Beoordelingen BonGo Solar BV

De heer uit: Soest

23-09-2017
9,6

Positieve ervaring:
De snelheid van dit traject is verbluffend.de montage was snel en vlekkeloos en de werking van het systeem is perfect. Ik vind de producten ook mooi ook al is dat niet zo relevant bij energy producten😜Ik ben zeer tevreden!

Negatieve ervaring:
Ik vond de offerte wat onoverzichtelijk, maar dat kwam ook door mijn specifieke situatie. Ik wilde graag twee verschillende systtmen vergelijken en ook nog twee stystemen op mijn huis waardoor ik veel stukken toegezonden kreeg, maar dat was onoverzichtelijk.

De heer uit: Sittard

21-09-2017

Positieve ervaring:
Zowelk in voor - als natraject echt fantastisch geholpen, ontzorgt en geadviseerd door Mary en collegae. Niets was teveel, dus niets dan lof daarover! Ook de installatie zelf verliep voorspoedig: Monteurs waren netjes op tijd, erg vriendelijk en gaven de indruk te weten waar ze over praten. Hier in wel twee tips, zie onder

Negatieve ervaring:
1. Monteurs werkten zonder steiger en stonden vanwege het mooie weer na een uur al met ontbloof bovenlijf op het dak. Makt een (iets) minder(e) professionele indruk!

2. Ondanks het uitrdukkelijke verzoek om de panelen bij zowel ons als onze buren symmetrisch neer te leggen, iks dit niet gelukt. M.i. als gevolg van het niet goed uitmeten van beide daken. na het kenbaar maken van mijn onvrede hierover hebben ze a la minute e.e.a. netjes aangepast om meer aan mijn wenjs te kunnen voldoen, maar nog steeds liggen de panelen op beide daken niet symmetrisch. Niet dramatisch, wel een gemiste kans!

De heer uit: Santpoort-Zuid

18-09-2017

Positieve ervaring:
Installatie keurig op tijd geleverd en gemonteerd.
Installeren ging in goed overleg met de monteurs.
Na de werkzaamheden de werkvloer keurig opgeruimd.

De heer uit: Leiden

15-09-2017
8,2

Positieve ervaring:
Zover ik kan oordelen ligt alles er prima bij. De panelen liggen er nu zo'n twee weken op. Prima voorlichting en communicatie en afhandeling.

Negatieve ervaring:
Zelf ben ik werkzaam in de olie en gas industrie en daar zijn de richtlijnen om trend veilig werken strikt. Ik heb mijn VCA-vol en menig ander certificaten en op de bouwplaats eindverantwoordelijk geweest voor een project waarop zo'n 600 man werkzaam waren.
Ik zal een aantal voorbeelden geven.
1. Veilig is dat de ladder een meter aan de bovenkant uitsteken uitsteekt. Ladder was te kort en de installateurs stapten zo over de balustrade op de ladder.
2. Al hadden de installateurs harnassen aan, heb ik toch niet gezien dat ze aangelijnd werkten.
3. Bij werken op hoogte dien handgereedschap aangesnoerd te zijn. Dit was zeker niet het geval daar een elektrische schroevendraaier van het dak naar beneden is gevallen, wat in principe een near miss is.
4. Tijdens het installeren was er flink wat regen, wat het werk riskanter maakt. De installateur glee uit, moest daarom zijn schroefboormachine laten vallen om zelf niet te vallen.
Ik zag dat de installateurs gewend waren zo te werken, wat tot zelfvoldaanheid (complacency) kan leiden wat weer een gevaar is voor de veiligheid.
Ik denk dat er punten zijn te verbeteren met betrekking tot veilig werken. Het rare is dat op de werkplaats had dit werk gestopt geweest, mensen geïnformeerd wat ze verkeerd deden alvorens het werk weer door mocht gaan. Maar in de privé sfeer heb ik blijkbaar toch drempelvrees om het werk te stoppen. Ik denk dat dat komt omdat er geen contractuele documenten zijn om op terug te vallen. Het zou misschien ook een idee zijn dat BonGo Solar een document zou geven aan zijn klanten met een aantal basis veiligheidsregels waar de installateur zich dient te houden en waarmee de klant zich gesteund zou voelen door BonGo Solar en als zodanig als een soort extra veiligheidstoezichthouder voor BonGo Solar kan helpen er zorg voor te dragen dat elke installateur veilig huiswaarts keert.

De heer uit: zetten

14-09-2017

Positieve ervaring:
leuk contact, veel informatie en snelle levering/installatie

beetje bijdehandte installateur binnen

De heer uit: Geulle

8,1

Positieve ervaring:
Contacten zijn vriendelijk en duidelijk.

Niet ondervonden.

Ervaring met: Zonnepanelen

De heer uit: wijk en aalburg

Positieve ervaring:
Vakkundig, werken netjes en goed op elkaar ingespeeld. Komen afspraken na. Systeem werkte meteen als vanzelf, compleet met instellen modem / internet (door installateurs). Heel content!

Mevrouw uit: Hoofddorp

9,8

Positieve ervaring:
Wij hebben Bongo ervaren als een prima bedrijf dat goed levert en installeert
We hebben daarom ook onze ervaringen gedeeld met vrienden en familie
Dit heeft geresulteerd dat onze zoon en zijn schoonouders een order hebben geplaatst
Het contact met uw adviseur was prima

De heer uit: Ter Aar

08-09-2017
8,2

Positieve ervaring:
Duidelijke afspraken. Heb nog geen oordeel over de betrouwbaarheid van de panelen.
De beoordeling slaat uitsluitend op de levering en de aankoop. Hierover ben ik tevreden. Op papier is de garantie heel goed, hoop dit in de praktijk niet te hoeven testen.

De heer uit: Wageningen

05-09-2017
8,1

Positieve ervaring:
Snel en goed geholpen en vooral snel geïnstalleerd.

Kwaliteit en Garanties kan ik nog niet beoordelen, vandaar nvt.

Negatieve ervaring:
Ter voorbereiding heb ik contact gehad over de te gebruiken electrabuizen. Hierbij bleek 5/8 ruim voldoende te zijn. De installateurs gaven echter aan dat dit te smal was, een verkeerd advies dus.
Het legplan wordt gemaakt op basis van satellietfoto's. De installateurs hebben dit echter direct herzien. Een inspectie vooraf had dit kunnen voorkomen.