Beoordelingen Stichting Nederlands Spoorwegmuseum

5,0

10-03-2017
5,0

Normaal een aardig uitje voor een middag, maar nu was er een extra evenement, Modeltrein Expo On Trax. Leek me leuk! Maar eenmaal bij t museum aangekomen bleek t niet berekend op de hoeveelheid bezoekers die afkomen op zo'n beurs. Parkeerplaats vol. Wel waren er invalideparkeerpkaatsen vrij. Een gammele knie en pijn bij lopen, maar geen invalidekaart, dus vol is vol. De ene medewerker zei dat we op een plaatsje konden wachten en de volgende medewerker zei dat dat op last van de brandweer niet mocht, dus moesten we weg. Dan maar met een minimalistisch stadskaartje van t museum waar geen wijs uit te worden viel een plek proberen te vinden om duur in de stad te parkeren. Een halfuur verder dan toch eindelijk in t museum, met museumkaart en geen parkeermunt nodig, dus konden we langs de mega rij bij de kassa lopen. Dat was dan een voordeel van t elders moeten parkeren.
Kleinere modelbanen waren soms nauwelijks te zien doordat er mensen met een mega camera pontificaal voor uitgebreid foto's stonden te maken. Er was weinig rijdends op de banen te zien, voornamelijk een hoop geluid.
Wel leuk vond ik de tafels waar kinderen, ouders en grootouders modelbouwhuisjes zaten te plakken. Er waren handige dozen van Faller in de vorm van een huis gevouwen om de geplakte huisjes in mee te nemen.
Verder waren de gewone attracties van het museum ook open en die waren net als anders leuk.
Jammer, ben op meer modelspoorbeurzen geweest en daar waren de zaken toch wat beter geregeld. Voor mij geen On Trax meer.