Beoordelingen Eneco

• Overige functies 7,3

P. | Tijd in bezit: 2 < 6 maanden | Woonsituatie: Tweepersoons huishouden

8,2

Ervaring met Toon:
Geeft goed inzicht in verbruik van verschillende apparaten.

Th. | Tijd in bezit: 2 < 6 maanden | Woonsituatie: Tweepersoons huishouden

3,0

Ervaring met Toon:
Toon valt mij tegen. Ik kan niet eens mijn gasverbruik aflezen. Dat gaat later werken hoor ik als ik bel. Nou nog steeds niet. Valt dus al erg tegen.

Cees | Tijd in bezit: 6 < 12 maanden | Woonsituatie: Tweepersoons huishouden

7,5

Een verhoging van 30% is belachelijk. ik ga daar
ook niet mee akkoord. Gaat het volgend jaar weer met een
euro omhoog? Helaas ook mijn reactie is",
"eruit met Toon".

Geert | Tijd in bezit: 2 < 6 maanden | Woonsituatie: Huishouden van vier personen

Ervaring met Toon:
Makkelijk met de App de temperatuur op afstand hoger of lager te zetten

Erwin | Tijd in bezit: 2 < 6 maanden | Woonsituatie: Tweepersoons huishouden

6,8

Ervaring met Toon:
Leuke en handige thermostaat.
Installatie door de monteur had netter gemogen, kastje bij de ketel bungelde aan een draadje.
Instellingen werden ook niet goed gezet (kan grote gevolgen hebben bij vloerverwarming). Jammer van de aankomende prijsstijging van Toon. Een verhoging van 30% is absurd.

sjieuwke | Tijd in bezit: 2 < 6 maanden | Woonsituatie: Alleenstaand

7,6

Ervaring met Toon:
je probeert steeds in het groene situatie te blijven,zo krijg je meer inzicht in nog meer te besparen

MPM | Tijd in bezit: 1 jaar > | Woonsituatie: Huishouden van vier personen

2,3

Ervaring met Toon:
Het apparaat hing snel aan de muur, maar vervolgens hebben meer dan 1 jaar op de slimme meters moeten wachten. Die hebben we nu 2 maanden en de koppeling met de gasmeter werkt nog steeds niet. Dit kostte veel gebel en meerdere monteurs aan de deur. Kortom nog weinig ervaring ermee, en nu een aankondiging van bijna 30% meer kosten. Dat lijkt me onacceptabel.

Carla | Tijd in bezit: 2 < 6 maanden | Woonsituatie: Tweepersoons huishouden

5,7

Ervaring met Toon:
Omdat mijn man Toon wilde uitproberen hangt hij aan de muur!
Ik zelf vind het geen enkele meerwaarde hebben voor gebruik!
De kosten zijn in 5mnd tijd 1€ omhoog gegaan.
Kost alleen maar geld! Weg ermee!!!!

Joris | Tijd in bezit: 6 < 12 maanden | Woonsituatie: Tweepersoons huishouden

7,6

Ervaring met Toon:
Werkt goed. Jammer dat het weer bericht wel Hoogeveen pakt maar geen Emmen.

Chris | Tijd in bezit: 1 jaar > | Woonsituatie: Tweepersoons huishouden

15-08-2017
6,5

Ervaring met Toon:
Ik kan niet anders dan concluderen dat toon GEEN slimme thermostaat is. Een slimme thermostaat leert de leef patronen en past daar de diensten op aan. Dit is een dure thermostaat met extra informatie die ook nog eens niet klopt (besparingen wijken af van de jaarrekening) nutteloze functies (hij is te langzaam om bijvoorbeeld file info of het weerbericht snel te tonen) en hie lampen bedienen gaat sneller via een hue tap of telefoon. Het enige dat handig is is dat hij te bedienen valt via een app. Dit werkt algeheel aardig. Al met al is het een gewone thermostaat met een groot touch screen en inmiddels een duur abbonement. Bijzonder dat Eneco er inmiddels een scahndalig hoog bedrag voor gaat vragen. Ik ga dan ook na het aflopen van het contract overstappen waarbij ik toon vervang door een slimme thermostaat die wel integratie biedt met zaken zoals homekit en die zelf lerend is. Toon is een prijzige gimmick die buiten de aanschafprijs 60 euro per jaar kost en niet bijzonder veel meerwaarde biedt dan een reguliere thermostaat. Als je een smartphone hebt dan heb je toon eigenlijk niet nodig.