Beoordelingen Elysium

• In welke mate zou u de Elysium aanraden bij vrienden/familie/collega’s? 7,7

Charissa

24-09-2018
3,6

Wachten voor een douche...veel te druk dus.
Veel sauna, douchen en baden waren kapot of in onderhoud. We hadden een klantschalen sessie in een sauna waarbij de saunameester stond te zweten als een otter. In de sauna kon je niet relaxt zitten. Klanschalen sessie moet je in een rustruimte doen zoals het hoort en niet bij gebrek aan dan maar in een sauna. De sauna meester ( joyce van horen zeggen) zou dit ook graah zo zien maarja.... ze deed het prima maar het was niet wat we verwacht hadden en wij stonden dus ook bij de rust ruimte.... maar goed we hadden het gevonden, ik had graag ervoor nig even naar de wc willen gaan maar buiten waren de wc dicht ivm schoonmaak, binnen waren ze ook aan het schoonmaken en dus dicht. Andere binnen was buitengebruik. Top geregeld. In de kleedkamer glij je zowat te pletter door de gladde vloer. En wil he naar huis moet je in de rij gaan staan om te betalen te alle mensen die binnenkomen, een rij voor mensen die weg gaan zou fijn zijn. Verder nog 1 tip. Het zou fijn zijn als jullie nog wat meer beveiliging zouden willen in zetten op de maandag vanaf een uurtje of 18.00. Heb me niet meer veilig gevoeld. Ontspannen dagje ?? Uhh nee, mij zien jullie niet meer terug daar.

Gert-Jan

24-09-2018
6,0

Elysium heeft veel sauna's, de nodige baden en een mooie buitenruimte. Allemaal ingredienten voor een perfect dagje saunabezoek. En toch geen goede score, de horeca is helaas al jaren van een bedroevend nivo (zeer beperkte en niet afwissellende kaart, lange wachttijden en personeel dat vooral wegkijkt en je niet ziet zitten). Het personeel bij de receptie zou ook een training in een meer klantvriendelijke benadering kunnen gebruiken. De grootste ergenis is echter het niet telefonisch kunnen bereiken van Elysium als er iets niet lukt met een reservering. Altijd wordt je via het bandje doorverwezen naar het contactformulier, je krijgt niemand aan de lijn. Via het contactformulier ben ik in ieder geval niet geholpen, alleen maar standaard antwoorden ontvangen over de al bij bekende en gevolgde procedure - geen antwoord op je vraag en dus niet geholpen. Gezien de reacties op deze site ben ik niet de enige.

Annalisa Uit: Dordrecht

17-09-2018

Han Uit: Den haag

4,0

Horeca; bedroevend. Heel lang wachten en geen sorry zeggen.

Petra Uit: Dordrecht

5,0

Hierbij mijn review van Elysium te Bleiswijk, met als doel een WAARSCHUWING voor iedereen die heel goedbedoeld EEN AANKOMSTTIJD INVULT bij de boeking. Bij het boeken van mijn Primera dagjewellnes.nl dag bij Elysium had ik een geschatte aankomsttijd van 16.00 uur ingevuld. Omdat mijn collega en ik toch nèt wat eerder weg konden van ons werk meldden we ons in de lobby om 15.40 uur. Daar werd ons doorleuk verteld DAT WE EEN TOESLAG MOESTEN BETALEN, omdat we te vroeg waren! Niet dat de sauna te vol was en daardoor een gevaarlijke situatie zou ontstaan, maar gewoon voor 20 minuten. Ik heb nog proberen uit te leggen dat het een dagticket is en ik ook 10.00 aankomst en 22.00 uur vertrek in had kunnen vullen. Lang verhaal kort: we konden plaatsnemen en ons over (inmiddels) 15 minuten weer melden.... dus: PROBEER NIET UIT SOCIAAL OOGPUNT DE SAUNA TERWILLE TE ZIJN, MAAR VUL GEWOON EEN AANKOMSTTIJD IN VAN 10.00 uur!

HELENA Uit: Delft

4,6

Zeer klantonvriendelijk! Geprobeerd eerst via de site om mijn die dag jarige vriendin te verrassen met een lekkere behandeling. Dat lukte niet, telkens rekende het systeem dan ook een dag entree erbij maar dat was al geregeld. Toen gebeld. Moest even geduld hebben maar die mevrouw legde uit dat het niet anders kon want zo werkte het systeem?!?! Moest maar een mail sturen en dan zou ik binnen 48 (!?) uur antwoord krijgen. Nu 1 week later heb ik nog steeds niets gehoord!! Bij het inchecken bleek het onmogelijk om alles op 1 armband/rekening te zetten, had ook met het systeem te maken....Verder werd er niet buiten bediend ondanks een stralende dag. Geen kussens op de stoelen en banken buiten. Lange wachttijd zowel bij binnenkomst (zeker 30 minuten) als bij vertrek. Al met al een gezellige dag gehad met mijn vriendinnen maar de volgende keer gaan we ergens anders heen, er zijn er tenslotte voldoende in de omgeving!!

Nathalie Uit: Delft

12-09-2018
4,0

Onlangs voor een ontspannen dagje naar Elysium gegaan met moeder en zus. We kozen voor de badpakkendag op maandag. Zoals altijd een fijne dag gehad, maar het doel van Elysium, nl een ontspannen dagje werd niet waargemaakt.
De bediening in het restaurant was ronduit slecht. Ongeïnteresseerd kwam een wat oudere serveerster, met paardenstaart onze bestelling opnemen, terwijl we nog geen menukaart hadden gezien. Nonchalant werd er éen kaart op onze tafel gegooid, terwijl we met zijn driëen waren. Vervolgens kwam ze binnen twee minuten weer om onze wensen op te nemen. Ik vroeg haar om nog twee menukaarten. De prijs in het restaurant is er namelijk wel naar om er eens even de tijd voor te nemen. De verdere lunch werden wij zwijgend door haar bediend, ze was blijkbaar beledigd. De kwaliteit van het eten is in principe goed, al heb ik het idee dat de tostis niet direct uit het ijzer komen, maar opgewarmd worden. Hetzelfde geldt voor de frieten.
Het vertrek bij Elysium zorgde ervoor dat het ontspannen gevoel wat je moet hebben bij het verlaten van de sauna hoort te hebben gelijk verdween. Voor het uitchecken moest je namelijk in de zelfde rij staan als de gasten die wilden komen inchecken. Naar mijn idee moet dit anders. Het kan toch niet zo zijn dat als je smorgens al 30 minuten in de rij bij het inchecken hebt gestaan, je dit smiddags nog eens dunnetjes iver mag doen? We hebben er nog iemand bijgehaald om te vragen of dit niet anders kon, maar we werden direct afgescheept met de mededeling dat het niet anders kon. (?) misschien een idee om een extra iemand achter de balie te zetten voor de uitcheckers?
Het resultaat was dat we alsnog in de file stonden, terwijl we dit hadden willen vermijden.
Bedankt Elysium voor dit "ontpannen" dagje uit

Mvg Nathalie

Louise

10-09-2018
7,5

kom al ruim 30 jaar naar jullie damesdagen en lees nu dat deze m.i.v. oktober 2018 geheel stoppen terwijl in 2015 er nog onderstaand stuk in de krant stond over hoe fijn damesdagen zijn voor vrouwen die niet samen met mannen een sauna willen bezoeken en ook geen onhygiënische badkleding erbij willen hebben....
echt doodzonde, damesdag was nog maar 1x per maand, kan het niet gewoon blijven bestaan? of brengt het toch meer op om er ook een badkleding dag van te maken (die zijn er al genoeg m.i.). Het was druk genoeg op de damesdagen, voor ons wordt de damesdag in september ons laatste bezoek aan het Elysium en ik denk voor veel vrouwen met mij.

Damesdagen en extra badkledingdag Elysium
wo 17 jun 2015, 11:47 • 31 keer gelezen Regio

Regio - Vanaf september hebben vrouwelijke wellnessgasten het Elysium in Bleiswijk de laatste donderdag van de maand helemaal voor zichzelf alleen. Het wellnessresort organiseert namelijk speciale damesdagen waarop geen mannen welkom zijn.

Zo'n damesdag bestond al op iedere tweede maandag van de maand maar wordt nu vervangen door een extra badkledingdag. Vanaf september is het bij Elysium dan ook iedere maandag badkledingdag. Op die manier hoopt het wellnessresort gasten die nu nog afzien van een dagje wellness over de streep te trekken.

Vrouwen die wel willen genieten van een dagje wellness maar dan het liefst alleen met andere vrouwen kunnen vanaf september op de laatste donderdag van de maand gebruik maken van speciale damesdagen in Elysium. Het wellnessresort in Bleiswijk reageert hiermee op de vraag van vrouwelijke gasten die afzien van een saunabezoek omdat een regulier dagje wellness ruimte biedt aan zowel mannen als vrouwen. Lang niet alle vrouwen voelen zich hierbij namelijk op hun gemak. Dat kan uiteenlopende redenen hebben volgens directeur van International Wellnessresorts (IWR) Gert van der Steen. "Denk bijvoorbeeld aan vrouwen met een andere culturele achtergrond die niet naar een gemengde sauna mogen. Maar ook gewoon vrouwen die langzaam willen wennen aan het bloot zijn zonder zich bekeken te voelen".

Blootonderzoek
Al eerder werd in, een door het in opdracht van het IWR uitgevoerde, Blootonderzoek uit 2014 duidelijk dat vrouwen zich tijdens een saunabezoekje beter op hun gemak voelen in het gezelschap van andere vrouwen dan mannen.

Net als bij de andere grote wellnessresorts kunnen gasten van Elysium vanaf september ook één keer per week in badkleding genieten van alle wellnessfaciliteiten. Het is dan iedere maandag verplicht badkleding te dragen in het resort. Dat was al zo op de eerste, derde, vierde en vijfde maandag van de maand. Vanwege de toegenomen vraag en om het overzichtelijker te maken voor de gast is besloten daar nu dus iedere maandag van te maken. Badkledingdagen hebben volgens Van der Steen in de praktijk hetzelfde effect als damesdagen. "Na een saunabezoek op een badkledingdag komen veel van onze gasten terug op reguliere dagen wanneer ze hebben ervaren dat het tijdens een bezoek aan de sauna niet gaat om het naar elkaar kijken maar om het genieten van een dagje wellness."

Elysium in Bleiswijk is verkozen tot beste wellnessresort van Zuid-Holland in 2013 en 2014 en behoort tot de top 3 van Nederland. Elysium is onderdeel van International Wellness Resorts (IWR), welke bestaat uit 5 toonaangevende wellnessbedrijven met tezamen een landelijke dekking. Op jaarbasis ontvangt de groep meer dan 950.000 gasten die zien dat een Dagje Wellness heerlijk en ontspannen kan zijn.

Hieronder nog over gevolgen van badkleding dragen...
De nadelige gevolgen van badkleding

Het dragen van badkleding in de sauna heeft nadelige gevolgen voor de afkoeling van je lijf en de bloedtoevoer naar verschillende lichaamsdelen.
Afkoeling van je lichaam, na de sauna, is belangrijk. De stof van de badkleding verhindert goede afkoeling van je lichaam en is derhalve niet wenselijk. Daarnaast zorgt de elastiek in de badkleding voor vertraging van de bloedtoevoer naar onder andere je hart, longen en je hersenen. Ook worden, tijdens het zweten, afvalstoffen uit je lichaam afgevoerd. Het dragen van badkleding bemoeilijkt dus niet alleen de afkoeling door transpiratie. Het is tevens onhygiënisch, omdat zweet en afvalstoffen in je badkleding achterblijven.
Tot slot blijft badkleding nat. Dit is een nadeel omdat een nat lichaam slechter afkoelt dan een droog lichaam. Bij het dragen van badkleding heb je grotere kans op oververhitting van je lichaam.
Toch niet naakt in de sauna?

Voor mensen die naakt eng of vervelend vinden hebben veel sauna’s de zogenaamde badkledingdagen. Tijdens deze badkledingdagen zijn de saunagangers verplicht om badkleding te dragen. Sommige vrouwen hebben niet zo’n moeite met naakt zijn op zich, maar meer dat ook mannen naakt zijn. Voor de vrouwen die moeite hebben met gemengde sauna’s zijn er damesdagen. In vrijwel elke sauna zijn er speciale damesdagen.

teleurgesteld in deze commerciële actie,
met vriendelijke groet
Louise

Rineke Uit: Alphen aan den Rijn

10-09-2018
5,2

Horeca is beneden alle peil, kwartier tot 3 kwartier wachten op bediening;
Infraroodcabine: altijd een aantal verwarmers stuk!!!
dompelbad daar vlakbij lauw water!!!
ligstoelen en -bedden altijd met bezet met handdoeken en die mensen liggen in het zwembad of zitten bij de horeca. Dus om even tussendoor te relaxen gaat niet lukken!!!
Dompelbad bij de opgieting is vaak wazig water(vuil!!)
Koude ronde buitendompelbad altijd een vuil bad!!!!
Alleen bij de receptie vriendelijke ontvangst.
Vloer spekglad vlakbij de infraroodcabine wanneer je dat meld wordt er slecht op gereageerd, totdat iemand zich zwaar blesseert.

Shakila Uit: Zoetermeer

07-09-2018
6,2

Over het algemeen vind ik het goed. Maar wat erg storend is dat mensen met slippers op de banken zitten, soms zonder afspoelen de volgende sauna in gaan. Heel smerig
Daar moet wat meer opgelet worden. Dat wil ik voor jullie doen. Hou Elysium hygiënisch 👍🏼 En idd sommige faciliteiten waren juist in onderhoud toen ik daar was. Dat vond ik wat minder.