vakkundig, professioneel en fijn contact

Ons huis is nu sinds 7 maanden opgeleverd. We zijn uitermate tevreden met het resultaat en ook met de manier waarop het proces tot stand is gekomen. Het bouwen van een huis gaat in eerste instantie ook om gevoel. We hebben het erg getroffen met onze adviseur bij Selkthuis (Theo), waar we veel mee gespard hebben om tot het uiteindelijke ontwerp te komen. Hij luistert naar de klant en geeft oprecht gepast advies. Bij de uitvoering hadden we een planner/uitvoerder die met militaire precisie en oog voor detail de bouw begeleidde (Albert). De werklui waren van alle markten thuis en ook bijzonder professioneel en vakkundig (en leuk). Natuurlijk ging niet alles vlekkeloos, maar alles werd keurig opgelost. We woonden vlakbij en zagen bijna dagelijks het huis veranderen. In deze nieuwbouwwijk heb ik geen huis zo snel en volgens planning gebouwd zien worden. Wij zijn bijzonder tevreden met Selekthuis en ook met de afwikkeling van dingen, al hadden we weinig grote restpunten na de bouw. Ik beveel bouwen met Selekthuis van harte aan.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Uitstekende service, aardige vaklui en goede afwerking

Vanaf het begin in de oriëntatie tot en met de oplevering van onze woning zijn we tevreden over de heldere communicatie, het meedenken en de professionaliteit van de vaklui. Selekthuis is echt een aanrader. De kleine puntjes die er waren (dit is tijdens elke bouw) zijn snel en goed opgepakt. Complimenten voor het team!

Verbazingwekkend goed georganiseerd!

Er staat nog geen tien, maar daar gaan we vol vertrouwen naar toe. Ons huis is vorige week opgeleverd, en het traject tot dat punt is in ieder geval een 10. De verschillende kleine puntjes die toen zijn geconstateerd moeten nog worden opgelost. Dat gaat vast goed komen, alle vertrouwen. Waardering voor de snelheid van bouwen: wat een prima planning! Waardering ook voor het traject voorafgaand. Wij hadden nogal wat obstakels bij aankoop van grond en het verkrijgen van de vergunning. Selekthuis is daar heel soepel en meewerkend mee omgegaan, er werd geen druk uitgeoefend, Selekthuis paste zich aan aan onze situatie. Waardering ook voor het hele traject van het de bouwtekening, begeleiding en advies het maken van keuzes (jeetje, wat is er toch veel waar aan gedacht moet worden) en de communicatie. Dank aan alle medewerkers voor het tot stand brengen van onze woning. We zijn er echt superblij mee!

Topervaring

Wij zijn zeer tevreden over Selekthuis. Van begin tot eind een superbevenis Goede begeleiding gehad met zowel ontwerpen en uitzoeken van materialen Ook gedurende de bouw waren we steeds verbaasd hoe alles bijna vlekkeloos verliep Prima georganiseerd en zelf bijna geen rompslomp. Zeer tevreden over de communicatie Wij zijn zeer blij met onze mooie levensloopbestendige Monta Rosa

Onbetrouwbaar!

Ik heb eerder een review geschreven. Na excuses en beloftes het beter te doen en hun verzoek om mijn toenmalige negatieve review aan toepassen heb ik hun verzoek ingewilligd! Ik moet echter erkennen, dat ze toch op een hoop punten in gebreke zijn gebleken. Ze hebben zich niet gehouden aan datgene wat in het bestek vermeld staat. Vragen hierover worden niet met een duidelijk ja of nee beantwoord. Op mail wordt niet gereageerd en er wordt steeds geprobeerd om je een rad voor ogen te draaien! Ik kan mij niet voorstellen, dat ze hiermee wegkomen, als dit onder de rechter komt!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

We betreuren het dat we niet kunnen voldoen aan uw verwachting. Het is niet juist dat wij niet leveren volgens bestek. Dit hebben we herhaaldelijk getracht inzichtelijk te maken echter u wenst dit niet accepteren. De voorziening welke u verwacht is niet verkrijgbaar en wij kunnen niet iets leveren wat niet bestaat. Als er een mogelijkheid bestond om wel aan uw verwachtingen te kunnen voldoen, hadden we dit uit coulance gedaan. Directie SelektHuis

Het bouwen van onze nieuwe huis met en door Selkthuis hebben wij als een prachtig project ervaren. Dit geldt voor alles fases, ofwel het ontwerpen, het realiseren en de nazorg. Tijdens het hele project was er veel oog voor onze voorkeuren en wensen en altijd veel ruimte om te overleggen, bij te sturen en zaken aan te passen. Daardoor ontstond er een gezonde en professionele dialoog en niet onbelangrijk: oog voor ons budget en de hulp om daar binnen te blijven. De open dialoog en de transparantie van planning en kosten hebben wij als zeer positief ervaren. Dat geldt ook voor de geboden ruimte om met onderaannemers aanvullende afspraken te maken. We zijn daarom ook heel blij en tevreden met zowel het project als ons huis en dus met Selekthuis!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Prima bouwbedrijf zeer tevreden over het hele traject

Ons eerste contact met Selekthuis was in Amersfoort bij Koen. Vanaf het eerste moment voelden het vertrouwd. Wij gaven aan dat we met de kerst van 2020 in ons nieuwe huis in Veghel wilden wonen. Koen gaf aan dat dit krap was maar wel mogelijk. Het is Selekthuis dan ook gelukt want we hebben onze sleutel op 16 december gehad. Het gehele traject heeft Selekthuis voor haar rekening genomen, tekeningen, berekeningen aanvraag bouwvergunning. Hierin werden wij keurig op de hoogte gehouden van de status. Tijdens de bouw kregen we te maken met Albert die de bouw begeleiden. Ook hier zijn we uitermate tevreden over. Alles is volgens planning verlopen en bij twijfel werden wij altijd geïnformeerd. Op de bouw werd altijd netjes gewerkten en kon je prima overleggen met de bouwmensen van Selekthuis. Bij oplevering hadden we twee kleinen punten die prima zijn opgelost. Al met al zeer tevreden over Selekthuis.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Deskundig advies en prettige communicatie.

Na een paar oriënterende gesprekken gekozen voor selekthuis. Geen spijt van gehad. Prettige communicatie, korte lijntjes. Eerlijk advies. Flexibel en meedenkend in het gehele proces. Ze kunnen erg snel bouwen. Bouw heeft ca. 6 maanden geduurd exclusief vergunningsaanvraag. Begrippen ‘sleutelklaar’ en ‘behangklaar’ zijn wel relatief. Voor een mooie afwerking en een echt instapklaar huis komen er nog redelijk wat ‘meerwerk’ kosten bij. Dat hadden wij wel een beetje onderschat. Al met al prettig en betrouwbaar bedrijf.

Prima keus!

Het bouwen van onze woning door Selekthuis is een prima keus geweest. Er is netjes gewerkt met een duidelijke en strakke planning. Vriendelijke en vakkundige bouwvakkers. Gedurende de bouw was de woning toegankelijk zodat we met grote regelmaat de voortgang konden bekijken. Facturatie verloopt volgens een net zo'n strakke planning. Meer- en ook zeker minderwerk is overzichtelijk en transparant. Vragen aan de projectleider werden snel beantwoord. En ook de paar opleverpunten zijn snel verholpen. Wij zijn zeer tevreden over de kwaliteit en de netheid waarmee is gebouwd.

Selekthuis is onbetrouwbaar

De bouw van mijn huis op zichzelf is prima verlopen. Echter tijdens en na de bouw vielen mij allerlei punten op. Hierdoor is Selekthuis voor mij een onbetrouwbaar bedrijf. Daarom de waardering 0,0. Een paar punten: 1. De inhoud (kuubs) van mijn huis op de Selekthuis-tekening komen niet overeen met de maten van mijn huis op dezelfde tekening. Er staan ca. 10 % teveel kuubs op. Directeur heb ik dit nagevraagd en hij zegt elke keer dat het klopt, maar ik heb van hem na 4 keer vragen nog nooit een volledige en duidelijke kuub-berekening gehad. 2. Er is door een adviseur voor ca. 5500 euro schilderwerk in rekening gebracht, terwijl dit bij de monte-viso-woning standaard erbij in zit. Dit heb ik aangekaard bij directeur, hij vertelde mij andere versies van het schilderwerk dan de adviseur mij daarvoor verteld heeft. Maar dit was geen duidelijk en kloppend verhaal van de directeur. Een groot gedeelte van dit geld van het schilderwerk heb ik uiteindelijk wel teruggekregen. En verder nog veel meer punten zoals uitvoerder die tegen mij heeft gelogen, adviseur die de telefoon niet opnam als wij belden, adviseur die bedragen en werkzaamheden uit z'n duim zuigt (waarvoor directeur mij z'n oprechte excuses aangeboden heeft), adviezen van adviseur die niet kloppen, directeur die mijn vele vragen niet beantwoorden wil. Onlangs heb ik via de mail de andere directeur gevraagd om de kuub-berekening, maar van hem krijg ik ook geen reactie. Een bouwbedrijf dat mij niet eens een juiste kuub-berekening geeft ... Martin Weenink, Neede

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Wij betreuren het dat wij uw vragen niet naar uw tevredenheid hebben kunnen beantwoorden. We hebben hiervoor verscheidene gesprekken met u gevoerd, waarbij wij uiteindelijk niet nader bij elkaar kwamen. De meerwerkposten van het schilderwerk welke in de offerte waren opgenomen maar uiteindelijk niet zijn uitgevoerd zijn na overleg met u terugbetaald. Gezien uw reactie is het ons niet gelukt u de inhoudsberekening van uw woning goed uit te leggen. Wij hebben u onze berekeningen getoond en onderbouwd met onderliggende calculaties en tekeningen. Deze komen conform de NEN-normen overeen met de werkelijke maten van uw woning. Wij betreuren de wijze waarop u onze communicatie heeft ervaren. Directie SelektHuis

Een prima aannemer !

Selekthuis is een goede aannemer die de planning correct nakomt. Afspraken en communicatie zijn in orde maar zijn zeker voor verbetering vatbaar. Een fantastisch team op onze bouw. Combinatie en samenwerking met installatiebedrijf Lindhout is goed, vragen en problemen worden snel, goed en professioneel opgelost. Installaties draaien prima, elektra en loodgieterswerk zijn keurig en badkamers zien er top uit en tevens een uitstekende nazorg. Kwaliteit en samenwerking met overige onderaannemers laten hier en daar wel te wensen over maar deze problemen zijn of worden ook opgelost. Al met al, tevreden en zeker aan te bevelen.

Afspraak = Afspraak

Enorm fijn om met Selekthuis (Tholen) te bouwen. Van begin tot eind weet je waar je aan toe bent. Afspraak = afspraak bij Selekthuis. Voortraject is zorgvuldig doorgelopen waarbij alles mogelijk is. Hierbij wordt ook direct aangegeven wat e.e.a. gaat kosten en wat eventueel alternatieven zijn, heel duidelijk. De voorbereiding (zoals vergunningaanvraag, etc) verliep prima en we werden hier goed in betrokken. Het bouwproces was ook geweldig. maanden van te voren werd de startdatum gecommuniceerd en ze begonnen zelfs een dag eerder. Alle stappen in het proces kloppen precies. Materialen, onderaanmemers, eigen personeel voeren de werkzaamheden volgens een strakke planning uit. Zelden is het van afgeweken en als dit was dan werd dit netjes aangegeven. Het bouwteam werkte netjes en altijd vriendelijk. Op de bouwplaats was orde en netheid ook prima in orde. Enige minpuntje vonden we wel de installateur. Deze streefde niet dezelfde normen en waarden van Selekthuis na. Maar door tussenkomst van projectleider werden onvolkomenheden altijd weer netjes opgelost. Opleverdatum was ook weer volgens planning waardoor onze eigen planning hier naadloos op aansloot. In zijn algemeenheid zijn we zeer tevreden over Selekthuis en zou hun aan iedereen willen aanbevelen! Topteam!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Schitterende woning, vlot en adequaat bouwproces.

Onze woning in Druten is gebouwd van juli 2020 tot en met november 2020. Helder advies bij de personalisatie van het door ons gekozen ontwerp, Gran Paradiso. Ruime keuze in materialen met de mogelijkheid om de bakstenen bij de leverancier uit te zoeken. De sanitair leverancier waarmee SelektHuis zaken doet, Plieger, bood in ons geval onvoldoende keus en was erg duur. Slechts gedeeltelijk via Plieger sanitair besteld. De wand- en vloertegels hebben wij uitgezocht bij Brabant Tegels. Hier veel keus en goede prijs. Keurig gelegd. Aanrader. De aanvraag bij de nutsbedrijven wordt door SelektHuis geregeld, echter controle of dit proces goed verloopt, blijft achterwege. Jammer. Heeft ons veel tijd gekost door zowel fouten bij Liander als Vitens die niet opgemerkt werden door SelektHuis. Op dit punt niet volledig ontzorgd. Onze woning is gedurende een korte tijd gebouwd, hetgeen wij als zeer prettig ervaren hebben. Prettig contact met de uitvoerder en de vaste SelektHuis medewerkers tijdens de bouw. Je bent altijd welkom. Heel weinig gebreken bij oplevering. Snel verholpen in de service periode. Enig minpunt: als je voor UTP leidingen extra betaald, niet weinig, blijken er geen stekkertjes aan te zitten. Als dit door de elektricien daarna geregeld moet worden, betaal je € 80. Dit blijkt wel met kleine lettertjes in het contract te staan. Tip: voeg stekkertjes toe en stop het in de prijs. Conclusie: wij zijn heel blij met onze woning en het bouwproces via SelektHuis.

Van begin tot einde: Perfect

In de periode mei 2020 - november 2020 is ons vrijstaande huis gebouwd en opgeleverd. Wij hebben Selekthuis (Locatie Rijssen) als een uitstekend bedrijf ervaren met deskundige en betrokken medewerkers. Met dank aan de adviseurs (op kantoor), de uitvoerder die ons voortdurend informeerde over de voortgang van de bouw en natuurlijk de mannen op de bouwplaats. Warm en goed was het contact met de timmerploeg van Jan! Bouwen is wel een feestje zo!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Selekthuis ontstijgt de traditionele aannemerij met haar aanpak .

Vanaf het eerste moment goed bereikbaar en duidelijk in haar aanbieding. Een no-nonsens aanpak, transparant in haar administratie en vakmanschap tijdens de uitvoering. Opleverpuntjes zijn adequaat opgepakt. Gedurende het gehele proces wordt de klant ontzorgd en ondersteund bij te maken keuzes. Selekthuis stelt de klant voorop en doet wat het beloofd.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

SelektHuis denkt met je mee!

Wij hebben een casco woning laten bouwen door SelektHuis (kantoor Moordrecht). We zijn in het gehele proces fijn geholpen en onze ervaring is dat SelektHuis goed met je meedenkt en de juiste adviezen geeft. We hebben tijdens het proces nogal wat veranderd en steeds kregen we weer een aangepaste tekening waar we mee verder konden. De bouw verliep voorspoedig en de bouwers waren ook zeer vriendelijk. Kleine puntjes na de oplevering zijn direct opgelost en met een puntje zijn we nog bezig maar tot nu toe prima tevreden. Kortom: wij kunnen SelektHuis zeker bij iedereen aanbevelen!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Prima Bedrijf, je kunt met hen afspraken maken.

Wij hebben na meerdere bedrijven gesproken te hebben voor Selecthuis gekozen, en zijn blij met de keus die we gemaakt hebben. Wij wilden zelf niet opnieuw het wiel uitvinden, en dat bleek bij Selecthuis goed te werken. Ze dachten met ons mee en hebben daardoor ons veel werk uit handen genomen . Ook wat de planning aangaat was ons huis eerder klaar dan de planning, en mochten we zelf ook al wat zaken regelen, terwijl het huis nog niet opgeleverd was. Je kon met hen afspraken maken , en die werden ook goed uitgevoerd. De tijdelijke stroom en water aansluiting zouden ze nog eerder moeten aanvragen, wand dat werd nu een maand later pas aangesloten, maar dan hadden ze zelf wel een generator voor elektra en water bij zich. We zijn blij met de gemaakte keuze.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Prima bouwer met hier en daar uitstekende vaklui

Voor ons vrijstaande huis hebben wij SelektHuis ingeschakeld. Het vertrekpunt zijn de buitenmaten uit het zogenoemde brochure. Wij hebben gekozen voor de meest casco bouw vorm om zelf vorm te geven aan het eind resultaat. Alles is mogelijk, als je het zelf maar aangeeft. Bij de verkoop heeft SH snel gecommuniceerd. Zodra er getekend is gaat de communicatie veel minder accuraat. De start van de bouw is op tijd gestart. De oplevering / bouw periode heeft (op voorhand gecommuniceerd) veel langer geduurd dan de eerste opgave bij verkoop. Gelukkig zijn we hier samen uitgekomen met een passende oplossing. Tijdens de bouw heeft de projectleider Jan Rolleman uitstekend de bouw begeleid. (ook de communicatie)Ook op het einde dat de oplevering krap werd zijn alle zeilen gehesen om het toch voor elkaar te krijgen. Het metselaars duo Jan en Roel hebben uitstekend werk verzet. Werk leveren zoals je dat zelf thuis ook zou wensen is hun motto! Prima timmerlieden die allen goede teams zijn. En ja ook wij zijn na het bouwen van ons eerste huis tegen dingen aangelopen die we anders hadden gewild. Bezuinig niet op die laatste paar puntjes en bekijk de woning vanuit alle hoeken en hoe je de ruimtes gaat gebruiken. Overweeg bodemwarmte ondanks de kosten met overal vloerverwarming. Ook de slaapkamers om te koelen. Een heerlijk idee. tip laat de boringen onder het huis aanleggen, scheelt ruimte in je tuin. Maar ook andere zaken die je als koper (ondanks uitgebreide voorbereiding) meer aandacht moet geven. Gaat alles zelf na, sommige dingen kun je later lastig veranderen. Denk hierbij aan afzuiging boven een hoge keukenkast, dat is niet ideaal. De technische ruimte waar de WTW unit in hangt dat die niet te smal is. (Het apparaat is erg groot Vasco T350). Draaikiep ramen houd er rekening mee dat luxaflex of duette shades dan niet passen. Maar al met al is er een prachtige woning gerealiseerd en JA we zouden SelektHuis zo weer inschakelen met de kennis die we nu hebben.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Serre/overkapping, Aanbouw/dakopbouw, Garage/schuur, Dak, Vloer

Snelle en nette bouwer

Wij hebben Selekthuis als een snelle en nette bouwer ervaren. Veel van onze ideeën hebben we kunnen realiseren. Er is goed naar onze wensen geluisterd. Een paar puntjes zijn helaas tijdens de bouw en oplevering naar voren gekomen die eigenlijk tijdens het ontwerp en het uitzoeken van de materialen aangekaart hadden moeten worden maar waar we niet van wisten dat het mogelijk was. Het bouwteam is een fijn gezelschap die op elkaar zijn ingespeeld en die ook meedenken. Helaas veel kromme muren/wanden waardoor afwerking niet zo strak lukt als gewenst, Al met al zijn we zeker tevreden en erg blij met de mooie woning en is onze droom uitgekomen mede door Selekthuis!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Snelle bouw en service en prachtige woning!

Ons huis in net opgeleverd. Wij waagden ons eraan om ons huis ultra casco op te laten leveren. Oftewel wind en waterdicht, binnenafwerking doen wij zelf. Wij zijn met voorbereidingen tot aan opleveren exact 1 jaar mee bezig geweest. Soms was het contact met de verkoper wat stroef nadat we de offerte getekend hadden. Dat is ons enige minpunt. Nadat de hoofdaannemer ging beginnen liep het contact gelukkig wel erg goed, alles was bespreekbaar. De na service kunnen we nog geen beoordeling over geven want dat is het na traject. Ik hoop dat dit net zo vlot gaat verlopen zoals ze ons huis hebben gebouwd. Fantastisch om te zien dat er binnen 6 weken gewoon een huis staat. Ze werken supersnel, het dak (wij hebben platte pan) hadden ze iets te snel gemonteerd. Daarna correct gecorrigeerd. Let op als je zo'n pan kiest, het is nooit exact recht. Verder ben ik erg te spreken over de begeleiding van de aannemer en ons nog wat tips en tricks vertelde voordat wij echt konden beginnen met de afbouw. Ik zou Selekthuis zeker aanraden!

vakkundig en servicegericht bedrijf

Voor ons de eerste ervaring met het bouwen van een vrijstaande woning. Selekthuis komt de afspraken na, je wordt betrokken bij het bouwproces. Alles volgens planning verlopen, kleine restpunten worden zonder problemen opgepakt. Goede aannemer om mee te bouwen.

Bouwen zonder stress!

Vanaf het eerste, prettige gesprek met Michiel, adviseur tot de oplevering op 9 oktober 2020 door Jan, projectleider zijn we prima begeleid door het gehele team. Mails werden snel beantwoord (zelfs op zondag) en afspraken werden nagekomen, zeer prettig. Tijdens de bouw (casco) was er nog veel mogelijk; er werd meegedacht en alles was bespreekbaar. De "mannen van de bouw" hebben prima werk afgeleverd. Wij zijn heel blij met het resultaat.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Prima bouwers, doen wat ze beloven.

Van begin tot eind zeer flexibel, met een goede communicatie en heel prettige contacten. Al met al heeft dat geleid tot een mooi huis en dat wij zeer tevreden klanten zijn.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Zeer goede en deskundige begeleiding

Wij zijn zeer tevreden! Voorafgaand aan de bouw van ons droomhuis goede en fijne gesprekken gehad met onze adviseur. Tijdens deze gesprekken luisterde de adviseur erg goed naar onze wensen en bleek er ook veel mogelijk te zijn. Zo is ons droomhuis eerst ontstaan op papier. Gedurende de bouw goede contacten gehad met zowel de projectleider, als voorman en de andere bouwmannen. Tussendoor mochten we altijd komen kijken en werd ons alles rustig uitgelegd. Ze hebben absoluut vakwerk geleverd!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Zeer goede begeleiding voor tijdens en na de bouw.

Vanaf het ontwerp tot en na het krijgen van de sleutel korte lijnen met de ontwerpen, daarna de werkvoorbereider en vervolgens de uitvoerder. We kregen al snel (tijdens de bouw!) de sleutel om te kijken en tijdens de bouwvak mochten we zelfs al zelf aan de slag met de vloer, badkamer en keuken.

Over Bouwnu