Beoordelingen De Windcentrale

• Onze app 8,4

Gertjan - Amersfoort

13-12-2018
5,3

Van de ruim 5 jaar dat wij de winddelen hebben heeft slechts 1 jaar iets meer opgeleverd dan de prognose. De overige jaren zaten er ver onder. Ik kan mij dus niet aan de indruk onttrekken dat de verwachte opbrengst van de molen(s) ruim ingeschat is.
Daarnaast zijn de exploitatiebijdrages van de molen exorbitant hoog. Als ik de afgelopen jaren op een rijtje zet, hebben we elk jaar tegen de 100 euro aan kosten aan de molen. Uit de jaarafrekeningen van Greenchoice blijkt dat de 4 winddelen jaarlijks tussen de 100 en de 130 euro opleveren. Er zit zelfs een jaar bij dat we netto verlies maakten op het hebben van de winddelen.
Een kleine rekensom leert dus dat we tussen de 30 jaar en de 50 jaar nodig hebben om de 'investering' van 1000 euro terug te verdienen. Dat lijkt me niet helemaal in lijn met wat er van tevoren voorgespiegeld werd.
Dus nee, ik zou dit concept niet aanraden …

Dirk - Zeist

26-11-2018

Wat ik niet kwijt kan in de rapportcijfers is het volgende: zoals hierboven aangegeven scoort de Windcentrale best goed op een aantal punten. Wat ik echter vind tegenvallen is de daadwerkelijke opbrengst. Sinds 2013 is er slechts één jaar geweest waarin de verwachte opbrengst ook echt gehaald is en ook dit jaar lijkt het weer ruim niet te gaan lukken, tenzij het de komende 5 weken nog langdurig flink gaat stormen. Ik weet dat het weer slecht te voorspellen is, maar het lijkt erop dat de opbrengst behoorlijk optimistisch is voorgesteld en daarmee wellicht de betaalde prijs ook aan de hoge kant is geweest voor de betreffende winddelen.

Om deze reden zou ik er toch over twijfelen om de Windcentrale aan te bevelen, ondanks dat ik er om alle andere redenen wel enthousiast over ben. Tevens de reden waarom mijn totaal oordeel lager ligt dan de andere oordelen doen vermoeden en ik heb eerlijk gezegd nog getwijfeld om nog een punt lager te geven als totaal oordeel (dit is wat mij betreft 6,5).

Willem - Breda

21-11-2018

Martin - Duiven

09-11-2018
9,8

We gebruiken toch wel wat stroom, maar wilden dit op een verantwoordelijk manier doen. We vonden in winddelen een perfecte kandidaat. Het werkt eenvoudig en krijgen op tijd informatie door als er met de molen wat aan de hand is ( bv. onderhoud).

Elske - vorden

31-10-2018

ik heb in der tijd twee aandelen gekocht, maar werd door jullie?gedwongen om er een te verkopen, omdat ik niet genoeg stoom verbruikte?? De prijs die ik voor het aandeel kreeg was toen een stuk lager dan ik er voor betaald had. Dat vond ik al met al erg onplezierig.

Carl - Arnhem

30-10-2018

Ad - Utrecht

25-10-2018

Winddelen zijn een mooie manier om zelf je stroom op te wekken met een windmolen. Het kopen en hebben van winddelen is super simpel en de investering is relatief laag voor het aantal kwh dat je krijgt. Leuk is dat je opgewekte stroom van echt van jou is en verrekend wordt met je energierekening. Dat vind ik beter dan investeren in een windmolen en dan een rendement op je investering krijgen.
Ik zie een nadeel. Over je zelf opgewekte stroom betaal je wel de wettelijke energiebelasting en ODE opslag. Dat voelt voor mij niet als rechtvaardig. Je betaalt ook netkosten over je stroom. dat vind ik redelijk, want de stroom komt immers via het net naar je toe.

Erik - Nootdorp

21-10-2018

Pascal - Zeist

19-10-2018
8,2

Prima ben al jaren tevreden. Popt in eens een vraagje op kan je in het kader van de energietransitie nu ook meer winddelen kopen. Stel ik ga volledig electrisch maar kan niet voldoende zonnepanelen plaatsen. Is dat dan te regelen via windenergie?

Erik - Hoogersmilde

17-10-2018