Beoordelingen Zonnefabriek

3,0

Naam: Theo Fritz uit: Zutphen

25-05-2018
9,5

Nadat we verhuisd zijn en op ons nieuwe huis wederom zonnepanelen wilden heb ik internet afgestruind om me te verdiepen in alle ontwikkelingen en heb daarna een aantal partijen benaderd.
Tijdens het gesprek met de adviseur van de Zonnefabriek (Jonathan) kregen wij meteen een goed gevoel.
Uiteindelijk was de Zonnefabriek een van de twee overgebleven partijen, maar zag het er naar uit dat we voor de andere overgebleven partij zouden kiezen.
Na nogmaals contact gehad te hebben met Jonathan heb ik me nog eens goed verdiept in alle voor- en nadelen van de SunPower panelen.
Het enige nadeel is de hogere investering. Daarbij was de vraag of dat op zou wegen tegen de voordelen.
Bij mijn eerste "onderzoek" heb ik mij met name gericht op het aantal Wattpiek per geinvesteerde Euro en de daarmee samenhangende terugverdientijd.
Ik heb daarbij zijdelings rekening gehouden met de extreem lange garantieperiode en uitstekende garantievoorwaarden. (bijvoorbeeld niet een ander paneel ontvangen bij een defect paneel, maar dat het paneel dan ook vervangen wordt en dat je dat niet zelf hoeft te (laten) doen.
De uiteindelijke doorslag om bewust voor de SunPower-panelen te kiezen was het feit dat de panelen niet alleen de hoogste Wattpiek hebben, maar juist ook bij heel weinig licht al energie opleveren.
Dus alleen rekening houdend met de terugverdientijd zouden het niet de SunPower-panelen zijn geworden, maar door het totaalplaatje blijkt de keuze hiervoor de beste keuze te zijn.
Bij het gesprek met de adviseur kregen we te horen dat het helaas wel 2 a 2 1/2 maand zou kunnen duren voordat de panelen geplaatst zouden worden.
Onze verbazing was dan ook groot toen we kort na het tekenen van de offerte gebeld werden of het uitkwam dat de panelen binnen een paar weken geplaatst zouden worden (panelen zijn dus 5 weken na tekenen van de offerte geplaatst).
Ook het installeren (door het team van Jorrit) is prima uitgevoerd, waarbij alles constant in overleg met mij gebeurd is. Door de bijzondere situatie (een hoog dak en een serre voor het huis) was het veel meer werk dan normaal, maar ze hebben aan een stuk doorgewerkt en zijn tot in de loop van de avond doorgegaan om ervoor te zorgen dat alles die dag toch netjes afgerond was.
We hebben de panelen nu een week en ik kijk elke dag meerdere keren op de portal (en in de app) om het een en ander te monitoren en ik ben enorm verbaasd over de hoge opbrengst (met name op de momenten dat er helemaal geen zon is).

Naam: GJ Schultinga uit: Den Burg

15-05-2018
9,7

Zeer goede voorlichting van Jan Willem, Uitstekend meegedacht ivm harde wind hier op het eiland. Goede begeleiding ivm btw teruggave. Fantastische installateurs, Jorrit en Tim met klassieke muziek. Professioneel en ook voor zichzelf de tijd nemen om te relaxen. Kortom, wij zijn zeer tevreden.

Naam: Moerkerk

13-05-2018

Naam: Waarle uit: Almere

13-05-2018
8,5

Keurig geinstalleerd en volgens afspraak. De opbrengst van de eerste maand is volgens verwachting.

Naam: Kriek uit: Noord scharwoude

Naam: Moerkerk uit: Hoofddorp

08-05-2018

Naam: Jan ten Holt uit: Ankeveen

06-05-2018

Uitstekende ervaring, de installateurs hadden tijdens hun werkzaamheden klassieke muziek aanstaan op het dak. Dat laatste zegt al heel veel. In één woord, geweldig.

Naam: Frank Houben uit: Venlo

01-05-2018