Bouw goed, nazorg slecht

Bouwproces was OK: zolang je zelf goed weet wat je wil, tekent SelektHuis het wel uit. Let op meerwerk na tekenen aanneemovereenkomst - zoals bij de meeste aannemers maakt ook Selekthuis daar gebruik/misbruik van. Bouw werd door vakmensen gedaan, prima! Laatste onverwachte rekening 3 dagen voor oplevering onacceptabel hoog, maar moest betalen omdat anders oplevering werd tegengehouden. Punten bij/na oplevering werden dramaticch langzaam opgelost, en de kleine Lekkage 1 jaar na oplevering heeft, jewel, een vol jaar geduurd om op te lossen - en voor het witten van het plafond zei Selekthuis: geef dat maar op aan je eigen verzekering. Maar de verzekering verwijst uiteraard terug naar de bouwfout. Moet dus nog steeds in orde gemaakt worden!

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Perfecte begeleiding en geleverde kwaliteit vanaf idee t/m realisatie

Perfecte begeleiding en geleverde kwaliteit vanaf idee tot en met realisatie. Planning, communicatie en uitvoering uitstekend, je wordt daadwerkelijk ontzorgd! Selekthuis maakt hun slogan “ Droom-Bouw-Leef” helemaal waar. Top bedrijf!

Misleidend en teleurstellend

Mijn vriendin en ik hebben wekenlang uitgekeken naar onze afspraak met Selekthuis voor het ontwerpen en bouwen van een vrijstaande woning. Wij wilden heel graag een kelder onder de gehele oppervlakte van de woning en hebben speciaal gezocht naar bouwbedrijven die dit aanbieden en een kavel uitgezocht waarbij kelderbouw toegestaan is. Maar tijdens de afspraak kregen wij te horen dat Selekthuis geen kelders bouwt onder Utrecht vanwege de kans op water in de grond in het zuiden van Nederland. Dit terwijl in het (overigens mooie) inspriratieboek een pagina is gewijd aan kelderbouw, maar nergens staat dat het niet mogelijk is als je onder Utrecht woont! Wij konden dus na 5 minuten met de staart tussen de benen weer naar huis. Al met al een dure grap omdat wij een halve dag vrij hebben moeten nemen voor de afspraak omdat ze alleen op werkdagen open zijn en wij beiden zelfstandig ondernemer zijn. Al met al een hele teleurstellende ervaring!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Natuurlijk is het heel begrijpelijk dat meneer en mevrouw Stojiljkovic erg teleurgesteld waren toen zij te horen kregen dat wij voor hen op de aangegeven kavel geen kelder kunnen aanbieden. Het bedrijfsbeleid is op dit moment zo dat wij m.b.t. kelders kritisch kijken waar die geplaatst moeten worden en hoe de situatie ter plekke is. Daar waar sprake is van grondwater en het werk m.b.v. bronbemaling en eventuele damwanden uitgevoerd moet worden, nemen wij deze werkzaamheden op dit moment niet aan. Dat is na de afspraak ook nog telefonisch toegelicht aan meneer Stojiljkovic. Naar aanleiding van dit gesprek, zijn wij ook van mening dat de communicatie omtrent kelders verbeterd moet worden en zullen op korte termijn aanpassingen doorvoeren online en in onze woningbrochure. Het is natuurlijk niet de bedoeling mensen te misleiden, wel heel jammer dat het zo gelopen is. Misschien dat een leuk boeket bloemen het nog enigszins goed kan maken. We hopen dat meneer en mevrouw Stojiljkovic spoedig een andere goede bouwer zullen vinden die hun woning wel inclusief kelder kan en wil bouwen. Team SelektHuis

Een bedrijf waar je van op aan kunt en de gemaakte afspraken nakomt.

Een goed doordacht voortraject, waarbij advies, luisteren naar de klant en samen zoeken naar de mogelijke oplossingen goed is uitgevoerd. Tijdens de bouw goed op de hoogte gehouden en zelf welkom om de bouw regelmatig te bezoeken. Onderaannemers, samenwerkend en aangestuurd door SelektHuis, die weten wat er van hun verwacht wordt en ook meedenken met de klant. Al met al begin tot eind bouw, in vijf maanden tijd een prachtig gebouwd huis.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Ontwerpen en bouwen, da's Selekthuis toe te vertrouwen!

Duidelijk. Dat is Selekthuis. Afspraken zijn afspraken, wat kan doen ze, wat niet kan doen ze niet. En dat begint al bij de eerste gesprekken met de verkoopadviseur, in ons geval Henk Hospes. Denkt mee met wensen, zegt ook eerlijk wat wel/niet kan. Zeer prettige gesprekken, samen tot een , voor ons, droomhuis gekomen wat eind januari opgeleverd gaat worden. Van onze kant heel veel extra's/veranderingen aangebracht in het bestaande standaard ontwerp Matterhorn, zijn weken bezig geweest om het ontwerp helemaal naar onze zin te maken, en dat is gelukt! Ook het bouwteam van Selekthuis ( fijn, een vaste ploeg timmerlieden en metselaars) dacht mee tijdens de bouw, (kleine) aanpassingen werden in overleg uitgevoerd, communicatie was perfect. We kijken uit naar de oplevering !

Waardeloos advies !

Ik heb al eerder een review geplaatst maar die is (tijdelijk?) weggehaald door de organisatie?? Dus maar weer opnieuw want ik wil mensen waarschuwen voor te hoge verwachtingen bij deze firma. Wij gaan een nieuwbouwhuis bouwen en kwamen ook bij Selekthuis terecht, afdeling Rijssen. Wij hebben een zeer teleurstellende ervaring met Selekthuis. Wat ze op hun site zetten, zoals advies geven in inrichting, materiaalkeuze, meedenken met ontwerp, onderzoeken van mogelijkheden, gespecificeerde offerte maken, maken zij NIET waar. (behalve een kop koffie) Bij al onze vragen kregen we van de adviseur alleen maar NEE’s te horen. Het kwam erop neer dat eigenlijk niets kon als het ook maar enigszins afweek van wat ze standaard aanbieden. Na onze review kregen we als reactie dat ze hun proces gaan verbeteren. ? Wat heb je hieraan als nieuwe klant?? Tekenen bij het kruisje en verder niet zeuren, dat heet: catalogus- woning. Beste mensen: Selecthuis heeft pas in 2020 weer tijd voor u, ze zitten vol. Dus kansloze exercitie! U bent gewaarschuwd!

Goed bedrijf.

Heb te maken gehad met Dennis in de voorbereiding, luistert naar je wensen en verwerkt die ook. alle afspraken worden nagekomen door Selekt Huis. Goede projektleider (Arjan) goede timmerlieden (Wim en Johan). Kortom erg tevreden.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Afspraken worden nagekomen en tijdens de bouw is er regelmatig feedback dat dingen anders kunnen wat het eindresultaat ten goede komt

Nazorg is slecht al 6 maanden bezig met een eenvoudige garantie kwestie

In 2015 is ons huis na tevredenheid gebouwd. Helaas is er een kleine onvolkomenheid in de dakbedekking. Vanaf mei ben ik nu al bezig met het oplossen van het probleem. Ondanks diverse beloften is er nog steeds niets gedaan. Selekthuis schuift dit makkelijk af naar een onderaannemer en neemt niet de verantwoordelijkheid die ze horen te nemen. Heb nu laatste aanmaning gestuurd, daarna gaan we maar het juridische traject bewandelen. Jammer!

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Onderhoud service
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Meedenkend en oplossingsgericht. Snel en goed.

Oplevering gedaan met VeH. Geen opleveringspuntjes.

Zeer goede service!

Onze woning werd in juli 2015 opgeleverd en nu zelfs ruim 3 jaar na oplevering werd er uitstekende service verleend. In dit geval sloot onze voordeur niet meer goed door krimp van de deur. Vakkundig opgelost zonder vragen te stellen over garantietermijnen etc.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

SelektHuis | Een partner in nieuwbouw die we zeker aanbevelen.

In 2016 zijn we gestart met de ontwikkeling van ons nieuwbouwhuis. Na de aankoop van de grond in 2017, zijn we in gesprek geraakt met SelektHuis in Moordrecht. De vestigingsleider heeft ons daarbij dermate geïnspireerd en geadviseerd dat we begin 2018 zijn gestart met de bouw van ons huis. Het bouwproces verliep vlot waarbij communicatie een aandachtspunt bleek. Onze interesse en pro-actieve houding werd toch op prijs gesteld en gaf ons de mogelijkheid om het bouwproces van nabij te volgen. Samen met de uitvoerder hebben we er voor kunnen zorgen dat alle aandachtspunten al gedurende de bouw besproken en opgelost werden. Nadat de nutsvoorzieningen gerealiseerd waren, verliep de oplevering zeer vlot. Inmiddels wonen we al enige tijd met veel plezier in ons huis. Die enkele keer dat we de service afdeling moesten inschakelen, waren zij er over het algemeen vlot bij om de vraag op te lossen. Voor advies, vakmanschap en resultaat waren we bij SelektHuis aan het goede adres. Het is een partner in nieuwbouw die we dan ook zeker aanbevelen. Vergeet daarbij vooral niet om je als koper pro-actief op te stellen, dat wordt in een overspannen markt als de huidige uiteindelijk toch gewaardeerd.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Prettig samengewerkt met vakkundige mensen

Hele fijne partij om mee samen te werken. Ondanks dat ze groot zijn in aannemersland zijn ze erg klantgericht en meedenkend om onze droom te realiseren. Zouden het morgen zo weer doen.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Een goed bedrijf dat mooie huizen bouwt, goed luistert naar de wensen van de klant!

Bij selekthuis weet je precies wat je kosten voor de bouwaanvang zijn. Geen verrassingen achteraf. Goede begeleiding en een luisterend oor wat de eigenaar voor wensen heeft voor en ook tijdens de bouw. Echt een heel goed team aan vakmensen die hart hebben voor het werk dat ze uitvoeren en ook adviezen geven. Wij zijn heel tevreden over hoe de samenwerking is gegaan met Selekthuis Sneek en heel blij met onze fantastische woning. Top!! Fam. Edel

• Orde en netheid

Keurige mensen, die ook meedenken.

de enige die zijn afspraken niet nakomt is de dakdekker, Wim en Johan hadden de balklaag en beplating klaar zodat de dakbedekking volgens afspraak kon komen, ze kwamen 2/3 weken later zodat alles blank stond dus ook alle balken en platen doorweekt waren. Ben ik niet blij mee, daar van de winter in het stookzeizoen mijn mooie gladde plafonds in een bewoond huis kan overtexen, zou de dakdekker ook niet leuk vinden, moet je beslist aan hem vragen. Dit komt tot uiting in de onderstaande beoordeling(dus niet wat selekthuis betreft)

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dak, Aanbouw/dakopbouw
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Comfortabel bouwen, goed inzicht in budget en fijne ploeg

Adviesgesprekken waren fijn en wensen zijn goed vertaald in het ontwerp. Direct inzicht in de financiële consequenties van keuzes wat altijd fijn is. Helder verhaal over de (on-)mogelijkheden. Één punt van kritiek, het uitzoeken van de stenen en voegen wordt door verschillende partijen doorgeschoven naar een ander. En op het einde wordt je ineens geconfronteerd met het feit dat sommige keuzes al genomen hadden moeten worden. Bouwfase als erg prettig ervaren. Goede communicatie met aannemer al is deze niet vaak aanwezig. Gelukkig werkt er wel een vaste ploeg waarmee goed te communiceren valt. Erg prettig mee samen gewerkt en issues werden altijd goed opgelost. Eventuele kleine aanpassing zijn altijd mogelijk en prijzen zijn transparant. Jammer is wel dat sommige onderaannemers niet altijd dezelfde kwaliteitsstandaard aanhouden. Maar over het algemeen is de kwaliteit prima. Nazorg is prima. Al met je wel dat het erg druk is geworden in tussentijd. Dus een extra keer bellen is soms wel nodig maar dan wordt er ook meteen actie ondernomen zonder morren. Maar bij acute problemen werd er zeer adequaat opgetreden. Men is ook niet te beroert om achteraf vragen te beantwoorden. Al met al fijn gebouwd met Selekthuis. De in het begin afgesproken prijs is ook de prijs gebleven. Planning werd gehaald en goede nazorg. Als je kunt schikken in het systeem en materialen van Selekthuis is het een aan te bevelen bouwer met een goede prijs.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Super! Leuke mensen, snelle bouw, mooi resultaat!

Super vriendelijke personeel. Van kantoor zowel op de bouw als de onderaannemers. Super snelle bouw met een waanzinnig mooi resultaat!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Van advies tot en met oplevering Top!

Deskundig en realistisch advies, waarbij met klant werd meegedacht. Door 2 vaste medewerkers op het project altijd een direct aanspreekpunt. Door tussentijdse oplevering met onderaannemers slechts een handjevol punten tijdens de eindoplevering. Korte bouwtijd, conform planning.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Zonnepanelen/zonneboiler
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Goed personeel, dat vriendelijk is en de afspraken altijd nakomt.

Wij hebben tijdens de gehele periode selekthuis als bijzonder prettig ervaren. Ten eerste tijdens de ontwerpfase, er werd op een prettige manier meegedacht. Ook tijdens de bouw verliep het contact prima. De contacten met de uitvoerder waren zakelijk en professioneel. Als de uitvoerder telefonisch niet bereikbaar was gaf hij dat aan en belde altijd terug. Wat ook erg werd gewaardeerd was de actie van Selekthuis op het moment dat de klachtperiode was verstreken. Er werd contact opgenomen en gevraagd of er nog problemen waren. Een ding moet nog gebeuren de buitendeuren zijn niet heel erg goed geschilderd. Hier is melding van gemaakt maar de schilder hebben we nog niet gezien.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Komen de afspraken na en personeel is vak bekwaam(Top)

Goed bedrijf om mee in zee te gaan Komen de afspraken na en zijn klantvriendelijk ingesteld

Te makkelijk

Tijdens de teken/verkoop periode super goede service. Nadat we de handtekening gezey hadden werd dat behoorlijk minder. Tijdens de bouw periode een goede projectleider/uitvoerder en vriendelijk personeel op de bouw. De uitvoerder komt alleen te weinig op de bouw kijken hoe dingen gedaan worden en of het gedaan word. Daar moet je als klant eerst over bellen voordat bepaalde dingen opgepakt worden die wel op tekening staan. Ze lopen erg veel op de automatische piloot. Eind resultaat mag er wezen.. Waar gewerkt word worden fouten gemaakt dus een aantal opleverpunten maar dat is niet erg. Echter bepaalde schoonheidsfoutjes/opleverpunten waren overbodig en waren makkelijk te verkomen geweest. Na enige tijd wat ernstigere probleempjes ontdekt zoals. Verkeerd afschot in de badkamer vloer. Dan geef echter de service afdeling weinig steun waardoor je op eigen kosten het afschot moet aanbrengen en de gietvloer herstel. muren waar spijkers door het stucwerk heen komen en vervolgens super slecht hersteld worden en alles ondergeknoeit achter gelaten word. Vervolgens nog een keer redelijke hersteld.en dingen schoon gemaakt. Einde resultaat weer een beschadigde gietvloer. De servicemonteur super vriendelijk maar de serviceafdeling op kantoor. Moeizaam bereikbaar en als je dan afspraken maak worden ze slecht uitgevoerd of verdraaid waardoor je als klant de dupe bent. Eind conclusie: Mooi huis als eind resultaat. Afwerkings kwaliteit had op bepaalde punten beter gekunt maar krijgen ze te weinig tijd voor vanuit kantoor. Maar normaal zeggen ze klant is koning maar dat gaat bij de serviceafdeling van selekthuis niet op.

Topprestatie in after sales

Vlotte afhandeling van service meldingen.

Kennis van zaken

Snel tot een goed ontwerp gekomen en alles naar behoren uitgevoerd. Zaken die niet goed waren zijn naar behoren opgelost.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Snelle bouwtijd en nette afwerking

Over het adviestraject zijn we niet zo tevreden. Onze adviseur had weinig tijd, waardoor we soms weken moesten wachten op een reactie. We wilden graag een extra gesprek i.v.m. afwijzing van de welstand, maar dit werd afgehouden. Vanaf het moment dat er gebouwd kon worden zijn wij super tevreden. Binnen drie maanden werd het huis opgeleverd, vriendelijk personeel, nette afwerking, (kleine) wijzigingen waren geen probleem. We werden regelmatig gebeld door de vakmensen (zoals de electricien, loodgieter) om nog even af te stemmen of alles goed gepland was. Wat er beter zou kunnen is de communicatie gedurende het hele traject. Het zou fijn zijn geweest als we beter wisten waar we aan toe waren.

Over Bouwnu