Beoordelingen AV-Tours en Safari's

• Algemene beoordeling van uw safari 9,2

Bart uit: Eersel

05-12-2018

Soort reis: Groepsreis

We hadden een hele mooie vakantie dat mede mogelijk werkt gemaakt door de ontzettende leuke groep, hele leuke & deskundige chauffeurs (Tito en Hubert; tip aan Avtours, maak dit jullie vaste crew!) en een fantastisch land. Jeeps + accommodatie waren ook goed; vooral de Serengeti Tents waren super.

Hoogtepunt: Serengeti NP 28 leeuwen trotseren met slechts een aantal andere jeeps mogen meemaken!

Verbeterpunt: De route na Tarangire NP (laatste 2 dagen) had naar onze mening/groep ook aan het begin van de reis gemogen omdat je na de Serengeti/Tarangire al 'vol' zit met ervaringen (vandaar de 6 als route reis - voor de rest wat de reisroute perfect).

Aanbeveling: jaLand: TanzaniaAantal personen: 2

Marja uit: Wilp

03-12-2018

Soort reis: Individuele rondreis

Met zijn vieren een rondreis door het prachtige Zuid Afrika gemaakt. Samen met AV Tours de route uitgestippeld en hen om advies gevraagd. Zij hebben de huurauto, excursies en de lodges voor ons geregeld.
Het was allemaal top! De hele reis zat goed in elkaar en de lodges waren allemaal prachtig. Vanaf het eerste moment was het contact met AV Tours (Menieke) erg prettig, professioneel en heel persoonlijk.
Wij hebben genoten van onze 3 weken in Zuid Afrika en bevelen AV Tours zeker aan!
Menieke bedankt voor je bemiddeling.

Aanbeveling: jaLand: Zuid-AfrikaAantal personen: 4

Maartje uit: Bergambacht

01-12-2018

Soort reis: Individuele rondreis

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad!!! Menieke heeft heel goed naar ons geluisterd en heeft onze wensen in een geweldige reis vertaald; complimenten!

We hebben een paar tips:
- Een leuke lunchtip tijdens de Panoramaroute is 'De Boskombuis' bij Potlock. Ligt vanaf Sabie vlak vóór Bourckes Lock Potholes, bij een Zuid Afrikaanse vlag rechtsaf slaan. Authentiek Afrikaans eten met prachtig uitzicht.
- De optie 2 route vanaf Raptor's Retreat Lodge naar Whiteriver was aanzienlijk langer dan de voorgeschreven 5-6 uur. Wij hebben er 10,5 uur over gedaan, terwijl we niet heel veel pauze hebben genomen. De route was wel geweldig!
- De voorgeschreven route vanaf Whiteriver naar Swaziland is een prachtige route, maar ongeacht het weer niet geschikt voor een Toyota Corolla ;-). Na de grensovergang was 'de weg' verschrikkelijk slecht voor 18 km (daar hebben wij 1,5 uur over gedaan met samengeknepen billen ;-)).
- Het laatste stukje naar de accommodatie van Rorke's Drift was ook niet echt geslaagd voor de Toyota Corolla (de onderkant heeft daar wat krassen opgelopen). De accommodatie zelf was wel super. Echter, inchecken is strikt vanaf 15.00 uur, lunch is niet mogelijk. Wellicht goed om dit in het vervolg bij het reisaanbod te vermelden. Avondeten was uit de kunst.
- Wij verbleven 2 nachten in Umhlanga. Wij vonden Umhlanga zelf niet echt leuk. Het contrast met het prachtige en rustige 'Drakensbergen' was erg groot. 1 nacht had voor ons hier ook voldoende geweest. Temeer, omdat de accommodatie ondermaats was. 20 jaar geleden was dit waarschijnlijk een prachtige plek, maar sindsdien is er geen onderhoud meer gepleegd ;-). We zagen bij toeval de prijs van deze accommodatie, dat is het zeker niet (meer) waard (+/- 5000 ZAR).

Algehele indruk: GEWELDIG! Echt goed geregeld en perfect aansluitend bij onze wensen.

Monique uit: Eemnes

29-11-2018

Soort reis: Groepsreis

Oeganda de parel van Afrika zo noemen ze dit land. Wat mij betreft hebben ze gelijk. Wat een prachtig land, wat een lieve mensen. De chauffeur was fantastisch, dankzij hem veel gezien. De werkelijkheid heeft mijn verwachting ver overtroffen. Ik kan alleen maar zeggen, ervaar het zelf!

Aanbeveling: jaLand: UgandaAantal personen: 2

Marjolein uit: Rotterdam

29-11-2018
7,9

Soort reis: Groepsreis

Uganda hebben we in ons hart gesloten, wat een GEWELDIG land. Prachtig qua landschap, vriendelijke en gastvrije bewoners, heerlijk eten en natuurlijk de imposante wilde dieren met in het bijzonder de chimpansees en berggorilla's. Wij zijn bijzonder goed te spreken over onze chauffeur Emmanuël. Hij heeft ervoor gezorgd dat het ons aan niets ontbrak. Achteraf hebben we begrepen dat hij regelmatig contact heeft gehad met Mathijs om te overleggen hoe het met mij ging qua gezondheid. Dát vind ik échte top!
Het enthousiasme van Mathijs waarmee hij over Uganda sprak heeft ons over de streep getrokken om mee te gaan, daar hebben we geen spijt van gehad al was het reisprogramma soms wel overvol en hebben we in het begin wel wat geskipt om voldoende uit te kunnen rusten voor de trackingen. Let op: naast de vaccinatie voor gele koorts wat prima vermeld wordt in de reisbescheiden is een een cholera-stempel in je vaccinatiepaspoort ook verplicht, dat hebben we gemist in de voorbereiding. Het was fijn om een week voor vertrek kennis te maken met onze medereisgenoten.

Aanbeveling: jaLand: UgandaAantal personen: 2

Louis en bernadette uit: Zutphen

26-11-2018

Soort reis: Individuele rondreis

Wij hebben bijna 4 weken rondgetrokken in een grote cirkel rond Johannesburg. We hebben gekozen voor een mix van natuur (safari's) en cultuur (extra dag o.l.v. gids in Johannesburg, bezoek dorpjes, scholen, Zulu -cultuur, Swasiland, battlefiels). Sommige excursies en safari's hadden we van te voren al laten inbouwen maar daarnaast hebben we ook veel activiteiten bij de Lodges geregeld. We hadden gekozen voor een rustig reisritme (meestal 2 overnachtingen per keer) en dat is goed bevallen. AV tours heeft een mooie reis voor ons ontworpen. We hadden zelf wat ideeën die ze als uitgangspunt genomen hebben, maar ze hebben ook zelf voorstellen gedaan en in goed overleg naar een mooi reisplan gewerkt. We kregen een goed uitgewerkt routeboek mee. Ter plekke klopte alles. Het was een avontuurlijke reis maar met de geruststellende zekerheid van een goede organisatie op de achtergrond (hebben er gelukkig niet nodig gehad). We kregen kort voor de reis een update naar een 4x4 auto met sterke motor. Achteraf waren we daar blij mee, want met name enkele achterafgelegen lodges waren alleen via pittige wegen en zandpaden te bereiken.

Lex uit: Buren

22-11-2018
9,6

Soort reis: Reizen op maat

Het was een once in a lifetime belevenis. Grandioze vakantie gehad. Uitstekende gids met veel kennis van de natuur en wildlife. Hij wist ook de goede plekjes te vinden. Alles was uitstekend geregeld en we hebben erg genoten van deze trip. Toch een minpuntje: bij Manyara Wildlife Safari Camp was het niet toegestaan dat Donald, onze chauffeur/gids, met ons mee at. Wij vonden dat wel raar maar hebben niet aangedrongen op aangeven van Donald. Verder helemaal top.

Aanbeveling: jaLand: TanzaniaAantal personen: 4

Attie uit: Brummen

20-11-2018
8,5

Soort reis: Groepsreis

We hebben een prima verzorgde reis gehad en enorm kunnen genieten van heel veel wild. De gidsen/ chauffeurs zijn zorgvuldig uitgekozen en hebben ons, dankzij hun grote kennis van (het gedrag van) de dieren,
heel veel laten zien.
Doordat er ruim voldoende plaats in de auto was, kon iedereen alles goed zien en fotograferen.
De accomodaties waren, op een motel na, prima.
Groot voordeel was ook dat we de portemonnee nauwelijks nodig hadden omdat bijna alles al betaald was.

Aanbeveling: jaLand: TanzaniaAantal personen: 8

Gerda uit: Deventer

11-11-2018

Soort reis: Individuele rondreis

Namibie een geweldig mooi land, overweldigende natuur. We hebben veel gezien en gedaan en overnacht in prachtige lodges. Dat onze vakantie zo geslaagd is hebben we mede te danken aan het team van AV-Tours. Zij hebben de reis voor ons verzorgd met de grootste zorgvuldigheid en rekening houdend met onze persoonlijke wensen. Alles was tot in de puntjes geregeld.

Aanbeveling: jaLand: NamibiëAantal personen: 2

Laura uit: Deventer

07-11-2018
9,6

Soort reis: Reizen op maat

Super fijne ervaring! Altijd bereikbaar, erg persoonlijk en korte lijntjes! Er wordt goed geluisterd en ingespeeld op de wensen. Alles gaat in overleg en er is genoeg ruimte voor eventuele wijzigingen! Wij komen volgend jaar weer terug bij AV Tours!