Bouwen zonder stress!

Vanaf het eerste, prettige gesprek met Michiel, adviseur tot de oplevering op 9 oktober 2020 door Jan, projectleider zijn we prima begeleid door het gehele team. Mails werden snel beantwoord (zelfs op zondag) en afspraken werden nagekomen, zeer prettig. Tijdens de bouw (casco) was er nog veel mogelijk; er werd meegedacht en alles was bespreekbaar. De "mannen van de bouw" hebben prima werk afgeleverd. Wij zijn heel blij met het resultaat.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Prima bouwers, doen wat ze beloven.

Van begin tot eind zeer flexibel, met een goede communicatie en heel prettige contacten. Al met al heeft dat geleid tot een mooi huis en dat wij zeer tevreden klanten zijn.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Zeer goede en deskundige begeleiding

Wij zijn zeer tevreden! Voorafgaand aan de bouw van ons droomhuis goede en fijne gesprekken gehad met onze adviseur. Tijdens deze gesprekken luisterde de adviseur erg goed naar onze wensen en bleek er ook veel mogelijk te zijn. Zo is ons droomhuis eerst ontstaan op papier. Gedurende de bouw goede contacten gehad met zowel de projectleider, als voorman en de andere bouwmannen. Tussendoor mochten we altijd komen kijken en werd ons alles rustig uitgelegd. Ze hebben absoluut vakwerk geleverd!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Zeer goede begeleiding voor tijdens en na de bouw.

Vanaf het ontwerp tot en na het krijgen van de sleutel korte lijnen met de ontwerpen, daarna de werkvoorbereider en vervolgens de uitvoerder. We kregen al snel (tijdens de bouw!) de sleutel om te kijken en tijdens de bouwvak mochten we zelfs al zelf aan de slag met de vloer, badkamer en keuken.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Selekthuis: een fijn groep vaklieden met hart voor bouwen

Wij konden een mooie kavel kopen in Lochem. Een groot huis voor een scherpe prijs en casco opgeleverd was ons doel. Een leuk design was een andere voorwaarde. Al die wensen zijn bij Selekthuis meer dan uitgekomen. Dankzij de door Selekthuis ingehuurde architect werden onze wensen binnen de mogelijkheden van het bedrijf in een mooi ontwerp omgezet, waarvan niet meer af te leiden is dat het in de basis catalogusbouw is. In maart 2019 hadden wij ons eerste plezierige gesprek met Michiel in Rijssen. Enkele gesprekken volgden en in mei tekenden we de overeenkomst, waarna in september het gesprek met de welstand plaats vond, zonder noemenswaardige aanpassingen en daarna de vergunningsaanvraag bij de gemeente kon worden ingediend. In november werd de bouwvergunning afgegeven. Februari jl. werd door Selekthuis gestart met de bouw en begin juli was de casco oplevering en zijn we zelf aan de slag gegaan. Zoals gezegd waren de gesprekken met Michiel plezierig en werd goed meegedacht met onze (vele) wensen. De bouw begon met twee oudere werknemers die het zware funderingswerk deden. Daarna kwamen Robert en zijn team die de bouw (met hulp van enkele onderaannemers) uitvoerden. En op een gegeven moment het metselteam van Jan dat onze lastige wensen over het metselwerk (3 steendiktes, verdiepte voeg, wildverband en de lagen ad random verdelen over die steendiktes) perfect uitvoerde. Het vakmanschap van alle mensen (ook tekenaar Dinand niet vergeten) die aan ons huis hebben gewerkt was uitstekend en stuk voor stuk waren het plezierige mensen om mee samen te werken. Het enige waarover we iets zouden kunnen opmerken is de communicatie. Ondanks het feit dat we snel antwoord kregen op onze vragen en Jan Rolleman altijd bereikbaar was en snel reageerde, zouden we het fijn hebben gevonden als we van tevoren op de hoogte zouden zijn gesteld als er een aantal dagen niemand op de bouw zou komen. We zijn zeer tevreden met het eindresultaat, binnen budget en zonder verrassingen.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Bouwen op een prettige manier

Het is een prettig bedrijf met een gestructureerde en vooraf vaststaande werkwijze. Je wordt tijdens het ontwerpproces goed meegenomen in het keuzetraject. Af en toe zou het prettig geweest zijn dat de gevolgen van bepaalde keuzes zouden worden aangetipt, zodat daar een bewustere keuze kan worden gemaakt. Bedrijf neemt je veel werk uit handen en dat is prettig. Wel een slechte ervaring met één van de onderaannemers (installateur). Daar was totaal niet mee te spreken. Erg slecht. De bouw zelf verliep prima, en de resultaten waren snel zichtbaar. Bij ons waren echt goede vaklieden aan het werk. Niks dan waardering voor hen. De oplevering was scherp van hun kant, waardoor eventuele tekortkomingen allemaal op papier kwamen. Dat is fijn. Restpunten werden vervolgens allemaal vakkundig en vrij vlot verholpen. Conclusie; Het bedrijf is ons prima bevallen en, wanneer het aan de orde is, zouden wij zo weer aankloppen bij Selekthuis!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Komt afspraken na en levert prima kwaliteit

Bungalow laten bouwen. Na verkoopadvies geen verrassingen in realisatie. Communicatielijnen tijdens de bouw zijn direct, er is toegang tot de bouwplaats. Je kunt mensen aanspreken en vragen stelen en er komt snel antwoord dat terzake is. Meerwerk wordt duidelijk omschreven en verantwoord. Als er discussie over iets, is er ook begrip voor standpunt van de opdrahtgever. Mijnervaring is dat we er steeds goed zijn uitgekomen. Bouw is zonder noemenswaardige overschrijding van het oorspronkelijke budget gerealiseerd.

zeer te vrede

Mirella en ik hebben een woning laten bouwen door SelektHuis in Bleiswijk. Wij zijn zeer te vrede over het hele proces. Het koopproces verliep goed, de offerte was duidelijk en inzichtelijk, het uiteindelijke meerwerk was te verwaarlozen. Tijdens de bouw mochten we kijken en vertelde de timmermannen wat ze die dag allemaal gedaan hadden. Bij de oplevering een paar kleine puntjes maar die werden ook allemaal keurig verholpen. In eerste instantie was het schilderwerk onder de maat maar SelektHuis stuurde direct een nieuwe schilder om eea weer in orde te maken. Wij zijn erg te vrede over SelektHuis en trots op ons nieuwe huis.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Uitstekende service met een prachtig huis als eindresultaat.

Vanaf het begin hebben wij ons zeer welkom gevoeld bij Michiel van Selekthuis Rijssen. Hij begreep onze wensen en voelde goed aan hoe ons droomhuis er uit moest komen te zien. De planning was uitstekend, op de beloofde startdatum werd de bouw gestart. Tijdens de bouw waren wijzigingen nog mogelijk en er werd ondanks de drukte en Corona hard gewerkt zodat het huis op tijd klaar was, bedankt Jan en Jan! Het huis is prachtig geworden, precies zoals onze wens was. Tijdens de oplevering kwamen er een aantal punten maar voren die de komende periode worden aangepakt, o.a het schilderwerk wat door een regenbui beschadigd was. Wat ons betreft een echte aanrader!!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

De bouwperiode verliep zeer plezierig, maar na de oplevering verliep het ver beneden peil.

Tijdens de bouw, geen onvertogen woord, bouwvakkers dachten mee en overlegden waar nodig. Ingehuurde onder aannemers tijdens de bouwperiode voor warmte pomp en electra waren zeer waardeloos geregeld, ook het voegwerk en stucwerk slordig afgewerkt en de zaken die nog steeds, na een half jaar wachten, niet geregeld zijn, verlopen traag en er wordt niet gecommuniceerd. Zeker tien mails gestuurd, geen antwoord op gehad, en als je dan belt zijn ze er toevallig mee bezig en hoor je wederom niets! Als dit niet verbeterd zullen er heel wat meer klachten komen en het review cijfer flink kelderen.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

De klachten van deze klant zijn intern bekend bij ons. SelektHuis is bezig om samen met de klant tot een passende oplossing te komen. Daarom zal er verder niet inhoudelijk op deze review worden ingegaan. Directie SelektHuis

Prima bouwer

Korte bouwtijd en bouwproces prima verlopen. We zijn blij met de woning.

Voldoende

Na wat aanloopproblemen door het vertrek van een verkoopadviseur hebben ze bij de directie de zaak uiteindelijk goed opgepakt. De bouw is nog niet volledig afgerond, maar wat ik tot dusver signaleer lijkt dit allemaal goed te komen.

Samen bouwen!

Na ons eerste bezoek aan de vestiging Rijssen hadden wij meteen een heel goed gevoel bij Selekthuis. Je wordt er geholpen en er wordt naar je geluisterd, wat zijn je wensen. Als je op bepaalde keuzes vastloopt wordt er ook niet geschroomd om een eigen visie in te brengen wat je kan helpen in het maken van een keuze. Onze woning is casco gebouwd en tijdens de bouw is er in overleg veel mogelijk. Het team wat bij ons het huis heeft gebouwd hebben wij als proffesioneel en heel prettig ervaren. Het zijn stuk voor stuk vakmensen en verstaan hun vak. Kortom wij zouden, als we het overnieuw moesten doen, zeker weer naar Selekthuis gaan. Ze helpen je van A tot Z.

Ontzorgd nieuwbouwen van A t/m Z

Wij hadden ons goed voorbereid op ons eerste nieuwbouwproject en hadden verwacht via een architect tot een ontwerp te komen en dit weg te zetten in de markt op zoek naar een geschikte aannemer. Na ons eerste bezoek aan de Selekthuis showroom waren we op andere gedachten gebracht. Waar de klassieke manier veel variabelen en onduidelijkheden met zich meebrengt, stonden de vele mogelijkheden om de standaard ontwerpen aan te passen aan onze specifieke wensen, als ook de vroegtijdige transparantie in kosten ons erg aan. Van ontwerpen, tot plannen, tot uitvoering, het gehele traject hebben we als buitengewoon prettig ervaren door de aandacht voor onze wensen, deskundig advies waarin ook persoonlijke ervaringen werden gedeeld, en een "can-do"mentaliteit. Waar mensen soms terugblikken op een nieuwbouwtraject als intensief en eens-maar-nooit-meer, zouden we (ondanks dat we eerst eens gaan genieten) dit gerust opnieuw ondernemen.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Zeer bekwaamde vakmensen. En heel behulpzaam en vriendelijk.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Overig

Zeer kundige mensen, erg gerust gevoel gehad. Wij raden Selekthuis aan!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

De bouw is goed verlopen en de woning is zeer zorgvuldig gebouwd en van goede kwaliteit

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Goede communicatie en prettige samenwerking

Van het begin tot het eind zijn wij heel blij met de keuze van selekthuis. De bouwploegen waren allemaal aardig en deskundig. De communicatie verliep prima. Dat geldt voor alle afdelingen.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Zeer mooie woning, professioneel gebouwd

SelektHuis is zeer aan te bevelen. Van ontwerp tot oplevering zeer positief ervaren. De bouw zelf is zeer vlot verlopen. Geen opleverpunten (casco oplevering).

Selekthuis uit Rijssen: Serieuze en zeer betrouwbare aannemer

Na diverse gesprekken met verschillende aannemers kwamen wij uiteindelijk bij Selekthuis te Rijssen. Als klant kon je alle kanten op en werd het ontwerp gedurende de ontwerpfase dusdanig verfijnd dat we er verliefd op werden. Wij hadden vanaf het eerste moment een ervaren bouwbegeleider in de arm genomen, achteraf had het niet gehoeven, want zowel de afstemming als deskundigheid als werkwijze was open, transparant en van hoogstand niveau. Feit is dat je bij Selekthuis, in tegenstelling tot andere aannemers, meteen weet waar je aan toe bent. Geen flauwekul, geen mitsen, geen maren, geen meerwerken ná ondertekenen van de aannemingsovereenkomst, daar hebben sommigen een handje van. Je krijg het totaalbedrag, daar teken je voor en klaar is kees. Zo kan je naar je hypotheekverstrekker en je zaken tot de laatste euro regelen. Je wordt achteraf niet geconfronteerd met allerlei verassingen of smoesjes, en dat was voor ons de maatstaf. Tot de oplevering is het ook waargemaakt, en daarmee maakt Selekthuis het verschil! Persoonlijk ervaren wij dat werknemers van Selekthuis niet weglopen voor hun verantwoordelijkheid. Er wordt op je vraag of verzoek adequaat gereageerd, alles wordt meteen opgepakt en opgelost. Een schaarste binnen de bouwwereld volgens mijn bouwbegeleider. Tijdens de uitvoering wordt keurig gewerkt, bouwplaats blijft schoon en veilig tot het eind, er wordt met een vriendelijke en gemotiveerde ploeg gewerkt, verstrekte planning wordt nagekomen, er wordt niet gerommeld met materialen en tenslotte wordt er luchtdicht gebouwd. Dat was voor ons zeer belangrijk, want daardoor vielen vóór die tijd al meerdere aannemers af. Net voor de oplevering wordt het aangetoond middels een “blowerdoortest”. Uiteindelijk is het allerbelangrijkste en soms maatgevend voor elk bouwproject het oplossen van opleverpunten. Wij hadden sowieso niet zo veel, maar die paar kleine puntjes werden erg snel opgelost en afgehandeld. Mochten wij weer gaan bouwen, dan gaan we weer voor Selekthuis!

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Aanbouw/dakopbouw, Garage/schuur, Dak, Vloer, Keuken, Zonnepanelen/zonneboiler, Isoleren (deel) woning, Beglazing en kozijnen, Onderhoud/service, Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Zeer tevreden met het resultaat

Terugkijkend op onze ervaringen met Selekthuis zijn wij zeer te spreken over hoe het hele proces van ontwerp, bouw en oplevering is verlopen. In de ontwerpfase dacht de bouwkundige pro-actief mee, kwam met voorstellen waaraan je zelf niet zo snel dacht en deed suggesties om je eigen voorstellen nog te verbeteren. De bouw van onze woning is zo goed als vlekkeloos verlopen. Planningen werden tot op de week nauwkeurig gehaald. En tijdens de bouwfase kwam het bouwteam, waar zij dit uit hun ervaring nuttig achtten met suggesties voor enkele aanpassingen. Het bouwteam (m.n. Robert de Goeije) en de projectleider (Jan Rolleman) verdienen hierbij een groot compliment! Dat er degelijk werd gebouwd bleek ook wel uit het zeer beperkt aantal opleverpunten. Toch een punt van kritiek. Wij waren minder te spreken over de partij die het elektra verzorgde. Die leverde kwalitatief minder goed en op enkele onderdelen slordig werk. Op onze klachten werd door SelektHuis overigens wel adequaat gereageerd. Kortom, wij wonen met veel plezier in onze mooie nieuwe woning.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Fijne bouwperiode en een heerlijk huis

We hebben met Selekthuis in 2019 een woning gebouwd! Bewust even gewacht met de recensies! Maar zowel over het gehele begeleidingsproces als de samenwerking tijdens de bouw niets op te merken! Kleine problemen zijn snel opgelost en de vakmannen en projectleider hebben altijd welwillend en behulpzaam opgetreden! Blij met ons kwalitatief hoogwaardige en fantastische huis! Team select bedankt! En in het bijzonder Jan Rolleman!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Over het algemeen is de bouw bij ons zeer snel en prima gegaan

Wij hadden een goede en plezierige adviseur. Ik ben zeer tevreden over de uitvoerder die wij hadden, zeer betrokken en hulpvaardig en reageerde altijd uitermate snel op vragen. Ook het tussentijds ter plekke zaken als klant zelf aanpakken was geen probleem en verliep dank zij hem zeer soepel. Ook over de ploeg die door Selekthuis bij ons was ingezet. Dit waren zeer aangename mensen. Ook de mensen waarmee wij binnen Selekthuis te maken hadden zijn vriendelijk en voelbaar trots en begaan met hun werk. De kwaliteit van de bouw en de toegepaste materialen is uitstekend. Uiteraard zijn er ook altijd mindere punten. Ik ben zelf totaal niet gecharmeerd van de overal toegepaste flexibele elektrabuis. Een ramp om daar naderhand een draad in te trekken of te vervangen als je er per ongeluk een keer in boort. Minder was ook beslist het sanitair installatiewerk. Zowel qua installatie opzet, als de uitvoering ging nogal het onnodige mis. Tot slot zou ik de aannemer willen adviseren om in het proces in te bouwen dat na de oplevering een map met toegepaste materialen/installaties, onderhoudsvoorschriften etc. aan de klant verstrekt wordt. Dit voelt nu echt alsof de relatie plotsklaps eindigt en er toch echt iets essentieels ontbreekt.

Heel erg tevreden

Wij zijn heel erg blij met ons pas opgeleverde huis. De bouw is heel erg snel gegaan, goed contact gehad met de bouwvakkers en uitvoerder. Uitvoerder reageerde snel op vragen en gaf ons goede tips. In overleg waren er zelfs nog kleine aanpassingen mogelijk. Al met al zeer tevreden met onze prachtige woning!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Een woning gekregen, die volledig voldoet aan onze verwachtingen.

Prima aannemer, die een zeer goed product oplevert. Opleverpuntjes worden zonder gemekker opgelost. Een bedrijf waar op basis van redelijkheid zeer goed mee te overleggen is. Wij zitten na de oplevering met een zeer goed gevoel in onze nieuwe woning!

Kalanderstraat 51 7461JL Rijssen

Over Bouwnu