Bagger, Slecht, Geen service, een NUL ster is nog te veel waardering

De bezorger besluit zelf dat de bewoner niet thuis is en komt daarom ook maar niet. Als de bezorger dan wel een keer komt en de bewoner is ook niet thuis dan laat hij geregeld geen "we hebben je gemist " kaartje achter. En als je dan klaagt bij de DHL krijg je de volgende keer een grove mond van hem. Als ik iets in een webwinkel zie dan kijk ik eerst met welke transporteur ze werken en als het de DHL is dan moet ik wel 3x nadenken voor dat ik betstel.

• Verbeterpunten of tips over de bezorging (niet verplicht) een andere bezorger.
  • Waarop is uw ervaring het meest van toepassing? DHL bezorger

Verschrikkelijk slechte ervaring met dit meest klantONvriendeljke bedrijf

Het afschuwelijk klantONvriendelijke bedrijf DHL kraait in haar reklames dat bezorging EN/OF klachtafhandeling binnen 1 of 2 dagen plaats vindt-- Hahahahahahaha... Wat een farce..!!! Als je ze (diverse malen..!) emailt met je klacht krijg je doodgewoon geen antwoord; En hen bellen (tegen betaling van Euro 1,00) kun je wel vergeten want de wachttijd is onnoemelijk lang door het grote aantal klachten, zodat de meeste mensen het gewoon opgeven. Na TWEE WEKEN (..!) te hebben gewacht op mijn bestelling (een simpel pakje) en de verzender (webwinkel) ook niet wist wat er aan de hand was heb ik een aantal (..!) klachten ingediend bij DHL. Maar GEEN ANTWOORDl Alsof je in een zwart gat zit te emailen dus. Pas toen ik een heel boze email stuurde kreeg ik opeens WEL een telefoontje van DHL. Met de mededeling: Het pakketje was teruggestuurd(..!) om de volgende KRANKZINNIGE reden: DHL weigert doodgewoon om op het door mij aangegeven adres te bezorgen omdat dat hun concurrent Post.NL daar ook bezorgt. Maar hoe moet de client dat nou in vredesnaam weten????? En WAAROM kreeg noch ik, noch de afzender, daarover geen enkel berichtje van DHL terwijl op hun track-and-trace al die tijd vermeld bleef dat het in hun depot lag. Ze laten de klant gewoon barsten! Daarnaast (maar toch ook relevant om te vermelden) had ik vroeger ook diverse slechte ervaringen met DHL met pakjes naar mijn zoon Ierland sturen. Gingen steeds mis en kwamen na vele weken wachten (zonder ook maar een berichtje om op de hoogte te worden gesteld) gewoon weer teruggestuurd. KORTOM Noooooit zal ik meer iets bestellen via dit afschuwelijke klantONvriendelijke bedrijf (DHL dus). BAH..! Wat een ellende.

• Verbeterpunten of tips over de bezorging (niet verplicht) Stuur de klanten (verzenders en ontvangers beide!) een berichtje als er (ALWEER) iets mis gaat .
  • Waarop is uw ervaring het meest van toepassing? Kwaliteit bezorging

Kijk verder dan uw neus lang is!

Met enige regelmaat helaas dupe van bezorgers van DHL (zakelijk). Rijdt tot op de hoek, navi geeft aan dat het adres bereikt is, maar bezorger kan het dan niet vinden, en rijdt weg. Geen briefje in de brievenbus, heeel soms een verfrommeld briefje tussen de glazen deuren door ten tijde van onze openingstijden, grote mond op het moment dat je ze naar de reden vraagt dat het nummer niet zichtbaar is, telefonisch kan men de chauffeur ook niet terugsturen indien je zit te wachten op een pakket en de app in ene aangeeft dat de bezorger u helaas heeft gemist, want dan kan het systeem dit niet aan. Brieven ophangen van DHL bezorger, hier kunt u uw pakket afleveren, helpt ook niet. Geen problemen met PostNL of andere leveranciers.... DHL voor de particulier weet ons altijd direct te vinden.... Vreemd! Oja, en pakketjes kunnen niet zakelijk naar een pick up point verzonden worden, volgens de klantenservice. Wellicht ook zakelijk kunnen laten leveren bij een pick up point (en niet in Hengelo OV).

• Verbeterpunten of tips over de bezorging (niet verplicht) Navi niet leidend
  • Waarop is uw ervaring het meest van toepassing? Bezorging volgens afspraak

Voor je het versturen kunt....

De (praxis-dhl)medewerker was uiterst behulpzaam. Heel vriendelijk en aardig. Maar een foutje bij het verzenden komt al gauw neer op 5€ teveel betalen. Daarna contact maken met de infolijn kost € 0,90 per minuut + gewone belkosten. Met een 'doorkieslijn' en drukte betekent dat al gauw langer dan 5 minuten bellen... Bah... Weg geld voor niks

• Waarop is uw ervaring het meest van toepassing? Kwaliteit bezorging

Vaak mooi op tijd en vriendelijk personeel.

Vaak mooi op tijd en vriendelijk personeel.

Bar slechte service

Bezorger was te lui om pakketje in appertement te bezxorgen. en zegt dan er niemand thuis was.

• Verbeterpunten of tips over de bezorging (niet verplicht) gewoon je werk doen
  • Waarop is uw ervaring het meest van toepassing? Track & trace

Slecht

Nadat ik een hele dag heb gewacht op een pakketje, vond de bezorger het gepast te beweren dat hij langs was geweest en dat ik niet thuis was. Geen briefje in de bus en dus gewoon niet langs geweest. Niet langskomen is zeer onhandig, de schuld bij de consument leggen is onaanvaardbaar.

• Verbeterpunten of tips over de bezorging (niet verplicht) Eerlijkheid en transparantie

heel slecht

Pakket ongevraagd op servicepoint afgegeven waar het vervolgens niet ligt. Ben nu al twee keer op aangegeven adres geweest na mail met "Pakket bezorgd" gekregen te hebben. Ligt er niet. Waardeloos! Vervolgens nergens een nummer te vinden waar je vragen over je pakket kunt stellen.

• Verbeterpunten of tips over de bezorging (niet verplicht) Bezorg pakket gewoon op adres van geadresseerde! Niet bij een servicepoint!

Zeer slecht

Waar is mijn pakket! Gisterenmiddag niet bij mij afgeleverd! Geen kaartje in de brievenbus. Waar afgegeven. Al contact gehad met dhl.in systeem staat geen ander afleveradres Hoe moeilijk kan het zijn om kaartje in brievenbus te doen. En in systeem te zetten waar afgeleverd. Is getekend voor pakket maar wie dat is staat er niet bij!!!

• Verbeterpunten of tips over de bezorging (niet verplicht) Kaartje in brievenbus

Slecht

Hebben een pakketje besteld en wordt afgeleverd op een ander adres met zelfde huisnummer en dat gebeurd regelmatig alleen maar omdat meneer te lui is om te lopen leverd ie vaak op andere adressen het pakketje af en zegt dan wilt u dat dan afgeven in Beverwijk dan hé

• Verbeterpunten of tips over de bezorging (niet verplicht) Meer tijd aan afleveren besteden en klantvriendelijker
  • Waarop is uw ervaring het meest van toepassing? DHL bezorger

Weer een dag thuis blijven.

Heel de dag thuis gezeten om een pakket in ontvangst te nemen. Zouden vrijdag tussen 8:00 en 18:00 komen. Uiteindelijk niet geweest en pas na middernacht veranderde de boodschap zonder enige melding uitleg of actieve communicatie naar maandag tussen 8:00 en 18:00. Aangezien het pakket te groot is voor onze eigen auto kan ik niet riskeren dat we het op het depot op moeten gaan halen dus heb ik weinig andere opties dan maandag weer heel de dag thuis blijven van mijn werk.

• Verbeterpunten of tips over de bezorging (niet verplicht) Dat planningen niet gehaald worden kan maar communiceer beter over wat de planning is.
  • Waarop is uw ervaring het meest van toepassing? Bezorging volgens afspraak

Zeer slecht komen afspraken niet na

2 avonden op rij geen bezorging. 1e keer "overmacht" en 2e keer "overmacht" en vervolgens "we hebben U gemist" Ik heb geen groot huis dus ik hoor de bel echt wel en er is gewoon niemand geweest. Maak dan geen afspraken. PostNL nooit problemen... DHL de 4e keer op rij....

• Verbeterpunten of tips over de bezorging (niet verplicht) Kom je afspraak na

Niét bij mijn buren

Het is mij een doorn in het oog dat mijn buren worden lastiggevallen met bezorgen van voor mij bestemde pakketjes. Soms krijg ik zo laat een melding dat de bezorging plaatsvindt dat ik niet thuis kán zijn. Ik woon in een appartementencomplex waar ik bijna niemand ken en vind het buitengewoon ergerlijk dat ik mijn pakket moet ophalen bij wildvreemden.

• Verbeterpunten of tips over de bezorging (niet verplicht) Nooit afgeven bij anderen
  • Waarop is uw ervaring het meest van toepassing? N.v.t.

Waardeloze levering, doen niets met klachten

Meerdere malen al geklaagd dat onze bezorger niet naar boven komt, ondanks dat dat volgens DHL zelf wel zou moeten (wonen op 4e verdieping en hebben een lift). Als we bezorger netjes vragen naar boven te komen, scheldt hij ons uit en zegt hij dat de afleverpoging is mislukt.

• Verbeterpunten of tips over de bezorging (niet verplicht) Bezorger
  • Waarop is uw ervaring het meest van toepassing? DHL bezorger

Zeer slecht, komen afspraken niet na

Inmiddels al minimaal 4 keer voor gevallen dat ik op bedrijven terrein kloosterlanden op vrijdag een bestelling zou moeten ontvangen maar dat deze om onduidelijke reden niet wordt afgeleverd. Vandaag was de mededeling dat er niemand aanwezig zou zijn geweest bij de bezorging, terwijl er elke werkdag meerdere mensen op de receptie naast de voordeur zitten, de bezorger is dus gewoon niet langs geweest. Als dit een enkele keer gebeurd kan ik daar begrip voor hebben, als dit standaard lijkt te gebeuren op vrijdag niet. Kortom een prutsbedrijf wat zijn afspraken niet nakomt.

• Verbeterpunten of tips over de bezorging (niet verplicht) Afspraken nakomen

• Totaal oordeel over de bezorging
  • Verbeterpunten of tips over de bezorging Bezorging op aangegeven tijdstip Sowieso bezorgen Altijd kaartje in de bus doen Na aanbellen/-kloppen even wachten tot de deur open gaat

2 sterren: slechter dan verwacht

Het laatste bericht was bezorging op zaterdag 6 april tussen 11.00 en 14.00 uur. Dat is gebeurd conform melding.
  • Totaal oordeel over de bezorging
  • Verbeterpunten of tips over de bezorging Ons pakket werd volgens de leverancier maandag 2 april 07.31 uur aangemeld bij DHL. Volgens uw website is aanlevering voor 16.00 uur 's-middags, bezorging de andere dag in de Benelux. Vanaf 2 april was echter niet te volgen wanneer werd geleverd. Eerst vrijdag 5 april aan het eind van de middag werd duidelijk, dat zaterdag 6 april werd geleverd. Ik weet niet of dit door DHL Lelystad wordt veroorzaakt (mijn negatieve aanbeveling betreft dus niet Lelystad). Ik vind 4 à 5 dagen voor een pakketje binnen NL rijkelijk veel afwachttijd voor mij opleveren. Ter illustratie, maandagavond 1 april bestelde ik iets en woensdagmorgen 09.30 uur stond PostNL voor de deur met het pakket. Het kan dus anders.
  • Waarop is uw ervaring het meest van toepassing? Track & trace

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Soms is een pakje zomaar optijd. De laatste tijd iets vaker. Sinds zij met eigen bussen rijden. De klantvriendelijkheid van bezorgers is ook verbeterd.
  • Totaal oordeel over de bezorging
  • Verbeterpunten of tips over de bezorging Kom eens op tijd en bezorg volgens afspraak Andere 3 bezorgdiensten zijjn veel beter en bezorgen wel op tijd.

• Totaal oordeel over de bezorging
  • Verbeterpunten of tips over de bezorging Duidelijk schrijven of een 2e x aanbieden

• Verbeterpunten of tips over de bezorging Bezorging pakket 25 kg slecht

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Komen soms op de afgesproken tijd.
  • Totaal oordeel over de bezorging
  • Verbeterpunten of tips over de bezorging Op tijd leveren! Bestellingen worden regelmatig niet op het afgesproken tijdstip bezorgd, soms pas de volgende dag.

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Er is niet bezorgd dus ook geen positieve ervaring
  • Totaal oordeel over de bezorging
  • Verbeterpunten of tips over de bezorging Bezorger belt niet aan, en geeft aan mij gemist te hebben. dit gebeurt meerdere malen. aanbeveling is aanbellen

Kan ik niet bedenken.
  • Totaal oordeel over de bezorging
  • Verbeterpunten of tips over de bezorging Normaal parkeren, in plaats van op de stoep of voor ingang parkeerterrein, terwijl er genoeg andere goede plaatsen te vinden zijn. En zeker parkeren zonder ouderen of mensen in rolstoel of met kinderwagen te hinderen. Vriendelijk blijven als chauffeur hierop aangesproken wordt in plaats van vrijwel direct boos en agressief reageren.

2 sterren: slechter dan verwacht

Pakket niet bij afgesproken servicepoint afgeleverd. Afspraak Asterlo, afgeleverd Langehorst.

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Ik heb nu al 3x gehad dat ik gewoon thuis was en dan krijg ik een mailtje of kaartje dat we niet thuis waren. Er is niet eens aangebeld.

Filter op locatie

Over DHL Parcel