Beoordelingen Lingen Keramiek

• Prijs-kwaliteitverhouding 7,9

Robbert uit: Rotterdam

21-07-2018

Positieve ervaring:
Via het project van onze nieuwbouwwoning zijn wij bij Lingen Keramiek terechtgekomen voor het uitzoeken van het tegelwerk voor de badkamer en het toilet.

Bij aankomst zijn we vriendelijk te woord gestaan en konden we op ons gemak rondkijken naar het grote aanbod aan tegels en de opties die Lingen allemaal biedt.
Ruim op tijd ontving Peter Reedijk ons en na een kort gesprek adviseerde hij ons bij onze tegelkeuze. Als eerst keken wij naar de opties voor de badkamer en het toilet. Hiervoor hadden wij al een idee voor ogen en Peter wist hier precies op in te spelen en met zijn adviezen en inzichten hebben we een heel mooi tegelwerk uitgezocht.
Daarnaast hebben wij ook bij Peter het tegelwerk voor de benedenverdieping uitgezocht, ook dit verliep vlekkeloos.

Wij hebben dit gesprek als zeer prettig ervaren.
Peter is professioneel, rustig, duidelijk en verstaat zijn vak.
De input die wij vandaag van Peter hebben gekregen, heeft bijdragen aan twee hele mooie resultaten.
Lingen Keramiek is een geweldige zaak om je tegels aan te schaffen.

Een aantal punten konden wij nog niet beoordelen aangezien dit de levering en plaatsing van de tegels nog moet gebeuren. Na de goede ervaring van de aankoop van vandaag, gaan wij er vanuit dat ook de levering en plaatsing een mooi resultaat en een fijne ervaring zal geven.

nvt

Martijn uit: Spijkenisse

18-07-2018

Positieve ervaring:
Via het project waar we een nieuwbouwwoning hebben gekocht zijn we bij Lingen Keramiek gekomen voor het uitzoeken van de tegels.

Vandaag hadden we een afspraak met Peter Reedijk om een keuze te maken voor de tegels van de badkamer en toilet. We hadden wel een idee welke richting we op wilden, maar vonden het lastig om een keuze te maken. Peter heeft ons hier goed bij geholpen. Hij gaf ons hierbij eerlijke en deskundige adviezen over welke combinaties wel en niet mooi bij elkaar stonden en bood daarbij goede alternatieven. Tijdens onze afspraak heeft hij meer dan ruimschoots de tijd voor ons genomen, heeft goed naar onze wensen geluisterd en heeft deze aangevuld met goede ideeën.
Op deze manier zijn we samen tot een heel mooi pakket gekomen. We liepen met een heel tevreden gevoel de zaak uit en we kunnen niet wachten hoe alles er straks in het echt uit ziet.

Zaken als de kwaliteit van de uitvoering en nazorg kan ik op dit moment niet beoordelen, dit zal ik nog doen als het werk gereed is.

Edwin uit: Alblasserdam

16-07-2018

Positieve ervaring:
Via het project van onze nieuwbouw woning zijn wij bij Lingen Keramiek terecht gekomen. In de mooie showroom te Capelle a/d IJssel zijn wij goed geholpen. Gedurende een drietal bezoeken ging wij van blanco naar een aankoop waar wij zeer tevreden mee zijn. Voor zowel de tegels voor de badkamer als de vloer voor de verdiepingen zijn wij goed geslaagd.

Peter Reedijk heeft ons hierbij zeer goed geholpen. Allereerst werd ons gevraagd wat wij mooi vonden en hierop gebaseerd hebben wij een aantal voorzetten gekregen. We hoefden niet meteen te kiezen, pas bij een volgend gesprek hebben we een keus gemaakt en een offerte gehad. Vervolgens tijdens het derde gesprek zijn alle details voorbij gekomen en hebben we samen alles tot in de puntjes uitgewerkt.

Wij zien uit naar de levering begin volgend jaar en als het aankoopproces een graadmeter is voor de kwaliteit van het plaatsen, dan kan dit alleen maar een prachtig resultaat geven.

Tim uit: Zoetermeer

03-07-2018
9,9

Showroom: Leiden

Positieve ervaring:
Adviseur heeft ons erg geholpen bij de aanschaf van de tegels in de badkamer en toiletten. Eerlijke mening over goede en mindere kleurcombinaties. Van Lingen heeft een breed assortiment wat het moeilijk maakte de juiste keuze te maken. Met behulp van de adviseur van van Lingen de juiste keuzes weten te maken.

Karin uit: Papendrecht

25-06-2018
7,9

Assortiment

Frank uit: Nieuwerkerk aan den IJssel

25-06-2018

Positieve ervaring:
Heel fijn dat wij het plaatsen van een nieuwe vloer in zijn geheel konden uitbesteden aan Lingen Keramiek: van het slopen van de oude vloer, het egaliseren, het tegelzetten tot en met de afwerking... het is allemaal op elkaar afgestemd en uiterst professioneel gedaan! We genieten dagelijks van onze vloer die met veel vakmanschap is geplaatst!

Edwin

20-06-2018

Positieve ervaring:
Via nieuwbouw project terecht gekomen bij Lingen Keramiek voor het uitzoeken van tegels voor onze badkamer en toiletten.
We hadden al wat ideeën welke richting we op wilde, maar nog niet exact qua kleuren.
Peter is in eerste instantie begonnen met het algemene verhaal en heeft de standaard tegelpakket laten zien, daarop zijn we steeds verder gaan kijken in prijsklasse van tegels, dit wordt ook netjes aangeven dat het steeds duurder wordt qua prijs en dat je hier rekening mee dient te houden.
Ook werd goed aangevoeld wat wij zelf in gedachten hadden qua tegels /design en daar werd goed op ingespeeld.

Uiteindelijk een tegel gevonden die ons zeer aansprak en waar wij graag ons sanitair mee willen uitvoeren.
Vervolgens keuzes qua maten tegels gemaakt en hierop is een indicatie afgegeven qua kosten.

In eerste instantie dachten wij dat de prijs wat aan de hoge kant was, maar na afwegen tegen een derde partij en laten uitvoeren na oplevering bleek dit verschil minimaal te zijn. Voor ons zijn dan de voordelen belangrijker dat via Lingen alles uit handen wordt genomen en alles al gereed is bij oplevering van de woning.

We hebben direct ook de keuze gemaakt om dezelfde tegels, alleen in groter formaat ook in de woonkamer te laten plaatsen.
Ook daar zeer goed advies in gekregen, aan alle details wordt direct gedacht, afkitten, plinten etc. etc.

Verder is het contact met Peter optimaal, als ik een mail stuur met vragen heb ik vaak nog dezelfde dag antwoord, iets wat andere partijen waar wij mee te maken hebben voor onze woning nog veel van kunnen leren.

Over de kwaliteit van het plaatsen kan ik nog weinig zeggen, Lingen verzorgd in ons geval zelf de montage en dit wordt niet uitbesteed.
Wel gesproken over de kwaliteit die ik verwacht (ik wil graag alles perfect hebben). Dit is volgens Lingen de standaard vanuit hunzelf en wat we mogen verwachten. En daar gaan we dan ook vanuit.

Wij zijn erg tevreden en kijken uit naar onze badkamer en woonkamervloer.

Ron uit: hendrik Ido Ambacht

15-06-2018
6,2

Positieve ervaring:
vriendelijk, deskundig en groot assortiment.

Negatieve ervaring:
De vloer werd opgeleverd zonder kitwerk en dit was best een verrassing voor ons.
Langs de hele vloer en bij posten en overgangen bleven er naden open en dat zag er eigenlijk niet heel professioneel uit. De vloer was voor ons gevoel niet af en dat was jammer.
Bij het bestelling is niet over eventueel extra kitwerk gesproken en we hebben niet de mogelijkheid gehad om het kitwerk mee te nemen. Bij navraag zijn we wel op "de kleine lettertjes" in de bevestiging gewezen en hebben we een link van een kitbedrijf ontvangen. We waren er liever vooraf op gewezen.

Ook viel het ons tegen dat de tegelzetter een flinke stapel afval zoals karton, legen zakken, halve tegels en zelfs een gebruikte speciekuip naast onze voordeur heeft achtergelaten. Het was een bestelwagentje vol vuil!

We zijn blij met onze vloer maar zouden de firma Lingen niet snel aanbevelen.

Richard uit: Vlaardingen

05-06-2018
7,9

Positieve ervaring:
goed geholpen goed advies op tijd geleverd

Negatieve ervaring:
jammer bij het leggen iets meer voorzichtig met de deur posten bijna allemaal beschadigd onderaan wegens te strak de tegels langs de posten.

Dennis uit: Hillegom

04-06-2018