Beoordelingen Mostart en Timmermans Notarissen

01-02-2019
3,0

Ervaring met: anders

Positieve ervaring:
Zeer slechte ervaring met deze notaris.
Doel: opmaken akte schenken op papier.
Vraag onzerzijds: wat gaat dit kosten?
Antwoord notaris: 400, 600 tot 800 euro uur , afhankelijk van de benodigde tijd.
Zijn advies om de prijs laag te houden: als u thuis nog vragen hebt, bundel deze, zodat ons dit niet veel tijd gaat kosten!
Het gesprek: Het 1e uur was snel om. We kregen allereerst voorlichting over testament, levenstestament en uiteindelijk korte uitleg over schenken op papier.
Het bleek dat de notaris in dezen niet goed op de hoogte was van de laatste schenkbelastingregels. Hij zou dit nog uitzoeken en ons de uitslag hiervan nog dezelfde dag mededelen.
We werden niet teruggebeld, de volgende dag zelf gebeld daarbij kregen we van de secretaresse een antwoord wat volgens ons niet correct was. We hebben daarna zelf bij de belastingdienst geïnformeerd welke regels er werden toegepast.
Dit had uiteindelijk tot gevolg dat we met het notariskantoor meerdere keren mail- en belcontact hebben gehad.
Waarschijnlijk is de factuur-teller op het notariskantoor aan blijven staan, we kregen in ieder geval bijna de hoofdprijs, een factuur van 756 euro. Als de notaris beter op de hoogte van de belastingregels was geweest, was het gebleven bij een gesprek van 1 uur en het opmaken van de akte en ondertekening daarvan. Om hiervoor dan 756 euro af te moeten rekenen lijkt ons aan de hoge kant.
Een goedmakertje ??: de notaris heeft wel 3 x zijn excuus heeft aangeboden over deze gang van zaken en heeft ons een aanbod gedaan !! Deze rekening moesten we gewoon betalen, maar…. we krijgen 10 % korting als we een volgende keer terugkomen om een testament en levenstestament te laten opmaken ! Daar waren we behoorlijk van onder de indruk!!
Bij offerteaanvraag bij een ander notariskantoor betalen we minder dan de helft, dus voor ons geldt: Mostert en Timmermans nooit meer. Die naam geeft ons een hele nare bijsmaak.

Verbeterpunten:
Prijs-kwaliteit kan vele malen beter.

LM uit: Erlecom

20-08-2018

Ervaring met: Testament(en)

Positieve ervaring:
Dit jaar ben ik met 3 notariskantoren in aanraking geweest. Kantoren te Oosterbeek, St. Michielsgestel en in Den Bosch.
Klantvriendelijkheid is iets wat deze kantoren niet kennen... arrogantie en onbeschoftheid dat wel.

Bij Mostart en Timmermans zeer deskundige en betrokken medewerkers. Prima advies en afhandeling.

M V uit: Beek

07-06-2017
8,1

Ervaring met: Aankoop van een woning

Positieve ervaring:
Het was een kort genoegen bij de koop van een huis.

Verbeterpunten:
Gezien het voorgaande is deze vraag niet van toepassing

PTJ

HAM uit: Lent

07-04-2017

Ervaring met: Aankoop van een woning

Positieve ervaring:
Jullie hebben prettig met ons meegedacht.

Verbeterpunten:
We hebben uiteindelijk nog best wel wat zaken zelf moeten regelen waarvan we meenden dat jullie dat volledig voor ons zouden regelen (contract met Alliander over doorhalen zakelijk recht en contact met ING over royement). Is mogelijk verkeerde aanname van onszelf. Uiteindelijk is het allemaal wel in orde gekomen.

PB uit: Groesbeek

25-04-2016
1,0

Contact met kantoor: Groesbeek

Ervaring met: Aankoop van een woning, Samenlevingscontract, Testament(en), Verklaring van erfrecht

Positieve ervaring:
Positieve ervaringen heb ik niet gehad
eerst een fout in de koopovereenkomst van onze woning de gelede schade heb ik terug gekregen van de rechtsbijstand

en een gratis vrijblijvende offerte aangevraagd voor een samenlevingscontract en testament opstellen maar was veel te duur (bijna dubbel zo duur als bij een ander) dus hebben we niet gedaan. en dan krijg ik toch een rekening van €80 euro voor gemaakte kosten. en vervolgens nooit meer een reactie als ik zeg dat ik niet betaal omdat hij donders goed weet dat hij dat niet mag vragen.

En bij de verdeling van een erfenis worden fout op fout gemaakt in verkeerde namen en overlijdensdatums van verkeerde personen tot van mensen die nog niet een dood zijn tot verkeerde toegekende bedragen van wel €10.000 en €30.000 en geen enkele keer excuus of de fout toegeven.

Als je het aan mij vraagt is het daar een grote rotzooi.

JPK uit: Bilthoven

14-04-2016

Ervaring met: Testament(en), Verklaring van erfrecht

Positieve ervaring:
kent familiaire achtergronden heeft de de betreffende akten verleden en heeft daaromtrent steeds nauwkeurige info verstrekt

Verbeterpunten:
door de groei is iets van het persoonlijke verloren gegaan

J.H.M. uit: Groesbeek

15-09-2015
9,5

Ik ben een: zakelijke klant

Ervaring met: Hypotheek

Positieve ervaring:
Ik vind dat we altijd vriendelijk ontvangen zijn en dat er een echte belangstelling is voor je. Ik voel me er prettig bij.

Leeftijdscategorie: 46-55 jaar

AdG

22-01-2015

Contact met kantoor: Beek

Ervaring met: Huwelijkse- en partnerschapsvoorwaarden, Testament(en)

Positieve ervaring:
Prettige en deskundige begeleiding. Goed inlevingsvermogen.