delen van het huis schakelen) - Verkeerde kleuren elektra draad toegepast - Open elektra achtergelaten op 2 punten in het huis VERWARMING - Verdelers van de warmtepomp blijken verkeerd aangesloten, waardoor verwarming boven overuren draait en verwarming beneden niet werkt - 3 verkeerde thermostaten geinstalleerd (type dat ook kan koelen, terwijl onze warmtepomp dat niet kan) ALGEMEEN - Extra wand bij keuken scheef (niet haaks) gezet - Verkeerde kleur erker tegen het huis geplaatst, Dit is later hersteld, maar door schilderwerk achteraf minder strak geworden dan de oorspronkelijke erker in juiste kleur.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Prima bouwbedrijf met warme betrokken mensen

Kwam tijdens mijn zoektocht project de Koolvlinder tegen en werden daar huizen voor de toekomst gebouwd. Dat leek me wel wat en stapte later in waardoor wat creatieve mogelijkheden wegvielen. Maar so be it en kreeg contact met ene Mylène. Een erg begripvolle en behulpzame dame waar ik tijdens de verdere bouw zeer fijn contact mee heb opgebouwd. Uiteindelijk was er voor mij nog best veel mogelijk. Vlak voor de oplevering een erg gezellige informatieavond gehad met veel info. Al die info kreeg ik later op usb stick zodat ik alles op mijn gemak kon nalezen. Ook Johan, de hoofduitvoerder, heeft een hart van goud en is erg behulpzaam gebleken. Niets was te gek en als echt iets niet kon werd dat respectvol aangegeven. Gisteren de sleutels ontvangen en dat verliep ook uiterst professioneel. De hele woning nagelopen met Gijs en miste ik wat zag hij het wel wat nog even hersteld diende te worden. Henselmans doet er echt alles aan om de woning spik en span op te leveren en dat voelt erg fijn. Het is per slot van rekening geen halfje bruin wat je koop. Nu leren wonen met een warmtepomp en zonnepanelen. Als de rest ook zo voortvarend gaat (keuken en de vloer) ben ik een zeer tevreden mens. Ik had wat mindere berichten gelezen over Henselmans maar heb dat absoluut niet zo ervaren. Zie je een project wat gebouwd wordt door Henselmans kan je met een gerust hart inschrijven want het komt goed. De makelaar die de verkoop op zich nam is een typische makelaar. Doen het hoognodige en zal ik apart even beoordelen want klantvriendelijkheid geldt voor de hele rit en niet alleen tot het moment dat je je handtekening zet. Maar dat blijkt helaas niet uniek. Als je het mij vraagt zijn makelaars wel een beetje lui en hebberig en dat mag anders.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Alles volgens plan verlopen, mooi resultaat en uitstekende communicatie

Zie boven

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

klantvriendelijk en betrouwbaar

Heel blij met de begeleiding en ondersteuning die ik heb gehad van Mylene (kopers begeleider). Tijdens de bouw is vaak de gelegenheid geboden om de woning te bezoeken. En bij de oplevering zag de woning er keurig netjes uit.

Mooie oplevering van woning

Woning in goede kwaliteit afgeleverd.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Professioneel, vriendelijk en oplevering volgens planning.

Altijd fijn contact gehad en de punten die ons opvielen, werden direct aangepakt. Mooi werk geleverd.

Betrouwbare bouwer, goed georganiseerd

Henselmans heeft ons huis keurig op tijd geleverd. Er waren wat gekke dingen zoals een verkeerde erker in foute kleur schilderwerk, enten tijdens de bouw beschadigd raam. Maar dit is allemaal nonnen de tijd goed hersteld. Verder wat leveringsproblemen met omvormer maar dit is niet aan ze toe te rekenen. Verder alles keurig opgeleverd en fijne communicatie.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Bijzonder om zo betrokken te worden in de bouw

Iedere maand mochten wij langs bij ons nieuwbouw huis. Hierdoor konden we ons goed voorbereiden en bouwden we een fijne band op met onze woonbegeleider (Mylene, topper!) En de bouwers. We zijn absoluut blij met het resultaat!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

goede communicatie en knap werk

bij vragen makkelijk contact te leggen via portaal of met meer prioriteit telefonisch. mooi appartement opgeleverd. door corona helaas veel digitaal i.p.v. samen aan tafel de wensen door spreken

goed snel vakwerk

goed snel opgeleverd huis. degelijk prefab woning. oplevering ziet er strak uit.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Aanbouw/dakopbouw, Badkamer

Het eindresultaat is prachtig

De start van het project was iets stroef qua begeleiding, proces en communicatie, echter nadat de bouw eenmaal op gang was, liep de samenwerking prima en de kwaliteit ook meer dan voldoende. Communicatie zowel op de bouwplaats bij de kijkdagen als via Hoomctrl ging echt prima. en dat in coronatijd. Eindresultaat meer dan naar wens. opleverpunten ook direct opgepakt door Henslemans en de betrokkenen. Dat was niet zo bij de ontwikkelaar, daar is nog verbetering mogelijk

Geweldig contact met projectcoordinator

Fijn team om mee samen te werken. Zeer goede kwaliteit geleverd. Alleen jammer dat je bij de keuze van badkamer etc. niet volledig vrije keuze had en alleen kon kiezen uit aantal opties.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Op en met Henselmans kun je bouwen

Een bouwbedrijf om aan te bevelen.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Alles is afgeraffeld veel verborgen gebreken

Hoewel er een paar zeer goede werknemers zijn die hun vak echt verstaan, heeft mijn woning veel gebrogen gebreken getoond. Ook in de algemene ruimtes zijn flink aantal gebreken gevonden. Tijdens de oplevering van het appartement hebben hadden we (de bouwexpert en ik) redelijk wat punten die niet correct waren. Het enige antwoord wat ik terug kreeg van de betreffende uitvoerder was "het is binnen de norm", hiermee werd een discussie geheel doodgeslagen. Dus hebben we zelf veel arbeid moeten verrichten om de woning netjes te maken en daadwerkelijk bewoonbaar. De maand die we ervoor uit getrokken hadden was niet genoeg. Elke keer als we iets willen verbeteren komen er weer verborgen gebreken boven. Bijvoord het trekken van een UTP kabel in de lege wandcontactdoos. Doordat de pvcpijp net kort washeeft met er maar een stuk flexibele buis er in gestop en die verbonden met de wandcontact doos. ierdoor konden we de UTP-kabel niet in de wandconcatdoor monteren. Dit kwam aan het licht dat we tevergeefs de wandcontact uit de gipsmuur hadden gehaald. Hierdoor waren we genoodzaak de gispmuur open te maken om de verbinden goed te maken, zodat we een UTP kabel konden trekken. Ook met het inrichten van de badkamer zijn brokken uit de scheidingswand tussen badkamer en woonkamer gevallen, doordat gaten voor water en contactdozen te diep geboord zijn. Dit zijn enkele concrete voorbeelden waar we tegen aan zijn gelopen om de woning bewoonbaar te maken. Als voorziiter van de VvE was ik ook bij de oplevering van de algemene ruimtes. Tijdens deze schouw heb ik ook veel dingen gezien die niet correct waren, maar niet tot de algemene ruimtes behoorden. Van de schouw van de algemene ruimtes is het grootste deel van de punten netjes afgehandeld. Echter ook hier werd een aantal dingen afgedaan met het binnen de norm of het is de keuze van de architect. Deze laatste betwijfel ik of de architect heeft ook geen trots in zijn werk en maak goedkope keuze ipv duurzame!

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Vloer, Badkamer, Kelder, Overige

Prima aannemer

Henselmans is niet heel snel in communicatie, en is ook vrij laat met bijvoorbeeld voorlichting geven. Maar ze hebben wel mooi werk afgeleverd en snel. Pre fab is mooi en stevig in elkaar gezet.

Fijne communicatie, vakkundig gebouwd

Fijne en duidelijke communicatie via de kopersbegeleider en het klantenportaal. Op evt. Vragen snel antwoord. De bouw verliep voorspoedig. We zijn regelmatig op de hoogte gehouden en uitgenodigd. De oplevering overtrof onze verwachtingen. Netjes gebouwd, nauwelijks opleverpunten. Wij zijn zeer tevreden klanten.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Degelijk betrouwbaar afspraak is afspraak

Bouwbedrijf Henseman is een zeer goede bouwer Bij oplevering geen mankementen TOP

Behulpzaam en transparant

Mijn ervaring met Henselmans is zeer positief. Tijdens de bouw van ons (eerste) appartement zijn wij zeer goed begeleid en geholpen. Mylène beantwoorde al onze vragen spoedig en eerlijk. Hierdoor is de hele bouw van ons appartement een transparant proces geweest en wisten wij precies wat er gaande was. Ook werden wij goed op de hoogte gehouden middels de maandelijkse nieuwsbrieven en de informatieavonden. Bij oplevering hadden wij een paar kleine puntjes, deze zijn zeer snel opgelost waardoor wij nu optimaal kunnen genieten van ons prachtig appartement.

Transparant en professioneel

Onze ervaring met Henselmans Bouw is goed. Het contact met collega’s van Henselmans, vooral Mylène, Was fijn. Bij vragen staan ze altijd klaar voor antwoorden.

Keurige bouwer

Goede en duidelijke communicatie gedurende het project. Maakt slim gebruik van een duidelijk te bedienen portaal waar alles over de bouw van de woning te vinden is. Alleen jammer dat gevraagde energielabel nog niet geleverd is.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Prima bouwer met serieuze aandacht voor de opdrachtgever

Goede bereikbaarheid, interessante informatiebijeenkomsten. Plezierige mensen om mee samen te werken

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Afwerking kan beter en sneller, voor de rest top

Woning was bijna in orde, er waren alleen best wat beschadigingen. Er waren steken gevallen die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden. Met name aan de afwerking binnen in huis.

• Prijs/kwaliteit N.v.t.

Top bedrijf

Keurig en vakkundig personeel, altijd tijd voor vragen.

Over Bouwnu