Beoordelingen Calluna

5,8

Niveau zwemactiviteit Beneden niveau

Tijden zwemactiviteiten Goed.

Positieve ervaring:
Eindelijk vast zwemleraar na vele wisselingen. Ons zoontje vond dit altijd erg vervelend.
Zwembaddeel voor de rest leuk en netjes tijdens recreatiezwemmen. Vriendelijk personeel.

Verbeterpunten:
-Het is volgens de receptie niet mogelijk om klachten in te dienen. Uiteindelijk via de website een emailadres gevonden.
-Schriftelijke klachten erkennen ze deels maar geven ook gelijk aan er niets meer te doen. (wel eerlijk)
-Tijdens les van kind is er geen mogelijkheid om ergens plaats te nemen behalve in restaurant waar consumptie verplicht is.
-Hygiëne laat te wensen over. Etensresten in kleedkamers/hokjes. vieze wc's
-Lestijden zijn effectief een half uur. Kinderen oefenen echter minder. Moeten veel op elkaar wachten.
-Weinig individuele begeleiding voor de kinderen. 1 leerkracht op 12 kinderen is normaal.
-Ze bieden aan om op zaterdagochtend extra te oefenen. Maar daar betaal je wel extra voor ook al heb je de boel afgekocht.
-Communicatie laat te wensen over. Geen of verkeerde communicatie over vorderingen kind, uitvallen lessen enz. Ook bij de receptie geen idee in welke groep je kind zit of welke leerkracht je kind die dag heeft.

De website biedt relevante informatie:
ja, de basisinformatie staat er. Maar niet altijd even logisch.
Bijv. Tarieven staat onder openingstijden.
Schoolvakanties staan onder laatste nieuws. Maar dat menu item bestaat niet. Lastig voor mensen buiten Ermelo.

Zie eerder genoemde punten.
Ik had verwacht dat mijn kind toch wel iets zou kunnen zwemmen na anderhalf jaar lessen.
Als we het niet hadden afgekocht denk ik niet dat we hier nog naar toe zouden gaan voor de zwemlessen.

Zwembad heeft echt de juiste faciliteiten om kinderen prima zwemles te kunnen bieden, maar laten helaas teveel steekjes vallen ondanks de door veel ouders genoemde kritiekpunten.
Beoordeling voor recreatiezwemmen zou positiever zijn geweest.

W uit: Ermelo

24-12-2014
6,6

Leeftijdscategorie: 41 - 50 jaar

Doet zelf of het kind aan de volgende zwemactiviteiten mee: Zwemles

Niveau zwemactiviteit Voldoende, er zou wel meer individuele aandacht mogen worden gegeven. De tips en tops op Zaterdag is wel erg goed

Tijden zwemactiviteiten Prima

Positieve ervaring:
Vrolijk en oplettend personeel. Goede bereikbaarheid.
Parkeergelegenheid, bereikbaarheid per fiets

Verbeterpunten:
Meer aandacht aan kinderen tijdens de zwemles.
Hygiene toiletten is gewoon slecht, toiletten zijn oud en aan vervanging toe.

De website biedt relevante informatie:
Rommelig. Past zich niet goed aan aan kleinere schermen

Parkeergelegenheid
Prijs/kwaliteit

Antes uit: Ermelo

02-07-2014
8,2

Leeftijdscategorie: 31 - 40 jaar

Niveau zwemactiviteit Gewoon baantjes trekken

Tijden zwemactiviteiten Doe ik niet aan mee

Positieve ervaring:
Klantvriendelijkheid is super goed! Heel vriendelijk personeel.
Leuk dat ze graag zwemtips geven als je erom vraagt
Leuk met kinderen
Fijn dat het niet zo duur is
Er is genoeg te beleven in het zwembad.

Verbeterpunten:
De gang naar de kleedruimtes is vaak er vies en het ruikt niet lekker in de kleedruimtes

Klantvriendelijkheid en prijs

Foppen uit: Ermelo

22-06-2014
6,9

Doet zelf of het kind aan de volgende zwemactiviteiten mee: Zwemles

Niveau zwemactiviteit Onze dochter kan inmiddels erg goed zwemmen en dus is niveau uiteindelijk goed. Echter dit heeft naar onze mening wel veel te lang geduurd (2 jaar) zonder dat we echt werden meegenomen in de ontwikkelingen. Hier ligt dus ook het voornaamste aandachtspunt voor Calluna, neem ouders en kind meer mee in de ontwikkeling van het zwemmen. Met name voor het A-diploma is het niet transparant (komt ook door plek waar tot en met geel gezwommen wordt) en moet dit wat ons betreft echt beter.

Tijden zwemactiviteiten Er is voldoende keuze echter vaak wel op lastige tijden (met name onder werktijd). Daarnaast is het lastig dat wanneer ze naar een andere groep gaan het tijdstip en dag ook volledig verschillend kan zijn. Het heeft onze voorkeur om gedurende een geheel diplomatraject op dezelfde dag te lessen en wellicht een beetje te schuiven richting de avond. Tot slot zou het heel prettig zijn dat als je meerdere kinderen op zwemles hebt (in ons geval twee) hier iets meer rekening wordt gehouden met de onderlinge tijden en momenten (betere afstemming dus).

Positieve ervaring:
- Zwembad is mooi, afwisselend en veilig voor onze kinderen.
- Restaurant en kleedruimtes zijn prima uitgerust op hun taak.
- Uiteindelijk niveau kinderen na behalen diploma is goed en vaak beter dan alternatieven in de buurt.
- Tips en tops uurtje op zaterdag is een mooie en welkome aanvulling

Verbeterpunten:
- betere en frequentere communicatie omtrent ontwikkeling kinderen tijdens zwemles
- standaardisatie van lesaanbod over de dagen (kind moet gedurende gehele diploma op dezelfde dag terecht kunnen)
- meer mogelijkheden tot zwemles in het begin van de avond (dus niet onder werktijd)
- openingstijd restaurant op zaterdag niet in lijn met start zwemles, waardoor eerste half uur nergens terecht kan

Ja

Wel, overzichtelijk zwembad met vriendelijk personeel

van de Laar uit: ermelo

15-06-2014
7,2

Doet zelf of het kind aan de volgende zwemactiviteiten mee: Zwemles

Niveau zwemactiviteit Uiteraard afhankelijk van de zweminstructeur/trice, over het algemeen prima.

Tijden zwemactiviteiten De reguliere zwemlessen worden ip op de middag gegeven. Dit gaat goed. De instructielessen voor ouder en kind voor kinderen va geel zijn echter niet handig gepland va 12.30. Dit breekt de gehele zaterdag zodat de motivatie wel erg op de proef wrodt gesteld.

Positieve ervaring:
Persoonlijke aandacht van personeel; medewerkers herkennen de kinderen echt. Zien veel.
Gedurende de lesmomenten is er geen tijd voor overdracht, dit moet een ouder zelf ook opzoeken. Medewerkers staan hier overhet algemeen wel open voor.

Verbeterpunten:
Meer gebruik van de internet mogelijkheden; bv Inschrijvingen van de extra zwemmomenten via internet, accurate en up-to-date informatie over bv zwemsnelcursus ed
Kan volgens mij meer uitgehaald worden
Een advertentie over de snelzwemcursus onder de gemeentelijke mededelingen is niet te vinden; ik vind het dan ook niet gek dat er te weinig aanmeldingen zijn. Zeker niet op een dergelijke korte termijn
Door het ontbreken van de directe informatie van degene die de kinderen lesgeeft (soms weet je als ouder niet eens wie je kind les geeft), is het niet duidelijk waarom een kind hapert in de lessen; soms hangt het maar op een klein onderdeel. Dat zou fijn zijn om te weten. En natuurlijk om te weten wie je evt een ander keer zou kunnen aanspreken over je kind. Foto's op de balie van degene die op dat moment de verschillende groepen lesgeven?

zie boven

Heb de indruk dat er over het algemeen gedegen zwemonderwijs wordt gegeven.

De wc's stinken vaak enorm en de doucheruimte functioneert niet naar behoren.

Horenberg uit: Ermelo

11-06-2014
5,7

Doet zelf of het kind aan de volgende zwemactiviteiten mee: Zwemles

Niveau zwemactiviteit Het duurt ontzettend lang voor ze door mag stromen, verder weinig informatie waar je als ouder met je kind aan kan werken.. Telkens zelf naar moeten vragen..

Tijden zwemactiviteiten Tijd is prima maar ben woest hoe het kan dat er 3 weken achtereen geen zwemmen word aangeboden door de vakantie daarna met Pinksteren en de week ervoor ook geen zwemmen wij betalen grof geld en verwacht dan ook les!!

Positieve ervaring:
Op dit moment ervaar ik er vrij weinig..

Verbeterpunten:
Meerdere lessen op zaterdag ook al is t vakantie doordat zij op zaterdag lest mist zij teveel.. Inhaalmomenten MOETEN mogelijk zijn..
Vaker kunnen zwemmen met je kind ik zie dan een grotere verbetering en weet exact waar jullie mee bezig zijn met zwemles

Ja

Niveau van zwemles vind ik erg laag.. En door de uitval van de lessen is de prestatie en focus telkens een stuk lager..

Wil heel graag antwoord hebben waarom de week voor Pinksteren en pinksterzaterdag de lessen zijn uitgevallen.. Vind het buiten porporties

Boeve uit: UDDEL

10-06-2014
7,9

Niveau zwemactiviteit Goed!

Tijden zwemactiviteiten Goed!

Positieve ervaring:
De kinderen voelen zich op hun gemak. Badmeesters en badjuffen gaan gezellig met de kinderen om en kennen ze ook echt!

Wel prestatiegericht maar niet te gestresst.

Verbeterpunten:

Kinderen hechten zich best snel aan een bepaalde meester of juf. Veel wisselende meesters of juffen in dezelfde kleur hebben denk ik geen goede invloed op het kind. daarom het verzoek, als het mogelijk is, zo veel mogelijk dezelfde meester/juf in dezelfde groep.

Voor mij nvt

Evers Versteeg uit: Putten

10-06-2014
6,3

Niveau zwemactiviteit Goed

Tijden zwemactiviteiten Prima

Positieve ervaring:
Kinderen hebben goed leren zwemmen.

Verbeterpunten:
Duurt erg lang voor volgende fase zijn.
Hygiene en verder wordt het zwembad oud.
Prijs is oke

mond tot mond

De website biedt relevante informatie:
prima alles vinden wat wil weten.

wel ivm prijs en overzichtelijk met kleine kinderen.

Hansma uit: Putten

09-06-2014
7,0

Niveau zwemactiviteit Goed

Tijden zwemactiviteiten Doordeweeks is erg onhandig, ook vervelend dat bij overgang groep soms moet worden uitgeweken naar een andere dag/tijd en we niet niet op tijd van te voren horen om het e.e.a. te kunnen regelen.

Positieve ervaring:
Zelf ga ik graag eens per 2 weken banen zwemmen, ik vind de sfeer prettig, personeel vriendelijk en fijne zwemgelegenheid. Ook voor een dagje met de kinderen vind ik het een prima zwembad. Wat minder commercieel dan Putten, daarom kom ik graag naar Ermelo.

Verbeterpunten:
De kleedhokjes zijn 's-avonds (woensdag) vaak erg, erg, smerig... !

Met zwemles zijn we overgestapt naar Nijkerk, om 2 redenen:
1. de kinderen zitten veel te veel op de kant, terwijl er maar 1 zwemt, raken verveeld, koud en afgeleid
2. de organisatie rond de zwemlessen verloopt erg rommelig, we werden weinig geïnformeerd en zagen regelmatig dat kinderen verkeerde overgangspapieren kregen (naar hetzelfde groepje of lager) en hadden het idee dat er geen overzicht was over de vorderingen van de individuele leerlingen

Doe er jullie voordeel mee, want ik kom graag bij Calluna en was ook met zwemles graag gebleven als het allemaal wat beter was verlopen.

De website biedt relevante informatie:
Ik kijk meestal voor openingstijden in de vakanties en die weet ik prima te vinden.

Gunfactor :-)

Fopma uit: Ermelo

07-06-2014
7,6

Niveau zwemactiviteit Prima

Tijden zwemactiviteiten Goed

Positieve ervaring:
Gezellige werknemers, goede communicatie, enthousiast.
Leuk zwembad voor redelijke prijs.
Leuke extra activiteiten zoals het discozwemmen.

Verbeterpunten:
Hygiëne. Ik heb de indruk dat het deel van de toiletten en de hokjes niet erg schoon is. Ik kan me vergissen. Er is altijd een waas van kalk aan de muren (wat er voor mij op duidt dat er alleen met water wordt gespoeld, zonder middel) en ook de toiletten ruiken meestal niet erg fris.
De knoppen bij de douches zijn erg irritant. Ze reageren niet op goed mijn vingers zodat ik soms 3 keer moet "drukken" voor de douche weer aan gaat.

De website biedt relevante informatie:
Ja, ik kijk regelmatig op de site voor activiteiten of prijzen.
Trouwens ook in de lokale krant (of de digitale versie daarvan).

Ik ken zwembad Harderwijk niet. Het vernieuwde bad in Putten ook niet, maar daar is de prijs zo belachelijk hoog. Dit is gewoon een leuk bad voor een redelijke prijs. Ook voor als je maar een paar uurtjes komt.
Voordeel is dat diegenen met zwemles al een abonnement hebben.