Beoordelingen De Windcentrale

• Gemak 8,5
  • Onze app 8,4

Michael - Wognum

16-10-2018

opbrengst is tegenvallend ten aanzien van wat er bij de start is voorgespiegeld.

Gooitzen - Heerenveen

15-10-2018
7,4

Aanvullende kosten naar verhouding hoog, oa onderhou beheer, niet transparant, wie verdient er nu echt aan?

Wobke - Leiden

15-10-2018
7,0

De inschatting van onze molen is helaas te hoog geweest, van begin af aan. Hierdoor merk ik toch teleurgesteld te zijn.

Theo - Susteren

14-10-2018

Alles werkt prima. Als ik meer winddelen wil kopen hoe kan ik dat doen

bettie - amsterdam

14-10-2018

Het hele proces loopt geruisloos.De gedachte dat deze manier van energie opwekken duurzaam is, stelt me tevreden. Alhoewel ik ook wel oog heb voor de horizonvervuiling.

Wilma - Oostwold

11-10-2018
9,6

Duurzaamheid weet ik niet helemaal, de molens zijn zeer waarschijnlijk met behulp van de energie van steenkool gemaakt.
En wat betreft gemak, die is ok zolang de app werkt;-)

Jules - Utrecht

7,6

Ik ben tevreden. Minpunten zijn vergoeding voor opgewekte energie van 5 cent per kwh: is laag. Ik heb ongeveer € 450 per winddeel betaalt en nu is het iets meer dan € 200 waard.

Danny - Hoorn

3,2

Ik ben zeer teleurgesteld in het rendement van de molens waar ik een aandeel in heb. Ik heb sterk de indruk dat er bewust teveel windelen per molen zijn verkocht behalve de witte juffer die jullie als uithangbord gebruiken. Jarenlang werd mij wijs gemaakt dat de windindex van de afgelopen jaren bepalend is geweest voor de keuze van het aantal windelen per molen. Heel sterk dat bij het live gaan van de eerste molens de 500 kWh nooit meer is gehaald. En waarom zit de witte juffer er al jaren dik boven de prognose van 500kwh, rekenfoutje? En dan ook nog de jaarlijkse service kosten en er blijft weinig rendement over. Jullie hebben een grote fout gemaakt door winst bejag, had een eerlijk deel gegund en het was een mooi project geweest. Ik zal niemand windelen adviseren, zonnepanelen is een stuk eerlijker en geeft een veel hoger rendement

Benni - Groningen

7,4

Het is mij nooit gelukt om door de app goed te koppelen aan mijn winddelen, waardoor ik niet kan zien hoe groot het deel van mijn totale maandverbruik is dat mijn winddelen opleveren. (functie in de app) Wel is het een feest om naar de windmolen in de app te kijken, mijn zoons willen vaak even naar 'onze windmolen' kijken. Ik vind het onvoldoende inzichtelijk is hoe de kosten en opbrengsten van mijn winddelen zijn, en hoe mijn rendement van mijn initiële inleg is. Los daarvan is mijn uiteindelijke keuze voor een investering in een duurzame stroombron geweest, en sta ik dus nog altijd volledig achter mijn keuze om winddelen aan te schaffen!

Christiaan - Deventer

7,6