Afstandelijk en gehaast

Het voelde als dat Riz zo veel mogelijk aan ons wilde verdienen zonder tijd te investeren. Geen kijkmomenten gehad door corona maar kregen geen extra compensatie door bijvoorbeeld extra foto's/filmpjes. Bij inmeetmoment was de woning slecht bereikbaar. Communicatie tijdens de bouw verliep erg rommelig en was vaak laat.

Uiteindelijk een prachtig huis

Het had soms wat voeten in de aarde en we hadden graag iets meer proactieve begeleiding gehad. Uiteindelijk hebben we een prachtig huis en zijn we er heel blij mee.

mooi huis

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging, Badkamer, Zonnepanelen/zonneboiler

Tegenvaller

Tegenvaller

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Zonnepanelen/zonneboiler
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Professionele bouworganisatie die meedenkt

Prettige bouwtijd meegemaakt, oplevering naar tevredenheid. Ondanks COVID ben ik van mening dat kijkmomenten (veelal in open lucht en zonder RIZ medewerkers) door hadden kunnen gaan.

Slechte communicatie

Zo goedkoop mogelijk bouwen en duur verkopen, daarbij slecht vakbekwame begeleiding die niet kan communiceren.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Zeer vakkundig in hun werk

Er is veel standaard maar als je wil afwijken en met nieuwe ideeën komt staan ze hiervoor open. Er wordt goed meegedacht over de mogelijkheden voor en tijdens de bouw.

Bijzonder onklantvriendelijk

Hey is omdat je de aannemer niet voor het kiezen heb, anders zou ik zeker nooit voor RIZ Bouw kiezen.

Redelijk gebouwd huis

Extreem hoge kosten voor meerwerk.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Prima ervaring bij Riz bouw

Vriendelijke service & nakomen van afspraken

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Keuken

Positief

nvt

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Uiteindelijk vind ik het voldoende

Er is altijd wat op en aan te merken maar ik vind dat ze het goed gedaan hebben ze zijn afhankelijk van onderaannemers alleen gibo is zeer slecht schilder matig en er is altijd wel wat ook de de cv zou welwater netter mogen werken het ziet er niet uit bij de warmtepomp het lijdenswerk en er zijn al een aantal storingen geweest die wel gelijk zijn opgelost

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging, Keuken, Badkamer
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Mooi huis, afhandeling wat moeizaam

De bouwperiode ging snel! Helaas door de corona geen kijkdagen gehad. Bij oplevering enkele punten en dat heeft lang geduurd voordat die verholpen waren.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Overig

Er is veel verbeterd bij Rizbouw, ga zo door

Sommige meerwerk zaken zijn te duur aangeboden. Huis verder netjes opgeleverd.

prachtig huis, communicatie onvoldoende

tijdens de bouw kan het allemaal niet op. mooie nieuwsbrieven, foto's enz. echter na de oplevering trekt riz bouw zich er zo veel mogelijk van af en proberen met eigen verzonnen regels of het verkeerd interpreteren van regels zich van zaken te ontdoen. Met aandringen lukt het dan vaak toch door wat riz bouw noemt 'coulance' .

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Vloer, Keuken, Badkamer

Spoedige bouw, conform afspraak

Riz bouw heeft de bouw volgens afspraak verricht. Ze hebben uiteindelijk sneller opgeleverd dan vooraf gepland. Voor wat je betaald zou de kwaliteit van de afwerking beter kunnen. De kwaliteit van materialen waarvoor wordt gekozen is minimaal. Communicatie tijdens de bouw met de bouwbegeleider is spoedig en prettig verlopen.

Goede en betrouwbare aannemer

Wij zijn tevreden over hoe het huis is opgeleverd. Een aantal kleine opleverpunten maar deze zijn allemaal goed hersteld.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Keuken, Badkamer
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Goed maar wisselend qua service.

Goed, maar de service na oplevering laat soms te wensen over.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Keuken, Badkamer
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Overall tevreden met kleine aandachtspunten

Ons huis is ruim binnen de vooraf gecommuniceerde tijdsperiode opgeleverd. Overall tevreden over de kwaliteit van het huis en met name de vriendelijkheid en behulpzaamheid van het personeel werd gewaardeerd. Er waren weinig opleverpunten, dus dat zegt iets over de kwaliteit. Aandachtspunt vind ik de gehanteerde bouwmarges. Deze zijn bijv. voor custom lichtpunten te ruim. Ook vonden wij sommige opties verre van marktconform geprijsd. Maargoed, hierin vrij om keuzes te maken wat wij ook gedaan hebben.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Uiteindelijk goed opgeleverd, maar had wel wat voeten in aarde

Oplevering en service achteraf kunnen wat mij betreft veel beter. Ik vergelijk het met het kopen van een auto: Als je deze komt ophalen staat bij gepoetst en geboend onder een doek met een rode loper er onder. Als ik dan een huis koop wat 10x zo duur is, had ik minimaal ook zoiets verwacht. Maar misschien denk ik dan te simpel... Het is ook ons eerste nieuwbouw huis.

Onnauwkeurig

Niet netjes gedaan.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Kwalitatief goede bouwer, maar oplevering viel behoorlijk tegen.

Opleverpunten niet genoteerd op opleverrapport! Dit is kwalijk. Bouwkwaliteit is prima. Ook de communicatie met kopersadviseur in portaal en via nieuwsbrieven was goed.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Een correct, persoonlijk en deskundig bedrijf

Een huis koop je niet alledag maar wij zijn zeer blij met onze woning, klaar voor de toekomst en goed gebouwd. Weinig (3) opleverpunten en deze ook direct verholpen. Keuring ook door Vereniging Eigen Huis dus echt wel punctueel gekeken maar deze waren ook van mening dat het een goed gebouwd huis is en we wonen er fijn!

neutraal

afwerking laat te wensen over.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw, Badkamer

Een prettige ervaring

Onze complimenten aan de uitvoerders op de werkplaats en met name aan Bram

Einsteinweg 37 3404LH Ijsselstein ut

Over Bouwnu