Fijne begeleiding en houvast bij het plannen van mijn scriptie

Het maken van een planning heeft me erg goed geholpen. Daarnaast vond ik het heel fijn om te bespreken wat ik precies ging doen, want ik maak de dingen vaak groter dan ze zijn. In overleg met Flora kon ik de zaken tot menselijker properties terugbrengen. Ik vond het scherpstellen van de onderzoeksvraag en doelstelling erg prettig. Daardoor werd het onderwerp beter ingekaderd en gemakkelijker uit te werken. Last but not least was het gevoel dat ik het niet alleen hoefde te doen heel stimulerend. Als ik te veel aan mezelf ging twijfelen, kon ik even overleggen en kreeg dan meer vertrouwen in mijn eigen ideeën.

Daadkrachtig en duidelijk

Ik heb twee keer een beroep gedaan op Flora, de eerste keer om mijn bachelor af te ronden, ik zat vast in het planningsproces en ik kreeg weinig hulp vanuit de universiteit, en samen met Flora heb ik toen de trein weer op gang gebracht. De tweede keer, na mijn afstuderen, heeft ze mijn geholpen met het inzichtelijk maken van mijn opties op de arbeidsmarkt en het realiseren van persoonlijke doelen.

Goed geholpen

Met mijn HBO afstudeeropdracht was ik op een gegeven moment behoorlijk het overzicht kwijtgeraakt en werd het document alleen maar steeds langer en langer. Flora heeft mij toen enorm geholpen door structuur aan te brengen in mijn document, zodat ik er weer een logisch verhaal van kon maken. Toen ik een paar jaar later aan mijn WO scriptie moest beginnen, dacht ik daarom direct weer aan Flora. Ook daarbij heeft zij mij weer heel goed kunnen helpen.

• Deskundigheid/Vakmanschap
Fijn, een extra aanspreekpunt en iemand die meedenkt

19/04/2014: Alleen al het hebben van een externe begeleidster zou denk ik menigeen student ontzettend kunnen helpen. Maar hiernaast is Flora ook bijna altijd bereikbaar en erg betrokken, waardoor je weer snel met je scriptie verder kunt als je er even niet uitkomt, vast loopt of feedback wilt hebben om door te gaan. Deze hulp had ik aan m'n gewone begeleidster niet snel gevraagd want daar had ik toch het gevoel dat ik niet teveel mocht vragen ivm zelfstandigheid. Bij Flora blijf je zelfstandig alleen het gevoel is toch dat je er niet meer alleen voor staat, heel fijn.

• Deskundigheid/Vakmanschap
De nieuwe inzichten in ieder vastgelopen onderzoek.

Zonder de begeleiding van Scriptiebegeleiding & Coaching Amsterdam zou ik nooit in één keer een voldoende hebben gehaald voor mijn onderzoek. Toen school er niet meer voor mij was, heeft de zorg en kundige begeleiding van Esther ervoor gezorgd dat ik toch geslaagd ben.

• Deskundigheid/Vakmanschap
Erg behulpzaam en doet er alles aan om jou resultaat zo goed mogelijk te behalen.

Flora van de Scriptiebegeleiding Amsterdam. Heeft mij van begin tot einde erg goed begeleid. Zelf was voor mij een onderzoek schrijven op het niveau wat mijn school vroeg, erg lastig om alleen te doen. Met de juiste begeleiding en goeie planning van Scriptiebegeledeiding Amsterdam is het helemaal goed gekomen!

super

Prima begeleiding, vooral in de momenten waarin de studiedip begint. Samen studeren motiveert enorm ! Het kost natuurlijk geld, maar dat weegt niet op tegen de voordelen van een afgeronde studie !

• Deskundigheid/Vakmanschap
Een uitstekende en zorgvuldige begleiding

Had mij geen betere begleiding kunnen bedenken, moest ongeveer mijn hele scriptie opnieuw schrijven in drie weken, dankzij jullie is dat helemaal goed gekomen!

Helder en motiverend

Flora is ontzettend praktisch van aard. Een strakke planning en duidelijke afspraken heeft in 10 dagen het resultaat opgeleverd wat mij in jaren niet is gelukt. Bovendien heb ik veel gehad aan Flora als motivator op momenten dat ik het niet meer zag zitten. Hulde aan haar geduld! Ondertussen heb ik een leuke baan gevonden en het zelfvertrouwen gekregen om verder te studeren.

• Deskundigheid/Vakmanschap
Flora hielp me het overzicht terug te krijgen

De steun van Flora was tijdens het schrijven van mijn scriptie, naast een fulltime baan, onmisbaar. Doordat ik zo fragmentarisch met mijn scriptie bezig was, verloor ik vaak het overzicht en daardoor ook de motivatie om verder te gaan. Maar een keer zitten/mailen/bellen met Flora gaf altijd nieuwe inzichten, kleine stapjes om weer te zetten, waardoor ik toch weer verder kon. Haar adviezen zijn ook inhoudelijk sterk (ik denk dat als ze mijn onderwerp kon volgen, heel veel onderwerpen voor haar begrijpbaar zijn), maar ook met name de psychologische steun was van grote waarde en Flora reageert ook nog eens supersnel. Uiteindelijk heb ik met een heel mooi resultaat mijn scriptie afgesloten!

• Deskundigheid/Vakmanschap
Ik voelde me erg op me gemak bij Flora. Precies wat ik nodig had voor mijn thesisproces.

Als ik even vast liep met mijn thesis hielp Flora me goed verder!

• Deskundigheid/Vakmanschap
Bijzonder prettige en zinvolle begeleiding!

Ik ben zeer te spreken over de begeleiding van Flora. Ze reageert snel en accuraat en ik kon over alles met haar sparren. Ze denkt goed mee en geeft duidelijk aan wanneer ik wat kon verwachten.

Over Scriptiebegeleiding Amsterdam

Gelegen in het hart van Amsterdam biedt Scriptiebegeleiding & Coaching Amsterdam een persoonlijke aanpak, waarbij jouw individuele behoeftes centraal staan!