Support in het kwadraat

Support in het kwadraat. Sommige kwesties hebben een bijzondere aanpak nodig. Het is erg effectief om daarbij alle invalshoeken te overdenken met een openhartige organisatie als BOM die daarin andere zeer bruikbare kennis en ervaringen in heeft dan wij als bedrijf.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Ecosystems Development had betrekking op de volgende dienstverlening: N.v.t.
  • Het contact met BOM Brabant Ventures had betrekking op de volgende dienstverlening: N.v.t.
  • Het contact met BOM International Trade had betrekking op de volgende dienstverlening: N.v.t.
  • Het contact met BOM Foreign Investments had betrekking op de volgende dienstverlening: Reeds gevestigd buitenlands bedrijf in Brabant
  • Het contact met BOM Renewable Energy had betrekking op de volgende dienstverlening: N.v.t.

open klantgeorienteerd en bereid een extra stap te doen

Actief, luisterend naar de ondernemers, en altijd bereid om verbindingen te maken.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Ecosystems Development had betrekking op de volgende dienstverlening: Programma's (projecten, clusters, samenwerking), Netwerk (relevante nieuwe contacten)
  • Het contact met BOM Foreign Investments had betrekking op de volgende dienstverlening: N.v.t.

Prompt Support in Business and in Life

Connecting people who we need to know in Holland.

• Services
  • The contact with BOM Foreign Investments related to the following services: Already established foreign company in Brabant

Fijn gesprek met nuttige uitwisseling van bruikbare informatie = Top!

Mijn gesprek met Victoria heb ik als erg prettig en goed ervaren. In een ontspannen sfeer heeft zij mij het werken van de BOM uitgelegd en mij tevens voorzien van nuttige informatie. Al met al dus een hele goede eerste kennismaking die hopelijk een opmaat is voor meer.

• Dienstverlening

Friendly and professional helping hands

Regular update on NL/Brabant economic/investment/development environment enabled us to understand localities better. When we need special support, response time and professional level are very good. It is a local organization that a foreign investor can rely on with high confidence.

• Services

Snel en duidelijk gehandeld.

Na het indienen van de aanvraag werd deze snel in behandeling genomen, en volgden duidelijke vragen. De aanvraag werd relatief snel goedgekeurd, waardoor we snel duidelijkheid hadden en stappen konden ondernemen.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Brabant Ventures had betrekking op de volgende dienstverlening: Corona Rebuild Program

Goed contact m.b.t. deelnemen aan event

Wij zijn door de BOM benaderd om deel te nemen aan een event met meerdere bedrijven. Het contact verliep heel positief. Helaas heeft het event niet kunnen plaatsvinden door het Corona virus.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Foreign Investments had betrekking op de volgende dienstverlening: Event georganiseerd door BOM Foreign Investments

Great experience

When I have any question about our business, BOM alway can provide me the information I need, recommendation for my problem, guide me to the right contact expert...etc. Lucky to have the support from BOM.

• Would you recommend us? No
  • Services

Nice experience sharing and up to date information.

1. Good news and up to date information sharing. 2. Nice conversion with Victoria. She is very helpful on my questions. 3. Having good experience sharing.

• Services

Gestructureerd programma met een duidelijke focus op validatie van de markt

De opzet van het programma richt zich op het aanpassen van het bedrijfsmodel aan nieuwe omstandigheden (bijv. COVID-19). Door een programma met structuur, kritische houding van coaches van ROMs en andere participanten ontvang je snel kwalitatieve feedback die helpt bij de zoektocht naar een nieuw bedrijfsmodel. Daarnaast ontstaan er interessante discussies over bepaalde elementen van het bedrijfsmodel die leiden tot nieuwe inzichten. Ik zou dit programma zeker aanraden als je gedwongen bent om je bedrijfsmodel moet aanpassen.

• Dienstverlening

We received full cooperation and willingness to support our activity

For the last couple of months, we are developing our second waste-to-Energy project in the Province of North-Brabant. We were introduced to Sandra van den Poll. It’s a pleasure working with her. She listens to our needs and tries to do her best to provide us with support. In this complicated time of the Corona, it’s great to have someone local willing to do what he can to assist us business activity in the Netherlands.

• Services

Toegankelijk, behulpzaam, verbindend, kennis van zaken.

Bom heeft voor mij een gezicht, er zijn een aantal mensen die me altijd actief benaderen of ze kunnen helpen. Daarnaast veel activiteiten waar ik voor wordt uitgenodigd, altijd relevant, in mijn geval Japanse netwerken. Ze laten actief betrokkenheid zien om te ondersteunen bij onze business ontwikkeling.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Ecosystems Development had betrekking op de volgende dienstverlening: Netwerk (relevante nieuwe contacten), Algemeen advies over innovatie/bedrijfsvoering

Goede indoctrinatie om vertrouwen/geloof te vervangen in meetbare/verifieerbare data.

Er wordt veel naar klantcontacten gepushed. Na sessie 1 was de opdracht bel 50 klanten, na sessie 2 nog eens 10 en de sessie erna weer een heel aantal. Pas bij de derde sessie kwam er een belscript naar boven. Ik zou het gros van de belletjes graag doen nadat ik de tips en trips heb. Ik wil klanten ook niet meermaals de zelfde soort vragen stellen. Zeker aangezien ons aantal klanten beperkt is. Goed was de druk die erop gezet is om daadwerkelijk stappen te maken en niet weg te komen met bs. Eigen ambitie was thuis te komen met minimaal 2 take-backs. Dat is wel gelukt. Klein puntje van orde; voor en tijdens de training aangegeven dat ik er 1 sessie niet bij kon zijn, maar daar is geen enkele respons op gekomen. Het uitdelen van printbare handouts voor nalezen en voorbereiden of overdragen naar collegas zou de waarde kunnen verhogen. Al met al lekker uit de confort zone gehaald. Agressieve communicatie stijl van Stephan en Gijs waren voor mij geen probleem.

• Dienstverlening

Waardevol programma voor elke startup met ambities

Ik kijk terug op een zeer waardevol Investor Readiness programma. De afgelopen 10 weken hebben de kundige begeleiders van dit programma mij vakkundig door een selectie van belangrijke aspecten van een start-up geloodst en hebben daarmee een positieve bijdrage geleverd aan mijn slagingskansen. Door Corona was het de eerste keer dat dit programma volledig via online werd aangeboden. Hoewel dit niet altijd bijdroeg op het gebied van meer diepgaandere interactie stelde het me wel in de gelegenheid om efficiënt deel te nemen aan het programma. Ik ben overtuigd dat de feedback op dit eerste online-only programma zal bijdragen aan een nog beter programma voor toekomstige deelnemers.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Brabant Ventures had betrekking op de volgende dienstverlening: Investor Readiness Program

Een levens transformerende belevenis.

Het is ongekend hoe anders we uit dit programma zijn gekomen dan we er in gingen. Dit heeft verstrekkende gevolgen voor onze bedrijfsvoering en biedt direct resultaat door de andere manier waarop we met klanten omgaan. Het programma was gericht op "een product in de markt zetten" maar de lessen zijn veel breder en hebben veel waardevolle inzichten gegeven. De critische noot is dat het programma gericht lijkt te zijn is bedrijven die veel tijd (of geld) hebben te besteden. Dit is een utopie waar menigeen niet aan konden voldoen en ik denk een gemiste kans, ik vraag me af of dat een gewenst effect is. Gelukkig zijn er er goed doorgekomen en ligt er nu een systeem waar we de rest van ons leven veel plezier van gaan hebben!

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Brabant Ventures had betrekking op de volgende dienstverlening: Market Readiness Program

Met de juiste discipline een ongekend waardevol programma.

Zwaarder dan verwacht; het programma kostte ons team ruim meer inspanning dan dat we van te voren inschatten, maar dit zorgt direct voor de beste resultaten. Het programmateam is in onze ogen op erg passende wijze omgegaan met de unieke (Corona crisis) omstandigheden. Het gedisciplineerd door laten gaan van het programma heeft ons niet alleen als bedrijf, maar ook als jonge ondernemers veel verder gebracht. Dank!

• Dienstverlening

Ondanks de absurde omstandigheden door de lockdown, een zeer geslaagde ervaring!

- Zeer professionele en ervaren begeleiders, vaak kritisch maar dat is noodzakelijk om uiteindelijk een optimaal resultaat te bereiken. Met name de deskundigheid, toegankelijkheid en contact met mijn persoonlijke begeleider (SH) was (en is) bijzonder prettig. - Het IRP was goed gestructureerd en uitstekend ondersteund door het ICT platform. Soms waren het 'huiswerk' en vervolgstappen tussendoor niet helemaal helder en ook was de behandelde informatie niet, of niet gemakkelijk terug te vinden. Ongetwijfeld had dit te maken met de plotseling aanpassing van werkwijze aan de lockdown, maar al bij al was het zeer positief. - Het laatste, en niet onbelangrijke deel, financiering moet nog worden doorlopen en dat maakt deze beoordeling niet helemaal compleet, ten slotte 'the proof of the pudding is in the eating', maar vooralsnog heb ik er vertrouwen op dat dit traject positief zal worden afgerond.

Een goed klankbord

Onze ervaringen met BOM waren over het algemeen goed, de communicatie verliep boven verwachting. Over de deskundigheid zouden er nog wel wat aantekeningen gemaakt mogen worden, vooral domein specifiek.

• Dienstverlening

Prima ondersteuning om netwerk op te bouwen.

BOM heeft ons prima geholpen om contacten te leggen met potentiële klanten en collega-bedrijven.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM International Trade had betrekking op de volgende dienstverlening: Marktinformatie en ondersteuning bij markttoegang

Goede ontwikkeling doorgemaakt door het programma van de BOM

+ scherpe feedback + tijd voor 1 op 1 gesprekken / diepgang - te weinig interactie onderling / bronmateriaal om te verdiepen

• Dienstverlening

Prettig contact en waardevolle informatie

Snel en vakkundige levering van contacten en informatie. Voor een scale up zou het nog mooier zijn als we echt aan tafel gezet kunnen worden.

• Dienstverlening

Afspraak was goed voorbereid en verliep gestructureerd en de uitkomst is goed ontvangen en voldoet a

Zoals gebruikelijk was Mark goed voorbereid en heeft hij veel bruikbare informatie gedeeld.

• Dienstverlening

Geweldig programma met kundige en scherpe begeleiders

Het IRP startte nadat de Corona crisis was uitgebroken. Hierdoor moest alles digitaal plaatsvinden. De begeleiders hebben dit met weinig tijd om voor te bereiden goed ingevuld. Ik vind het programma zeer informatief en het legt de zwakkere plekken van je plan goed bloot. De begeleiding buiten de sessies om was ook prima en to the point met nuttige adviezen en tools. Wat uiteraard helaas heeft moeten ontbreken was het persoonlijke contact met begeleiders en de deelnemers. Hierdoor was non-verbale communicatie en humor uiteraard erg lastig. Desondanks is door de begeleiding uitstekend geroeid met de riemen die er waren.

• Dienstverlening

Puzzelstukken die in elkaar vielen

Ik denk dat wij als bedrijf een flinke transformatie hebben ondergaan. Waar we vooraf aan het programma ons volledig focusten op het creeeren van massa, hebben we door het programma een shift gemaakt. Door toedoen van het IRP zijn we terug kunnen gaan naar de basis: Wat is het probleem? Voor wie lossen we dit probleem op? Hieruit is een waardepropositie uitgekomen die aansloot bij een bepaald klantsegment. Hier hebben dan ook een business model aan te koppelen dat aansluit bij de waardepropositie. Zonder het IRP hadden we hier nog heel lang over gedaan.

• Dienstverlening

Een zeer interessante webinar georganiseerd door BOM

Het was erg interessant om verschillende sprekers te horen tijdens de georganiseerde webinar door BOM. Met name was ik onder de indruk van wat Willemijn met haar bedrijf SwipeGuide bereikt heeft in de VS. Daarnaast was het leerzaam om te horen wat voor impact COVID-19 heeft (gehad) in de VS en hoe je daar als bedrijf op kan reageren. Al met al een top webinar!