Beoordelingen Oogziekenhuis Focuskliniek

• Resultaat 9,2

Stephan uit: Zoetermeer

01-12-2018

Ervaring met: Ooglaserbehandeling

Door de snelle hulp, duidelijke uitleg, goede (na)zorg, professionaliteit en uiteraard het gewenste resultaat raad ik een ooglaserbehandeling zeker aan. Hierdoor heb ik uitstekend zicht en hoef ik elke ochtend niet meer te rommelen met het in doen en uithalenvan lenzen. Ik heb beide ogen tegelijk laten doen en had maar 3 dagen last tijdens het herstel van de behandeling.

Deborah uit: Sliedrecht

09-11-2018
6,3

Ervaring met: Ooglaserbehandeling

Ik had op advies van vele vrienden in eerste instantie een afspraak gemaakt bij Oogkliniek Drechtsteden. Maar ik heb zekerheidshalve ook een Quickscan laten doen bij de Focuskliniek. Ik wilde graag mijn ogen laten laseren, maar ik ben reumapatiënt. Dat had tot gevolg dat bij de Focuskliniek o.g.v. de Quickscan i.c.m. de vragenlijst tot de conclusie kwamen dat ik niet behandeld kon worden. Ik was hoogst verbaasd. Ik constateerde vervolgens op internet dat alle klinieken vragen of je - onder meer - reuma hebt en dat sommige klinieken je niet (willen) laseren als je reuma hebt. Nergens staat de reden. Ik heb dit aan de orde gesteld bij de optometrist van Oogkliniek Drechtsteden bij hun Quick Scan. Mij werd - zonder enig voorbehoud - verteld dat er geen (enkel) verhoogd risico voor reumapatiënten is. Ik heb een afspraak voor vooronderzoek en de laserbehandeling zelf gepland. Ik heb verzocht of de oogarts op voorhand uitsluitsel kon geven (dus zonder 100,- te spenderen aan het vooronderzoek) over het risico van reumapatiënten, omdat ik het toch niet vertrouwde. Ik zou worden gebeld, maar toen ik twee weken later nog niet gebeld had en de behandeling een week later was, heb ik zelf weer gebeld. Ik zou (wederom) worden teruggebeld. Ik werd gebeld, maar de optometrist die mij te woord stond noemde enkel voor- en achternaam en niet diens functie. Daarom heb ik zekerheidshalve gevraagd of ik met de oogarts sprak. Dat was niet het geval. De optometrist meldde dat de twee in de kliniek werkzame oogartsen geen enkel bezwaar zagen voor reumapatiënten. Wèl was er een reden (?) om niet - zoals afgesproken - twee ogen achtereenvolgens te laseren, maar één voor één met een termijn van een maand ertussen. Waarom dat nodig was als er geen verhoogd risico was kon mij niet uitgelegd worden. Ik heb uiteindelijk mijn reumatoloog geraadpleegd en die meldde mij dat ik wel degelijk een verhoogd risico had op een immuun reactie op het hoornvlies met het smelten van het hoornvlies met verlies van de ogen als gevolg. Dat geldt overigens niet voor alle reumapatiënten, maar wel wanneer er anti-ccp is geconstateerd in je bloed.
Ik heb geen enkel vertrouwen meer in de Oogkliniek Drechtsteden en hun optometristen en oogartsen. Ik begrijp hoe het kan dat vele mensen in mijn omgeving èn huisartsen en Eye Wish Papendrecht deze kliniek aanraden en dat ze hier de plank zo mis slaan. Ik ben blij met het deskundige advies van de Focuskliniek, die klaarblijkelijk geen enkel risico wilde nemen. Jammer wel dat ze niet goed uitgelegd hebben waarom het in mijn geval te riskant was.

Minouque uit: Dordrecht

09-11-2018

Ervaring met: Ooglaserbehandeling

Ik heb een zeer goede ervaring met de Focuskliniek. Het is best een ingrijpende behandeling, maar gelukkig nemen de medewerkers de tijd om al je vragen te beantwoorden wat geruststelling geeft. De nazorg is ook zeer goed met verschillende controles om het heelproces te volgen.

Jacco uit: Melissant

02-11-2018

Ervaring met: Ooglaserbehandeling

Ik kan niet anders zeggen dat ik heel goed ben behandeld. Vanaf de intake tot aan de laatste controle. Met (voor mij) een perfect eindresultaat!

Ik zou FOCUS aan iedereen aanbevelen!

F. uit: Capelle aan den IJssel

02-11-2018

Ervaring met: Andere behandeling

Uitstekende medische begeleiding met goede uitleg wat er gaat gebeuren.
Omringd door deskundig en zorgzame mederwerkers.
Tevens een goede nazorg.

Damian uit: Rotterdam

30-10-2018

Ervaring met: Ooglaserbehandeling

Het personeel is heel vriendelijk. De instructies waren duidelijk en steeds werd de volgende stap tijdens de behandeling uitgelegd. De behandeling was pijnloos en zeer kort. Naar mijn mening is alles professioneel en vlekkeloos verlopen. Als ik dit eerder had geweten had ik allang mijn oven laten laseren. Het is tot nu toe een van de beste investeringen van de afgelopen jaren aangezien ik nu dagelijks heel goed zie zonder enig gedoe met een bril of lenzen!

Ik zou iedereen aan raden de ogen te gaan lazeren, mocht je last hebben van slecht zicht!

Martin uit: Terneuzen

06-10-2018

Ervaring met: Ooglaserbehandeling

Zowel in het voortraject als tijdens de behandeling op zeer goede wijze in kennis gesteld van wat er allemaal staat te gebeuren. Begrijpelijk en duidelijk. Ook het nazorgtraject is prettig verlopen. In mijn geval duurde het herstel langer, maar iedere keer weer werd ik gerustgesteld en werd duidelijk uitgelegd wat de verwachtingen waren en de eventuele oplossingen.

Johannes uit: denhaag

05-10-2018

Ervaring met: Lensimplantatie of lenswissel

Bijzonder aardige mensen. Maar met de administratie en communicatie tussen Focus en het oogziekenhuis loopt het niet echt op rolletjes. Zou beter kunnen.B.v. Medewerker van Focus belt op een donderdag dat ze direct alle papieren opstuurt zodat ik ze de andere dag heb. Een week later ligt het in de brievenbus.
Een medewerker belt de dag voor de ingreep, om 13.15 uur aanwezig zijn in het oogziekenhuis. Medewerker belt de andere dag om 13.00 uur om te vragen waar ik blijf, want het was 12.15 uur volgens haar. Dat was dus niet zo.
Na de ingreep in het oogziekenhuis werd mij door de verpleging verteld dat ik de andere dag zeker gebeld zou worden om te informeren of alles goed was.
Ben dus niet gebeld.
Het is voor de rest prima verlopen, maar voor verbeterpunten is het wel vatbaar.Voor de rest prima mensen die toch hun best doen.
Maar bij een telefonische afspraak graag een mail of s.m.s je. Voor meer duidelijkheid.

Angelique uit: oostvoorne

26-09-2018

Ervaring met: Ooglaserbehandeling

Heel fijn, deskundig, betrokken personeel. Ook de arts dr. Geearts erg fijn in uitleg en toegankelijk. Ook de assistentes erg deskundig, goede informatie en persoonlijk betrokken. Ik heb een her laser gehad voor 1 oog, en dit was geen probleem allemaal. De na controle's zijn ook erg goed, en kan altijd bellen bij klachten, dit geeft een fijn gevoel. Ik heb al een vriendin ook aangeraden hier te laseren, zij is inmiddels ook behandeld, ook naar grote tevredenheid.

Clifton uit: Rotterdam

25-09-2018

Ervaring met: Lensimplantatie of lenswissel

Niets op aan te merken. Goede professionele, zorgzame medewerkers. Deskundige arts. Dhr. Zijlmans.