plezierig, informatief, duidelijk en snel

Ik kwam om de winterbanden te verwisselen en zag een nieuwe auto. Dat was ook al de bedoeling, en vanwege een mooie inruilprijs reed ik binnen een week in een spiksplinter nieuwe Dacia Sandero Stepway, vergelijkbaar met de vorige, maar deze is iets ge-update en rijdt nog lekkerder, soepeler, pittiger zelfs lijkt het en omdat ook dit een Eco-G (voorheen Bi-fuel) is en dus op LPG rijdt, is het ook prettig voor de beurs en een plezier aan de pomp... Ik ben heel blij met mijn nieuwe Sandero Stepway en ook met de plezierige en (terzake)kundige informatie en verkoop en afhandeling. Heel hartelijk bedankt ABD en graag tot over 3 jaar maar weer

• Reden bezoek Aanschaf nieuwe auto

Service beurt volgens mij goed uitgevoerd maar weinig specificatie van de kosten

De service beurt (klein) van onze Renault master is uitgevoerd. Er werd netjes gecommuniceerd tussentijds. De totaalprijs van 590 euro vond ik echter fors ten opzichte van eerdere beurten. De kosten op de nota zijn niet uitgesplitst bleek toen ik later thuis keek. Dit had ik natuurlijk zelf ook kunnen navragen, maar ik vind dat dit eigenlijk niet zou hoeven. De airco’s er ice bleek niet te zijn gedaan. De volle spuitbus lag op de voorstoel. Die heb ik zelf aangezet.

Keurige behandeling en service volgens afspraak.

De afspraak voor een kleine beurt was om 9.00 uur en ik zou dan even naar huis gebracht worden en s'middags weer opgehaald. 'Werd geïnformeerd dat de werkzaamheden dadelijk zouden worden uitgevoerd en dat ik erop kon wachten, mocht ik 45 minuten de tijd daarvoor hebben. Het aanbod geaccepteerd en voor tienen was mijn auto weer beschikbaar. Goed geregeld.

Goed bedrijf met begrip voor de klant

Na drie en halve maand van pech en wachten op reparatie van onze Captur (2021)waarbij ABD ons wel steeds mobiel heeft gehouden,zijn we mede door de service en begrip van uw medewerkers,overgegaan tot de aankoop van een nieuwe Captur bij ABD.Ook hierbij kwamen we tot goede gesprekken en voorstellen zodat wij voortaan weer met veel plezier rijden in onze nieuwe Captur hybride aangeschaft bij ABD Drachten.

• Reden bezoek Aanschaf nieuwe auto

Uitstekende service en zeer correct

Zeer prettig contact gehad met Jasper. Deskundige en correcte afhandeling van offerte tot en met de oplevering.

• Reden bezoek Aanschaf nieuwe auto

Zeer fijne ervaring: zeer meedenkend

Nog nooit qua receptie werkplaats zo’n fijne garage meegemaakt. Lossen eventuele problemen op, denken mee en transparant wat de kosten zijn.

Aankoop nieuwe auto rommelig en niet professioneel.

Ben inmiddels 7 jaar vaste klant bij ABD na aankoop nieuwe Kadjar. Tot nu toe goede ervaringen gehad met het bedrijf qua service en onderhoud. Nu waren wij toe aan een nieuwe 2e auto voor mijn vrouw, zonder inruil want de jongste dochter kreeg de 2e auto binnen de familie mee omdat ze uit huis ging. Natuurlijk internet doorgenomen incl. de site "gaspedaal.nl". Hierop kwamen wij uit op de Dacia Sandero en er werd een nieuwe aangeboden door ABD Sneek. Hierheen om te vragen voor een proefrit. Dit werd goed geregeld en binnen de kortste keren reden wij rond in een vergelijkbare Sandero. Dit beviel goed, dus gingen we het gesprek aan met de verkoper. We kwamen al gauw uit op de Sandero die wij wilden kopen, natuurlijk de vraag gesteld wat deze moet kosten zonder inruil wel vaker gedaan en meestal kreeg ik dan 2% korting op de aanschafprijs. Volgens de verkoper was er niets mogelijk en liep ook nog naar de bedrijfsleider die hem weer weg stuurde met lege handen (komt bij mij over dat je niet bevoegd bent om beslissingen te nemen). Kreeg geen serieus tegenvoorstel en onverrichte zaken naar huis gegaan. Ca. week later weer op Gaspedaal.nl gekeken en tot mijn verrassing een aanbieding bij ABD Sneek met een Sandero met extra voor de prijs die in onze offerte stond. Dag erop weer naar ABD Sneek getogen en dezelfde verkoper getroffen. Deze was erg druk met andere dingen dan de verkoop van auto's dus ik moest een tijdje wachten. Zocht het zelf ook na en kon de aanbieding niet meer vinden, weer ging de verkoper navraag bij de bedrijfsleider doen en kwam met het wazige verhaal terug dat dit nog een auto van vorig jaar was die inmiddels verkocht is. Onverrichte zaken weer weg. Week later weer naar ABD Sneek, andere verkoper (uit volgens mij vestiging Leeuwarden) vriendelijke jongeman en hier de voorraadauto Sandero Stepway gekocht, voor de prijs die op het kaartje stond. Die avond op site gaspedaal.nl blijkt deze auto 500 Euro goedkoper bij ABD Sneek.

• Reden bezoek Aanschaf nieuwe auto

Heel tevreden. Goed geholpen door de verkoopadviseur Riemer van der Veen, in Dokkum.

Uitstekend geholpen in Heerenveen !!

Wij zijn door verkoper Olaf Dijkstra ontzettend vriendelijk geholpen bij de verkoop. Alles werd goed uitgelegd en op alle vragen werd geduldig geantwoord!! Dhr. Dijkstra heeft de auto ook afgeleverd en ook hier heeft hij alles weer goed, compleet en duidelijk doorgenomen. Wij zijn dus zeer tevreden.

Gewoon goed zoals het hoort.

Zoals hierboven al staat is alles PRIMA verlopen. Mijn Megane heeft weer een A Beurt gehad +APK. Kan er weer een jaar tegen. Top.

Een halve ster is nog teveel !!!

Voor mijn moeder een Clio uit 2019 bij ABD in Sneek gekocht . Dichtbij huis want voor haar voelt dat veilig en vertrouwd. Voor de zekerheid ook nog maar een Bovag garantie van €695,- want stel je voor dat er later iets mis zou zijn, dan was dat volgens de verkoper dan gedekt. Helaas bleek de accu niet goed te zijn . Ze mocht hem wel langs brengen en dus ging ze er vanuit dat dit geregeld zou worden. Helaas viel dit niet onder een Bovag garantie. Er werd te weinig km mee gereden?! Na uitleg dat het wel meeviel met de km lag het aan een verkeerd geïnstalleerde marter verjager? Dus kosten bleven voor haar zelf . Er werd een 60 Amp accu in geplaatst van maar liefst € 329,- ?? Ze kwamen haar tegemoet en mocht nu 180 euro betalen . De 10 min arbeids kosten hadden ze niet gerekend! Ik heb hem er weer uit laten halen en bij Ype kramer een 75 A accu gehaald voor €79,- Voor het eerst sloeg nu haar auto af voor het stoplicht . Ze bleek een start stop systeem in haar auto te hebben. Dit systeem heeft dus vanaf dag 1 nooit gewerkt met de slechte accu , waar ABD sneek niets van wil weten en het dus op km en of een marter verjager gooide . Helaas bleef het hier niet bij . In haar Bovag garantie zat een service beurt. Dit heeft ze helaas zelf opgevat opgevat als een kleine beurt . En daar kreeg ze de rekening van gepresenteerd ( een kleine beurt die gemiddeld op internet € 125 - € 150 ,- moet kosten ) olie verversen , een filter en een dop betaal je bij ABD in Sneek €319,- ?? Uiteraard heeft ze hier vragen over gesteld , maar persoon in kwestie die haar kan helpen is op vakantie, of in gesprek en of belt wel terug. Zoals verwacht laat ABD sneek niets van zich horen . TRIEST dat je zo met vaste klanten om gaat !!

• Reden bezoek Andere reden

Prima service, fijne mensen.

Altijd vriendelijk, goede keuze vervangend vervoer en snelle uitvoer van de service/reparatie.

Vriendelijk en behulpzaam

Snel, vakkundig en vriendelijk geholpen

Altijd vervelend als er iets kapot gaat. Maar fijn als je dan snel bij je garage terrecht kunt. Geholpen door vriendelijk personeel en de eindprijs ook nog eens lager dan vooraf ingeschat!

• Reden bezoek Reparatie en/of schadeherstel

Vertrouwd, compleet, vakkundig en klantvriendelijk

Iedere keer weer helemaal prima! Meedenken, flexibele oplossingen indien nodig. Het complete plaatje

uitstekend

Vorige auto ingeruild voor een nieuwe. De verkoper was Erik Jan Klein Wassink. We zijn uitermate tevreden over hem gedurende de informatie, het traject van bestellen t/m de aankoop en levering. We kregen gevraagd en ongevraagd veel en duidelijke informatie over alles wat nodig was. Ook gaf hij aan dat we hem altijd konden bellen als er achteraf nog vragen mochten zijn. Kortom een dikke 10. Voldeed helemaal aan onze verwachting en ervaring die we met ABD hebben.

• Reden bezoek Aanschaf nieuwe auto

Een vriendelike en efficiente behandeling ontvangen.

Positief. Keuring uitgevoerd in het afgesproken tijdsbestek. Keurig thuis gebracht en weer opgehaald. Coulante behandeling.

Goede auto, slechte service

Ik heb 24 januari een gebruikte auto gekocht voor €19.500,00 ik heb geen korting bedongen maar auto zou goed zijn. Na betaling bleek slechts 1 sleutelkaart aanwezig, ben akkoord gegaan, maar wist niet dat nwe. kaart €330,00 kost. Paar dagen later in garage blijkt motorkapisolatie deel te zijn weggevreten. Op achteras zitten 2 verschillende banden waarvan 1 vervangen moet worden. Verder raamlijst rechtsvoor ontbreekt en de gemelde kleine beurt blijkt grote beurt te zijn. Bij bellen om gevonden gebreken te melden ontstaat een bizar gesprek.

Super service

Jasper is een goede autoverkoper

betrouwbaar en klantvriendelijk

Vriendelijk en meedenkend personeel. Heb de indruk mijn auto zonder onnodige kosten te kunnen afgeven.

Deskundig en klantgericht

Baliemedewerkers en onderhoud: Meedenkend met de klant en deskundig in de advisering. Verkoop: een mindere ervaring mee gehad en krijgt van mij een paar punten minder…

Super service

In aug 2023 kochten wij hier voor onze zoon zijn 1e auto bij Anne Peter, na paar maanden bleek er een probleem te zijn. Dit werd meteen goed opgepakt en tot in de puntjes + nog extra's opgelost. Hier ben je als klant nog echt klant met services en klantvriendelijkheid op nummer 1. Echt een aanrader. wij zullen in de toekomst zeker nog is kijken of ze een mooi een Renault clio rs trofy hebben.

Auto voldoet uitstekend zijn er heel blij mee

Met Alex kom je er altijd uit!

Al een aantal jaren klant bij ABD, eerst Drachten en sinds de vorige Clio 5 Bi-fuel ben ik in Heerenveen terecht gekomen, ondanks het feit dat we helemaal in Noord Groningen wonen. Lange tijd was de Clio niet meer in Bi-fuel motorisatie leverbaar, 2x een proefrit gemaakt in een Dacia, maar die stap wil ik toch niet terug gaan ondanks het feit dat ze compleet zijn uitgerust en er ook wel leuk uitzien, het is het gewoon net niet wanneer je Clio 5 rijdt. Een tijdje geleden kreeg ik via social media er lucht van de de facelift uitvoering van de Clio ook weer in Bi-fuel leverbaar zou zijn, Renault zelf gaf het aan via haar socialmedia kanalen maar wanneer ik op de website van Renault keek kon ik de uitvoering niet vinden in de car-configurator. Daarom, op een moment dat ik me in Groningen moest vermaken vanwege een afspraak van mijn vrouw toch even naar Terwolde gereden, die verkoper gaf aan dat de uitvoering wel leverbaar was, via een speciale weg toen nog, maar dat ik me beter tot ABD kon begeven omdat jullie daar een slimme zet in hadden gedaan. En vertelde hij, we zijn geen concurrenten maar maar familie. Omdat ik in Drachten werk bij ABD in Drachten langs gegaan, een offerte laten opstellen voor een nieuwe Clio, altijd weer schrikken, je meent altijd dat je huidige auto meer waard is dan de dealer zegt. Dus even laten bezinken. Maar met Alex is het altijd leuk praten, vriendelijke man, dus na tijdje nadenken en wat schrappen van opties toch maar richting Heerenveen/Alex, daar was mijn Clio toch ook in onderhoud, en gezien de vele kilometers die ik maak was hij ook regelmatig in onderhoud. Dus voel me er wel thuis in Heerenveen, ondanks dat het bijna 100km van huis is. Met Alex een andere offerte opgesteld, nog wat over de inruilprijs over en weer gemaild en uiteindelijk de handtekening gezet. En 17 januari stond de nieuwe witte Clio 5 Techno Bi-fuel onder een kleed in de showroom om hem samen met Alex te onthullen, een leuk moment was dat. Dus zeer tevreden!

• Reden bezoek Aanschaf nieuwe auto

Verkoper E.Sikkema kennen wij van de vestiging Dokkum, is nu verkoper in Drachten. Hij heeft os prima geadviseerd bij de auto van een elektrische megane

• Service N.v.t.

Over ABD Renault

Sinds het ontstaan in 1975 is ons bedrijf alleen maar gegroeid en momenteel zijn we in heel Friesland vertegenwoordigd met de merken Dacia, Nissan en Renault. U vindt ons in Dokkum, Drachten, Heerenveen, Leeuwarden en Sneek. Kwaliteit en zekerheid, dat staat bij ons voorop. Wij wonnen maar liefst 10 keer de Dealer of the Year Award, een prijs voor de beste dealer van het land met het hoogste percentage tevreden klanten!