Beoordelingen Rick de Valk Tuin- en Landschapsinrichter

Walther uit: Vlijmen

26-02-2019
9,5

Ervaring met: Tuinontwerp, Tuinaanleg

Onze tuin is in 1987 (!) ontworpen door Rick, toen nog werkzaam bij tuincentrum Margriet in Vught. Nu, ruim 30 jaar later, waren de 2 pergola's toe aan vervanging, was er een boom gesneuveld en nog zo wat. Kortom het moment was daar om de tuin/beplanting eens aan een kritische blik te onderwerpen. Daartoe hebben wij Rick - inmiddels zelfstandig gevestigd - opgezocht en heeft hij voor ons een beknopt renovatieplan gemaakt. Hierbij zijn we binnen de bestaande hoofdstructuur (van terrassen, paden en vijvers) gebleven; een bewijs dat het oorspronkelijke plan goed en tijdloos was. De renovatie bestond dan ook voor een belangrijk deel uit grondverbetering/-bemesting, een nieuw ontwerp van de pergola's, belichting, beregening en natuurlijk de botanische invulling met zorgvuldig geselecteerde solitairen en overige beplanting. Het werken met Rick vonden wij zeer prettig. Alles gebeurt in goed overleg, de communicatie is perfect en Rick is zeer transparant mbt de te verrichten werkzaamheden en de daarbij behorende kosten. De werkzaamheden werden uitgevoerd in samenwerking met hovenier Bart Rovers en wij konden zelf ook hand- en spandiensten verrichten, hetgeen de kosten drukten. Op deze manier ontstond echt teamwork en - ondanks het af en toe mindere weer - een hele fijne en gezellige sfeer. Rick heeft hieraan met zijn deskundigheid, ervaring, rust en enorme inzet een belangrijke bijdrage geleverd. En nu maar wachten op het voorjaar !

R uit: Oploo

24-12-2018

Ervaring met: Anders

Goed inzicht en eerste advies met alleen plattegrond en foto's. Definitieve plan op locatie goed begeleiding en uitleg. Goede keuze van bestrating en aanplanting. Harmonieus en rustgevend geheel geworden. Professionele aanpak.

Rene uit: Nuenen

01-06-2018
9,8

Ervaring met: Groenvoorziening, Boomspecialisme

Zeer deskundig op zijn vakgebied, klantvriendelijk en grote mate van servicebereidheid

Ann & Wil uit: Nuenen

18-11-2017
9,8

Ervaring met: Tuinontwerp, Anders

Rick is een bijzondere man, hij heeft ons laten inzien wat de tuin kan betekenen in ons leven en wonen. Overal kennis van en hij kan bijzonder goed luisteren, je wordt meegenomen hoe je naar je tuin kan kijken en beleven. Er is niet een vraag geweest die Rick niet kon beantwoorden. Alle planten en bomen met bloeitijd en onderhoud en wat wij graag willen bekijkt hij en vult aan. Een beminnelijk man die je geloofd en waar je graag mee samenwerkt.
Wij beseffen dat we erg veel geluk hebben dat Rick onze tuin heeft ontworpen. Het liefste zou ik de impressie bij willen voegen, zo mooi de afstemming met de omgeving .

Mark uit: Sint-Oedendrode

06-06-2017

Ervaring met: Tuinontwerp, Tuinaanleg, Boomspecialisme

Ik ben zeer tevreden over het ontwerp en de opvolging.

Ben uit: Riel

08-05-2017

Ervaring met: Tuinontwerp

Een vakkundig plan voor mijn tuin met detail voor de kleine zaken. Gemaakt conform de planning

Albert uit: Veghel

03-05-2017
9,7

Ervaring met: Tuinontwerp, Tuinaanleg

De sfeer van het huis, de omgeving, de bewoners en een bestaande tuin vragen om een tuinarchitect die past als een maatpak! In Rick de Valk hebben wij deze tuinarchitect gevonden. Vanaf het eerste contact tot het opleveren van de ontwerpen heeft Rick laten zien dat hij beschikt over de gave om op een creatieve en zeer vakkundige wijze onze tuin en daarmee de woonboerderij in zijn geheel naar een hoger plan te tillen. Iemand die goed kan luisteren naar onze wensen maar ook een spiegel kan voorhouden en met een eigen visie tot een passend ontwerp komt.  De komende jaren verwachten we de vakkundigheid en adviezen van Rick.

Bob uit: Son en Breugel

02-05-2017
8,1

Ervaring met: Tuinontwerp, Tuinaanleg

Ik ken Rick meer dan 10 jaar en in die periode heeft hij 4 tuinen tbv verschillende villa's getekend. Zijn sterke kant in al deze ontwerpen (die hij schitterend met de hand in 3D tekent), zijn de doordachte lijnen die er voor zorgen dat een tuin optisch groter en spannend wordt omdat er diepte wordt gecreeerd. Daarnaast heeft Rick een zeer grote botanische kennis waardoor hij een plantkeuze toepast waarmee een tuin ook gaat leven. In de laatste twee projecten duw hij voor ne heeft uitgevoerd heeft hij ook zorg gedragen voor de aanplant. Hierin blinkt hij uit in de zorgvuldigheid waarmee hij de de aanplant uitvoerd, geen half werk!

Raquel uit: Hillegom

05-01-2017

Ervaring met: Tuinontwerp

Zeer bekwame en betrouwbare tuinarchitect. Mooie ontwerpen die niet getekend zijn met een computerprogramma, maar echt met de hand! Niet alleen erg leuk om het ontwerp in vogelvlucht te zien, maar het ontwerp is mooi en we hebben ook het idee dat er echt goed geluisterd is naar onze wensen en voorkeuren. Alles wat we hebben aangegeven is verwerkt in het ontwerp. Daarnaast is het ontwerp goed doorgesproken en uitgelegd en wordt ook goed meegedacht met de uiteindelijke realisering van het ontwerp. Hij heeft het ontwerp samen met een collega tuinarchitect gemaakt. Deze samenwerking is in goed overleg gegaan. Rick kent diverse leveranciers en brengt ze in contact met je. Het is wel duidelijk: wij zijn erg tevreden met het resultaat en kunnen Rick de Valk echt aanraden als tuinarchitect.

ronald en lisette uit: eindhoven

13-07-2016
7,9

Ervaring met: Tuinontwerp

Rick van de Valk is heeft voor ons een mooi tuinplan gemaakt. We zijn zeer tevreden. Het plan is totaal anders dan wij hadden verwacht en dat maakt het juist zo leuk! Hij heeft goed naar onze wensen geluisterd.