Beoordelingen enie.nl

• Prijs / kwaliteitverhouding 7,6
  • Bereikbaarheid 7,1

Yoeri uit: Hoogeveen

14-10-2018

Via het zonnepanelen collectief van Vereniging Eigen Huis de zonnepanelen door enie.nl geleverd gekregen. We zijn erg tevreden met het resultaat.

B uit: Delden

13-10-2018
1,0

Waardeloos, panelen staan al drie weken onder de carport. Afspraken met monteurs worden uitgesteld of komen gewoon niet opdagen, vandaag voor de vierde keer. Toch wordt de faktuur gestuurd voor verrichte diensten!!!!! Geen manier van zakendoen, puur slecht.

Paul uit: Westzaan

11-10-2018
3,2

Enie is niet meer dan een handelsmaatschappij welke via lokale installateurs hun installatie laat installeren. Afspraken en planningen worden absoluut niet nageleefd. Bij problemen duurt het weken zoniet maanden voordat er een actie ondernomen wordt. Veelal wordt er niet op mails of telefonische meldingen gereageerd en legt men problemen naast zich neer. Verkopen staat op de 1e plaats, van service verlening is men niet gediend en heeft daar ook niet de kwaliteit en kennis voor.
Absoluut geen aanrader om met Enie zaken te doen.

J uit: Raalte

10-10-2018
1,0

We hebben onze panelen via de vereniging eigen huis. Via google maps zouden er 8 panelen op ons dak kunnen. zo gezegd zo gedaan.
Monteurs zijn geweest panelen geplaatst. Nu blijkt dat de panelen ong 20 cm op het dak van de buren liggen, net als de ontluchtingspan. Er blijken bij nader inspectie maar 7 panelen op te kunnen, een dag na de plaatsing contact gezocht met Enie, en vanaf 10 september tot op de dag van vandaag nog steeds geen afspraak kunnen maken. Nu hebben we gelukkig erg fijne buren die er niet direct een probleem van maken, maar toch.
Ik hoop dus echt door deze recentie eindelijk een afspraak te kunnen maken dat de panelen op ons dak komen te liggen.
Ik begrijp echt niet dat een bedrijf zo niet communiceert. Ik zal dan ook aan niemand dit bedrijf aanbevelen.

E uit: Hardenberg

01-10-2018
5,0

na de getekende offerte (niets mis mee) een aaneenschakeling van: "geen communicatie", uitstel van installatie(meer dan 4 mnd na getekende offerte), geklungel bij de installatie (plus en min van de omvormer verkeerd om aangesloten, 16 amp stop geïnstalleerd bij installatie die 21 amp kan produceren) De stop lag er dus regelmatig uit, waardoor er helemaal geen opbrengst was

Begin er niet aan en teken het oplever document pas als je voor 200% zeker bent dat alles klopt.

uit: Vianen

28-09-2018
1,0

Na een aantal jaar gaat er een optimiser van 1 van de panelen kapot. Na diverse keren bellen en boos worden eindelijk een actie van Enie. De oplossing van Enie is om een nieuwe optimiser op te sturen onder garantie maar het monteren moet betaald worden. Hele bijzondere vorm van garantie

Theo uit: Apeldoorn

24-09-2018

Via Vereniging Eigen Huis bij enie.nl terechtgekomen. Via dit collectief een flinke korting gerealiseerd. Alles is keurig geïnstalleerd. Het enige nadeel van het collectief was dat de levertijd wat langer ligt.

Rinse uit: Noardburgum

22-09-2018
4,8

Installatie is zonder duidelijke reden vier keer uitgesteld over een periode van ruim 11 maanden. Afspraken werden afgezegd en niet opgevolgd door het maken van nieuwe afspraken.
Bij de uiteindelijke oplevering is niets fout gegaan. Het installatiebedrijf heeft uitstekend haar werk gedaan.

Gert-Jan uit: Wieringerwerf

26-08-2018

Het enie wat niet goed liep was een afspraak maken voor de installatie. later is dat prima opgelost in overleg. Ik ben verder zeer tevreden. ben alleen de inlog gegevens voor de app kwijt en heb daar nog geen antwoord op.

uit: Overijssel

17-08-2018
4,8

Het was een hele ervaring om bij enie zonnepanelen af te nemen. Het advies wat gegeven werd door de adviseurs vanaf hun bureaustoel, was zwaar teleurstellend. Er werden toezeggingen gedaan die uit veiligheidsoogpunt voor de installateurs niet nagekomen konden worden.
Het ergste is nog dat wanneer je dit naderhand aangeeft Enie zegt had u als u dit vantevoren had geweten had u dan wel de panelen genomen? Ik vind dit een zeer kwalijke zaak, ik word bedrogen om toch een deal te krijgen.
Over het installateursbedrijf (deze was extern ingehuurd) alle lof, hardwerkend, meedenkend, oplossingsgericht en kwaliteit leverend.
De middag voor de oorspronkelijke datum levering volgens de offerte, ( die 3 maand vaststond) werd er gemaild dat die datum niet mogelijk was ( gemaild door Enie) De reden was dan andere mensen die ook al uitgestelde levering kregen voorgingen. Dus weer van alles regelen, vrij nemen ed. Dit was in strijd met hun eigen algemene voorwaarden, net zoals de betaaltermijn van 3 dagen terwijl de wettelijke termijn 14 dagen is.
Kortom het is hoog tijd dat Enie zich bewust wordt van hun eigen handelen naar de consument toe.