De expertise van NMG is het niet verlenen van enige service

Vijf maanden lang zijn we, de bewoners, getuige van een ongekende verwaarlozing door NMG. Onze woonomgeving, met name de kelder die dient als fietsenstalling en opbergruimte, is getransformeerd in een rampgebied. Ondergedompeld onder water en overwoekerd door een agressieve schimmel, lijkt onze kelder meer op een decor uit een nachtmerrie dan op een onderdeel van ons thuis. Ondanks herhaalde uitleg dat de oorzaak grondwater is, blijft elke vorm van actie of zoeken naar alternatieve oplossingen uit. Daarbovenop zijn onze liften nu ook slachtoffers van deze watersnood. Met één lift al maanden buiten gebruik, is recentelijk de tweede lift ook getroffen. De apathie van NMG in deze kwestie heeft ons gedwongen zelf maatregelen te nemen. Onze pogingen om dit debacle aan te kaarten – door bezoeken, bellen, apps en zelfs direct contact zoeken met investeerders – zijn op niets uitgelopen. NMG's constante ontwijking van verantwoordelijkheid, schuilend achter excuses en het niet nakomen van hun plichten, is ronduit beschamend. Deze situatie, spelend in Frederik aan Strijp-S in Eindhoven, illustreert de flagrante incompetentie van NMG. Hun onwil en onvermogen om fundamentele problemen aan te pakken, zet niet alleen hun integriteit als beheerder op het spel, maar brengt ook onze gezondheid en veiligheid in ernstig gevaar. Hun gedrag is onvergeeflijk en getuigt van een bedrijfscultuur waar de klant duidelijk op de laatste plaats komt.

De specialiteit van NMG is NIET WERKEN

Ons gebouw (Frederik, Strijp-S, Eindhoven) kampt al vijf maanden met ernstige wateroverlast. De kelder (hier is een fietsenstalling en zijn de bergingen van verschillende bewoners), staat onder water en is volledig overgenomen door schimmel. Er wordt ons verteld dat dit door het grondwater komt en dat pompen geen zin heeft, maar ondertussen wordt er geen enkele poging gedaan om een alternatieve oplossing te zoeken. Inmiddels is de hele kelder beschimmeld (google 'The Last of Us fungus' voor een goed beeld van de situatie hier). Het water heeft zich ook een weg gevonden naar de twee liftschachten van het gebouw. Aanvankelijk was alleen de linkerlift buiten gebruik (overigens al maandenlang). Nu is het water ook in de rechter liftschacht gelopen. NMG neemt niet de moeite om die liften buiten werking te stellen, dus de bewoners moesten hier zelf actie op ondernemen. De bewoners hebben inmiddels tientallen meldingen gedaan bij NMG. We gaan langs bij het kantoor, bellen tientallen keren, doen reparatieverzoeken en melden problemen via de app. NMG blijft zich echter verschuilen achter de VvE, die ook niets doet en het blijkbaar niets kan schelen. We hebben zelfs contact opgenomen met de investeringspartij van NMG en dit gebouw, en we zijn in gesprek met advocaten. Onze volgende stap is de media inschakelen. NMG toont zich incompetent en ronduit gevaarlijk als verhuurder. Ze komen hun contractuele afspraken niet na en handelen zelfs illegaal door hun bewoners in zo'n ongezonde en gevaarlijke situatie te laten.

• Hoe tevreden ben je over onze dienstverlening?

Een bedrijf waar de klant op de laatste plaats komt

Al vijf maanden lang is onze kelder in Frederik aan Strijp-S, Eindhoven, compleet onder water gezet, een absurde situatie die elke beschrijving tart. Lopen is onmogelijk geworden in deze ondergelopen chaos, een broedplaats van schadelijke schimmels, alsof we in een soort perverse versie van Venetië leven. En nu? Nu zijn onze liften ook slachtoffer geworden van deze waterellende, volledig buiten gebruik, waardoor we effectief gevangen zitten in onze eigen woningen. De pogingen om met NMG te communiceren zijn talloos, onze inspanningen grenzen aan het wanhopige. Maar wat krijgen we terug? Niets dan oorverdovende stilte of het meest frustrerende van alles: beloftes voor terugbellen die nooit worden waargemaakt. Ze lijken een meester te zijn in het ontwijken van verantwoordelijkheid, experts in het negeren van onze smeekbeden om hulp. Het is alsof ze er een ziekelijk spel van maken ons in deze ellende te laten, zonder enige intentie om daadwerkelijk iets op te lossen. De situatie is niet alleen absurd, het is ronduit gevaarlijk en een schande. Het gebrek aan actie van NMG is een klap in het gezicht van elke bewoner die hier te lijden heeft. Hun vermogen om onze klachten en noodkreten te negeren getuigt van een schokkende minachting voor de gezondheid en het welzijn van hun huurders. Dit is onacceptabel, en onze geduld is volledig op.

• Hoe tevreden ben je over onze dienstverlening?

NMG is de kunst van niet werken

De situatie bij Frederik aan Strijp-S in Eindhoven is absoluut onaanvaardbaar! Onze kelder staat permanent onder minstens 10 cm water, en wat doet NMG? Ze blijven maar zeggen dat "het water vanzelf wel weggaat", terwijl er duidelijk geen enkel afvoersysteem aanwezig is. Het is ronduit belachelijk! Onze kelder is veranderd in een zwembad, en niet het soort waar je plezier van hebt. De houding van NMG is een toonbeeld van incompetentie en desinteresse. Ze negeren volledig de ernst van onze situatie en behandelen ons met een schandalig gebrek aan respect. We worden aan ons lot overgelaten met een probleem dat alleen maar erger wordt, terwijl zij zich verschuilen achter nietszeggende excuses. Hun onverschilligheid en gebrek aan actie is niet alleen frustrerend, maar ook ronduit gevaarlijk. Dit is geen manier om met huurders om te gaan!

Nul onderhouden en reparatie

Het is ronduit schandalig hoe NMG ons, de bewoners van Frederik aan Strijp-S in Eindhoven, behandelt. Ondanks onze herhaalde pogingen om via elk denkbaar kanaal - hun app, bezoeken aan hun kantoor, onophoudelijke telefoontjes - de aandacht te vestigen op de rampzalige toestand van onze kelder en liften, blijft elke vorm van zinvolle actie uit. De schimmel woekert voort, terwijl ons woongenot en onze gezondheid ernstig in gevaar zijn. Het is een grove nalatigheid. De incompetente mensen bij NMG verschuilen zich achter belachelijke smoesjes en uitvluchten, terwijl ze ons in deze ellende laten stikken. Hun gebrek aan verantwoordelijkheid en actie toont een schokkend gebrek aan respect voor ons als huurders. Genoeg is genoeg! De situatie in Frederik aan Strijp-S schreeuwt om directe aandacht en een radicale oplossing.

Incompetente mensen

Het lijkt alsof we alles hebben geprobeerd om NMG's aandacht te trekken voor de ernstige problemen in ons wooncomplex. Van talloze berichten via hun eigen app tot meerdere bezoeken aan hun kantoor en ontelbare telefoontjes - elke mogelijke vorm van communicatie is benut, maar zonder resultaat. De reactie? Steeds dezelfde goedkope excuses en beloftes die nooit worden waargemaakt. Ondertussen staan onze kelder en liften onder water, en groeit de schimmel ongestoord verder. De gezondheid en veiligheid van ons, de bewoners, worden ernstig bedreigd, maar het lijkt alsof NMG onze ernstige klachten slechts ziet als kleine ongemakken die eeuwig uitgesteld kunnen worden. Deze situatie vindt plaats in Frederik aan Strijp-S in Eindhoven, waar de veronachtzaming door NMG niet alleen frustrerend is, maar ook ronduit gevaarlijk.

• Hoe tevreden ben je over onze dienstverlening?

De klant bestaat niet voor NMG

De aanpak van wateroverlast en schimmel in ons complex is ronduit teleurstellend. Zonder zichtbare inspanningen van NMG om de situatie aan te pakken, staan de kelder - onze fietsenstalling en opslagruimte - en de liften onder water. Schimmel tiert welig, wat de gezondheid en veiligheid van de bewoners ernstig in gevaar brengt. Het lijkt erop dat de klant niet bestaat voor NMG, gezien hun gebrek aan actie en communicatie over deze kritieke kwesties. Deze problemen spelen zich allemaal af in Frederik aan Strijp-S in Eindhoven, waar bewoners zich in de steek gelaten voelen door hun beheermaatschappij.

NMG lost niks op

Bewoners van Frederik aan Strijp-S in Eindhoven ervaren al enkele maanden een ernstig waterprobleem, met een kelder die meer op een moeras lijkt dan op een fietsenstalling of opbergruimte. Ondanks duidelijke tekenen van schimmelovergroei en structurele schade, lijkt er geen einde te komen aan deze nachtmerrie. De aanpak van de situatie door NMG, of liever het gebrek daaraan, laat veel te wensen over, zonder enige vorm van effectieve maatregelen of alternatieven. Daarnaast zijn de liften van het gebouw slachtoffer geworden van de aanhoudende wateroverlast, met een onbruikbare lift als resultaat en geen zicht op een oplossing voor de andere. Dit gebrek aan actie vanuit NMG zorgt voor groeiende frustratie onder de bewoners. Zonder duidelijke aanpak of communicatie vanuit het beheer staat de veiligheid en gezondheid van de bewoners op het spel, wat de woonsituatie in Frederik aan Strijp-S ondraaglijk maakt.

NMG heeft geen schaamte

In Frederik aan Strijp-S, Eindhoven, kampen we al langere tijd met een kritieke situatie door wateroverlast. Onze kelder, die dient als fietsenstalling en opbergruimte voor bewoners, is compleet overstroomd en staat nu vol schimmel. Alternatieven voor het grondwaterprobleem worden niet gezocht, ondanks de duidelijke noodzaak. De ellende strekt zich uit tot de liften, waarvan er al een lange tijd één buiten gebruik is. Recentelijk heeft de tweede lift ook te lijden onder de waterinvasie, zonder dat NMG stappen onderneemt voor herstel of preventie, waardoor bewoners zelf initiatief moesten nemen. Herhaalde pogingen om deze urgente problemen onder de aandacht van NMG te brengen via diverse communicatiekanalen hebben tot niets geleid. De VvE wordt door NMG als zondebok gebruikt, terwijl er van hun kant geen actie wordt ondernomen. De situatie dwingt ons nu om de media op te zoeken. Deze aanhoudende verwaarlozing door NMG heeft Frederik aan Strijp-S veranderd in een onleefbaar en gevaarlijk wooncomplex, een situatie die absoluut onacceptabel is.

• Hoe tevreden ben je over onze dienstverlening?

Deze mensen willen gewoon niet werken

Frederik aan Strijp-S in Eindhoven ondervindt al meer dan vijf maanden extreme wateroverlast, waardoor de kelder - gebruikt voor fietsenstalling en opslag - volledig is ondergelopen en nu kampioen is met schimmel. Ondanks de verklaring dat dit door grondwater veroorzaakt wordt en pompen niet zou helpen, zijn er geen stappen ondernomen voor een alternatieve oplossing. Dit heeft geleid tot een ernstig beschimmelde kelder. Beide liften in het gebouw zijn eveneens aangetast door het water, met aanvankelijke uitval van één lift en geen actie voor de tweede, wat de bewoners dwong zelf in te grijpen. Ondanks talloze klachten aan NMG via bezoeken, telefoontjes, reparatieverzoeken en meldingen via de app, is er geen vooruitgang. Pogingen om de VvE, de investeringspartner van NMG, en juridisch advies in te schakelen zijn gedaan, met overwegingen om ook de media te benaderen. NMG's inactiviteit en het niet nakomen van contractuele verplichtingen tonen een onveilige woonsituatie, wat hun nalatigheid en gevaar voor de bewoners onderstreept.

• Hoe tevreden ben je over onze dienstverlening?

Slechte communicatie en service!

Al maanden meerdere gebreken in ons complex. Van maar een werkende lift tot aan maanden zonder slot op de centrale voordeur waardoor de halve fietsenkelder is leeggeroofd. Nu al weer een aantal maandag wateroverlast waardoor er maar een lift werkend is. Inmiddels staat de hele kelder onder een laag schimmel en kun je niet zonder regenlaarzen de fietsenkelder in. NMG wijst naar de VVE van de garage en zegt niks te kunnen doen (een keer grondig schoonmaken zou al helpen maar dit is zelfs niet gebeurd) NMG neem eens je verantwoordelijkheid! Als je moet betalen zijn ze er al de kippen bij, maar bij service of klachten….. kun je maanden………wachten!

Wateroverlast en Schimmel in Frederik Complex: NMG Nalatig in Actie

Heel erg teleurgesteld

Ik kan niet anders zeggen dan dat de service die NMG biedt ontzettend slecht is. Wij huurders kampen al maanden met wateroverlast, schimmelvorming, kapotte lift, kapotte voordeur. Serviceverzoeke (zowel via tel als via app) worden niet pgepakt. Omdat wij ons nu zorgen maken om onze gezondheid door de schimmelvorming schakelen wij een externe partij in die ons hopelijk kan helpen deze problemen op te lossen.

Waardeloos

Nmg heeft geen enkel vorm van fatsoen tegenover hun huurders. Ze zijn niet in staat te communiceren en volgen opdrachten / meldingen niet tot nauwelijks op. Huurders moeten maanden lang reminders sturen en opdrachten zelf opvolgen. Nmg neemt geen enkele ownership.

• Hoe tevreden ben je over onze dienstverlening?

NGM haat werken en z'n bewoners

Absoluut onacceptabel, deze situatie met NMG! Al negen maanden lang is de fietskelder in ons gebouw, het Frederik complex in Strijp-S, Eindhoven, compleet onbruikbaar. We praten hier niet over een plasje water; nee, een constante waterstand van zeker 10 centimeter! Dit heeft de vloer permanent beschadigd door schimmel en zwammen. Het is ronduit walgelijk. Alsof dat nog niet genoeg is, heeft deze wateroverlast één van onze liften compleet onbruikbaar gemaakt. We zitten nu dus opgescheept met slechts één werkende lift voor het hele gebouw. Kun je je voorstellen? De inefficiëntie en overlast die dit met zich meebrengt in ons dagelijks leven is niet te overzien. We hebben ons een ongeluk geklaagd bij NMG, continu, maand na maand, maar tot op de dag van vandaag, geen actie, geen verbetering. Niets! Hun gebrek aan respons en actie getuigt van een diepgravende desinteresse in het welzijn en de veiligheid van hun bewoners. Het is alsof onze stemmen, onze klachten, totaal onbelangrijk zijn. Dit is niet alleen frustrerend; het is ronduit gevaarlijk. De situatie in de kelder en met de lift laat duidelijk zien dat NMG absoluut geen verantwoordelijkheid neemt voor hun eigendommen en nog belangrijker, voor de mensen die er wonen. Het is schandalig en onvergeeflijk. Dit bedrijf zou zich diep moeten schamen voor de manier waarop ze hun bewoners negeren en in gevaar brengen.

Totaal geen urgentie

Het huurappartementen was nieuwbouw toen ik erin trok, maar zelfs bij een gloednieuw gebouw zit er totaal geen urgentie achter het oplossen van problemen. Ze "zetten het door" en daarna hoor je er niks of weinig meer van en soms pas een jaar later gebeurt er wat. We hebben meer dan een jaar zonder fatsoenlijke voordeur voor het hele pand gezeten (een jaar!) met een slot dat niet open ging met een sleutel. Dan moest je maar om het hele gebouw heen voor de achterdeur zolang die het nog deed. En na het "oplossen door de aannemer" ging hij juist open zonder enige sleutel (hieperdepiep fietsendieven). Inmiddels zitten we al 3 maanden met een ondergelopen (5+ cm), volledig beschimmelde kelder voor alle bewoners en wordt er geen oplossing gezocht omdat het grondwater zou zijn en dat dat "toch wel terug komt hoe vaak je ook pompt". Ondertussen loopt het ook steeds de liftschacht in, waar de lift dan na enkele dagen in het water dompelen pas wordt afgesloten na vele noodkreten aan NMG. Retegevaarlijk, maar doet ze schijnbaar niets. Voor sommige zaken zouden ze als doorgeefluik moeten functioneren, maar dat doorzetten werkt voor geen ene meter. Één groot ontmoedigingsbeleid aan alle kanten.

• Hoe tevreden ben je over onze dienstverlening?

Graaiers zonder verantwoordelijkheid te nemen

Kelder is nu 3 maanden ondergelopen, NMG verwijst naar VVE en onderneemt al 3 maanden geen actie, overal schimmel in een diversiteit aan kleuren, lift defect door waterschade en kozijnen en deuren volgelopen met vocht. Nu al sinds dinsdag geen warm water, dit heb ik eerder een halve maand gehad, NMG schuift de verantwoordelijkheid weer naar andere partijen, die helemaal niet deze verantwoordelijkheid hebben. Nu een maand Fietsenkelder deur drammer kapot, enkele fietsen van flatgenoten zijn gejat doordat de deur permanent open staat. Geen veilige, gezonde en betrouwbare verhuurmakelaar, wanneer je vastgoed hebt ga niet met deze mensen in zee, ze vernietigen het vastgoed en frustreren de inwoners. Ze reageren niet op repareer verzoeken voor in hun eigen app, altijd bellen en dan een half uur in de wacht staan, waarna je alsnog van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

• Hoe tevreden ben je over onze dienstverlening?

NMG geeft niks om de gezondheid en veiligheid van zijn bewoners

Sinds november 2023 worstelen de bewoners van het Frederik (Strijp-S, Eindhoven) complex met ernstige wateroverlast in hun fietsenkelder. Nu, in maart 2024, is de situatie alleen maar verslechterd: schimmel tiert welig op vloeren en muren, deuren zijn beschadigd, muren zijn aangetast, fietsen zijn gestolen (omdat de verrotte deuren van de fietsenkelder niet meer sluiten), en water in de liftschacht heeft zelfs levensgevaarlijke situaties veroorzaakt. Contact opnemen met NMG is een helse opgave, en áls je al doorheen komt, krijg je loze beloftes die niet worden waargemaakt. Het lijkt erop dat het bedrijf zijn kop in het zand steekt en zich verschuilt achter een rookgordijn van smoesjes, waarbij je als bewoner van het kastje naar de muur wordt gestuurd. De verantwoordelijkheid nemen? Ho maar. Dat er zoveel positieve recensies over NMG te vinden zijn, is ronduit verbijsterend. Wie eenmaal als huurder met NMG te maken heeft gehad, weet: dit is een slecht georganiseerde bende, die schijnbaar alleen maar geïnteresseerd is in geld binnenharken en geen oog heeft voor de welzijn of veiligheid van zijn bewoners.

• Hoe tevreden ben je over onze dienstverlening?

Awful building conditions and customer service

I have been living in one of NMG's buildings for almost a year now, and for over three months, the bicycle storage in our building has been flooded, and one lift has not been working. The company has not responded adequately and has not taken any action. The basement is filled with mold, making it impossible for me to park my bicycle; instead, I have to bring it upstairs to my own apartment. Despite charging full rent prices, the common spaces are unsafe due to severe mold conditions, malfunctioning doors, and a non-functioning lift. In summary, I would recommend avoiding this company.

• Hoe tevreden ben je over onze dienstverlening?

NMG is verantwoordelijk voor een onveilige en ongezonde leefomgeving

NMG is een bizar slecht bedrijf. Het Frederik (Strijp-S) kampt al maanden met wateroverlast in de fietsenkelder. NGM is nauwelijks te bereiken, lijkt het totaal niet te interesseren, en verschuilt zich achter de VvE. Ze maken beloftes die ze niet nakomen en zijn nauwelijks te bereiken. Inmiddels wonen we in een gebouw waar het water tot je enkels komt, en waar de schimmel volop groeit. De deuren en muren zijn aan het rotten. Er is water in de liftschacht gelopen (en waar de bewoners zelf het liftbedrijf moesten bellen om de lift te deactiveren, aangezien water in een liftschacht levensgevaarlijk is). NMG is echt de meest waardeloze organisatie. De werknemers zijn ongelooflijk incapabel die er werken en lijken vooral geïnteresseerd in niét werken. Ik ben overigens heel benieuwd waar alle positieve recensies hieronder vandaan komen.

• Hoe tevreden ben je over onze dienstverlening?

Nmg neemt geen eigenaarschap voor onveilige en onhygiënische ruimtes

Door het hoge grondwater in Eindhoven is de kelder en fietsenstalling van ons gebouw onder water gelopen. Nu na ruim 3 maanden zit de gehele kelder inmiddels vol met schimmel. Dit is een uiterst onveilige en onhygiënische situatie inmiddels. We kunnen om die reden ook geen gebruik meer maken van de fietsenstalling waar ook de sloten van de deuren kapot zijn gegaan ivm het water. Daarnaast loopt er ook water in de liftschacht waardoor er al geruime tijd al één lift buiten gebruik is. NMG neemt geen enkele verantwoordelijkheid en eigenaarschap om deze situatie met VB&T op te lossen. Ze verwijderen de schimmel niet omdat het grondwaterniveau nog te hoog zou zijn.. En laten ons in deze schimmel omgeving wonen. Daarnaast communiceren ze niet of heel matig.

• Hoe tevreden ben je over onze dienstverlening?

Snel aan een woning geholpen

Prettige ervaring, snel en vriendelijk aan ons mooie appartement geholpen.

• Hoe tevreden ben je over onze dienstverlening? N.v.t.

Het kon niet beter!

Zowel het contact met Betty, als met Ed was zeer goed. Snel, duidelijk, meedenkend. Ik geef ze allebei een 10!

Snel en professioneel

Beantwoorden snel e-mails en vragen. Hele prettige ervaring. Vanaf eerste contact over de woonruimte tot aan sleuteloverdracht van de woonruimte zat een maand tussen.

Uitstekend geholpen

Na mijn lange zoektocht naar een woning ben ik via via bij NMG wonen terechtgekomen. Betty en Jessy waren de contactpersonen voor de woning die wou wouden. Ze hebben ons zeer vriendelijk en goed geholpen en hebben uiteindelijk de woning gekregen die wij wouden. Wij zijn hier super blij mee! Bedankt!