Beoordelingen Nunatak

• Algemene waardering van de gemaakte reis 8,5
  • Wat is je mening over de service naar de deelnemers van de lokale staf (gids, keukenstaf, dragers)? 8,6
  • Wat vond je van de Nederlandse reisleiding als organisator en groepsbegeleider? 8,7
  • Voldeed de gemaakte reis aan deze verwachting? 8,6
  • Wat is alles bij elkaar genomen je totaal oordeel over Nunatak als reisorganisatie? 8,6

Bart

08-10-2017
7,3

Reisbestemming: Japan

Wens en/of verwachting: Mooie hike Japanse alpen

Meeste indruk: Japanse Alpen

Nieuwe bestemming: Nog niet bepaald

Ik heb een mooie reis gehad maar eerlijk gezegd waren maar 2 (waaronder ik) van de 7 deelnemers fysiek en technisch in staat de trekking door de Japanse Alpen te volbrengen. Anderzijds was de tocht zonder hen niet doorgegaan. Dus een beetje dubbel allemaal.

martha en fokke

06-10-2017

Reisbestemming: japan

Wens en/of verwachting: Sportieve bergwandelingen en kennismaking met Japan.

Meeste indruk: Kioto, Hiroshima en het prachtige komdal aan het einde van de trekking

Nieuwe bestemming: In ieder geval een reis passend bij onze leeftijd

De westerse, maar voor ons gevoel ook volkomen andere leefwijze in Japan, het onverwacht heerlijke eten en de spannende berghutten. Toen reisbegeleidster Maaike merkte dat wij niet onvoorbereid en ook niet onverantwoord meereiseden (dus zonder enig besef van wat ons te wachten stond, hoewel met verschil van inzicht over de reisbeschrijving), nam haar aanvankelijk enigszins merkbare onbegrip over onze deelname direct af en brak het ijs. Toen toonde ze ook meer begrip voor ons als digibeten, bovendien bewust behept met een diepgaande aversie tegen het voortdurend online willen zijn van mensen. dat zal wel onze leeftijd zijn. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat wij inmiddels wel overtuigd zijn geraakt van het nut van whatsapp, vooral tijdens de stadswandelingen. Zo dom zijn we nu ook weer niet, ook een positief punt van deze reis dus.

Arjan

21-09-2017

Reisbestemming: Olympus en Pieria

Wens en/of verwachting: een combi van de hoogste griekse toppen en wandelen in unieke niet of nauwelijks door toeristen betreden berggebieden.

Meeste indruk: Het uitzicht op zee vanaf de derde berghut op circa 2000m hoogte.

Nieuwe bestemming: een onbekende wandelbestemming

De wandeling naar katafigi in een zeer rustige omgeving met steeds wisselende weersomstandigheden. Op zich eenvoudig, maar met een verrassende laatste klim naar de top lambourg.

Roald

12-09-2017
8,5

Reisbestemming: Abisko Zweden

Wens en/of verwachting: De wandelingen op zich. Het kamperen in de vrije natuur zonder al te veel mensen tegen te komen.

Meeste indruk: De plekken boven de boomgrens.

Nieuwe bestemming: Scandinaviƫ.

Een mooie afwisselende tocht met veel verschillend weer.

Karin

10-09-2017

Reisbestemming: Tadzjikistan

Wens en/of verwachting: Genieten van de mooie bergen

Meeste indruk: De Pamir mountains

Nieuwe bestemming: Pakistan

Het was een prachtige reis. De bevolking was heel open en aardig. De bergen waren adembenemend mooi. En het reizen langs de grens met Afghanistan was bijzonder.

Femke

09-09-2017

Reisbestemming: Zweden Abisko

Wens en/of verwachting: Geen bijzondere verwachtingen. Ik wilde vooral lekker door de bergen lopen en niet te veel mensen tegen komen.

Nieuwe bestemming: Spitsbergen

Een relatief korte trekking die heel goed in elkaar zit. Ondanks de vele mensen in dit genied, kom je bijna niemand tegen. Verder is de lengte van de wandeldagen goed. Je bent de hele dag onderweg, maar ook weer niet te lang. Er wordt dus optimaal gebruik gemaakt van de beschikbare tijd. Zeker een aanrader deze reis.

Marianne

08-09-2017

Reisbestemming: Tadzjikistan

Wens en/of verwachting: Na in 1999 in Pakistan een trektocht te hebben gemaakt langs de Afghaanse Wakhan corridor, nieuwsgierig naar de bergen in Tadzjikistan aan de andere kant van de corridor.

Meeste indruk: Zie bij ervaring.

Nieuwe bestemming: Groenland wintertocht, wie gaat er mee ?

De honderden kilometers die we langs de Afghaanse grensrivier hebben gereden en prachtige uitzichten hadden op de bergen in Afhanistan, het landschap van het Pamir-gebergte waar we doorheen trokken met kampeerplekken aan blauwe meren en de ontzettend vriendelijke en gastvrije bevolking van Tadzjijkistan. Ook tijdens de 2 trekkings was alles uitstekend geregeld.

Yvette

07-09-2017
9,6

Reisbestemming: Tadzjikistan

Wens en/of verwachting: een fantastische reis maken in een onbekend land

Meeste indruk: de prachtige kampeerplekken

Nieuwe bestemming: Zuid Afrika

Een wonderlijke combinatie van de eindeloze mooie leegte van de Pamir bergen, ontzettend vriendelijke mensen en spectaculaire busritten langs de Panj rivier en de grens met Afghanistan.

Jan

06-09-2017

Wens en/of verwachting: Trekking door het Pamir gebergte

Meeste indruk: De fel blauwe bergmeren met besneeuwde bergen als achtergrond

Nieuwe bestemming: Pakistan (K2 base camp)

Niet alleen de trekking door het Pamir gebergte was erg mooi, maar ook de rit langs de Panj rivier is onvergetelijk mooi. En daarbij komt de vriendelijke en erg gastvrije bevolking.

Nicoline

06-09-2017

Reisbestemming: Tadzjikistan

Wens en/of verwachting: Kennismaken met een 'onbekend' land.

Meeste indruk: -Rijden langs de grens met Afghanistan, -Pamir gebergte.

Nieuwe bestemming: Pakistan

Alles en iedereen van de organisatie was zeer vriendelijk en erg behulpzaam. Zo ook alle Tadzjieken die we onderweg tegen kwamen.