Beoordelingen Robeco

• Service en klantvriendelijkheid 8,4

bc uit: ede

07-09-2015
6,7

Ik had het idee dat er beter zou worden ingespeeld op het bewegen van de markt maar dat is me erg tegengevallen. Men loopt in de zelfde valkuilen als een kleine belegger en daarvoor heb ik mijn geld niet hier neergezet.

R. uit: Haarlem

6,0

Soms te ingewikkeld om een transactie doen, bijv, het overhevelen van aandelen naar een tegenrekening (war wij in het kader van eenschenking aan knze kinderen graag doen, kon vorig jaar ineens niet meer. Dan moet je eerst aandelen gaan verkopen. Dan denk je: laat maat zitten, teveel gedoe en kosten"

Jos uit: Haarlem

06-09-2015

Wat ik wel mis is het persoonlijk contact en advies. Verder is het een goede organisatie.

Leo uit: Helmond

06-09-2015

Ik heb beter contact per telefoon,of schriftelijk gezien mijn leeftijd.

Erik uit: Nijmegen

05-09-2015
1,0

Als ik met 1000 euro op Robeco one een koersstijging krijg, geeft robeco dit percentage weer. Als ik vervolgens met een veel groter bedrag een koersdaling krijg, trekt Robeco deze procentuele rentedaling van het rentepercentage over het kleinere wat verdiend is af. Zo kan je geld verliezen terwijl Robeco beweert dat je over een positief rentepercentage beschikt. Vandaar de lage scores voor alle onderdelen. Als ik een vertekend beeld uitgeserveerd krijg, gaat dat af van de dienstverlening, het gemak en de service.

Deze vragenlijst is ook nog eens oppervlakkig en vraagt niet goed door naar hoe Robeco daadwerkelijk wordt ervaren.

J.M. uit: Huizen

04-09-2015

Op 22 mei 2015 werd een netto dividend van Rolinco herbelegd tegen de afspraak om dividenden over te boeken naar mijn Roparco-rekening.
Op 24-2-2015 werd een bedrag van E 1.250 bijgeschreven op mijn Roparcorekening. De herkomst is voor mij onduidelijk.

Aart uit: Den Haag

4,7

De digitale dienstverlening is naar mijn mening onduidelijk. De afschriften zijn slecht printbaar (vallen over twee pagina's). Het is niet meer mogelijk (zoals vroeger wel) het bezit van fondsen door bijkopen of verkopen op hele getallen te brengen. Je bent nu gedwongen in je eigen administratie constant met vier decimalen te werken. De jaaroverzichten komen ongespecificeerd en waren niet op basis van de koerslijsten per 31/12 of 1/1 te reconstrueren. Pas per 1 april (toen de aangifte al zo'n beetje de deur uit was) kreeg ik een beter gespecificeerd jaaroverzicht.
Voor mij is de gegevens presentatie van de ING Bank stukken beter. Daar is men bereid naast digitale informatie op verzoek ook papieren informatie toe te zenden en daar kan ik mijn bezit op hele stuks bijwerken. Om administratieve redenen ga ik dus weg bij Robeco. IK heb hier wel eens over gebeld maar mijn wensen schijnen zo uitzonderlijk en weinig voorkomend te zijn dat ik er het beste aan doe over te stappen naar een fondsenbeheerder, die ongevraagd aan al mijn administratieve wensen voldoet. Wat mij nog lang bij Robeco heeft vastgehouden is de waardering voor de Robeco concerten in de zomer maar dat is wel een beetje een irrationale reden.

Mei Lan uit: Delft

7,0

Ik ben al vele jaren rekeninghouder bij Robeco naar tevredenheid. Echter dit jaar ben ik zeer teleurgesteld over de performance van Robeco ONE. Daarom kan ik Robeco niet aanbevelen bij anderen.

S uit: Haarlem

03-09-2015

Tot nu toe ben ik tevreden over het gevoerde beleid en over de dienstverlening. Ik ga er graag van uit dat dit zo blijft.