Beoordelingen Hulpmiddelencentrum

6,5

Klant kent ons van: Anders

Snelle levering.

Verbeterpunten:
Matras lag vreselijk hard.

Jolanda uit: Nijbeets

6,2

Positieve ervaring:
De huurmiddelen zijn nooit een probleem, alleen wat betreft de uitleen rolstoelen zijn het echt gebruikte rolstoelen die voor een ander niet makkelijk en licht rijden.
Alleen als het via het WMO gaat duurt het heel lang voor dat je je hulpmiddel krijgen kan.

Verbeterpunten:
Als er via het WMO iets aangevraagd wordt dat het geen weken hoeft te duren dat iemand het hulpmiddel thuis kan krijgen.( o.a ) een scoormobiel.
Dit betekend voor de mensen die er moeten wachten dat ze niet zelfstandig zijn en niet uit huis kunnen.
En als het om een uitleen voor langere periode is misschien iets beter materiaal (rolstoel).

Y uit: Joure

Ik ben: Vaste klant

Ervaring met showroom: Schagen

Weinig

Afspraken nakomen.
Want ik zit nu al sinds afgelopen maandagmiddag zonder scootmobiel dus kan de deur niet uit om boodschappen te doen.
Ze beloven elke keer om terug te bellen maar doen dat nooit.

Bram uit: Zoetermeer

07-06-2018

Positieve ervaring:
Voorheen Medipont/Harting Bank, zit al met een electrische rolstoel die totaal niet geschikt is voor mij. Via de WMO moest het een gebruikte zijn, maar de zevenjaar oude rolstoel heeft la zoveel gebreken en is niet op mijn lichamelijk handicap aangepast. Bij elke hobbel buiten (slechte vering, pijn in mijn rug) Zit al twee jaar te wachten op een bestelde printplaat, omdat de voetlift defect is, de rolstoel stond onderweg steeds stil, het zitcomfort is waardeloos. Nu heb ik Hulpmiddelencentrum maar gebeld, die sinds kort via de WMO, hulpmiddelen centrum als dienstverlener. Wat een vooruitgang, gebeld..problematiek uitgelegd, vandaag monteur geweest. Die gaat een herindicatie laten volgen, een rolstoeladviseur die thuis komt, het is ook te gek voor woorden dat ik al twee jaar zonder elektrische rolstoel moet doen en in een handbewogen rolstoel alles moet doen, terwijl ik reuma heb (ook in handen) nog maar 28% spierkracht in benen door spierdystrofie, Scoliose, Bechterew en vernauwing van het ruggenmergkanaal. De monteur luisterde, ik zeg luisterde...die begreep het verhaal en heeft kordaat de juiste handelingen uitgevoerd. Uiteraard ligt de gehele fout bij de Gemeente Zoetermeer WMO. Het moest natuurlijk zo goedkoop mogelijk, dus een tweedehands met gebreken. Ze hebben alle adviezen van een onafhankelijke arts, die zij trouwens zelf in hebben gehuurd, in de wind geslagen. Waar ze ook mee aankomen, nooit geen tweedehands meer, nu een electrische rolstoel die precies op mijn handicap is afgestemd zoals de onafhankelijke arts voor heeft geschreven!! Bedankt Hulpmiddelencentrum dat er inj ieder geval iemand nu is die naar mij luistert en de juiste weg bewandeld.

Ytsje uit: Dokkum

06-06-2018
5,5

Soort aanschaf: Huren

Klant kent ons van: Via vrienden, familie, kennissen of relaties

Positieve ervaring:
Na 2 keer telefonisch geklaagd te hebben werd het een derde keer gelukkig wel snel opgelost. De levering was optijd en de bezorger was erg vriendelijk.

Verbeterpunten:
Communicatie kan veel beter. Ook kon ik geen douchekrukje of badplank lenen terwijl deze toch echt wel bestaan. Het bed wat we hadden was aan alle kanten krom en we moesten dan ook een hamer gebruiken om hem in- en uitelkaar te krijgen. Beetje jammer als je bedenkt dat daar 99 euro voor betaald moet worden.

Over het algemeen geen goeie ervaring gehad en zal een volgende keer eerst naar andere aanbieders kijken.

Janny uit: Kollum

05-06-2018

Soort aanschaf: Via zorgverzekeraar

Zie bovenstaande.

Verbeterpunten:
Rolstoel uitleen mag wat ons betreft langer nu moesten wij de rolstoel kopen of duur huren. Ook met het verzoek via de traumachirurg voor een langere periode.

Irene uit: Wytgaard

01-06-2018