Beoordelingen SportPlaza Mercator

• Klantvriendelijkheid 5,6

Leny uit: Amsterdam

02-07-2018

Ervaring met: Zwemles

Zeer onvriendelijk, mijn dochter werd openbaar heel onbeschoft bij de kassa aangesproken dat zij niet naar binnen mocht met mijn kleindochter omdat er niet betaald zou zijn. Mevrouw achter de kassa kreeg een prinscreen te zien van betaling maar zij bleef voet bij stuk houden, dit alles met een meisje van 6 jaar er bij. Er bleek een achterstand te zijn met de administratie van Sportplaza. Mijn kleindochter mocht uiteindelijk wel naar haar zwemles. Dit was al het zoveelste vervelende incident..absoluut geen aanrader om je kind op zwemles te doen.

Marjan uit: Amsterdam

18-05-2018

Ervaring met: Recreatief zwemmen

Prettig banenzwemmen in de ochtend.
Alleen de deuren van de toiletten, tegenover de douches, zijn doorzichtig! Gun toiletgangers hun privacy en verander de deuren aub!

Vera uit: Amsterdam

12-05-2018
7,0

Ervaring met: Recreatief zwemmen

Fijn zwembad (zowel binnen als buiten) waar ik al jaren kom. Wel wat aandachtspunten:

1. Lange rijen bij de kassa (vooral in de zomer), zodat ik als abonnementhouder lang moet wachten. Suggestie: twee kassa's open, automatische scanner voor abonnementhouders.

2. Openingstijden buitenbad (te) beperkt. Suggestie: bij mooi weer in wknd en vakanties langer open (bijv van 9.00 tot 19.00u?)

3. Temperatuur buitenwater: erg koud en er is geen warme douche beschikbaar. Dat is bij mooi weer niet zo erg, maar bij fris weer is het fijn als de buitenzwemmers (dat zijn er dan niet zo veel) binnen warm kunnen douchen. Dat kan nu alleen als het binnenbad ook open is. Suggestie (ja duur, weet ik): een overdekking 's nachts, waardoor de temperatuur op peil blijft.

4. Hygiëne: hier valt veel te winnen, zeker in de zomer, ik noem geen details...

Voorbeeld zwembad waar ik onlangs was: Klarenbeek buitenzwembad in Arnhem: www.zwembadklarenbeek.nl. Duurzaam, royale openingstijden, klantvriendelijk, watertemperatuur van 22gr (door overdekking) en een dagkaart kost 5 euro.

Positief: de medewerkers bij Sportplaza Mercator zijn super aardig en behulpzaam! Ik blijf zeker zwemmen.

Mick uit: Amsterdam

09-05-2018

Ervaring met: Recreatief zwemmen

De EERSTE opdracht van het personeel is: zorgen voor de VEILIGHEID van de badgasten. Mijn dochters hebben keer op keer de ervaring dat badmeesters en -juffen daar VEEL TE WEINIG aan doen. Jongens van 14 jaar pesten en intimideren jongere meisjes, pakken speelgoed af, schelden, kruipen voor, en NIEMAND doet daar iets aan. Logisch want volgens mijn dochters staan de badmeesters en - juffen de hele tijd gezellig samen te kwekken, in plaats van hun werk te doen, op te letten, en in te grijpen waar dat moet. Sorry, maar zulke ervaringen, keer op keer, kunnen natuurlijk NIET tot een voldoende beoordeling leiden.
Wie houdt er eigenlijk toezicht op de badmeesters en - juffen? Niemand? Dan ligt het misschien daar aan.

Jos uit: Amsterdam

11-04-2018

Ervaring met: Zwemles

Na 7 maanden mocht onze zoon proefafzwemmen. Gezakt omdat zijn borstcrawl niet goed genoeg zou zijn. Dat terwijl hij al een paar keer goed had gescoord tijdens de lessen. Dus tenonrechte goede beoordeling gehad en laten afzwemmen. En geld terug: natuurlijk niet. Stelletje oplichters Hoe slecht kun je zijn als zwemleraar om na 7 maanden nog steeds je leerling niet 10 meter borstcrawl goed te laten uitvoeren???

nadia uit: amsterdam

11-04-2018
1,0

Ervaring met: Ouder/kind zwemmen

17-12-2017

Ervaring met: Ouder/kind zwemmen

Babyzwemmen op zich leuk en actief. Maar schandalig dat er bij extreme gladheid rondom fietsenrekken niet gewaarschuwd wordt. Wel aangegeven aan receptie maar dame in kwestie was bang dat de bordjes gestolen zouden worden (!!). Meerdere mensen met jonge kinderen zien vallen.

Ook ervaring met fitness groepsles, geen succes. Trainers doen wat ze willen en volgen geen programma, ondanks vermeld op site. Weinig bezoekers en matige sfeer. Kleedruimtes verouderd.

Al met al erg ontevreden. Is dat mijn zoontje het zwemmen zo leuk vindt anders kwam ik niet meer.

I uit: Amsterdam

11-10-2017
1,0

Ervaring met: Recreatief zwemmen

Even though it was a women hour, this was not really recognized in practice. I advise all the sisters to keep away from this place.

Sonja uit: amsterdam

04-08-2017
5,0

Ervaring met: Recreatief zwemmen

Afgelopen woensdag gaan banen zwemmen in SportPlaza Mercator omdat mijn "eigen" zwembad gesloten is. Ik kwam samen met iemand die een stadspas heeft, maar die was alleen geldig als je een 12-banenkaart koopt. Ik betaalde voor 2 toegangstickets 11 euro. Daarna werd verteld dat een 12-badenkaart 10 euro zou zijn (en 9 euro voor een bandje). Beetje achteraf info.
Misschien was ik "laat" (banen zwemmen is van 19:30-21:00 en ik kwam om 20:00) maar er was geen enkel kluisje meer beschikbaar. Als je gaat douchen in 1 van de 2 "douche cabines" merk je direct als er naast je ook iemand is komen staan - de waterdruk halveert. De kleedhokjes zijn ruim maar het vuil dat tussen het plankje zit dat de deur blokkeert doet vermoeden dat het met de hygiëne niet zo nauw wordt genomen. Geen positieve ervaring.

Renée uit: Amsterdam

12-06-2017
4,3

Ervaring met: Aquasporten

Zwemwater en zwembad zijn niet schoon. Er is geen onderwerp over de fitness ruimte. Waarom niet? Veel machines hebben geen signaal of geen geluid of zijn anderszins defect. Onderhoud gaat traag. Al maanden laat de hygiëne veel te wensen over. Ik moet zelf regelmatig als bezoeker de zeer natte vloer van de dameskleedkamer drogen, zonder goed drogende materialen, haren uit het putje halen en papier van de grond. Meestal is dat een lekkende bezoeker uit de sauna of het zwembad of iemand die na het douchen het zo laat. Bezoekers zijn vaak ook slordig en laten een hele natte gang achter van de sauna naar de kleedkamers. Regels worden niet gehandhaafd. Controle is er niet. Sinds de fitness voornamelijk een fysiotherapieafdeling is geworden van het aanpalend OLVG West, gelden nog minder regels. De fysio bepaalt zelf wat goed is en niet. Zij gebruiken de fitness machines voor hun patiënten. Schoonmaken na gebruik hoeft niet. Doordat de kleedkamers en toilet veel meer gebruikt worden door patiënten en fysio, zou de schoonmaak intensiever dienen plaats te vinden, maar dat gebeurt niet. Vroeger was er een dame daarvoor. Die is afgeschaft. Klagen mag, maar levert niet echt verbetering op. Een aantal jaren geleden was de schoonmaak en controle aanzienlijk beter. Is dit een kwestie van bezuiniging? Eenvoudige zaken zoals zeep in het toilet en een hygiënische wegwerpemmer, die tijdig vervangen wordt, kostte veel gezeur en maanden voordat het geregeld was. Dat is ontoelaatbaar. De yogales op 12 juni 2017 ging niet door wegens EHBO lessen van het personeel op het laatste moment. Dit werd niet vooraf gemeld. Er is geen vervanging. Ook de website zei er niets over. Terwijl er vrijdag 9 juni 2017 door het baliepersoneel al over werd gesproken. Dat hoorde ik toevallig toen ik vertrok. De fysiotherapiepatiënten blokkeren vaak de ingang en uitgang. Niemand let erop. Er werd geen verifiëringsmail gestuurd. Wordt deze reactie niet geplaatst?