Afspraken worden goed nagekomen, vlotte reacties bij vragen, duidelijke werkwijze.

Al jarenlang maakt Backx onze schoolfoto's. Positieve ervaringen. En als er soms toch iets is, wordt dit vlot opgepakt.

totaal niet proffesioneel

dit is de zoveelste keer ( 2 kinderen, 2 jaren fotos door jullie fotograaf ) dat ik geen schoolfoto's ga bestellen * de foto's zijn iedere keer zo , zodat mijn zoon tegen zijn bril aankijkt, je ziet dus maar een half oog.. * hij zit elkaar gepropt *hij lijkt zelfs wel stoned en een lachje kon er niet vanaf, terwijl het een lachebek is... Mijn andere zoon , kweet niet waar hij naar keek, maar zeer zeker niet naar de fotograaf. En vorig jaar leek hij wel 20kg zwaarder dan wat ie is. voor de prijs..want prijzig is het wel, maar goed het is een schoolfoto, verwacht ik toch een professionele fotograaf die in elk geval probeert om een leuke foto te maken van een kind, die zegt goh joh, zet je bril eens op, of hoofd omhoog zodat je ook de ogen van een kind ziet. beseffen jullie wel wat een kind denkt na deze fotos?? dat hij of zij het niet goed heeft gedaan, en... het moet het hele jaar er tegen aan kijken omdat ze op de tafels worden geplakt en voor andere doeleinden worden gebruikt) er word ook maar 1 foto gemaakt ( als ik van de site uitga? of zijn al die anderen nog erger dan deze? Tis een kleine moeite om een kind te laten lachen, of in elk geval een beetje een normale foto van een kind te maken, hoef je niet eens professioneel voor te zijn. Jullie lijken niet eens moeite te doen. wat misschien nog erger is..dat er al heel veel mensen dit soort commentaren hebben geschreven op de site, maar jullie er schijnbaar niets mee doen?? erg jammer.. voor de 4e keer.. bestel ik niets... jammer van de klassefoto..die zag er voorzover dat het te zien is in het zo heel klein nog niet zo verkeerd uit, maar goed te zien is dat ook maar amper , maar ik ga geen 13.50 betalen voor 1 foto... Ik ga de school verzoeken om een andere fotograaf volgend jaar te nemen.

Beste mevrouw Rendering, Wat jammer te lezen dat u ontevreden bent. Wij behandelen élke reactie en klacht en willen iedereen altijd een passende oplossing bieden. Het verdere contact verloopt vaak per mail of telefonisch, waardoor u misschien in de veronderstelling bent dat wij hier niets aan doen. Wij bespreken de klachten van klanten intern en kijken dan hoe wij dit als fotograaf de volgende keer kunnen verbeteren of voorkomen. Uw feedback is daarom ook erg belangrijk. Ik heb de school en het fotonummer van uw zoon gevonden in een order die u vorig jaar bij ons in het systeem heeft gezet. Op de foto van vorig jaar heeft uw zoon een glimlach en zien we dat het montuur van de bril hier niet door zijn ogen loopt, maar er boven zit. Helaas heeft hij dit op de foto van dit jaar helaas niet. Dat spijt ons. Ik zie dat we van alle kinderen, die een bril dragen op uw school, 3 kinderen hebben gefotografeerd waarbij het montuur iets naar beneden is gezakt waardoor deze voor de ogen is komen te zitten. Dat is uiteraard niet wenselijk, hier gaan we iets aan doen. Er zijn 3 foto’s gemaakt van uw zoon die dag. Het is mogelijk om deze alle drie in te zien, wellicht vindt u dat er een betere foto tussen staat. Deze sturen we u dan graag toe per mail. U geeft ook aan dat we een foto hebben gemaakt van uw andere zoon. Wij kunnen hiervan geen foto vinden. Wellicht kunt u ons per mail het fotonummer toesturen zodat we kunnen kijken of er nog meer foto’s van hem zijn. Onze fotografen geven elke dag al hun energie om de hele dag alle kinderen aan het lachen te krijgen. Een foto is een momentopname en voor sommige kinderen is het vaak toch spannend. Natuurlijk is het erg jammer en niet de bedoeling dat u een foto heeft ontvangen waarop hij niet lacht. Ik zie dat hij op een van de andere foto’s iets meer lacht dan die u heeft ontvangen. Hierop zit het montuur echter 2 mm lager en zit er een reflectie in de bril waardoor deze foto waarschijnlijk niet is uitgekozen. Ik hoor graag of u hiervan een voorbeeldje ontvangt. We maken dan graag nieuwe inloggegevens voor u. Mocht u graag een groepsfoto bestellen los van de portretfoto’s dan is dit al mogelijk voor 5,50. Een voordeelset van 3 fotovellen kost u overigens maar 11,50 (portret, combifoto, groepsfoto) en daar krijgt u als u voor 22 juli besteld nog een gratis foto bij en de verzending is tot dan gratis. We vragen 13,50 voor een foto in het formaat 20x30cm. Het standaard formaat voor een groepsfoto is 13x19cm. In afwachting van uw reactie, hopen wij u tot dusver voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Team Backx Positief

weer niet.....

Ben het helemaal met de heer Kosterink eens. Het zal wel aan de fotograaf liggen, maar onze dochter werd in een positie gezet dat je denkt van... wie is dit. Je besteld de foto's dan wel maar is eigenlijk weggegooid geld. Oh, ja...als je bestellen kunt. De site is niet echt optimaal.

Hallo meneer Wissink, Wat jammer te horen dat uw dochter op de foto in deze pose niet helemaal zichzelf is. Door de school waarop uw dochter zit, is als het goed is, gekozen voor de achtergrond met de attributen van ‘het steegje’. Zoals hier zichtbaar is: https://schoolfotograaf.backxpositief.nl/schoolfotografie/achtergronden-en-attributen Ze zit op haar schoolfoto ook op deze kistjes. We hebben daarnaast ook een standaard portretfoto van dichterbij gemaakt. Op beide foto’s staat ze lachend. Het is voor ons in sommige gevallen wat lastig in te schatten wanneer een kind echt zichzelf is en ons een eigen of een neppe glimlach geeft. Ook u nodigen we van harte uit in onze studio vanmiddag 28-6-2017 van 14.00 tot 17.00 om vrijblijvend een nieuwe foto te komen maken. We kijken dan met u naar welke achtergrond het mooiste is en bij welke pose ze zich het prettigst bij voelt. De eerstvolgende studio terugkommiddag is 27 september 2017 om dezelfde tijd, mocht het vandaag niet lukken. We helpen u overigens ook graag telefonisch of per mail met uw bestelling als het in onze webshop niet lukt. We horen graag waar de site niet optimaal functioneert, zodat we hier iets aan kunnen doen. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Team Backx Positief

kwalitatief teleurstellend

Al meerdere jaren worden de foto's van onze kinderen gemaakt op de basisschool door medewerkers van Marijn Backx. Ook al meerdere jaren vind ik de prijs- /kwaliteitsverhouding onder de maat. Van een bedrijf dat al zoveel jaren foto's maakt, mag meer verwacht worden. Wellicht is het bedrijf van een studio in de voormalige Twenthe Poort wel wat te groot en commercieel geworden. Nu voor het 3e achtereenvolgende jaar staan onze kinderen niet op de foto zoals ze zijn. Vreemde, gemaakte poses, onnatuurlijke verkrampte houdingen, portrettechnisch niet in orde. Jammer, want met wat meer inlevingsvermogen zijn foto's van kinderen (ongeacht de leeftijd) vanuit een professionele instelling goed te maken. En dat is wat ik mis en niet terugzie in de foto's; passie voor het vak om het kind goed tot zijn/haar recht te laten komen. Om de beide kinderen niet teleur te stellen en de chronologie gedurende de jaren te bewaren van een belangrijke tijd uit hun leven, bestellen we uiteraard de klassenfoto's en de broer-zusfoto. En dat voor 'maar' 21 euro. Misschien is het mogelijk bovenstaande ter harte te nemen en de passie voor fotografie weer voorop te zetten en minder bezig te zijn met op een m.i. snelle gelikte manier geld te verdienen.

Beste meneer Kosterink, Graag reageren we op uw bericht. U geeft aan dat u vindt dat ons bedrijf te groot is geworden. Wij zijn inderdaad wat gegroeid omdat er steeds meer vraag naar onze diensten is gekomen. We zijn inmiddels met 5 medewerkers op kantoor en we hebben 10 professionele fotografen in dienst die elke week weer veel vrolijke kinderen op de foto zetten. Ze volgen een nauwkeurige planning van school om alle kinderen op de foto te kunnen krijgen en weten toch bijna alle kinderen op hun gemak te stellen en te laten lachen. Er zullen enkele leerlingen tussen zitten waarbij dit niet lukt. Een foto blijft toch een momentopname en een kind soms onvoorspelbaar. We hebben de foto’s van uw dochter bekeken (voorbeelden hiervan hebben we naar u gemaild, ook de foto's van vorig jaar) en zien op alle foto’s dat ze het moeilijk vindt voor de camera van een van onze fotografen te zitten. Het is daarom waarschijnlijk dat zij een knuffel in haar hand heeft gekregen tijdens de broer-zus foto. Het spijt ons dat de foto’s van uw dochter niet zijn gelukt zoals wij en u dat graag hadden gezien. We hebben daarom eens in de maand een studio terugkommiddag in die studio aan de Twentepoort West voor kinderen die ziek waren of waarvan u een nieuwe foto wilt hebben, deze is geheel gratis en zonder afspraak te bezoeken tussen 14.00 en 17.00 uur. U kiest daarbij zelf een achtergrond en een pose waarbij ze zich gemakkelijk voelt. Dit kiest school of de ouderraad normaal gesproken uit voor de hele school. Het is voor ons niet gemakkelijk om snel en gelikt geld te verdienen, gezien onze diensten gratis zijn voor school en we elk jaar moeten vernieuwen vanwege nieuwe privacywetten en digitalisering. Onze producten daarentegen zijn met veel toewijding gemaakt en van goede kwaliteit. We verdienen overigens pas iets als iemand iets bij ons koopt. Om ouders tegemoet te komen geven wij een extra foto gratis weg bij elke voordeelset die binnen 7 dagen besteld wordt en zijn ook de verzendkosten voor onze eigen rekening. €11,50 voor 4 foto’s (dat is gemiddeld €2,8 per foto) is daarom een redelijke en afgewogen prijs. Wij werken keihard voor onze centen en vinden het dan ook erg vervelend dat we u teleurgesteld hebben. We hopen u woensdag 28 juni om tussen 14.00 uur en 17.00 uur te zien in onze studio, mocht dat niet lukken dan is woensdag 27 september de eerstvolgende studio dag. Met vriendelijke groet, team Backx Positief

Het zijn over het algemeen prachtige foto's

We zijn een school met speciale kinderen waarbij de fotograaf erg zijn best doet om een ieder op zijn eigen speciale manier te fotograferen.

positief over de fotograaf. De voorbereiding via de mail was niet even duidelijk.

De fotograaf was heel positief en de foto's zijn ook heel mooi geworden. Alleen in de voorbereiding, tijdens het doorgeven van onze wensen, was het bij het bedrijf niet helemaal duidelijk wat we wilden. Er werden vragen gesteld via de mail die al beantwoord waren in de allereerste mail. Dus dat was extra werk voor onze secretaresse

Het contact verloopt prima. De fotograaf was minder enthousiast.

positieve reacties van ouders

een handige manier van verwerking waar wij, als school, geen gedoe mee hebben.

Klantgericht

Prettig contact. Goede service.

bestellen gaat moeizaam, tig x de code invullen

Ook dit gaat moeizaam, niet duidelijkwat er nu weer mis gaat

Hallo meneer Wijnbergen, Wat vervelend dat het bestellen moeizaam ging, dat kan niet de bedoeling van onze webshop zijn. Elke code hoeft maar eenmaal ingevuld te worden. U kunt dan bij 'mijn foto's', boven in de balk, terug naar alle toegevoegde foto's om te wisselen van foto waarmee u winkelt. Doet u een uur of langer niets in onze webshop nadat u uw foto's heeft toegevoegd, dan haalt de webshop de foto's eruit. Zodat niet iedereen bij uw foto's kan, ter beveiliging. Stel dat u op een openbare computer zit en vergeet uit te loggen. We willen uiteraard voorkomen dat u of anderen hinder ervaren in onze webshop, daarom zouden we graag van u weten wat u zag tijdens het invullen van de codes. Kunt u ons hierover een bericht sturen naar info@backxpositief.nl? We zien dat u reeds een bestelling heeft geplaatst. Kunnen wij u op dit moment helpen met een eventuele bestelling of andere vragen? Met vriendelijke groet, Anne, Backx Positief

Kleurrijke herinneringen aan de basisschooltijd

De fotografen van Backx Positief komen elk schooljaar een dag op school om alle leerlingen individueel, in groepsverband en eventueel ook met broertjes/zusjes op de foto te zetten. Vooraf bepaalt de school de kleurstelling van de achtergrond en eventuele attributen die gebruikt kunnen worden. Zo is er ook elk jaar afwisseling in de foto's!

Een ontspannen fotoshoot met geweldige resultaten!

De lijnen zijn kort. Je kunt je wensen doorgeven en het komt goed! De fotograaf was ontspannen en stelde de kinderen op hun gemak. Hierdoor waren de resultaten geweldig! Wij zijn meer dan tevreden.

Goed verlopen

Fijne samenwerking met de fotograaf

Prima geregeld

Prima geregeld, foto's vlot geleverd

Organisatie en fotograaf waren behulpzaam en vriendelijk

Ik vond het jammer dat de foto's, die buiten genomen waren flets van kleur/ iets overbelicht waren. De kinderen staan heel wisselend op de foto. Er werd goed meegedacht over posities ed

Backx denkt mee in onze wensen!

Positieve ervaring. Het verloop van het maken van de foto's op school verliep vlot maar rustig. We zijn tevreden over de foto's. En we hebben het erg gewaardeerd dat Backx bereid was om een keer even terug te komen omdat in onze kleine groep 8 2 leerlingen en de vaste leerkracht ziek waren. Op die manier heeft deze groep alsnog een mooie complete foto van hun laatste jaar bij onze school.

Alles naar wens.

Goed geregeld.

hele slechte site

werkt niet op iPad en van de 2 fotos en 1 klassefoto kan ik niet in een voordeelpakket alle 2 de fotos en de klassefoto kiezen, alleen maar 1 foto en een combinatiefoto van die ene foto. waarom trouwens maar zo weinig foto's genomen ?

Goedemorgen Gerben, We zouden uw bericht/vraag graag toelichten. Ten eerste bedankt voor het doorgeven van de fout van onze website op de Ipad, we gaan er mee bezig. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Bij het lanceren van de upgrade van onze website leek dit allemaal naar behoren te functioneren. Excuses voor het ongemak. U gaf aan dat u de tweede gemaakte foto graag in het voordeelpakket zou zien. We willen graag kijken naar de mogelijkheden van pakketopties, echter hebben we nu een drie-vels-pakket functie gemaakt met twee ingebouwde acties: 3 vellen voor 11,50 ipv 16,50. Én 1 extra foto gratis bij een bestelling binnen 7 dagen, dat betekent dus 4 vellen voor maar 11,50. Dat samen maakt het dat het een voordeelset is. We hopen dat u begrijpt dat het financieel onhaalbaar is om voor dezelfde prijs verschillende foto's (dus meer werk voor fotografen, retouche en administratie) in 1 voordelig pakket aan te bieden. We hebben met school een afspraak gemaakt over het aantal foto's, zij vonden dit aantal vorig jaar teveel bij de andere fotograaf en daarom hebben we afgesproken 2 foto's aan te bieden. We zijn nog in overleg met school over het aantal van volgend schooljaar. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Anne, van team Backx Positief

altijd super geregeld

Wij zijn heel positief over Backx. Altijd een leuke fotograaf die heel goed overweg kan met kleine kinderen en het wordt ook altijd goed en netjes afgehandeld.

Goed geregeld.

Alles verliep zonder problemen. fotograaf ging heel leuk om met de kinderen.

Mooie foto's, goed overleg, goede organisatie!

Backxpositief stelt alles in het werk voor een goede voorbereiding. Wij zijn tevreden over het overleg dat voorafgaat aan het maken van de foto's, De vele mogelijkheden maken het lastig om een keuze te maken ... De fotografen zijn enthousiast en betrokken bij hun werk en doen alle moeite om de kinderen zo goed mogelijk op de foto te zetten. Wij zijn benieuwd naar de foto's!

zie onder

We zijn altijd erg tevreden over jullie, altijd nog even een check van te voren, en Desiree maakt leuke foto.s Tuurlijk zullen er altijd wel mensen bij zitten die niet tevreden waren, maar ik hoor ze nooit, alleen positief!!! Ga zo door

energiek

Heel ongedwongen en relaxed.Terwijl de fotograve het tempo er goed in had. Ze stelde de kinderen op haar gemak en maakte goede foto's.

Gezellige fotografen die de kinderen lachend op de foto kunnen zetten

Wij hebben goede ervaringen met Backx Positief. De fotografen deden het heel goed en de kinderen stonden nagenoeg allemaal goed op de foto. Wel vinden we dat de panoramafoto (voor jullie de eerste keer) echt een groepjesfoto is. Misschien is het mogelijk een enventuele volgende keer de groepjes iets dichter tegen elkaar aan te plaatsen.

Klantgericht, betrouwbaar en hartelijk

Backx luistert goed naar onze wensen, denkt mee en reageert snel. Ze zijn vriendelijk en open en dat geldt ook voor de fotografen die bij ons zijn geweest. Ze bieden voldoende keuze aan achtergronden en poses en de foto's zijn mooi.

Over Backx Positief Schoolfotografie

Backx Positief Schoolfotografie verzorgt al meer dan 35 jaar professionele schoolfotografie voor meer dan 350 onderwijsinstellingen. Kinderopvang, basis, speciaal en middelbaar onderwijs. - Ouders bestellen en betalen online - Een uitgebreide webwinkel met meer dan alleen foto’s - Bestellingen worden bij ouders thuisbezorgd - Geen administratieve werkzaamheden op school - Privacy van de leerlingen is gewaarborgd door de persoonlijke inlogcodes