Ik heb dit traject als rustig en ontzorgd ervaren!

Shabnam heeft ons waanzinnig goed begeleid. Zij wist ons op de juiste momenten te helpen door te wijzen op datgene wat je soms snel uit het oog verliest. Onze kinderen heeft ze op zeer vakkundige en liefdevolle manier door het proces geholpen. Door haar vakkundige hulp en tomeloze inzet is onze scheiding zonder 1 onvertogen woord afgewikkeld en kunnen wij met een traan en een lach terugkijken op een bijzondere ervaring.

• Voortgang scheidingsproces
  • Tevredenheid over informatie verstrekking op basis waarvan de financiële afspraken zijn gemaakt

Hartverwarmende begeleiding

In een tijd van onzekerheid, emoties en verandering kregen we professionele maar ook inlevende begeleiding en steun waar nodig en werd er gekeken naar de totale situatie maar zeker ook individueel. De kinderen waren goed in beeld en door adviezen en begeleiding goed betrokken bij het proces.

ZEER SLECHT - Zorgeloosch = Waardeloosch

Ik zou nooit meer in zee gaan met Zorgeloosch. Bij een intake gesprek wordt alles heel mooi verteld maar zodra je getekend heb begint de ellende. Het heeft twee jaar geduurd voordat alles geregeld was en in die tijd veel te veel fouten, onzorgvuldigheden en problemen meegemaakt met Zorgeloosch….te veel om op te noemen. Uiteindelijk was de rekening ook nog eens €1500,00 hoger dan de getekende opdracht. Als je hierover kritische vragen stelt, wordt er gezegd dat je maar een rechtszaak moet starten als je het hier niet mee eens bent.

• Voortgang scheidingsproces
  • Tevredenheid over informatie verstrekking op basis waarvan de afspraken in het ouderschapsplan zijn gemaakt N.v.t.
  • Tevredenheid over informatie verstrekking op basis waarvan de afspraken met betrekking tot de nieuwe woonsituatie zijn gemaakt N.v.t.
  • Objectiviteit van de bemiddelaar
  • Omgaan met emoties N.v.t.
  • Leeftijdscategorie: 51-60 jaar

Het spijt ons heel erg dat u deze dienstverlening zo hebt ervaren. Het is in uw én ons belang om zaken zo goed en snel mogelijk in goede banen te leiden. Helaas zijn wij daarbij ook altijd afhankelijk van hoe snel wij de juiste informatie boven tafel krijgen en van de met ons samenwerkende instanties. Wij nemen dit altijd als voorbehoud op als we een nieuwe samenwerking aangaan. Dat geldt ook voor het kostenaspect, waarin wij geen zeggenschap hebben over welk deel en hoeveel wordt vergoed door derden. Op voorhand is namelijk niet altijd duidelijk of daar recht op is, hier zijn we transparant in en hebben we onlangs ook contact over gehad. Mocht je naar aanleiding van onze reactie nog vragen hebben kan je altijd contact met ons opnemen.

Stroperig en moeilijke communicatie

tijdens de sessies met Patricia heb ik het idee gehad dat er niet goed geluisterd werd. Het merendeel van onze vragen werd onderbroken met een antwoord - wat me verteld dat er geluisterd werd om te reageren en niet om te begrijpen. Dit leidde tot een wat stroeve sfeer die Patricia denk ik ook aanvoelde. Mijns inziens leidde bovenstaande er weer toe dat Patricia nog meer haar best ging doen om snel antwoorden te geven terwijl ik denk dat een mediator juist beter zou moeten zijn in rustig luisteren om direct met de juiste antwoorden te komen.

• Oplossingsgerichtheid N.v.t.
  • Leeftijdscategorie: 31-40 jaar

Rutger is een professional die de menselijk kant op uitstekende wijze combineert met de financiële kant van een echtscheiding. Rutger was altijd bereikbaar voor vragen en wist de complexe materie die bij een echtscheiding komt kijken op duidelijke wijze over te brengen. Daarnaast was het ook een gezellige kerel waarmee je een prima gesprek kan voeren. Kortom hij heeft de echtscheiding op uitstekende wijze afgehandeld zodat wij beiden prima verder kunnen.

Scheiding naar tevredenheid afgewikkeld

Wij hebben Rutger ervaren als een zeer betrokken mediator met verstand van zaken en een hoop geduld. Zeker aan te bevelen.

• Leeftijdscategorie: 51-60 jaar

Niet wat ik verwacht had nav het promotiemateriaal

Nav m’n eerste recensie heeft de mediator netjes contact met mij opgenomen. Uit dit gesprek is naar voren gekomen dat het absoluut zijn intentie niet is geweest om mij met dit gevoel achter te laten. Het verandert mijn ervaring niet, maar het sluit het proces wel positiever af. Mijn mening over de dienstverlening is niet veranderd. Na de intake en het aangaan van het contract voor het traject was er al snel het gevoel dat ze meer gericht zijn op echtscheidingen icm een hypotheek. Op het moment dat je daar niet voor gaat wordt eigenlijk het hele complete pakket uitgekleed en wordt het net aan een basis pakket. Het ouderschapsplan is wel netjes geregeld. De tijd tussen de afspraken vond ik echt te lang. Dat paste niet bij onze situatie. Ik had een meer persoonlijke aanpak verwacht. Dat ligt niet direct aan de mediator maar meer aan de info op de website.

• Leeftijdscategorie: 41-50 jaar

Beste Bianca, ik las jouw beoordeling en ik moet zeggen dat ik er nogal van schrok, omdat er best een aantal punten in staan die mij persoonlijk raken en daarnaast ook over de (kwaliteit) van de dienstverlening zelf gaan. Ik lees een aantal zaken waarvan, los dat het voor jou vervelend is, ik helemaal niets van heb gemerkt. Dat is ongetwijfeld niet goed, maar waarom heb je je onvrede/zorg niet tijdens de sessie's uitgesproken of desnoods op een andere manier kenbaar gemaakt? Als je ergens mee zit of iets anders verwacht van de dienstverlening, dan kun je het er maar beter met elkaar over te hebben. Daar was mijns inziens echt voldoende ruimte voor. Iedereen mag vrijuit spreken. Heb je dat dan anders ervaren? Nu blijkt in ieder geval achteraf dat bepaalde dingen je niet lekker zaten. Ik zal verder niet overal op ingaan, maar wat heb je dan gemist aan dienstverlening? Je geeft aan dat je het als een basispakket hebt ervaren. Ik kan wel bevestigen dat we inderdaad in veel gevallen de gecombineerde dienstverlening scheiden en hypotheekadvisering doen en dat komt omdat er in de praktijk in veel gevallen ook vraag naar is. Voor veel scheidende stellen is het vinden van een woonoplossing namelijk een flinke uitdaging. In jullie situatie was geen sprake van een aankoop, dus dan is het hypotheekvraagstuk er uiteraard niet, maar alle onderwerpen rond de afwikkeling van jullie scheiding zij netjes behandeld, zo is er ook een uitgebreid ouderschapsplan opgesteld. We hebben vier à vijf gesprekken gehad en over alle afspraken was overeenstemming. Dat het traject uiteindelijk wat langer duurder, had er voor een groot deel toch ook mee te maken dat er door jouw ex-man een time-out werd ingelast om te bedenken of hij wel op basis van scheidingsbemiddeling verder wilde? Ik vind het hoe dan ook vervelend dat het achteraf niet naar tevredenheid is geweest. Hopelijk kunnen we nog even contact met elkaar hebben. Ik zal jou proberen te contacteren, maar mijn telefoonnummer is 06-15114054.

zeer tevreden hoe alles ging

duidelijke informatie, hier werd ook de tijd voor genomen. processen gingen lekker vlot, voor ik het wist was het convenant en het ouderschapsplan al opgezet met duidelijke afspraken. ik heb het als zeer prettig ervaren.

zorgvuldig, volledig, respectvol

Heb het traject, ondanks de ingewikkeldheid en het lastige onderwerp, als erg zorgvuldig en deskundig ervaren.

Soepel en heel fijn.

Mijn ex partner en ik hebben altijd uit mijn ervaring fijne gesprekken gehad, en waren het al snel met elkaar eens. Maurice nam de tijd voor ons, en legde het ook uit als een van ons het niet snapte. Kortom, heel fijn, en heb geen slechte ervaringen ervan gehad, is allemaal heel positief!

• Leeftijdscategorie: tot 25 jaar

Persoonlijke praktische en doelgerichte mediation & mediator. Aanrader!

Vanaf de start was er bij de mediation aandacht voor beide partijen waarbij de focus lag op de kids en op het behouden van de samenwerkingsrelatie als ouders. Chris heeft ons vertrouwen gewonnen en was een houvast in deze rumoerige tijd van scheiding. Met engelengeduld legde hij de financiële situatie uit. Alle vragen mochten er zijn. Met daadkracht nam hij de leiding en durfde hij te zeggen wat hij zag dat er gebeurde in de onderlinge communicatie. Hierbij was zijn rustige houding en zijn respectvolle omgang erg prettig om te ervaren. Waarbij hij telkens het belang voor de kids naar voren bracht. Door deze manier van begeleiding hebben wij op een rustige manier alle moeilijke onderwerpen kunnen bespreken. Hierbij is Chris in staat geweest om neutraal te blijven en geen kant te kiezen. Dus als je of jullie zoeken naar een professionele mediator. Die zowel doelgericht als mensgericht is en zorgt voor ontspanning en humor of juist voor confrontaties en serieusheid tijdens deze spannende gesprekken. Twijfel niet. Je of jullie zijn echt in goede handen. En Chris. Het bedrijf mag zijn handen dichtknijpen met iemand zoals jij. Bedankt voor je spiegels..... Jij hebt de basis gelegd voor goed oudercontact vanaf het allereeste gesprek. Hiermee ben ik overtuigd dat jouw aandeel hierin belangrijk is geweest. Je weet niet half wat je hiermee hebt bereikt voor de toekomst voor onze kinderen. Dank je wel. Aanrader voor ieder stel!

Erg prettig

IK werd echt op m'n gemak gesteld. Voelde me gehoord en kreeg steeds meer het vertrouwen dat ik in goede handen was. Vind dat we allebei gelijkwaardig behandeld werden in alles. Echt wat je van een professionele mediation zou verwachten. Ik vind Margot van der Vegt een zeer vriendelijke, geduldige en wijze vrouw!

We zjn nr tevredenheid begeleidt door Nicole Mollink

Ik vond dat de bemiddeling goed is verlopen en dat geduldig onze vele vragen zijn beantwoordt.

• Leeftijdscategorie: 71 jaar en ouder

Goede mediator

Chris is een goede mediator die voor beide partijen zich inzet. Af en toe wel een beetje 'slordig' met al het papierwerk, dan vraagt hij om iets en dan hebben we het al ingeleverd. Komt je heel erg tegemoet in het maken van afspraken en is to the point. Een prettig/fijn persoon!

• Leeftijdscategorie: 51-60 jaar

Jullie hebben met inzicht en toewijding voor een goede afsluiting gezorgd.

Op de punten waar ieder scheidend stel tegenover elkaar komt te staan is door jullie inzicht een weg gevonden om tot overeenstemming te komen. Het eindresultaat is nog altijd goed contact met mijn ex vrouw, vooral als het gaat om de kinderen. Financieel is er op alle fronten gewerkt aan het mogelijk maken van een andere woning, en is het gelukt om tegen een eerlijke prijs een woonhuis te bemachtigen. Dank jullie wel Chris en Elles, zonder jullie inzet was dit niet gelukt!

Prettig

Chris is een fijne mediator. Hij kan goed luisteren en bemiddelen. Kiest geen partij, maar laat je nadenken over de situatie waar je in zit en geeft je een spiegel voor. Dit zorgt voor inzicht en verandering van bv gedrag tegenover elkaar.

• Leeftijdscategorie: 31-40 jaar

Mijn ervaring met Chris is top

Door zijn rustige uitstraling en goed luisteren is hij een topper

• Leeftijdscategorie: 61-70 jaar

Een super goede begeleiding en absoluut niet partijdig.

Onze ervaring is dat scheiden op zich niet leuk is. Wij zijn echter in goed overleg en als zeer goede vrienden uit elkaar gegaan. Amber heeft ons super goed begeleid. Ze doet haar werk uitstekend, zeer secuur en niets is haar te veel. Ze denkt mee met alles en is absoluut niet partijdig. Geeft zeer goede uitleg in duidelijke taal en ze weet waar ze het over heeft.

• Leeftijdscategorie: 51-60 jaar

Fijne betrokken begeleiding tijdens het hele proces.

Fijne betrokken begeleiding van het begin tot het einde. Eigen keuzes worden samen besproken zodat weloverwogen keuzes gemaakt kunnen worden. Duidelijke uitleg. Nicole is een ervaren betrokken mediator met veel kennis van zaken.

• Leeftijdscategorie: 41-50 jaar

Afgezien van het kostenplaatje toch wel een aanrader !

Ondanks het feit dat ik het iedere keer als een berg tegen opzag om de gesprekken te moeten voeren, kan ik achteraf zeggen dat Shabnam ervoor gezorgd heeft dat ik de gesprekken als zeer aangenaam, heel fijn en zeer betrokkend heb ervaren.

• Leeftijdscategorie: 61-70 jaar

Shabnam begrijpt wat het woord “Zorgeloos” betekent.

• Leeftijdscategorie: 51-60 jaar

Uitmuntende begeleiding waarbij flexibel wordt meegedacht en geholpen

Mijn zaak was relatief simpel qua bezittingen en verdelingen, maar zeer lastig qua documentatie. Anja heeft alles binnen 2 maanden voor ons kunnen regelen en met verschillende partijen(IJI) moeten schakelen om alles op tijd te kunnen regelen. Ik was erg onder de indruk van de snelle reacties en het handelen. Verder hanteerde ze een persoonlijke aanpak met een optimistische insteek. Dit heb ik als prettig ervaring, aangezien het scheiden al best zwaar op zichzelf is. Het komt niet vaak voor dat ik niets heb aan te merken op dienstverlening, maar deze keer was het voor mij perfect geregeld!

• Leeftijdscategorie: 25-30 jaar

goede objectieve begeleiding

Mijn oordeel heeft alleen op Siebren Boon aangezien ik nog afwachting ben op de financiële afwikkeling

• Objectiviteit van de bemiddelaar
  • Omgaan met emoties N.v.t.
  • Leeftijdscategorie: 41-50 jaar

Aardige man goed in zn werk

Alles is snel en voorspoedig verlopen Chris kwam bij ons thuis wat erg prettig was

Vakkundig en rustig

Maurice weet goed in te spelen op de diverse emoties die de revu passeren tijdens de bijeenkomsten. Maar bewaakt tegelijkertijd ook het zakelijke aspect van het gehele proces. Ondanks het gevoelige onderwerp een prettige persoonlijke werkwijze om op deze wijze geholpen te worden.

Filter op locatie

Over Zorgeloosch Scheiden

Iedereen een zorgenvrij leven. Vanuit deze missie begeleiden wij mensen die gaan scheiden. Met ruim 175 specialisten komen we samen met onze klanten tot persoonlijke en vindingrijke oplossingen. Altijd met een optimistische kijk op de toekomst. De unieke samenwerking tussen onze financieel adviseurs en scheidingsbemiddelaars maken dit mede mogelijk. Met energie en een gezonde obsessie voor één doel: tevreden klanten.