Beoordelingen Susteen

17-11-2017
7,0

Prettig, goed en nuttig.

Opmerkingen Susteen (wat is er goed, wat kan er beter?)
Als Susteen zo goed is als zij denken of willen zijn, waarom kan ik dan niet meteen de gewenste upgrade krijgen in mijn Elabel?

Hans uit: Apeldoorn

13-11-2017
7,2

Mijn ervaring is niet helemaal naar verwachting, omdat er in eerste instantie gezegd werd dat een pellet-kachel plus vloerverwarming voldoende zou zijn om energielabel A te krijgen, had ik daarvoor extra geld kunnen krijgen via mijn hypotheek bij Triodos bank. Het bleek bij toesturen van het verbeterplan niet het beoogde label op te leveren, in het laatste hoofdstuk werd een warmtepomp als optie genoemd om wel op Label A uit te komen. Daar werd door uw bedrijf de conclusie aan verbonden dat ik die niet wilde. Dat had ik echter niet gezegd maar de adviseur schatte de pelletkachel als voldoende in dus hebben we de dure warmtepomp als optie niet verder besproken. Mijn doel was energieneutraal te worden dus koos ik toch voor de warmtepomp, ik heb hierover telefonisch contact opgenomen met uw bedrijf en het advies werd aangepast, de optie warmtepomp bleek in de offerte € 6000,-- duurder. Daarom heb ik geld bij moeten lenen. Vandaag bleek er onduidelijkheid over de capaciteit van de geoffreerde warmtepomp en is er de kans dat ik een nog duurder exemplaar nodig heb. Hierdoor kom ik boven het beschikbare budget uit en dat vind ik geen prettige gedachte. Ik kan het wel betalen maar moet hierdoor voor mij noodzakelijke andere investeringen en mogelijk de startdatum van mijn B&B (en inkomsten daaruit) een aantal maanden doorschuiven. Ook al omdat er door de aanpassingen extra tijd is gaan zitten tussen advies en de ook nu nog niet uitgevoerde daadwerkelijke installatie. De subsidie aanvraag is achteraf dus moet de installatie dit jaar nog plaatsvinden want volgend jaar worden de subsidiebedragen naar beneden aangepast. Ook dat kan mij dus extra geld gaan kosten. Met de 6 tot 8 weken die het mogelijk nog gaat duren voor er inderdaad wordt geplaatst zitten we al erg dicht tegen eind december aan waardoor de subsidieaanvraag 2017 in het gedrang komt. Dat ervaar ik zacht uitgedrukt als behoorlijk vervelend.

Opmerkingen adviseur (wat is er goed, wat kan er beter?)
De adviseur had iets beter kunnen luisteren naar mijn wensen, ik moest er nu nog een keer bellen om het advies aangepast te krijgen

geen suggesties

Opmerkingen Susteen (wat is er goed, wat kan er beter?)
nadat het advies was aangepast bleek er onduidelijkheid over de capaciteit van de warmtepomp.

Daan uit: Nijmegen

05-11-2017

Zeer toegankelijk bureau met efficiënte dienstverlening.

Opmerkingen adviseur (wat is er goed, wat kan er beter?)
Rustige en duidelijke adviseur.

Opmerkingen energieadvies (wat is er goed, wat kan er beter?)
Offerte gaf niet aan of installatiekosten waren inbegrepen.

Geen opmerkingen.

Tibbe uit: Renkum

04-10-2017
8,1

Prima bevallen.
Uiterste klantvriendelijk en snel in afwikkeling.

Wiel uit: Schimmert

03-10-2017

Prima. Ik wil alleen nu niets wijzigen aan mijn huis.

Fred uit: Landsmeer

02-10-2017
7,6

de opname tijd gaat voor een groot deel zitten in het meten van de ruimtes deze gegevens zie ik niet terug in het rapport,wat jammer is voor toekomstige advies.

uitgaan van de huidige verbruik cijfers en niet van 2jaar terug

Opmerkingen Susteen (wat is er goed, wat kan er beter?)
niet verwachten dat de klant meteen het avies wil toepassen wellicht komt dat financieel op dat moment wel niet uit.

S. uit: Amsterdam

01-10-2017

Precies wat wij zochten. Een rustig iemand die netjes uitlegt hoe alles zit en wat er zou kunnen verbeteren. Naast het rapport ook plezierig telefonisch contact. Complimenten in deze tijd van onpersoonlijkheid.