Beoordelingen Gemeente Waalwijk

arnoud uit: waspik

19-07-2017
4,2

Positieve punten:
Mevr M de Smit en de telefonisten waren vriendelijk.

Verbeterpunten of tips:
Kom uit jullie ivoren torentje en doorbreek jullie cultuur van wij weten het en jullie burgers moeten zich aanpassen aan onze werkwijze. Ga naar de burger, en zie waar het om gaat. in mijn geval 2 rijksmonumenten van eind 19e eeuw. unieke gebouwen die niet met fotoos zijn te beoordelen. Ik had graag een afspraak gemaakt met mevr de Smit, van Laarhoven de sloper en Patrick Luyks, de dakdekker, dan had mevr de Smit al haar voorwaarden en eisen kunnen meedelen en hadden de sloper en dakdekker direckt kunnen reageren, dan was er waarschijnlijk binnen 2 uurtjes duidelijkheid geweest, nu heeft t 3,5 maand moeten duren. Nu ging alles via de mail heen en weer bovendien werkt mevr de Smit niet full-time dus waren we geregeld een paar dagen van de week kwijt. Hoe kan iemand oordelen over een monumentaal pand wat ze niet gezien heeft en totaal geen praktijk ervaring heeft met een monumentaal pand, nooit op de stijger heeft gestaan? Deze ervaring heb ik ook met monumentale leer looierij waar ik met behoud van het monumentale karakter een woonhuis van wil maken. Dhr P Hoevenaar weigerd gewoonweg om te komen kijken, we moeten maar fotoos en filmpjes opsturen!!!! Ben reeds 3 jaar met de vergunnings aanvraag bezig. Als burger wordt je daar moedeloos van. Onnodig dure zaak. Terwijl ik monumentale karakter wil behouden voor de toekomst. Nu vervalt t steeds verder. Als jullie een bedrijf waren hadden jullie geen bestaansrecht en waren jullie allang failliet gegaan want ik was binnen een paar maanden naar ander bedrijf gestapt, maar als burger zijn we aan jullie overgeleverd. Kortom jullie zijn vriendelijk maar daar koop ik niks voor ik wil vooruit en met mij de hele economie, ik ervaar de gemeente als een rem op de vooruitgang.

Wicher uit: Waalwijk

08-05-2017
7,0

Het meedenken in oplossingen

Verbeterpunten of tips:
De selheid van de behandeling.
Voorbeeld een concept aanvraag als die positief beoordeeld word moet er weer een nieuwe aanvraag gedaan worden, zou dit niet sneller op te lossen zijn!!!

Jeroen uit: Waalwijk

08-05-2017

moons uit: Waalwijk

1,0

Ik ben: gemachtigde

Positieve punten:
onbegrijpelijk hoe zo'n eenvoudige aanvraag belachelijk lang door de gemeente gerekt is. zowel in tijd als steeds maar weer aanvullende eisen

Verbeterpunten of tips:
meedenken, oplossen. gewoon je werk doen binnen de tijd

chris uit: de lutte

Positieve punten:
door met de persoon direct te kunnen communiceren

Verbeterpunten of tips:
ik hoop dat we een compact centrum krijgen en dat we winkels van buiten kern gebied naar binnen kunnen trekken. aanloop straten autoluw maken. deels winkels laten verwijderen of ombouwen tot iets anders want er zijn er gewoon teveel

L P uit: Dongen

5,1

Positieve punten:
op 1 maart voorlopige vergunning aangevraagd op 30 maart ontvangstbevestiging ontvangen!op 12 april omgevingsvergunning aangevraagd op 26 april ontvangstbevestiging ontvangen!

Verbeterpunten of tips:
ook met de aankoop van de grond gingen jullie niet commercieel mee om(in ogen van een potentieel koper), ik zou graag daarover in discussie willen gaan om dat te kunnen verbeteren zodat hopelijk de grond sneller verkocht gaat worden (in belang van iedereen)

J uit: Waspik

04-05-2017