Beoordelingen Oogziekenhuis Focuskliniek

Jeanette uit: Hazerswoude Dorp

15-02-2019
9,6

Ervaring met: Ooglidcorrectie

Perfect geholpen. Nagenoeg pijnloze ingreep. Bijna geen bloeduitstortingen. Goede begeleiding en nazorg.
Het enige minpunt voor mij was de reistijd van een uur, maar ik heb het er graag voor over gehad. Ik ben bijzonder tevreden.

Henk uit: Rotterdam

14-02-2019

Ervaring met: Lensimplantatie of lenswissel

Ik ben vooraf zeer goed geinformeerd over de mogelijkheden, de behandeling en het zeer kleine risico. De werknemers zijn allemaal bijzonder vriendelijk en ontspannen. Ik had heel veel vertrouwen in alle metingen en controles. De behandeling doet absoluut geen pijn. Het is meer een mooie en ook vreemde ervaring. Ik zag allerlei bijzondere vormen en kleuren tijdens de behandeling. De arts legt heel duidelijk uit wat hij doet. De ingreep duurt circa 20 minuten. Daarna kon ik meteen zien. Nu na 6 maanden is mijn zicht 150% (50% beter dan gemiddeld). Ik kan dit aan iedereen aanbevelen. Het is het geld dik waard. BEDANKT DOKTER VAN ROOIJ EN TEAM.

Emmeline uit: Frankfurt am Main

14-02-2019

Ervaring met: Ooglaserbehandeling

Zeer professionele behandeling en begeleiding; overall geweldig tevreden!

Peter uit: Hendrik Ido Ambacht

10-02-2019

Ervaring met: Lensimplantatie of lenswissel

Fijne afspraak

25-01-2019

Ervaring met: Ooglaserbehandeling

Heel erg tevreden over het resultaat.
Net na het laseren onderging ik een iets ander herste dan de meeste ervaringenl. 2 dagen heb ik veel pijn gehad en vervolgens 2 weken geduurd voordat ik scherp zag.
Maar goede zorg, ook tussentijds, gehad.
Zeer vriendelijke mensen.

Arnold uit: Spijkenisse

13-01-2019

Ervaring met: Ooglidcorrectie

Voorheen dikke wallen onder mijn ogen en ik kreeg vaak de vraag of ik moe was. Behandeling ondergaan die uiterst zorgvuldig en vakkundig verricht is en waarbij ik geen pijn ondervonden heb. Uiteraard is het niet prettig omdat het idee eng is rond de ogen, maar...….. alleszins meegevallen.
Nu weer fris gezicht zonder wallen onder de ogen.
Top kliniek, had ik jaren eerder moeten doen.

Paul uit: Voorburg

26-12-2018

Ervaring met: Ooglaserbehandeling

Ik ben zeer prettig geholpen door dokter Gan. Er was ruim voldoende tijd en ik ben goed voorgelicht over mogelijke risico's.
De behandeling zelf viel erg mee en werd goed uitgevoerd. De week erna was wel pittig maar ik ben heel erg blij met het eindresultaat. Goed zicht en geen restklachten. Wel raad ik iedereen aan om bij 2 klinieken een vooronderzoek uit te laten voeren en de resulaten hiervan op te vragen. Bij mij hadden beide klinieken een afwijkende sterkte gemeten. Dit heeft bij mij geleid tot het op de dag van de behandeling nog nameten en bijstellen van de te laseren sterkte.

Stephan uit: Zoetermeer

01-12-2018

Ervaring met: Ooglaserbehandeling

Door de snelle hulp, duidelijke uitleg, goede (na)zorg, professionaliteit en uiteraard het gewenste resultaat raad ik een ooglaserbehandeling zeker aan. Hierdoor heb ik uitstekend zicht en hoef ik elke ochtend niet meer te rommelen met het in doen en uithalenvan lenzen. Ik heb beide ogen tegelijk laten doen en had maar 3 dagen last tijdens het herstel van de behandeling.

Deborah uit: Sliedrecht

09-11-2018
6,3

Ervaring met: Ooglaserbehandeling

Ik had op advies van vele vrienden in eerste instantie een afspraak gemaakt bij Oogkliniek Drechtsteden. Maar ik heb zekerheidshalve ook een Quickscan laten doen bij de Focuskliniek. Ik wilde graag mijn ogen laten laseren, maar ik ben reumapatiënt. Dat had tot gevolg dat bij de Focuskliniek o.g.v. de Quickscan i.c.m. de vragenlijst tot de conclusie kwamen dat ik niet behandeld kon worden. Ik was hoogst verbaasd. Ik constateerde vervolgens op internet dat alle klinieken vragen of je - onder meer - reuma hebt en dat sommige klinieken je niet (willen) laseren als je reuma hebt. Nergens staat de reden. Ik heb dit aan de orde gesteld bij de optometrist van Oogkliniek Drechtsteden bij hun Quick Scan. Mij werd - zonder enig voorbehoud - verteld dat er geen (enkel) verhoogd risico voor reumapatiënten is. Ik heb een afspraak voor vooronderzoek en de laserbehandeling zelf gepland. Ik heb verzocht of de oogarts op voorhand uitsluitsel kon geven (dus zonder 100,- te spenderen aan het vooronderzoek) over het risico van reumapatiënten, omdat ik het toch niet vertrouwde. Ik zou worden gebeld, maar toen ik twee weken later nog niet gebeld had en de behandeling een week later was, heb ik zelf weer gebeld. Ik zou (wederom) worden teruggebeld. Ik werd gebeld, maar de optometrist die mij te woord stond noemde enkel voor- en achternaam en niet diens functie. Daarom heb ik zekerheidshalve gevraagd of ik met de oogarts sprak. Dat was niet het geval. De optometrist meldde dat de twee in de kliniek werkzame oogartsen geen enkel bezwaar zagen voor reumapatiënten. Wèl was er een reden (?) om niet - zoals afgesproken - twee ogen achtereenvolgens te laseren, maar één voor één met een termijn van een maand ertussen. Waarom dat nodig was als er geen verhoogd risico was kon mij niet uitgelegd worden. Ik heb uiteindelijk mijn reumatoloog geraadpleegd en die meldde mij dat ik wel degelijk een verhoogd risico had op een immuun reactie op het hoornvlies met het smelten van het hoornvlies met verlies van de ogen als gevolg. Dat geldt overigens niet voor alle reumapatiënten, maar wel wanneer er anti-ccp is geconstateerd in je bloed.
Ik heb geen enkel vertrouwen meer in de Oogkliniek Drechtsteden en hun optometristen en oogartsen. Ik begrijp hoe het kan dat vele mensen in mijn omgeving èn huisartsen en Eye Wish Papendrecht deze kliniek aanraden en dat ze hier de plank zo mis slaan. Ik ben blij met het deskundige advies van de Focuskliniek, die klaarblijkelijk geen enkel risico wilde nemen. Jammer wel dat ze niet goed uitgelegd hebben waarom het in mijn geval te riskant was.

Minouque uit: Dordrecht

09-11-2018

Ervaring met: Ooglaserbehandeling

Ik heb een zeer goede ervaring met de Focuskliniek. Het is best een ingrijpende behandeling, maar gelukkig nemen de medewerkers de tijd om al je vragen te beantwoorden wat geruststelling geeft. De nazorg is ook zeer goed met verschillende controles om het heelproces te volgen.