Beoordelingen Fontana Resort Bad Nieuweschans

Gemiddeld cijfer gebaseerd op beoordelingen tot 12 maanden geleden.

• Algemene waardering van uw verblijf 8,8
  • Thermen (faciliteiten behorende tot het Thermaalbad en Saunalandschap) 8,9
  • Thermenactiviteiten (o.a. opgietingen) 8,8
  • ''Saunalodge'' 8,7
  • Restaurant 'Waters of the World' 8,5

Beoordeling van een gast uit spijkenisse

7,4

Leeftijd: 61 - 65 jaar

perfect

gezellig en vriendelijk

Verbeterpunten/suggesties voor de toekomst:
ja de massage meneer was erg, ook na mijn opmerking dat het erg veel pijn deed ging hij op die plaats door, heel vervelende meneer, hij wist het beter, niet dus: ik had erge hoofdpijn hierna.

Beoordeling van een gast uit Groningen

8,1

Leeftijd: 41-50 jaar

Positieve ervaring:
Medewerkers van hotel en Restaurant Waters of the World zijn zeer klant vriendelijk. Onthouden welke wijn je drinkt, of je vegetarisch bent enzovoorts.

Verbeterpunten/suggesties voor de toekomst:
Medewerkers in Bubbles willen nog weleens klanten over het hoofd zien. Ik heb een aantal malen meegemaakt dat ik na een half uur nog niet geholpen werd. Eenmaal heb ik iemand er op geattendeerd en toen was het antwoord dat zij niet de bediening in mijn straat deed maar dat ze mijn bestelling voor deze keer wel wilde opnemen. Medewerkers zijn zo nu en dan slecht gemutst en reageren dat af op klant.

Beoordeling van een gast uit Schoonebeek

7,8

Leeftijd: 21-25 jaar

Toelichting m.b.t. restaurant:
Voorgerecht vond ik jammer, ze hadden speciaal voor mij tomatensoep laten maken, maar vergeten door te geven dat ik geen ui kon eten i.v.m. allergie. Dat vond ik een minpunt, aangezien ik het duidelijk door had gegeven. Ik kreeg toen opgewarmde tomatensap als oplossing. Dat vond ik niet lekker. Het hoofdgerecht en nagerecht was heerlijk. Toch zou ik liever wat meer keuzes hebben op de kaart.

Positieve ervaring:
De hotelkamer vonden we super! Over het algemeen de vriendelijkheid van het personeel. Het badjassenpark is erg mooi geworden, en de opgietingen waren erg lekker.

Verbeterpunten/suggesties voor de toekomst:
Elke keer als we ( ik en mijn moeder) een dagje of mini vakantie naar Fontana zijn, kan ik weinig op de kaart vinden wat ik kan eten. In het Bubbels restaurant zitten we dan. Ik heb last van prikkelbare darm syndroom, en elke keer als ik de bediening vraag zit er wel ergens ui of paprika in. Ik kan eigenlijk haast niks eten van jullie kaart en de opties veranderen ook niet vaak. Wat ook erg prettig zou zijn is als jullie bij de menu's zetten wat voor groenten er in zitten, dan hoef ik niet elke keer te vragen. De laatste keer was een vrouw van de bediening nogal bot toen ik vroeg wat voor groenten erbij zat. Dat vonden we erg vervelend en hebben hier ook een klacht over ingediend. Daarom ook een 7 bij de vriendelijkheid van de medewerkers, die we normaal wel een 9 zouden geven.

Beoordeling van een gast uit Ooltgensplaat

8,1

Leeftijd: 41-50 jaar

Positieve ervaring:
Gewoon een fijn oord om te verblijven.

Verbeterpunten/suggesties voor de toekomst:
Dat enkele receptiemedewerkers wat vriendelijker en menselijker de gasten te woord staan, er zijn er bij die ratelen als een robot hun verhaaltje af. Is niet zo leuk en komt zo kil en streng over.
En graag parasols voor op het terras bij de ligstoelen bij het bronnenbad. Met heet weer en felle zon kon ik nergens in de schaduw liggen omdat alle stoelen bezet waren. Ik mocht niet in de zon vanwege anti-biotica gebruik. Deze klacht over het ontbreken van parasols heb ik van vele andere gasten ook gehoord.
En het ontbreken van een 'gewoon' zwembad, omdat je in het bronnenbad maar 30 min. mag verblijven en dan pas na 5 of 6 uur weer.

Vriendelijke groet,
Marianne Braber

Leeftijd: 61 - 65 jaar

Toelichting m.b.t. restaurant:
Goede vaak lokale ingrediënten, vers en lekker; originele opmaak van gerechten, goede smaakcombinaties.

Positieve ervaring:
ruime slaapkamers met goede bedden, badkamer OK, schoonmaak goed. Leuk: elk personeelslid van hotel tot kuurcentrum zegt vriendelijk goededag

Verbeterpunten/suggesties voor de toekomst:
Omdat het hotel de hele nacht open is, kunnen mensen nog laat binnenkomen. Met name de uitgaanders doen dat met vrij veel lawaai. Misschien wat regels voor late binnenkomst stellen zoals geen lawaai meer na een bepaalde tijd. Roken op het buitenterras is hinderlijk voor andere gasten die ook hun terrasdeur open hebben staan.

Positieve ervaring:
Enorm vriendelijke medewerkers, fijne hotelkamer, fantastisch restaurant (Waters of the World), ruime behandelingenkeuze, gratis koffie-en theehoek, geweldig thermaalbad, mooie saunatuin en fijne sauna's, alles wordt goed schoon gehouden

Verbeterpunten/suggesties voor de toekomst:
De menukaart in de Brasserie mag wat mij betreft ook regelmatig veranderen/vernieuwen.
Wifi door het hele complex is voor mij volkomen overbodig en ik zou heel graag wifi-vrij willen verblijven bij jullie; er is inmiddels genoeg informatie over de nadelige effecten van wifi op de gezondheid, dus past het wat mij betreft niet in een kuuroord. Voor meer info: http://www.argusoog.org/wifi-en-gsm-straling-erg-verdacht/ De bomen in het kuurpark hebben te lijden van de zenders op het Fontana-reclamebord langs de snelweg. Meer info:http://www.debouwbioloog.nl/Wetenschappelijk_bewezen/Schade_aan_bomen/index.php?selected_menu=_10_29&pic=8

Beoordeling van een gast uit Oostzaan

Leeftijd: 66 jaar en ouder

Toelichting m.b.t. restaurant:
Er is een grote variatie in de keuze.De opmaak is altijd een feest.
Ook zijn aanpassingen mogelijk,.GEWELDIG

Positieve ervaring:
Sinds 2000 kom ik gemiddeld 2 tot 3 keer per jaar.Het voelt als thuiskomen bij je familie. In al die jaren hebben wij onze vriendinnen - reunie bij jullie gevierd, helaas zijn er veel afgevallen.
Maar iedereen die mij vergezelde zei ...nu begrijpen we pas wat je hier brengt.

Verbeterpunten/suggesties voor de toekomst:
Sinds enkele jaren krijg ik een aangepaste kamer. Helaas is de badkamer vloer erg glad, vooral als deze nat is. Er zijn echter mogelijkheden tot verruwing van de vloer, zodat uitglijden niet meer mogelijk is.
Een nadeel zijn de zeep flessen, door vermindering van kracht in mijn handen kan ik die bijna niet indrukken.

Beoordeling van een gast uit Amsterdam

Leeftijd: 31-40 jaar

Positieve ervaring:
zeer vriendelijk personeel, altijd gedag zeggen, mooie en rustige ruimtes, badjassenpark

Verbeterpunten/suggesties voor de toekomst:
Ja, wij waren een kadobon kwijt en daarover gebeld. Degene aan de telefoon (zeer vriendelijk) meldde dat ik bij inchecken antwoord zou krijgen... Helaas moest ik er zelf naar vragen, al had de receptioniste de opmerking in de boeking zien staan. Daarna bij uitchecken (dezelfde blonde receptioniste) had rekening zonder korting berekend (a 7,50 pp voor behandeling voor boeken via internet). Wederom moest ik er zelf naar vragen en vroeg ze om mijn bon. Jammer dat deze dame niet pro-actief is.. Toen ik haar vroeg om een computer om zelf de bon te printen, bood ze aan de bon zelf uit te printen... Deze dame bleef vriendelijk, maar ergenis was duidelijk en nogmaals jammer dat ze niet pro-actief was..

Beoordeling van een gast uit Ravenswoud

29-07-2012
7,7

voorzieningen

Verbeterpunten/suggesties voor de toekomst:
sluitingstijd restaurant is gelijk aan dat van bad (22:45). waarom niet de gelegenheid tot een laatste consumptie na de laatste duik (bv tot 24:00).

Beoordeling van een gast uit Den Helder

28-07-2012
7,3

Positieve ervaring:
Het thermaalbad is een heerlijke ervaring. De sauna is de mooiste die ik ooit heb gezien., de opgietingen zijn goed. De kamer is prachtig, goed verzorgd en goede bedden.

Verbeterpunten/suggesties voor de toekomst:
De opgietingen in de sauna zijn goed en meerdere keren op een dag. Wel jammer dat er niet voldoende om stilte wordt verzocht.
Jammer dat de doorstroom van de massagestraal aangegeven wordt met een melodie van 4 tonen wat irritant aanwezig is. Je hoort het waar je ook bent, zelfs in het badjassenpark en in de sauna.