De slechtste webwinkel die ik ooit heb moeten gebruiken

Het is dat deze website het monopolie heeft op m'n schoolfoto's maar anders had ik hem gemeden als de pest. De website is traag, slaat bewerkingen niet op en geeft wijzigingen niet door. De kortingscode die ik vanuit school had gekregen wordt niet verwerkt. Voor het bestellen van de foto's ben ik 75 minuten bezig geweest, voor een klusje dat 10 min hoort te duren.

Matige kwaliteit en enorm lange levertijd!

Bij de foto's van onze dochters waren de gezichten niet volledig scherp, maar de achtergrond wel. Mag je van professionele fotograven toch niet verwachten. Foto's toch besteld en de levering heeft meer dan 2 maand geduurd, na meerdere malen erachteraan te mailen. Ik hoop dat de school eens overstapt op een ander bedrijf.

Beste Mirjam, Vervelend dat de foto's kwalitatief niet aan uw eisen voldoet. Zou u mij het ordernummer willen toesturen? Dan kan ik kijken over welke foto's en over welke levering we spreken. Op basis daarvan zou ik graag samen met u tot een passende oplossing willen komen. Met vriendelijke groet, Team Backx

Oeff Dit is erg slechte kwaliteit !!!

Ik word hier gewoon verdrietig van zeer onprofessioneel bah echt geen aanrader !

Bestelling onvolledig geleverd nadat we lang op onze producten moesten wachten.

De aangegeven levertijd van 7 werkdagen werd in totaal anderhalf maand. Na een mail van onze kant werd bijna de bestelling van 2 jaar geleden nog eens geleverd ipv onze nieuwe bestelling. De producten werden na een maand eerst onvolledig geleverd. Geen excuus of iets dergelijk gekregen. Na een telefoontje van onze kant moesten we nog weer een week wachten voordat we de nalevering kregen.

Slechte foto, jaren 90 achtergrond

Schoolfoto is bijzonder slecht genomen, het ziet er gehaast uit, geen goede houding en uitdrukking, en dat in tegenstelling to werkelijk alle schoolfoto's die we hier voor (via andere fotografen) kregen. En die achtergrond! Een suf hemelsblauw met witte vlekken? Sorry maar het ziet er echt knullig uit. We slaan deze dus over, maar wel heel jammer want schoolfoto's zijn een belangrijke en leuke herinnering, when done right.

Zeer slechte foto's

Foto's van de klas en van mijn kinderen zijn nog nooit zo slecht geweest. De fotograaf heeft duidelijk geen affiniteit met kinderen!

Ziet er soms niet professioneel uit

Elk jaar bestel ik hier foto’s maar ben er niet heel enthousiast over. Soms lijkt het alsof mijn kind op de wc zit en denk ik “hadden ze ze er niet 1 extra foto kunnen maken”. Ik vind het ook jammer dat er bijv. een grote puist op de neus niet gefotoshopt. Je besteld ze wel gewoon ondanks dat ze beter kunnen. Maar verder prima

Onprofessioneel

Een beetje fotograaf moet zien of iemand goed op de foto is gekomen en met kinderen interactie zoeken zodat het er leuk op komt. Zwaar teleurgesteld in de onprofessionele foto’s

jammer van de foto keuze

mijn dochter net haar beugel eruit er waren hele leuke foto gemaakt waar ze lachend op stond wat krijg je voor foto een foto waar ze met haar mond dicht staat en een geforceerd lachje heeft. wordt er wel gekeken welke er wordt toegevoegd??? of kost dit te veel tijd zowel ik als mijn dochter denken het zelfde en dan laten ze je kiezen?? kiezen?? gewoon de zelfde foto alleen een waar ze meer op staat.

Matige foto's

Foto's maken ging snel. Peuters werden niet op hun gemak gesteld. Werden neergezet en foto's gemaakt. Daarna paar aanwijzingen. Bij de broertjes/zusjes foto's hetzelfde. Foto's waarbij de één de andere kant op kijkt en als verloren schapen staan. Een beetje meer tijd nemen met (jonge) kinderen lijkt mij handig ook al loop je achter op je schema. Dit gaat ten koste van goede en mooie foto's.

Prachtige foto's

Wij als grootouders genieten elke dag van de mooie foto's van onze kleinkinderen. Complimenten voor jullie. Wij zijn erg tevreden.

Zeer geslaagd

Mooie foto's. Ik werd goed telefonisch geholpen met het bestellen van de foto's. Ook heb ik nog foto's van vorige jaren kunnen bestellen!

Aanrader

Mijn problemen zijn goed opgelost. De foto's zijn uitstekend, ben er erg blij mee.

Hele fijne fotograaf en snelle service!

Een goede ervaring, waarbij het enige minpunt is dat het zo snel gaat dat sommige kinderen niet echt mooi op de foto staan. Net wat aandacht voor details zou wat fijner zijn. Daarnaast zijn sommige achtergronden van de groepsfoto, misschien niet wat minder dan andere. Verder erg tevreden over de fotograaf. Leuke man en kinderen voelden zich snel bij hem thuis. Hij straalde veel rust uit. Fijn!

Kan het zelf beter

Niet slim van dit bedrijf om je logo aan de onderkant van de foto online te plaatsen ipv over het gezicht. Zo kon ik de foto gratis downloaden en het hoofd eruit snijden waardoor ik hem niet hoefde aan te kopen... Bestelmodule werkt ook niet prettig online. Dacht dat ik 2 klassenfoto's in mijn winkelwagen had gedaan maar zie ze nergens terug.... Achtergrond voor klassenfoto vond ik ooit niet mooi gekozen, leidde teveel af.

Gewoon geen mooie foto’s

Geen èen foto waar mijn kind leuk op staat. In de middag speciaal gekomen voor de foto met z’n zusje, namen ze slechts 1 minuut de tijd voor en ook daar staan ze alle twee niet leuk op, jammer! Hopelijk volgend jaar weer een andere fotograaf

Goede kwaliteit en snelle verzending

Wat een slechte ervaring op de mobiele website.

Ten eerste begrijp ik niet waarom schoolfotografen niet gewoon ook met hun tijd meegaan en ook digitale bestanden kunnen of willen leveren. (dit blijkt vanwege de avg niet te mogen voor klassenfoto's. Logisch maar wel vervelend dat niet wat duidelijker wordt aangegeven. Op de mobiele website is het niet gelukt, of niet duidelijk dat je ook zonder te registreren kunt bestellen.

Geachte heer Brinkman, Bedankt voor uw reactie op Klantenvertellen.nl. Ik vind uw reactie verbazingwekkend en vraag me echter af of wel onze website Backxpositief.nl beoordeelt. Bij deze een aantal feiten op een rij: 1. vanaf maart 2018 kunt u op onze website uw bestelling plaatsen zonder een account aan te maken (i.v.m. AVG) 2. vanaf maart 2018 kunt u op onze website verzoek indienen om uw reeds gemaakte account te laten verwijderen 3. vanaf januari 2018 kunt u op onze website digitale bestanden bestellen, deze worden na betaling per omgaande via een download link geleverd (m.u.v. groepsfoto bestanden i.v.m. AVG) 4. vanaf juli 2019 kunt u op onze website digitale fotosets (lees set digitale bestanden) bestellen (levering op zelfde manier als punt 3.) Registratie houd echter in dat u uw adresgegevens of e-mailadres bij ons achterlaat voor de correcte levering van uw analoge resp. digitale bestelling. Dit heeft niets te maken met een account in ons systeem. Aangezien ik uw recensie misleidend vind, zeker niet op waarheid gebaseerd en zelfs beschamend voor mijn collega's welke zich dagelijks inspannen om ons systeem te laten voldoen aan de huidige wetgeving, wensen van onze klanten en actuele ontwikkelingen van de markt, zal ik bij Klantentervellen een verzoek indienen om uw recensie te herzien. U ontvangt hiervoor een e-mail van Klantenvertellen verzoek tot aanpassen van uw beoordeling. Mocht u nog vragen hebben omtrent dit onderwerp of hulp hebben met uw bestelling, hoor ik het graag van u. Met vriendelijke groet, Zuzana

De service en kwaliteit zijn ruim onvoldoende.

De schoolfoto van mijn zoon is verschrikkelijk. Hij heeft zelfs een oog dicht. Je zou toch verwachten in dit digitale tijdperk dat er meerdere foto s genomen worden. En als fotograaf kijk je ook op je scherm of het enigszins een acceptabele foto is. Deze foto heb ik wel besteld, omdat het zijn examenjaar is en dus laatste foto. Ik heb daar een mail over gestuurd, na 2 weken nog geen antwoorde. Vandaar mijn slechte beoordeling

Goedemiddag mevrouw Janssen, Dat is uiteraard zeer spijtig, excuses voor het ongemak. Wellicht is onze e-mail niet goed bij u aangekomen. We hebben uw e-mail namelijk beantwoord op 17 september. We vinden het uiteraard erg zonde dat u een foto heeft ontvangen waarbij uw zoon met zijn oog knijpt en komen u daarin graag tegemoet. In onze e-mail gaven we onder andere aan u dat van harte bent uitgenodigd voor een studio terugkommiddag om geheel vrijblijvend een nieuwe foto te laten maken. Wij vervangen deze dan voor de oude foto. Een van deze studio terugkommiddagen is vandaag vanaf 13:30 tot 16:30 uur, u bent hiervoor van harte welkom. Kijk hier voor meer data voor studio terugkomdagen: https://www.backxpositief.nl/ouders#scroll-studio. Met vriendelijke groet, Anne

Kan foto niet bestellen op site

Site werkt niet

Beste Wiebren, Wij hebben u op donderdag 26 september een persoonlijke e-mail gestuurd om samen met u te kijken naar wat er mis gaat bij het bestellen. Helaas hebben wij hierop nog geen reactie van u mogen ontvangen. Wij hopen u snel van dienst te kunnen zijn. Met vriendelijke groet, Jolanda

Ik heb telkens weer veel moeite met jullie systeem als ik diverse foto's wil bestellen.

Ingewikkeld systeem. Foto's zijn prima. De knalblauwe achtergrond erg lelijk.

Heel goed en makkelijk

Mooie foto's en het was heel makkelijk om de foto's te bestellen en ik kreeg ze echt snel en op tijd .ik ben erg tevreden en ik wil graag jullie bedanken voor alles.

Beste Rafy, Bedankt voor uw positieve feedback. Fijn dat u zo tevreden bent. Dat doet ons goed om te horen! Veel plezier van uw foto’s. Met vriendelijke groet, Jolanda

goede foto's

Beste Chris, Bedankt voor uw reactie. Kunt u ons in een privé bericht laten weten welke ordernummers bij elkaar gevoegd zijn in de verzending? Wij kijken graag samen met u naar een passende oplossing. Mocht u in de toekomst overigens diverse fotonummers tegelijkertijd willen bestellen, dan ziet u naast de weergave van de portretfoto’s een vakje met + icoon en het woord ‘fotonummer’ staan. Hier kunt u een tweede of meerde foto’s toevoegen en zo meerdere producten van de foto’s in de winkelwagen plaatsen. Mocht u daarbij hulp nodig hebben dan kunt u hierover alvorens u de bestelling plaatst altijd contact met ons opnemen. Met vriendelijke groet, Jolanda, Backx Positief

Snelle levering, maar ontevreden over de (te) dure foto's.

Omdat ik de foto's die van mijn kinderen zijn gemaakt niet mooi vond, wilde ik alleen de groepsfoto's bestellen. Voor twee losse groepsfoto's is het niet mogelijk om een korting te krijgen, dus deze zijn samen, inclusief verzendkosten €13,95. Dat vind ik erg duur. Zeker omdat deze foto's ook tegenvallen. Met name omdat de verhouding tussen de kinderen niet klopt. Sommige kinderen zijn te klein t.o.v. andere kinderen en andere kinderen zijn te groot. Dit komt omdat Backx de kinderen in groepjes op de foto zet en de groepjes daarna samenvoegt tot één lange rij. Op zich een leuk idee, maar dan moet het geheel wel kloppen. Om er zeker van te zijn dat de verhouding klopt, zou Backx controlefoto's kunnen maken, door uit ieder groepje een kind te halen en deze nog samen op de foto te zetten.

Beste Marleen, Bedankt dat u even tijd heeft genomen ons te beoordelen. Het komt inderdaad voor dat een school kiest voor het maken van een panorama foto. Natuurlijk is het heel persoonlijk of u dit wel of niet mooi vindt. Vaak is het wel mogelijk uw voorkeur uit te spreken naar de ouderraad voor in de toekomst. Deze foto’s zijn inderdaad erg bewerkelijk. Onze fotografen krijgen dan ook een handvol richtlijnen mee om de fotografie hiervan zo goed mogelijk te laten verlopen. Zo staat de camera op statief en komt die de hele foto dag niet meer van zijn plek af. Het brandpunt (de zoom afstand) veranderd hierbij nooit. De kinderen worden ook altijd op dezelfde positie op een doorlopende witte achtergrond gezet. Deze positie duiden wij met tape aan op de (achter)grond. Daarna worden de foto’s van alle groepjes kinderen in photoshop geïmporteerd in een bestand en allemaal tegelijk geschaald naar de grote van het panorama bestand. Wanneer alle kinderen vrijstaand zijn gephotoshopt kijken we welke groepjes goed bij elkaar aansluiten, waardoor sommige kinderen voor of achter elkaar geplaatst worden. Meesters en juffen staan soms ook achter een groepje op een tweede rij, dat betekent dat zij dus in perspectief iets kleiner zullen zijn. Echter willen wij altijd 100% zeker zijn van de juiste verhoudingen binnen de groep. Wij hebben daarom altijd uitgebreid contact met school voordat de foto’s gekoppeld worden aan de inlogkaart en uitgedeeld worden. Wij bewerken de groepen dan net zo lang totdat de leerkrachten akkoord zijn. We vinden het dan ook erg jammer dat u toch een afwijkende groepsfoto heeft ontvangen. We kijken daarom graag met u naar een mogelijke bewerking van de groep. Kunt u ons in een privébericht sturen om welke groepsfoto het gaat en of wij u hiermee nog van dienst kunnen zijn? Met vriendelijke groet, Backx Positief

Over Backx Positief Schoolfotografie

Backx Positief Schoolfotografie verzorgt al meer dan 35 jaar professionele schoolfotografie voor meer dan 300 onderwijsinstellingen. Kinderopvang, basis, speciaal en middelbaar onderwijs. - Ouders bestellen en betalen online - Een uitgebreide webwinkel met meer dan alleen foto’s - Bestellingen worden bij ouders thuisbezorgd - Geen administratieve werkzaamheden op school - Privacy van de leerlingen is gewaarborgd door de persoonlijke inlogcodes en de verwerkersovereenkomst met school en leveranciers (AVG 2018)