Beoordelingen TUI

• Rapportcijfer 8,3

Marcel

26-07-2019
3,0

Via de Tui site een reis geboekt. 100% zeker dat ik op 24 augustus heb geboekt tijdens boeken aangezien dit de laagste prijs was te midden van andere data. heb hier ook netjes een bevestiging van gekregen. Echter na 2 weken bekijk ik pas de bevestiging (eigen fout) en zie dat de reis geboekt staat op 31 augustus. Dan is mijn zoon inmiddels naar school. Geen begrip vanuit Tui. Telefonisch heeft TUI aangegeven dat ik tot 31 juli de mogelijkheid heb de reis te cancellen en dan zou me dit 200 euro kosten. Ik bel vandaag nogmaals op (dd. 26-7-2019) en krijg te horen dat ik niet tot 31 juli, maar tot 26 juli de mogelijkheid had te annuleren. Nu kost me de annulering 400 euro. Moet ik nu alle telefoongesprekken opnemen om te kunnen bewijzen dat in een eerder stadium toch echt 2oo tot 31 juli is gezegd vanuit TUI. Totaal geen inlevingsvermogen. Ook nog klantonvriendelijk te woord terwijl we zo hand de prijs 2 van goede auto's bij Tui hebben uitgegeven in ons leven. Wij gaan niet meer boeken bij deze organisatie.

Annemarie Braber

25-07-2019

Duidelijke omschrijving en de boeking verliep moeiteloos. Ik had nog een vraag. Telefonisch meteen en vriendelijk geholpen.

Devidaen

13-07-2019
1,0

BOEK NOOIT BIJ TUI!

Tui beloofd goude bergen op hun website, maar wanneer en problemen zijn dan laten ze hun klanten volledig aan hun lot over.

De ellende begon al toen onze vlucht naar Rome 15 minuten voor vertrek plots werd geannuleerd. Wij direct bellen, waar we een transfer via München kregen. Eenmaal op München bleek onze overstap naar Rome al vertrokken te zijn. Wij weer bellen, nieuwe vlucht vanaf München naar Rome gekregen. We hadden plaatsen bij het raam gereserveerd, maar werden gedropt voor de nooduitgang van het vliegtuig.

Na een vertraging van 5 uur zijn we eindelijk in Rome aangekomen. Blijkt dat AL onze bagage niet met de vlucht mee gekomen te zijn!
Wij weer bellen. TUI schoof vrijwel meteen de schuld in de schoot van KLM en visa versa. We worden van het kasje naar de muur gestuurd.

Inmiddels zijn we 2.5 dagen van onze vakantie verloren aan vertragingen, geregel en spullen opnieuw kopen. En tot op de dag van vandaag hebben we nog niks over onze bagage gehoord. En TUI? Die laat ons lekker in de stront zakken!

Als TUI vandaag niks voor ons regelt dan gaat dit viraal!

02-07-2019
4,0

Webformulier om te mailen werkt al weken niet.
Reisbescheiden incompleet.
Onterechte factuur ontvangen
Lange wachtrij telefoon
Geen info over wachttijd of hoeveel wachtenden voor je

M.

01-07-2019
n.v.t.

Cruise geboekt naar IJsland (via Farøer, Shetland-eilan-den) ruim een jaar geleden bij Kras/Tui vertrekdatum 16 juni j.l.vanuit Rotterdam en door Kras vier dagen voor vertrek geannuleerd. In annuleringsmail stonden ook kortingen aangegeven voor overboekingen v. cruises binnen voorwaardes, maar nergens iets over de teruggave van onze reissom, tweeduizend euro p.p.
Volg. dag voicemailbericht met precies hetzelfde. Kwam dwingend over, want we waren ons nog aan het beraden. Alle reisvoorwaarden Tui/Kras bestudeerd en het bleef een raadsel waarom men niet sprak over teruggave, want de Engelse rederij CMV deed dat wel in publicaties. Maar bij hen hadden we niet geboekt.
Vijf mails later hadden we eindelijk ons geld terug na een week. Bij Kras bleef men om de hete brij heen draaien, het verzwijgen en na wat onduidelijke mails en herhalingen van dezelfde kortingen binnen kaders, hadden we eindelijk ons geld terug. We boekten daarna dezelfde reis voor volg.jaar mét korting. We vonden het zuur dat de reis door averij van het schip en noodz. reparatie die langer bleek te duren, niet doorging, maar helemaal beneden peil, dat niemand van de medewerkers van Kras ons attendeerde op teruggave, integendeel: drie medewerkers verzwegen het zelfs, dus is het beleid.
Onze reviews worden elders niet geplaatst, dus dan maar hier, want Kras is onderdeel van Tui.
Belachelijk dat we ons in de juridische rambam moesten storten om onze rechten te krijgen en wat als mensen niet zo assertief zijn of minder thuis in Nederlands spreken/schrijven? Actie voor gedup. reizigers van MS Columbus CMV 16 juni j.l. loopt tot 12 juli! Het is maar dat u het weet, want reisorganisatie vertelt u dit niet, slechts de helft: kortingen binnen kaders. Maar wettelijk heeft u recht op beide: teruggave +korting binnen voorw.

H. van Osch

27-06-2019

Een duidelijke website, goede vlucht gehad en een prima hotel. Goede service

17-06-2019

Overzichtelijk

Nelleke Brouwer - van de Pol

16-06-2019

ik vind altijd precies wat ik nodig heb of wil zien. Boeken gaat ook prima

meeus frans

16-06-2019
1,0

beste,
op 03 juni 2019 ben ik met jullie tui fly ,vanuit deurne naar kroatie split gevlogen
ik heb een klacht ,en wijs jullie op eu veiligheidsprotocollen
ik was economic geboekt en er zit blijkbaar een zoon van ..... met zijn vriendin ook in deze vlicht ,,de stewardess komt naar hem toe en vraagt of hij mee wil opstijgen en in de cockpit wil zitten ,,deze persoon kijkt verbaast naar zijn vriendin ,waaro de stewardesse zegt dat het enkel voor hem mogelijk is ,,,
dus staat hij op ,en inderdaad ,,deze mag daar binnen,,,en het vliegtuig stijgt ook op mee deze in de cocpit ,,waar is dat goed voor K???
ik had ook betaald voor een safe vlucht ,,,mijn handbagage werd gecontroleerd gelijk het moest,,maar veiligheid en regels tellen niet voor tui of hoe zit dit
melding is gedaan ,,nu ga ik het uitzoeken ,na de reactie van tui ,,je mag het ook altijd vragen hoor ,,,
graag jullie uitleg
in duplo