Beoordelingen BonGo Solar BV

• Prijs 8,1

De heer uit: Santpoort-Zuid

18-09-2017

Positieve ervaring:
Installatie keurig op tijd geleverd en gemonteerd.
Installeren ging in goed overleg met de monteurs.
Na de werkzaamheden de werkvloer keurig opgeruimd.

De heer uit: Leiden

15-09-2017
8,2

Positieve ervaring:
Zover ik kan oordelen ligt alles er prima bij. De panelen liggen er nu zo'n twee weken op. Prima voorlichting en communicatie en afhandeling.

Negatieve ervaring:
Zelf ben ik werkzaam in de olie en gas industrie en daar zijn de richtlijnen om trend veilig werken strikt. Ik heb mijn VCA-vol en menig ander certificaten en op de bouwplaats eindverantwoordelijk geweest voor een project waarop zo'n 600 man werkzaam waren.
Ik zal een aantal voorbeelden geven.
1. Veilig is dat de ladder een meter aan de bovenkant uitsteken uitsteekt. Ladder was te kort en de installateurs stapten zo over de balustrade op de ladder.
2. Al hadden de installateurs harnassen aan, heb ik toch niet gezien dat ze aangelijnd werkten.
3. Bij werken op hoogte dien handgereedschap aangesnoerd te zijn. Dit was zeker niet het geval daar een elektrische schroevendraaier van het dak naar beneden is gevallen, wat in principe een near miss is.
4. Tijdens het installeren was er flink wat regen, wat het werk riskanter maakt. De installateur glee uit, moest daarom zijn schroefboormachine laten vallen om zelf niet te vallen.
Ik zag dat de installateurs gewend waren zo te werken, wat tot zelfvoldaanheid (complacency) kan leiden wat weer een gevaar is voor de veiligheid.
Ik denk dat er punten zijn te verbeteren met betrekking tot veilig werken. Het rare is dat op de werkplaats had dit werk gestopt geweest, mensen geïnformeerd wat ze verkeerd deden alvorens het werk weer door mocht gaan. Maar in de privé sfeer heb ik blijkbaar toch drempelvrees om het werk te stoppen. Ik denk dat dat komt omdat er geen contractuele documenten zijn om op terug te vallen. Het zou misschien ook een idee zijn dat BonGo Solar een document zou geven aan zijn klanten met een aantal basis veiligheidsregels waar de installateur zich dient te houden en waarmee de klant zich gesteund zou voelen door BonGo Solar en als zodanig als een soort extra veiligheidstoezichthouder voor BonGo Solar kan helpen er zorg voor te dragen dat elke installateur veilig huiswaarts keert.

De heer uit: zetten

14-09-2017

Positieve ervaring:
leuk contact, veel informatie en snelle levering/installatie

beetje bijdehandte installateur binnen

De heer uit: Geulle

8,1

Positieve ervaring:
Contacten zijn vriendelijk en duidelijk.

Niet ondervonden.

Ervaring met: Zonnepanelen

De heer uit: wijk en aalburg

Positieve ervaring:
Vakkundig, werken netjes en goed op elkaar ingespeeld. Komen afspraken na. Systeem werkte meteen als vanzelf, compleet met instellen modem / internet (door installateurs). Heel content!

Mevrouw uit: Hoofddorp

9,8

Positieve ervaring:
Wij hebben Bongo ervaren als een prima bedrijf dat goed levert en installeert
We hebben daarom ook onze ervaringen gedeeld met vrienden en familie
Dit heeft geresulteerd dat onze zoon en zijn schoonouders een order hebben geplaatst
Het contact met uw adviseur was prima

De heer uit: Ter Aar

08-09-2017
8,2

Positieve ervaring:
Duidelijke afspraken. Heb nog geen oordeel over de betrouwbaarheid van de panelen.
De beoordeling slaat uitsluitend op de levering en de aankoop. Hierover ben ik tevreden. Op papier is de garantie heel goed, hoop dit in de praktijk niet te hoeven testen.

De heer uit: Wageningen

05-09-2017
8,1

Positieve ervaring:
Snel en goed geholpen en vooral snel geïnstalleerd.

Kwaliteit en Garanties kan ik nog niet beoordelen, vandaar nvt.

Negatieve ervaring:
Ter voorbereiding heb ik contact gehad over de te gebruiken electrabuizen. Hierbij bleek 5/8 ruim voldoende te zijn. De installateurs gaven echter aan dat dit te smal was, een verkeerd advies dus.
Het legplan wordt gemaakt op basis van satellietfoto's. De installateurs hebben dit echter direct herzien. Een inspectie vooraf had dit kunnen voorkomen.

De heer uit: Zeist

04-09-2017

Positieve ervaring:
De tijd genomen om te informeren, zeer snelle en goede installatie.

De heer uit: Apeldoorn

03-09-2017

Positieve ervaring:
Goed kontakt gehad, via telefoon, maai en face to face.
Afspraken en levering volgens afspraak. Mee gedacht voor extraatje (dakraam verwijderen). Prima ervaring en positiefgestemde monteurs.