Beoordelingen Dierenartsenpraktijk VUG BV

E. uit: Voorthuizen

17-06-2017
5,0

Soort dier geweest: Gezelschapsdier

Te veel, te duur onderzoek met te weinig resultaat. (Te mooie voorstelling van het prijsplaatje.) Uiteindelijk meer gehad aan adviezen (gratis) van de dierenspeciaalzaak. (Eerdere contacten met boerderijdieren waren met desbetreffende dierenarts wel uitmuntend!)

J uit: Drechterland

20-09-2016
4,0

Soort dier geweest: Paard

Op vrijdag 26 augustus 2016 waren wij op de Veluwe met enkele paarden. Door een ongeval met de trailer hadden wij met spoed een veearts nodig voor een gewond paard. Er werd door een buitenstander een veearts gebeld van de dierenartsenpraktijk VUG gevestigd aan de Evertsenlaan 18, 3781 TB Voorthuizen. Deze kwam ter plaatse en bekeek de wond op het kogelgewricht. Hij maakt de wond schoon en hechtte deze dicht. Hij vertelde er wel bij dat hij niet in het gewricht kon kijken en of er pezen beschadigd waren. De hechtingen moesten vijf dagen blijven zitten en er daarna uit gehaald worden. Ook een kregen wij natuurlijk een berg antibiotica mee en pijnstillers gevolgd door een rekening van 280,- euro. Wij blij want ons paard was dachten wij goed behandeld. Wij dachten het want wij zijn natuurlijk geen veeartsen en vertrouwen op de kundigheid van iemand die er voor gestudeerd heeft.

’s Maandags had mijn vrouw toch een onvredig gevoel over de toestand van het paard. Gelukkig was onze eigen veearts bereikbaar en zijn wij met paard naar onze veearts geweest. Deze deed een onderzoek volgens het protocol en kwam tot onze ergste conclusie dat het gewricht open was geweest en dat de bacteriën al het kraakbeen hadden aangetast. Kraakbeen wordt nooit meer hersteld. Mocht de eerste veearts, die van VUG te Voorthuizen nu gelijk het protocol gevolgd hebben en ook de conclusie had getrokken dat het gewricht open was, hadden wij gelijk het gewricht kunnen laten spoelen en was de kans 80% geweest op herstel. Daar de veearts van praktijk VUG uit Voorthuizen dit niet had gedaan waren de bacteriën al 3 dagen bezig geweest aan het kraakbeen. De onkunde van het niet kunnen vaststellen van de juiste diagnose heeft ertoe geleidt dat er maar een herstel kans was van een marginale 10%.

Ons paard had al veel pijn en zou dat dan ook de rest van zijn leven behouden. Hierop is dan ook een zeer moeilijke maar in onze ogen een eerlijk besluit op gevallen om ons paard “A.R. Lekai” op een humane wijze in te laten slapen.

Volgende dag hebben wij contact gezocht met dierenartsenpraktijk VUG te Voorthuizen en hun verteld dat door het toedoen van hun onkundige veearts wij ons paard hebben moet laten inslapen.

Wij kregen te horen dat wij zouden worden teruggebeld. Inderdaad werden wij teruggebeld met allerlei uitvluchten om maar niet de schuld te krijgen van de onkundigheid van de veearts van VUG Voorthuizen. Het werd zelfs zo ontkend dat de telefoon erop werd gegooid. Wat een respect voor mensen waar je net hun paard van hebt afgepakt, want dat voelt zo. Wij hebben teruggebeld en het voorstel bij hun neergelegd van en hun rekening van 280,- euro terugbetalen aan ons en de kosten van het laten inslapen van het paard á 299,- euro. Wij vonden dit toch wel het minste wat zij konden doen na hun blunder. Wij krijgen ons paard er toch nooit mee terug.
Zelfs dit werd in alle mogelijke toonaarde afgewezen. Er werd telefonisch overeengekomen dat zij alsnog hierover intern zouden overleggen en weer contact met ons op zouden nemen. Dit was op 1 of 2 september 2016. Het is nu 15 september 2016 en nog steeds geen contact met ons opgenomen.

Wij zijn mensen met gevoeld voor dieren en als er dan dierenartsenpraktijken zijn zoals VUG op de Evertsenlaan 18, 3781 TB Voorthuizen, dan voelen wij ons verplicht om mensen te waarschuwen voor dit soort praktijken.
Dus mensen, wees gewaarschuwd als u in zee gaat met dierenartsenpraktijk VUG uit Voorthuizen.

Martine uit: Barneveld

25-02-2016

Soort dier geweest: Paard

Vorig jaar is mijn paard in een maand erg ziek geweest. De dierenarts heeft fantastisch meegedacht om mijn paard er weer bovenop te helpen. De dierenarts is erg begaan met zijn klanten. Daar ben ik blij mee.

Maribelle uit: Ermelo

09-02-2016
9,8

Contact met vestiging: Garderen

Soort dier geweest: Paard

Verschrikkelijk blij en tevreden met de dierenarts Rick van proosdij bij mijn paard met Zeus. Tijdenlange speurtocht. Maar hij is een dierenarts die verder wil kijken en ook hierbij kennis vraagt waar nodig van eventueel andere dierenarts!! Een zeer kundige, vriendelijke en betrouwbare dierenarts

Karin uit: Barneveld

09-02-2016
9,9

Soort dier geweest: Gezelschapsdier

Zeer vriendelijk en vakbekwaam!!!!

Marijke uit: Voorthuizen

9,7

Soort dier geweest: Paard

DAP Vug, met name Rick van Proosdij is een fijne ondersteuning bij de paarden die op het KWPN centrum verblijven. In de periode dat ik daar heb gewerkt heb ik een super samenwerking ervaren met Rick! Vele merries drachtig gescand en in nood ook erg veel aan hem gehad.

nathalie uit: voorthuixen

9,5

Soort dier geweest: Gezelschapsdier

wij gaan er al enorm veel jaren langs met onze diertjes. Nog nooit problemen gehad en nemen ook zowel klant als dier serieus. Zeker een aanrader ! zowel klantvriendelijk als niet duur. De enige dierenarts die ik écht vertrouw met mijn beestjes

Aartje uit: Barneveld

9,7

Soort dier geweest: Gezelschapsdier

Panda gaat er graag heen ze kent iedereen
alleen Behandelkamer vind ze minder maar daarna één al vrolijkheid

Angelique uit: Barneveld

Soort dier geweest: Gezelschapsdier

Goede behandeling vriendelijke mensen.

Leny uit: Putten

07-11-2015
9,8

Soort dier geweest: Paard

Gewoon zeer goed op alle fronten. Het zijn allemaal mensen met passie voor het vak. Dierenartsen zijn gewoon prijzig, maar bij het VUG betaal je in ieder geval niet tèveel.