Goede begeleiding

Esther heeft ons de juiste begeleiding gegeven om onze zaken te behartigen. Als zeer prettig ervaren, omdat Esther ook vraagt naar de persoonlijke situatie.

Niet geheel tevreden

We hadden op een zakelijkere en snellere aanpak gehoopt. Er ging veel tijd overheen, waardoor het een slepend gebeuren werd. De uitkomst van de mediation voelde niet als een win-win-situatie.

• Betrokkenheid

Dank voor de reactie, ik had jullie een win-win situatie gegund, maar soms is een goede tussenweg het best haalbare. De opmerking over het tempo neem ik ter harte, ik realiseer me dat het traject voor jullie veel impact had. Als ik nog iets kan betekenen in de toekomst hoor ik dat uiteraard graag. Hartelijke groeten, Lily Dekker

Deskundig en betrokken.

Jan is een prettig persoon om mee te praten. Hij is deskundig en brengt goed de balans aan tussen de beide partijen.

Deskundig en goed geholpen

Deskundig. Snel. Onpartijdig. Prettig in de omgang

• Betrokkenheid

Meelevend, duidelijk en recht door zee

Afra blijft correct, ze probeert zich in te leven en het juiste te doen voor elke partij. Prettig in de omgang, duidelijk en zal jergens omheen draaien. Iemand die je iets in handen kan geven, en zal zorgen dat het op de juiste manier afgehandeld wordt! Dank Afra!

• Betrokkenheid

Professionele ondersteuning in een precair proces

Geboden hulp in een gemoedelijke setting waardoor spanning geminimaliseerd is.

• Betrokkenheid

Alles is netjes afgerond en duidelijk besproken. Van alles word je netjes op de hoogte gehouden gedurende het proces. Hele vriendelijke en meelevende man die het beste met iedereen voor heeft. In een tijd van deze beslissing vond ik het belangrijk iemand tegenover me te hebben die zich wel een beetje kan inleven in de situatie en dat doet hij zeker. Ik zou Richard zeker aanbevelen.

• Betrokkenheid

Annette heeft ons prima begeleid en geholpen

Uit elkaar gaan is nooit leuk en bij ons waren er wat hobbels te nemen waar we samen niet uit kwamen. Annette heeft ons hierbij prima geholpen en begeleid.

Deskundig

Fijn in de omgang deskundig betrokken .

• Betrokkenheid

Blij dat ik hiervoor gekozen heb!

De mediation heb ik als zeer positief ervaren. Mede door de mediation is het contact met mijn ex-man na afhandeling nog altijd vriendschappelijk.

Duidelijk en snel

Lily weet waar ze het over heeft. Zeer vakbekwaam en een rustig persoon wat in een situatie als dit erg prettig is. Ze heeft een luisterend oor die de tijd voor ons nam. Ze heeft onafhankelijke oplossingen voor beide partijen. Zeker een aanrader!!

• Betrokkenheid

Lily is iemand met ervaring, geduldig en een neutrale 3e partij.

De Mediation is niet leuk om aan te gaan omdat je in een emotionele en tijd rovende situatie zit. Voor mij en mijn ex was het ook helemaal niet zeker dat we met Mediation onze geschillen konden bijleggen. Gelukkig is het uiteindelijk wel gelukt, dit was zonder Lily Dekker als Mediator mogelijk een Juridische strijd geworden. Het enige minpuntje is dat het 6 maanden heeft geduurd. Maar goed dit getuigd ook van betrokkenheid van Lily! bedankt!..

Zeer slecht

De mediator is erg partijdig en qua kennis niet vakbekwaam. Veel zaken zelf moeten uitpluizen en er zijn grote fouten gemaakt.

• Betrokkenheid

Met spijt constateer ik dat u onze dienstverlening als onder de maat hebt ervaren. Graag ga ik met u in constructief gesprek, om uw zorgen weg te nemen en te kijken wat ik hierin voor u kan betekenen. Overigens verbaast mij uw negatieve beoordeling wel, omdat de mediation al in september 2020 was afgerond en toen alles goed leek en u nu, 10 maanden later, met uw klacht komt. Ik had er graag eerder met u over kunnen spreken, dat had u wellicht heel wat frustratie kunnen besparen. Van de MfN heb ik begrepen dat u uw klacht over mijn dienstverlening daar hebt neergelegd. Dat betekent dat ik verdere communicatie tussen ons zal laten begeleiden door de klachtbehandelaar. Het feit dat ik u inhoudelijk eerst even niet mail, heeft dus niets te maken met dat ik uw klacht niet serieus neem, maar met dat ik het zorgvuldig voor u en mijzelf wil doen onder begeleiding van de klachtbehandelaar. Rekenend op uw begrip, met vriendelijke groet, Hans Verbruggen

hele goede begeleiding in een moeilijke tijd.

Wij hadden niet echt een mediator nodig. Maar ben zo blij dat we dit gedaan hebben. Ze is er voor alle 2 en dat is echt heel goed.

Meelevend

Lily is zeer meelevend en heeft veel kennis en ervaring. Een scheiding is natuurlijk vreselijk en nooit leuk maar hier voelde ik me gelijk op mijn gemak.

Blij mee!

7 jaar geleden zijn wij uit elkaar gegaan. Het ouderschapsplan van destijds paste niet meer bij de wensen van onze kinderen, die inmiddels een stuk ouder en zelfstandiger waren geworden. Sanne heeft ons zeer professioneel begeleid in het wijzigen van een aantal afspraken in het ouderschapsplan. Dit was een kort en krachtig intensief traject van 4 gesprekken waarbij we 'huiswerk' mee kregen om zo direct in het volgende gesprek spijkers met koppen te kunnen slaan. Ze hield de voortgang er goed in en het doel scherp voor ogen. Dit alles op een prettige en veilige manier; ze gaf ruimte waar het nodig was en trad op met daadkracht op waar ook dat soms nodig was. Ik wil Sanne heel hartelijk danken voor haar fijne bemiddeling. Het heeft ervoor gezorgd dat we open vizier een voor onze kinderen zo belangrijke flexibele en interactieve toekomst tegemoet gaan. En dat de nieuwe afspraken die gemaakt zijn voor de langere termijn mee kunnen tot de kinderen zover zijn dat ze op zichzelf gaan wonen. Blij mee!

komt goed professioneel en onafhankelijk over.

Vervelend nieuws horen van partner is heel lastig te accepteren, als je dit hoort van een derde die onafhankelijk is, werkt dit een stuk beter.

Prettige rustige man

Ik heb Jan Snijders leren kennen als een rustige prettige man met kennis van zaken. Hij ons heel goed begeleid.

• Betrokkenheid

persoonlijk, zonder te persoonlijk te zijn.

Ik heb een zeer prettige mediator gehad aan Gabrielle. Ze stelde me op mijn gemak, en gaf me het idee dat ze zich betrokken voelde. Ze luisterde goed naar onze wensen en ging hier zorgvuldig mee om. Wat ik erg prettig heb gevonden heb was, dat ze niet alleen zakelijk was, maar ons ook als persoon zag. Ze gaf ook aan als ze iets niet wist, wat meer vertrouwen geeft als iemand die doet alsof hij/zei alles weet.

Prima begeleiding

Zeer prettig in de omgang, ter zake kundig en bereid dingen uit te zoeken die hem niet helemaal bekend zijn.

• Betrokkenheid

Een kundige, meedenkende, aimabele, meelevend persoon.

Geduldig is het traject geschetst. Alle vervolgstappen, mogelijkheden en ook gevolgen werden benoemd. Wij kregen veel goed advies. De scheiding werd van beide (financiële) kanten belicht. Er werd goed rekening mee gehouden dat wij het samen en in harmonie wilden regelen.

• Betrokkenheid

Afra is betrokken en wil voor beide partijen het beste. Ik heb het als zeer fijn ervaren hoe ze alles heeft afgehandeld.

• Betrokkenheid

Empathisch, vakkundig, betrokken, handelend in het belang van beide partijen.

Heb tijdens de mediation betrokkenheid gevoeld gedurende het gehele echtscheidingsproces Esther van Diepen heeft het vermogen om emoties te vertalen, door vragen te stellen vanuit empathie. Luisterend, analyserend en het geheel goed kunnen inschatten en vervolgens daarop anticiperen, en ernaar kunnen handelen in het belang van beide partijen. Daarbij is zij ook zeer vakkundig op fiscaal en financieel gebied. Zij heeft niet alleen ontzorgd, maar ook gezorgd voor acceptatie in het proces, waarbij alle partijen naar ieders tevredenheid tot een eindoplossing zijn gekomen.

Fijne, maar kordate aanpak

Richard heeft zich van het begin tot het eind correct en met aandacht voor beide partijen opgesteld. Het traject verliep met horten en stoten, maar dat was hem zeer zeker niet aan te rekenen. De opgestelde documenten waren prima in orde en ik kan Richard zeer zeker aanbevelen voor iedereen die een uitstekende mediator zoekt.

• Betrokkenheid

Patricia heeft ons zeer deskundig door het scheidingsproces geloodst.

Ik had vanaf het begin het gevoel dat het goed klikte. Wat ik erg waardeer is dat zij steeds checkte hoe ver wij waren, en ons het tempo liet bepalen. Haar deskundigheid was voor ons onontbeerlijk om dit tot een goed einde te brengen. Waarom een 9 en geen 10: In de laatste fase van het proces, waarin de puntjes op de i gezet moeten worden, was ze regelmatig zoveel aan het dubbel- en driedubbelchecken, dat ik bij sommige punten de indruk kreeg dat ze vergeten was dat we daar al een beslissing over genomen hadden.

Over Dé ScheidingsMediator

Dé ScheidingsMediator bestaat uit een selecte groep ervaren MfN-registermediators die allen gespecialiseerd zijn in bemiddeling bij echtscheiding. Vaak zijn ze ook rechtbankmediator en werken ze samen met de Raad voor de Rechtsbijstand. De meesten zijn erkend family mediator en allen zijn als MfN registermediator aangesloten bij de Mediatorsfederatie Nederland (MfN): een waarborg voor kwaliteit. Veel aangesloten mediators hebben een financiële achtergrond en/of zijn juridisch geschoold.