Beoordelingen SportPlaza Mercator

Jos uit: Amsterdam

11-04-2018
3,0

Ervaring met: Zwemles

Na 7 maanden mocht onze zoon proefafzwemmen. Gezakt omdat zijn borstcrawl niet goed genoeg zou zijn. Dat terwijl hij al een paar keer goed had gescoord tijdens de lessen. Dus tenonrechte goede beoordeling gehad en laten afzwemmen. En geld terug: natuurlijk niet. Stelletje oplichters Hoe slecht kun je zijn als zwemleraar om na 7 maanden nog steeds je leerling niet 10 meter borstcrawl goed te laten uitvoeren???

nadia uit: amsterdam

11-04-2018
1,0

17-12-2017
3,0

Ervaring met: Ouder/kind zwemmen

Babyzwemmen op zich leuk en actief. Maar schandalig dat er bij extreme gladheid rondom fietsenrekken niet gewaarschuwd wordt. Wel aangegeven aan receptie maar dame in kwestie was bang dat de bordjes gestolen zouden worden (!!). Meerdere mensen met jonge kinderen zien vallen.

Ook ervaring met fitness groepsles, geen succes. Trainers doen wat ze willen en volgen geen programma, ondanks vermeld op site. Weinig bezoekers en matige sfeer. Kleedruimtes verouderd.

Al met al erg ontevreden. Is dat mijn zoontje het zwemmen zo leuk vindt anders kwam ik niet meer.

I uit: Amsterdam

11-10-2017
1,0

Ervaring met: Recreatief zwemmen

Even though it was a women hour, this was not really recognized in practice. I advise all the sisters to keep away from this place.

Sonja uit: amsterdam

04-08-2017
5,0

Ervaring met: Recreatief zwemmen

Afgelopen woensdag gaan banen zwemmen in SportPlaza Mercator omdat mijn "eigen" zwembad gesloten is. Ik kwam samen met iemand die een stadspas heeft, maar die was alleen geldig als je een 12-banenkaart koopt. Ik betaalde voor 2 toegangstickets 11 euro. Daarna werd verteld dat een 12-badenkaart 10 euro zou zijn (en 9 euro voor een bandje). Beetje achteraf info.
Misschien was ik "laat" (banen zwemmen is van 19:30-21:00 en ik kwam om 20:00) maar er was geen enkel kluisje meer beschikbaar. Als je gaat douchen in 1 van de 2 "douche cabines" merk je direct als er naast je ook iemand is komen staan - de waterdruk halveert. De kleedhokjes zijn ruim maar het vuil dat tussen het plankje zit dat de deur blokkeert doet vermoeden dat het met de hygiëne niet zo nauw wordt genomen. Geen positieve ervaring.

Renée uit: Amsterdam

12-06-2017
4,3

Ervaring met: Aquasporten

Zwemwater en zwembad zijn niet schoon. Er is geen onderwerp over de fitness ruimte. Waarom niet? Veel machines hebben geen signaal of geen geluid of zijn anderszins defect. Onderhoud gaat traag. Al maanden laat de hygiëne veel te wensen over. Ik moet zelf regelmatig als bezoeker de zeer natte vloer van de dameskleedkamer drogen, zonder goed drogende materialen, haren uit het putje halen en papier van de grond. Meestal is dat een lekkende bezoeker uit de sauna of het zwembad of iemand die na het douchen het zo laat. Bezoekers zijn vaak ook slordig en laten een hele natte gang achter van de sauna naar de kleedkamers. Regels worden niet gehandhaafd. Controle is er niet. Sinds de fitness voornamelijk een fysiotherapieafdeling is geworden van het aanpalend OLVG West, gelden nog minder regels. De fysio bepaalt zelf wat goed is en niet. Zij gebruiken de fitness machines voor hun patiënten. Schoonmaken na gebruik hoeft niet. Doordat de kleedkamers en toilet veel meer gebruikt worden door patiënten en fysio, zou de schoonmaak intensiever dienen plaats te vinden, maar dat gebeurt niet. Vroeger was er een dame daarvoor. Die is afgeschaft. Klagen mag, maar levert niet echt verbetering op. Een aantal jaren geleden was de schoonmaak en controle aanzienlijk beter. Is dit een kwestie van bezuiniging? Eenvoudige zaken zoals zeep in het toilet en een hygiënische wegwerpemmer, die tijdig vervangen wordt, kostte veel gezeur en maanden voordat het geregeld was. Dat is ontoelaatbaar. De yogales op 12 juni 2017 ging niet door wegens EHBO lessen van het personeel op het laatste moment. Dit werd niet vooraf gemeld. Er is geen vervanging. Ook de website zei er niets over. Terwijl er vrijdag 9 juni 2017 door het baliepersoneel al over werd gesproken. Dat hoorde ik toevallig toen ik vertrok. De fysiotherapiepatiënten blokkeren vaak de ingang en uitgang. Niemand let erop. Er werd geen verifiëringsmail gestuurd. Wordt deze reactie niet geplaatst?

maarten uit: Amsterdam

29-04-2017

Ervaring met: Ouder/kind zwemmen

Baby zwemmen: Extra verwarmd, groot bad. Fijne sfeer. Actief en erg leuk voor de baby, dreumes en peuter.

Dennis uit: Amsterdam

10-02-2017

Ervaring met: Recreatief zwemmen

Een mooie accommodatie en een fijn zwembad.
Niet te druk, ook door de vele opties in tijden.

Mensen gaan met veel respect met elkaar om, begeleiding voor zover nodig is zeer vriendelijk.

Enige minpuntjes voor mij zijn het chloor, daar houdt mijn huid niet van en soms is het water niet al te schoon.

Overall voor mij toch decorettigste zwemplek.
T.o.v. Marnixbad, Mirandabad en Sloterparkbad.

Jan uit: Amsterdam

31-01-2017

Ervaring met: Aquasporten

Pittige lessen met fijne instructeurs

19-01-2017

Ervaring met: Recreatief zwemmen

Fijn personeel, ruime openingstijden van de fitness en veel mogelijkheden voor banenzwemmen in het zwembad.