Gebrekkige communicatie en komen afspraken niet na

Vreselijke organisatie. Medewerkers maken toezegging en liegen er daarna over. Proberen overal onderuit te komen. Absolute afrader.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Keuken, Badkamer, Beglazing en kozijnen, Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Woning goed opgeleverd

Woning is goed opgeleverd. Communicatie aan het begin uitstekend. Na de oplevering was dit niet zo goed, maar punten werden over het algemeen goed afgehandeld.

Vriendelijke bouwvakkers,

Kopersbegeleider reageerde snel en duidelijk op mail. Uitvoerder zou hier een voorbeeld aan kunnen hebben. Mocht soms wat sneller

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Tijdens het bouwproces prima, daarna bergafwaarts

Tijdens het bouwen verliep alles redelijk soepel. Jammer dat maanden na oplevering nog steeds punten naar boven komen die voor en tijdens de oplevering blijkbaar niet gecontroleerd zijn en niet correct blijken opgeleverd. En die bedrijven die die punten moeten oplossen blijken onbetrouwbaar. Hopelijk zijn dit leerpunten voor de toekomst.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Huis goed opgeleverd, communicatie liet te wensen over.

Van Wijnen heeft een goed huis opgeleverd en de meeste gebreken ogelost. De communicatie was vaak summier.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Een vriendelijke partij waar je wel achteraan moet zitten.

Zie vorige antwoorden en eerdere vragenlijsten.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Het begon goed. Maar na de oplevering werd het minder.

Klantonvriendelijk en vijandig

Bovenal, het huis waar wij nu wonen is fijn. De periode na de oplevering heeft Van Wijnen het echt verpest voor ons. Wij zijn echt geen onaardige mensen, maar als wij 3,5 ton uitgeven aan een bedrijf wiens core-business huizen bouwen is, dan vinden wij dat wij zeer kritisch mogen zijn. Helaas kan Van Wijnen hier erg slecht mee omgaan en schiet bij elk garantiepunt in een verdedigende houding. De communicatie over openstaande punten is slecht en wij moeten het initiatief nemen hier de bouwer in te bewegen. Wij zijn zo klaar met dit bedrijf dat we het liefst direct niets meer met ze te maken willen hebben.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

sommige punten goed, andere kunnen beter

sommige punten direct opgelost, andere duurden langer nog steeds niet alles opgelost

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Huis is goed gebouwd. Nazorg was iets minder goed

We hebben een fijn huis, die goed geïsoleerd is. De meeste punten van de oplevering zijn snel verholpen. Voor een paar punten moesten we langer wachten, maar het is goed gekomen

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Voldoende, communicatie en afhandeling kan beter.

De tijd voor de Oplevering en tijdens de Oplevering verliepen goed. Na de Oplevering word dit echt een stuk minder. De communicatie over punten welke geconstateerd worden na Oplevering is zeer slecht. Ee word niet gereageerd op telefoontjes, mails etc. Ook de afhandeling is onvoldoende. 3 dagen voor de onderhoudstermijn van 3 maanden is er nog niks afgehandeld. Vele zaken worden afgeschoven. Kopers worden slecht op de hoogte gebracht.

Indekken

Ik vind het zeer vervelend dat het antwoord altijd nee is en er niet gezocht wordt naar een samenwerking.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Goede service tijdens bouw, daarna moeilijk in contact

Zoals in de lijst is beschreven, goede firma om mee te communiceren tijdens de bouw, erna is het een stuk lastiger en moet ik steeds naar een ander e-mail adres mailen. Krijg ik laat respons. Zit ik bijv al 2weken na aangeven zonder verwarming. Lijkt allemaal normaal te zijn.

Goede service en klantvriendelijk

Altijd goed contact tijdens de bouw, enige verbeterpunten zijn eventueel na oplevering (zie voorgaande punten)

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Zou het niet nog een keer doen

Matige kwaliteit en nog niet alles afgehandeld.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Vriendelijk en open. Het contact met Martine Wienbelt en Leroy hebben wij als erg prettig ervaren.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Goede service en vriendelijk personeel.

Er is hard gewerkt. Altijd netjes geïnformeerd over de stand van zaken. En het eindresultaat mag er wezen. Dik tevreden.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Deskundig, vriendelijk, prettig contact met de verkoopbegeleider

Goede ervaring

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

goed bouwbedrijf met vriendelijke mensen

Zeer fijne ervaring

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Overige

Redelijk goed bouwbedrijf

Overleg met de uitvoerder en bouwvakkers ter plaatse heel goed. Met de mensen op kantoor minder.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

klant gericht, goede service en vriendelijk personeel

Ze zijn erg klant gericht te werk waardoor alles naar wens van de klant geaccepteerd wordt

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Goed opgeleverd en komt afspraken na.

Goed opgeleverd en komt afspraken na.

Prima ervaring gehad.

Ik heb het proces als prima ervaren. Tuurlijk zijn er dingen geweest waarvan ik zoiets had van moet dat nou! Maar zeker niks concreets. Verder weinig te klagen gehad en bij de kijkmomenten minimale aanteken punten.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Kwalitatieve en goede bouwer, welke de koper meeneemt in het proces.

Erg fijne bouwer. Elke maand kreeg je een nieuwsbrief waarin de vorderingen werden besproken. Het twee keer tussentijds kijken was ook erg fijn, en vooral ook leuk om te zien hoe het er in het echt uit komt te zien. Verder zijn ze flexibel als je voor de oplevering alvast een keer iets in wilt meten. Bij de oplevering waren er maar enkele punten, maar deze waren allen tijdens de oplevering al opgelost. Het contact met de uitvoerder en de kopersbegeleider was erg goed.

Over Van Wijnen Utrecht BV

Bij Van Wijnen werken bouwers en ontwikkelaars, allemaal doeners. Dat heeft ons gemaakt tot één van de grotere bouw- en projectontwikkelings-ondernemingen van Nederland. Nieuwbouw, verbouw, onderhoud en beheer, dat zijn onze kernactiviteiten. Die voeren we uit voor alle gebouwen die maar denkbaar zijn: van woningen, scholen en zorgcomplexen tot winkelcentra en sport- en recreatieaccommodaties. Vaak zijn we al betrokken bij plan-ontwikkelingen of nemen daartoe zelf het initiatief. Alle 24 Van Wijnen-ondernemingen werken zo. Prettig voor opdrachtgevers: Van Wijnen is altijd in de buurt. Ontwikkelen en bouwen. Dat is Van Wijnen.

Over Bouwnu