Beoordelingen enie.nl

• Bereikbaarheid 7,3

Andries uit: Groningen

08-08-2018
7,8

Het heeft jammer genoeg 9 maanden geduurd voor de panelen geïnstalleerd zijn, hierdoor dus een besparing van ongeveer € 245,00 per paneel tot nu (volgens de berekeningen van de krant).
Ik hoop dat we hier een gepaste vergoeding krijgen die aangeboden is door Sander Agema.

Jeroen uit: NH

07-08-2018

Wij hebben een grote installatie aangeschaft bij Enie.nl
We zijn erg tevreden, was niet de goedkoopste maar de installatie was het meest compleet

Sanne uit: Havelte

06-08-2018

13 zonnepanelen gekocht via het collectief van Vereniging Eigen Huis. Schouw ging via de webcam, vond dit in het begin wat raar maar het werkte goed en paste prima op het dak. Monteurs hadden het in een paar uur op het dak liggen.

J. uit: Vaassen

06-08-2018
1,0

Via vereniging eigen huis begin dit jaar met dit bedrijf in zee gegaan. Daarna begon het lange wachten. Er werd maar geen afspraak gemaakt voor de plaatsing. Na zelf maar gebeld te hebben kreeg ik een plaatsingsdatum. Vlak voor die tijd werd die echter afgezegd en uitgesteld door capaciteitsproblemen met installateurs. Dus nieuwe datum voor 2 weken later. Ook die werd een paar dagen tevoren afgezegd omdat het zo warm was. Dus weer 2 weken later zouden ze komen en je raadt het al: Er werd anderhalve dag ervoor weer afgebeld met het verzoek om weer een nieuwe datum te prikken. Nu had ik inmiddels alle vertrouwen verloren. Een contract/afspraak stelt blijkbaar niets voor bij Enige. Veel beloven maar niets nakomen. Ik heb het dus opgezegd. Liever een bedrijf waar ik wel van op aan kan.

Dineke uit: Emmen

27-07-2018
1,0

Na een goed gesprek met de adviseur gekozen voor Enie, terwijl die niet het goedkoopste was. Maar de adviseur klonk enorm betrouwbaar. Fout dus want na maanden eindelijk de afspraak voor installatie van de zonnepanelen en een de avond daarvoor werd het afgezegd, ziekte onder het personeel. Nieuwe afspraak voor pas een maand later, helaas ook afgezegd, problemen met levering van materialen. Een afspraak gemaakt voor een week later, 2 jonge 7heren aan de deur die de zonnepanelen komen plaatsen. Fantastisch, eindelijk! De vraag van de jonge mannen, was er niets geleverd? Nou nee dus, dan kunnen we niets doen en gaan we eerst naar een andere klus in de buurt en komen we later terug. Alles wat terug kwam maar niet de jonge mannen. Gebeld naar Enie en ja hoor ik kreeg de mededeling dat er problemen waren met de levering van onderdelen. Ik zou uiterlijk de volgende ochtend terug gebeld worden, maar natuurlijk ik wordt niet terug gebeld. Via mail de opdracht geannuleerd want dat had ik in een eerder bericht van hun al toegezegd gekregen dat ze een annulering begrijpen en geen probleem is, ik was er klaar mee. Een paar dagen later een meneer aan de deur dat hij zonnepanelen komt leveren, ik zei dat ik het geannuleerd had en hij wist van niets! Ik er weer achteraan gebeld want ik wilde natuurlijk ook mijn aanbetaling terug. Ja het klopte de mail wasgelezen en de opdracht was geannuleerd en ik zou mijn aanbetaling terug krijgen. Als ik maar niet af zag van zonnepanelen zei de meneer van Enie. Nou meneer ze liggen al op het dak en geïnstalleerd door Spiekman die wél snel kan leveren. Lichte verbazing aan de andere kant van de lijn.
DUS MENSEN NIET NAAR ENIE WANT ZIJ ZIJN NIET ZO GOED IN PLANNEN, LEVEREN EN AFSPRAKEN NA KOMEN.

Frans uit: Oostzaan

19-07-2018
3,8

Na mijn klacht over dee panelen is er een toezegging gedaan die nooit is nagekomen. Ook na diverse Tel verzoeken en mailtjes!!!
Il ben nu een jaar verder en niets gehoord!!!

Henk uit: Hengelo

16-07-2018

Op 5 juni heb ik een negatieve reactie geplaatst over het nakomen door Enie van afspraken. Zaterdag 14 juli volledig overeenstemming bereikt over het afdoen van mijn klacht. Ik kan Enie dus inmiddels weer van harte aanbevelen.

M

16-07-2018

van begin tot het eind goed

Yvonne

13-07-2018

Vandaag mijn Zonnepanelen gekregen, mijn eerste eigen stroom opgewerkt. #Supertrots

Kees

12-07-2018

Veel over enie.nl gezien en gelezen. ze onderscheiden zich met hun verhaal en kennis over de producten en het advies. Na mijn akkoord op de offerte duurde het een paar week voordat het op dak kwam. nu trotse eigenaar van 14 panelen