Top service, volgende keer weer met UTC

Mijn schoonmoeder moest met prioriteit in haar electrische stoel van Diakonessenhuis Utrecht naar Somatiek Wijk bij Duurstede. Dit wegens doorlig plekken en wagenziekte. Zij is netjes opgehaald op de afdeling van het ziekenhuis en met alle zorg zonder misselijk te worden afgeleverd bij het verzorgingstehuis. Top service en uiterst vriendelijke chauffeur!

Tien minuten wachten voor niks

Tien minuten gewacht op een taxi die nooit kwam. Na gesproken te hebben met een medewerker werd verteld dat de chauffeur een lekke band zou hebben.

Heel slechte service

In de ochtend een taxi besteld bij UTC voor Lekkerkerk naar Dordrecht. Via de site geregeld. Ik kreeg netjes bevestiging via de mail van de reservering. Ik rekende er dus op dat ik zou worden opgehaald in mijn woonplaats. Net voor de tijd dat ik zou worden opgehaald krijg ik een telefoontje van een duidelijk gefrustreerde medewerker van UTC die me vertelde dat Lekkerkerk te ver weg was en men mij dus niet zou komen ophalen. Niet alleen dat, de schuld werd ook nog in mijn schoenen geschoven dat ik maar had moeten weten dat het te ver was voor UTC. Wat een clowns. Dikke onvoldoende.

Altijd op tijd

Ik ben de afgelopen vijf weken 23x opgehaald door de UTC om naar het AMC te gaan. De taxi was altijd keurig op tijd, bleef wachten tijdens mijn afspraak en reed me daarn weer keurig terug. De chauffeurs waren stuk voor stuk vriendelijk. Helemaal goed dus!

Kwam gewoon niet

Taxi besteld voor 5 personen, drie maal achteraan gebeld. Na een uur was de taxi er nog niet en hebben we een bus moeten nemen.

Een chauffeur die vol gestrest op de weg zit.

De chauffeur was continu op zijn telefoon bezig tijdens de rit, ik vroeg nog kan jij hier mee ophouden aub, zijn antwoord nee anders mis ik een rit en dat kan ik mijn niet veroorloven. Onacceptabel dat de chauffeurs worden gedwongen om ritten te accepteren via hun mobiele telefoon.

The don't answer the phone

The don't answer the phone I was 17 minutes on hold.

Vaste prijzen klopt helemaal niets van

Nog nooit een beoordeling gegeven, maar dit was te gek. Een rit naar Schiphol kwam op € 123.00 terwijl er gigantische stickers op de auto`s zitten met de prijs van € 59.00. Pinnen / creditcard was niet mogelijk deze was stuk contant betaald en een kladje handgeschreven als kwitantie gekregen. Het hele vreemde aan mijn rit was op de deur en dak zitten alle kenmerken van de firma UTC maar de chauffeur had zijn telefoon met de Uber app open liggen kortom voor mij een les dat ik volgende keer in Utrecht ook een Uber kan bestellen en die bewaken wel de vaste rit prijzen.

slecht

Op 28 maart jl. heb ik via Valys een taxi besteld voor een rit naar Almere: aankomst tijd 14.00 met de standaard vraag een kwartier eerder of later : ingevuld een kwartier later. Toen om 13/20 de taxi er nog niet was heb ik om 13.20 gebeld dat de taxi er nog niet was en kreeg als antwoord van de dame dat hij gepland stond op half 2.Klopt dus niet. De taxi kwam om kwart voor 2 met 2 personen uit NwGein, die we al eerder troffen met toen ook hetzelfde probleem waarvoor ook al een klacht was ingediend. Nl. 3 forse dikke mensen op de achterbank. ( Dat werkt niet ). U weet donders goed dat de meeste mensen die met Valys reizen ouderen zijn of een handicap hebben en niet de lichtste mensen en er geen 3 mensen op de achterbank kunnen. Gemiddeld ca een omvang van 100cm hebben. Zoals al vermeld is al eerder een klacht ingediend is hierover en ging tot heden toe goed behalve toen de heer aan de telefoon de opmerking maakte ik ga geen 2 taxi’s naar almere laten rijden, Was het niet verstandiger geweest om een busje in te zetten met fatsoenlijke zitplaatsen voor ouderen, want met veel gedoe van die heer zijn kant moest er een nieuwe rit gepland worden en toen was er ineens wel een busje met 7 zitplaatsen waar op dat moment 5 personen meegingen. De goed keuring van de taxi voor 4 personen is voor slanke mensen maar u vervoert meestal oudere mensen. Ik hoop als U zo oud wordt dat U dan op dezelfde manier behandeld wordt als wij. Bovendien de grote mond die die heer bezigde tegenover mij klopte ook voor geen meter. Wij zijn geen nummers, maar cliënten. Uiteindelijk waren we om half 5 op de plaats van bestemming inplaats van 2 uur dank zij de Utrechtse taxi centrale met de slechte service.

Geen aanrader

Negatiefe ervaring gehad met taxi UTC Utrecht een nette taxi vinden is niet mogelijk

Beste Frenk, Ik verneem graag wat jou negatieve ervaring is zodat wij onze service en dienstverlening kunnen verbeteren. Je kan je ervaring sturen naar admin@utc.nl. Vriendelijke groet René Lensen algemeen directeur UTC BV