Beoordelingen Qurrent

• Prijs-kwaliteitverhouding 7,7

Idsert uit: Leidschendam-Voorburg

30-06-2018
5,0

Ervaring: Ik ondersteun de missie van Qurrent maar heb het bedrijf aangesproken op hun onjuiste en onzorgvuldige bedrijfsvoering. Aministratief gaat echt ALLES mis. Ik kan aantonen dat geen enkele wijziging juist is verwerkt:
- initieel termijnbedrag bij start 1e contractperiode onjuist,
- verlengingsaanbieding onjuist,
- aanschaf windtegoeden onjuist verwerkt,
- drie weken niet kunnen inloggen op app,
- onjuiste informatie in app,
- ontbrekende informatie in app,
- initiële jaarnota onjuist,
- termijnbedrag na initiële jaarnota onjuist,
- niet controleerbare berekening van de opwekbonus,
- letterlijk onjuiste teksten in jaarnota,
- onjuiste toelichting in jaarnota,
- onjuiste tekstuele aanduidingen van afrekenperiodes,
- incassering aangeschafte Windtegoeden zonder factuur.

Daarnaast:
- ontbrekende en onduidelijke functionaliteit in Mijn Energie,
- posts in hun Community-systeem zijn niet aan te passen.

Samenvattend:
- ik raad Qurrent aan vanwege de grondgedachte
- ik raad Qurrent af vanwege de administratieve janboel.

Ben

29-06-2018
2,1

Ervaring: Een bedrijf, dat zichzelf en zijn klanten respekteert, heeft een goed werkende klantenservice. Bij Qurrent is die zo goed als afwezig. Ze sturen bij elke vraag of klacht standaard een bericht dat het antwoord lang op zich zal laten wachten "We gaan aan de slag om binnen 2 weken een antwoord op jouw vraag te geven!", wat zelden lukt. En als het antwoord dan uiteindelijk komt hebben ze je niet begrepen of niet serieus genomen. Verder is hun administratie een ongelofelijke puinhoop. Meterstanden lopen altijd zwaar achter, of zijn geschat, zelfs als ze toestemming hebben om de slimme meters dagelijks uit te lezen. Om je verbruik te kunnen volgen is hun 'dashboard' daardoor volkomen ongeschikt. Als je er wat van zegt krijg je een lading smoezen over je heen, en wordt de schuld altijd elders gelegd. Ze zijn gewoon niet te bewegen tot enige zelfkritiek. Eén keer heb ik een sorry-kaart van hun gekregen, nadat ik een medewerker bezworen had dat ik de dag dat mijn contract eindigt zal overstappen naar een andere leverancier. Ik hoop van harte dat hij niet ontslagen wordt als zijn baas daar lucht van krijgt. Want als een organisatie zo'n janboel is ligt dat alleen aan een volkomen incapabel management. Over een kleine 6 weken mag ik boetevrij weg, gelukkig ...

Sander uit: Purmerend

26-06-2018
2,2

Ervaring: Prijs klopt niet. men bied minder kWh aan dan dat je hebt opgegeven. Mails worden niet beantwoord. Slecht bedrijf.
Ik raad mensen aan voor een ander te kiezen.

Annemarieke uit: Kampen

18-06-2018
3,0

Ervaring: De huis aan huisverkoper liegt alles aan elkaar. Ik heb meermalen heel duidelijk aangegeven dat ik er geen drie jaar aan vast wilde zitten. Dat was ook beslist niet het geval. Maandelijks opzegbaar. Dus niet. Ook de boete die ik aan de vorige energieleverancier moest betalen zou door Qurrent vergoed worden. Mooi niet. Tuurlijk ik had het contract goed door moeten lezen, maar ik vind ook dat mensen die voor Qurrent werken de waarheid horen te spreken.

Annemarieke uit: Kampen

05-06-2018
1,0

Ervaring: Verkooppraatje klopt niet. Boete voor overstappen wordt niet vergoed door qurrent en het contract duurt wel degelijk drie jaar. Volgens de verkoper was het maandelijks opzegbaar. Dit doorgegeven aan qurrent maar die hebben er geen boodschap aan. Had ik het contract maar moeten lezen. Dat klopt. Maar van een bedrijf als Qurrent met zulke hoogstaande idealen verwacht je ook een eerlijk verkoopraatje.

Marcus uit: Maassluis

01-06-2018
1,0

Ervaring: Ik heb geen zin meer om het hele verhaal hier weer op te schrijven maar ik hoop dat ik hiermee iemand kan behoeden voor een overstap naar het allerslechtste bedrijf van Nederland. Wat een stelletje idioten.

klaas uit: Gramsbergen

01-06-2018
1,0

Ervaring: Absoluut niet. Met mooie praatjes halen ze je binnen en eenmaal binnen ben je gewoon een nummer. Emails worden niet of veel te laat afgehandeld. Altijd wel een smoes. Nooit aan beginnen. Jammer. Ik neem binnenkort contact op met de Consumentenbond om mijn verhaal is bij hen neer te leggen. Schaam u om zo met uw klanten om te gaan. Voorbeeld is het systeem stuk waarmee je kunt zien wat je dagelijks opwekt en verbruikt (een stimulans om te proberen meer te bezuinigen op stroom) dan wordt er doodleuk aangegeven dat is jammer. U kunt het ook zien bij de jaarafrekening. Verder doen we niets voor u.

Toine uit: Kerkdriel

29-05-2018
6,3

Ervaring: Qurrent geeft aan energie te leveren tegen inkoopprijs, maar zet daar niet bij hoe die inkoopprijs is opgebouwd (waar komt bv het sponsorgeld van Feijenoord vandaan).
Ze claimen groen te zijn, maar bij anderen is 100% groen toch goedkoper dan de inkoopprijs-aanbiedingen van Qurrent.

Maerle uit: Amsterdam

28-05-2018

Ervaring: Qurrent is een goede energieleverancier. Groene stroom uit Nederland. Er waren wat kleine problemen tijdens de verhuizing, maar dit is prima opgelost.

Ben

25-05-2018
1,0

Ervaring: Nog ruim 2 maanden, en dan mag ik boetevrij weg. Heerlijk, het kan me niet snel genoeg gaan. Wat een verschrikkelijke ongeorganiseerde bende is dat. Alles, maar dan ook echt alles, gaat er mis. Als er één leverancier is, die me geen moment serieus genomen heeft, dan is het Q. Waardoor van alles wat er mis ging maar bleef voortslepen.
De rangschikking van 'meest groene' is gebaseerd op cijfers, die de leveranciers zelf verstrekken. Gezien de puinhoop bij Q. ben ik er van overtuigd dat ze vroeger of later als oplichters ontmaskerd zullen worden.
In een mailtje van vandaag geven ze aan dat verzoeken om de privégegevens in te zien vanaf nu veel gemakkelijker in te dienen zijn. Ik heb me een slag in de rondte gezocht op deze klotesite, maar vind daarvoor nergens een link. Misschien moet ik de waakhond maar eens op deze ellendelingen af sturen. En nu moet ik er, om deze review te kunnen versturen, ook nog mee akkord gaan dat al mijn gegevens op straat komen te liggen! Nou, voor de goeie zaak moet dat dan maar. Hoe eerder ze op de fles gaan hoe beter dat voor de mensheid is.