Beoordelingen Zonneplan

• Klantvriendelijkheid & communicatie 9,1
  • Prijs / kwaliteitverhouding 8,9

Onno uit: Enschede

12-11-2018

Vanaf het eerste contact tot de laatste handdruk van de installateur verliep het hele proces uitermate goed ! Echt niets te klagen ! We zijn dan ook uitermate tevreden en bevelen Zonneplan zeker aan !
En de 10 mogen ze in de komende jaren verdienen. :-)

Marc uit: Utrecht

11-11-2018
2,8

Doe het niet!!!! Zonneplan is een computerprogramma. De teksten op het scherm worden voorgelezen door zeer sympathieke jongedames en –heren. Zolang alles binnen het computerprogramma past, gaat het goed. Valt het buiten de vaste teksten, dan loopt het hopeloos in de soep.
Zonneplan heeft onderaannemers, die ook weer onderaannemers hebben. Op dag 1 zou een onder-onderaannemer een gat in het dak maken. Maar niemand kwam opdagen. Op dag 2 zouden de zonnepanelen komen, maar zonder gat geen installatie. Een dag van te voren werd de zaak afgeblazen. Op dag 3 zou zowel het gat gemaakt worden alswel de installatie plaatsvinden. Maar op het laatste moment werd de zaak weer afgeblazen (en ik maar vrije dagen opnemen). Op dag 4 kwam de onder-onderaannemer om half 8 voor het gat. De onderaannemer zou om 8 uur komen. Maar die kwam dus niet. En de gatenmeneer wist niet precies wat hij moest doen. En zo verder. En oh ja, een hoogwerker voor de deur. Ik was zo slim om zelf te bedenken dat het handig zou zijn om een parkeerplaats vrij te houden, met pionnen. Had ik dat niet gedaan, Zonneplan dacht er niet aan, dan was de installatie weer niet gelukt…
En al die tijd gaat het mis in de communicatie. Zonneplan zegt de regie te nemen, maar hebben dat nooit gedaan.
Kortom: kies een lokale installateur. Ik gok dat die nog goedkoper is ook, maar je doet tenminste zaken met mensen, en niet met computers.

Jan uit: Oudgastel

09-11-2018

Als gemonteerd zo als was aangenomen en netjes als af gewerkt geweldig tevreden over zonneplan

R uit: Den Helder

09-11-2018

Van begin af aan goed contact gehad met zonneplan. Vragen werden beantwoord en ze waren goed bereikbaar. Ook over de installatie niets dan goed. Veel in overleg gerealiseerd.

C. uit: Franeker

07-11-2018

Het contact met Zonneplan verliep zeer prettig:vriendelijk en duidelijke uitleg. Daarna hoefden we alleen een handtekening te zetten en werkelijk alles werd geregeld. Ook de BTW-teruggave werd geregeld. De installatie verliep snel en netjes; alles werd opgeruimd. Zeer tevreden!

rob uit: Eindhoven

07-11-2018

prettig contact niet te opdringerig correct advies hopelijk is de te verwachten elektrische opbrengst ook zo goed

Anton uit: Groningen

05-11-2018

Vanaf het eerste contact tot en met de aanleg ben ik zeer tevreden. Duidelijke offerte ontvangen en alles is mondeling toegelicht.
Tussen de offerte en de uiteindelijke aanleg heeft ca 8 weken gezeten. De installatie is door Zonneplan zelf aangelegd door eigen installateurs. Er is zeer netjes gewerkt en alles in goed overleg (aanleg kabel naar meterkast met plaatsing omvormer).
Tussentijds 2 updates gehad. Zwaardere panelen en 800 euro korting op de eerste offerte omdat ze de panelen goedkoper konden inkopen. Al met al zeer tevreden.
Zonneplan, bedankt.

J P uit: Kaatsheuvel

29-10-2018

Geplaatst op 01-10-2018. De omvormer Zeverlution 3000S van Zeversolar is niet in orde. Storing code 35 ? Ze gaan hem nakijken maar dat kan wel even duren. Je kan niet zelf een afspraak maken voor reparatie, dit gaat allemaal via,via. En dat terwijl je hoopt dat het snel wordt opgelost.

Nico uit: Oldemarkt

24-10-2018

Klantgerichte werkwijze. Professionele aanpak. Vakkennis optimaal aanwezig. Goede en tijdige informatievoorziening. Prettige samenwerking via telefoon en e-mail. Bereikbaarheid optimaal.

Fer uit: Tegelen

16-10-2018

Uitstekend, betrouwbaar, afdpraken nakomend, klantgericht