Gladjes verlopen

een hele goede ervaring

alle stappen in het hele proces van het maken van de plannen en in het realiseren daarvan waren positief: de voorbereiding was heel gedegen, de prijsvorming transparant en afspraken over de prijzen werden ook nagekomen, ook toen de bouwprijzen ineens enorm stegen. De prijs was prijsvast. Het hele bouwproces was plezierig. Prettige mensen met veel ervaring, toegankelijk, afspraken werden nagekomen en de snelheid was hoog. De kwaliteit was prima. De begeleiding door de uitvoerder was heel goed. De naloopservice na de oplevering was echt het puntje op de i. Het bouwbedrijf is toegankelijk, goed bereikbaar, vragen en opmerkingen worden tijdig beantwoord en eventueel opgelost. En men is heel flexibel.

Na garantie periode geeft men niet thuis

Bij de bouw is alles heel goed gegaan ,maar zitten nu bijna 12 jaar in onze woning en lopen nu zeer hoge kosten op omdat een deel van onze rioolstelsel boven vernieuwd moest worden vanwege ernstige verstopping. Heb twee bedrijven in huis gehad die beiden het zelfde vertelden namelijk dat de afvoer van zowel douche als fonteintje en wc te vlak op het beton zijn gelegen bij de bouw,wat er voor zorgt dat water en in verloop van tijd ook allerlei vuil zich meer kan hechten aan de buizen. Zodat boven tot aan staande leiding de buizen moesten vervangen worden en dat na nog geen twaalf jaar!!! Heb verschillende keren contact gehad met de serviceafdeling maar men weigerde botweg om enige coulance te tonen omdat we geen garantie meer hebben maar volgens hun site zijn ze ook bereid om na garantie te helpen maar ons inziens is toch gewoon besloten om de buizen zo vlak weg te leggen? Erg jammer dat selekthuis zich zo laat zien. Rinus

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Casco woning laten bouwen. Zeer prettige samenwerking en communicatie. Weinig problemen en als er iets was altijd snel en naar tevredenheid opgelost.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Prijs kwaliteit verhouding is een onvoldoende!

De moto is bouwen met een beperkte budget, Maar uiteindelijk ben je duurder uit dan een normale aannemer. Iedere wijziging kost je veel meer dan bij andere bouwbedrijven. We hebben een meerwerk rekening achteraf gekregen die meer op inflatiecorrectie lijkt dan echte meerwerk. Stikstof onderzoek kost normaal €190, bij selekthuis kost €1179.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Dank voor je eerlijke review! Graag willen we je laten weten dat we deze serieus oppakken. Het lijkt er op dat we in de communicatie namelijk tekort geschoten zijn. Doordat de welstand van jouw gemeente het ontwerp afkeurde moesten er veel zaken aangepast worden. Dit was na het tekenen van de overeenkomst waardoor de uiteindelijke bouw van jouw woning duurder uitgevallen is. We gaan hier in dit geval op reflecteren hoe we verwachtingen omtrent dergelijke zaken in de toekomst gaan verbeteren. In stikstofberekeningen ontzorgen we graag onze opdrachtgevers. Ten tijde van de bouw van je woning waren deze kosten van tevoren nog niet goed in te schatten. We betreuren dan ook dat het beeld ontstaan is dat we hier teveel voor gerekend hebben en staan er zeker voor open om dit toe te lichten. Neem hierover gerust contact op met de voor jou bekende adviseur.

Prettige samenwerking

Duidelijkheid afspraken na komen en vakmanschap ook de verkoop adviseur Stefan Brundel als de uitvoerder Albert zeer vakkundig vestiging Hedel staat bij ons zeer goed aangeschreven

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Zeer goede ervaring met het bouwen door Selekt Huis.

Vanaf de ontwerpfase tot aan de oplevering zijn wij uitstekend begeleid. De lijnen waren kort. Er was een grote betrokkenheid vanuit Selekt Huis. Je weet snel waar je aan toe bent met meer- en minderwerk. Er wordt goed met je mee gedacht. Het bouwproces verliep hierdoor prettig en soepel, vanuit wederzijds vertrouwen. Het resultaat mag er zijn. We hebben een fantastisch huis, dat zit als een jasje. Het was een hele uitdaging om met een gezin van 7 personen voor iedereen een fijne plek te creëren. Dat is meer dan! gelukt. Mede dankzij Selekt Huis!

Professioneel, kwaliteit, meedenken

Wij hebben een zeer goede ervaring met Selekthuis. In een tijd waar inkoopproblemen, personeelstekorten en grondstoffentekorten spelen hebben zij onze woning met nauwelijks concessies heel goed weten op te leveren. Wij kregen complimenten over de staat van oplevering van vereniging eigen huis, de stukadoors en andere vakmensen die de afwerking gingen doen. In het voorstadium werden we erg goed geholpen. Door de ‘catalogusbouw’ is het wiel natuurlijk al meerdere keren uitgevonden maar toch staat Selekthuis heel erg open voor eigen ideeën waarbij ze hele goede sturing en tips geven vanuit hun eigen ervaring.

Zeer slechte onderneming

We zijn nu ruim een jaar bezig met opleveren.... als alles betaald is, zijn ze slecht bereikbaar... continu moet je de service afdeling achter de broek aan zitten. Oplossen van problemen wilt men niet en kunnen ze niet. Een echte service medewerker hebben ze maar 1 van, en ook nog niet eens klantvriendelijk met geen luisterd oor. Binnen een jaar de 3 punt sluitingen al lam en versleten. Antwoord SelektHuis, is niks mis mee. Doen we niks aan. Mensen ga nooit met SelektHuis in zee. Van begin tot eind gezeur en kwaliteit is bagger.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Graag zien we uiteraard positievere berichten. Het spijt ons dan ook zeer dat u onze service-afdeling die bestaat uit een club van 10 vakkundige medewerkers, als negatief ervaart. Los van één servicepunt, welke binnenkort opgepakt wordt, zijn we blij dat we alle door u aangeleverde terechte punten voor u opgelost hebben volgens onze garantievoorwaarden. Laten we hopen dat na het opleveren van het laatste punt een plezierige woonperiode voor u aanbreekt in een, zoals u in een eerdere review schreef, mooie woning.

Nu nog de laatste puntjes op de ‘i’

Wij zijn blij met ons nieuwe huis, gebouwd door Selekthuis. Goede architect die iets moois kan ontwerpen. Het verkoopteam is in de voorbereiding flexibel en reageert snel op wensen en vragen en denkt mee. Je kunt voor wat betere/duurdere of prijsbewuste materialen kiezen. Kort voor de bouw wordt alles nog een keer doorgesproken en teken je alles af. Relatief snel kan de bouw dan worden gestart, en ze bouwen ook relatief snel. In ons geval, een grote woning, in 6 maanden opgeleverd. Tijdens de bouw is het ook nog wel mogelijk om het een of ander aan te passen. Inmiddels is de oplevering geweest en zijn we 2 maanden verder, het is een comfortabel huis waar we met veel plezier wonen. Er zijn nog wel 27 openstaande punten waar ze bij Selekthuis hard aan werken, maar door personeelsproblemen en de vakantie duurt het helaas allemaal wat langer dan verwacht. Ik verwacht dat ze dit de komende 2 weken op gaan lossen. Ik houd jullie op de hoogte!

Zeer slordig bouwbedrjf

Van het moment van opdrachtgeving tot nu, zo'n 7 weken na oplevering nog veel gedoe en moet je Selekthuis continue anchetr de broek aan blijven ztten. Opzichter is niet op de bouwplaats en ziet dus niet wat er allemaal fout gaat. Planning is onduidelijk, ja mag altijd komen, het is echter de vraag wanneer ze er zijn. Bij oplevering al gigantische scheuren tussen dak en en muur, kozijnen binnen moet nu nog geschilderd worden, warmte installatie geeft continue meldingen, kozijnen buiten niet compleet, kan nog niet douchen, kitter moet nog terug komen, tegelaar geeft goed werk maar niet kompleet en vraag ze ook niet om meer dan enkel tegelwerk (geen badkamer advies, dat kunnen ze niet), voegwerkbuiten is niet af, stukker geeft geen strak plafond.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Beste Ingrid, We vinden het vervelend om te lezen dat je woning nog niet voldoet aan je verwachtingen. De door jouw genoemde punten zijn al in behandeling bij onze afdeling Service. Zoals aangegeven wachten wij op de levering van enkele materialen voordat wij de servicepunten kunnen opleveren. Je opmerking over het schilderwerk wordt te vroeg gegeven. Er is namelijk al een afspraak met je gemaakt voor het aanvullende schilderwerk. Je beoordeling vind dus plaats in de periode dat wij nog bezig zijn met de afhandeling van de gemelde opleverpunten. Directie SelektHuis

Uitstekende communicatie, hoog afwerkingsniveau

Met alle medewerkers van Selekthuis hebben we prima kunnen samenwerken, er werd meegedacht en er werd naar ons geluisterd voor zover dat mogelijk was. En als aanpassingen niet mogelijk waren werd dat netjes uitgelegd. Alles is van goede kwaliteit, we zijn uitermate tevreden met het eindresultaat. De directe communicatie met sommige onderaannemers kan beter.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Op werkvloer prettig in omgang.

Goede omgangsvorm, met de werkvloer. Goede contacten met de uitvoerder in werkafspraken en aanpassingen in het bouwproces.

• Prijs/kwaliteit N.v.t.

Fantastisch!

Het bouwen met Selekthuis hebben we als zeer prettig ervaren. Van de verkoop tot de uitvoering, iedereen is erg aardig. Korte lijnen met de uitvoerder, erg prettig. Meedenken en kwaliteit leveren, beter kun je het niet krijgen. Ik wil dan ook alle mensen die meegebouwd hebben aan ons huis, heel erg bedanken voor het realiseren van onze fantastische nieuwbouwwoning, het was een feest om met jullie te bouwen!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Vanaf de start werd er met ons meegedacht en hadden we vertrouwen dat het goed zou komen!

We hebben het hele proces van start tot einde ervaren als heel prettig en transparant . De communicatie met de adviseur en de uitvoerder verdient een heel groot compliment en we hebben nooit het idee gekregen dat onze vragen "lastig "waren!! Tijdens de bouw kregen we te maken met een vaste bouwploeg met bijzonder vriendelijke en klantgerichte mensen. Niets was te veel om ons wat uit te leggen en samen te kijken naar de uitvoering. Het voelde erg vertrouwd om op de bouwplaats te gaan kijken en te vragen. Ook heeft de uitvoerder steeds duidelijk aangegeven in welke fase de bouw zich bevond en welke contacten er gelegd werden met gemeente en andere instanties. Toen de tekening in eerste instantie niet werd goedgekeurd werd er op een goede wijze meegedacht en ook goed aangepakt. Tekenaar werd ingeschakeld en de aanvraag werd vervolgens goedgekeurd. Selekthuis heeft ons steeds laten weten dat het goed zou komen en wat zij adviseerden! Kortom: we hebben het bouwen van ons huis als een goed traject ervaren niet in de laatste plaats door de keuze voor Selekthuis als aannemer! Wij zullen Selekthuis zeker bij vrienden aanraden.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Een fijn bouwbedrijf dat erg goed werk levert

Selekthuis heeft ons van ontwerp tot oplevering super goed geholpen. Is fijn in de communicatie, denkt goed mee en heeft strak werk geleverd met een goede planning.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Selekthuis levert in goede afstemming met de koper een kwalitatief hoogwaardig huis.

Selekthuis biedt duidelijke informatie op haar website om tot een keuze te komen en welke kosten daarmee gemoeid zijn. Het ontwerp proces verliep - ondanks de Corona-maatregelen soepel en snel. Ideeën werden goed goed verwerkt. En de ontwerpgesprekken verliepen in een prettige sfeer. De bouw zelf werd strak en snel uitgevoerd. Het opgeleverde huis voldoet geheel aan onze verwachtingen. Het is een prachtige woning met kwalitatief hoogwaardige materialen. Tijdens de bouw werden vraagpunten over de kleine uitvoeringsvraagstukken direct kortgesloten. Geen verrassingen achteraf dus. Wij zijn zeer tevreden over de werkwijze van Selekthuis

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Alles loopt op rolletjes en geen onaangename verrassingen

Ik heb met mijn zoon door SelektHuis 2 huizen naast elkaar laten bouwen. Er was vanaf het begin al direct goed contact met de adviseur die heel goed meedacht en het geen probleem vond als we voor de zoveelste keer toch nog een aanpassing wilden. Ook het contact met de technisch tekenaar was fijn. De architect heeft voor ons de gesprekken met Welstand gevoerd en dat weer met ons besproken. De uitvoerder en de timmerlui op de bouwplaats zijn heel flexibel en prettig om met te praten en te overleggen. Dat geldt trouwens ook voor de mensen van de onderaannemers. Kortom: kies SelektHuis als je een huis wil laten bouwen.

Over Bouwnu