Is goed duurt alleen even voordat de financiële terug gave geregeld is

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste John, Hartelijk bedankt voor uw review, fijn om te horen dat u tevreden bent. We wensen u een goede opbrengst toe met uw zonnepanelen. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Chaos in communicatie

Misschien handig om mijn dossier eens op te zoeken en contact met mij op te nemen. Hele traject van offerte tot plaatsing was/is doorkruist met miscommunicatie en gebrek aan actie. Wacht nu al 14 dagen op een reactie van mijn laatste mail.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Ruud Bedankt voor uw reactie. Wat vervelend om te horen dat u niet tevreden bent en dat er zaken onopgelost blijvenDit is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. We gaan ons best doen dit zo snel mogelijk voor u op te lossen. We komen graag persoonlijk met u in contact via de telefoon om meer inzicht te krijgen in uw ervaring. Mijn collega neemt binnen twee werkdagen contact met u op om meer inzicht te krijgen in uw situatie. Ik wens u nog een fijne dag. Met vriendelijke groet, Samangroep

Afspraken werden goed nagekomen! Net werk afgeleverd!

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Kees, Hartelijk bedankt voor uw mooie review. Fijn om te horen dat alles naar wens verlopen is. We wensen u veel plezier met uw zonnepanelen. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

qua kwaliteit lijkt goed is nog niet te bepalen. De uitvoering niet heel goed. Vooral de montage.

Op de eerste plaats waren wij niet ingelicht dat er dakpannen konden breken. Bij toeval waren ze er wel om dat we net nieuwe pannen hebben. Er zijn 10 dubbele dakpannen gebroken, hetgeen erg veel is in relatie tot we van anderen horen vaak geen gebroken dakpannen, of een of twee. De monteurs die buiten op het dak werkte liepen als maar over de dakpannen heen en weer met telefoontje in de hand te praten en zingen. Of dit veroorzaakte dat de pannen braken weet ik niet maar het is zeer denkbaar. De monteur die de omvormer installeerde deed het prima, jammer was dat we, we zijn niet deskundig, ons niet hebben gerealiseerd dat we de meter kast moesten legen daardoor werden mutsen en handschoenen etc. Met zaagsel besmeurd. Niet vreselijk maar jammer. Op dit moment hebben we de btw teruggave in gang gezet. Het downloaden van de app geeft enige moeite maar we blijven proberen De kwaliteit van het geleverde gerelateerd aan de items onder beoordeelpunten is nog niet te geven, wel op langer termijn. Nvt is dat kunnen we nog niet beoordelen

• Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Astrid, Hartelijk dank voor uw review. Wij waarderen het enorm dat u uw ervaring met ons deelt. Wat vervelend om te lezen dat de werkzaamheden niet naar tevredenheid is verlopen. Dit is niet de werkwijze die wij willen uitstralen. Uiteindelijk is de installatie wel naar behoren geïnstalleerd en wensen wij u uiteraard een mooie opbrengst toe. Met energieke groet, Saman Groep

Zeer slechte service na reparatie

Letterlijk in de kou laten zitten na slechte reparatie van de cv installatie. De factuur daarintegen was zeer snel en prima berekend... Door de te snelle groei onherkenbaar Zeeuws bedrijf aan het worden. Nu slechts een nummer geworden .... Ook word je misleid door garantietermijn te willen ontlopen.. Zint eer ge begint. ... is Zeeuws voor dat u zich 2 keer bedenkt om hiermee zaken te doen..

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer Kreeft, Bedankt voor uw review. Wat vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent met de reparatie aan uw CV. Dit is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. Wij komen graag persoonlijk met u in contact via de telefoon om meer inzicht te krijgen in uw ervaring. Zal uw review doorzetten naar de desbetreffende afdeling zodat zij binnen 2 werkdagen contact met u zullen opnemen. Wij wensen u een prettige dag verder. Met energieke groet, Saman Groep

Monteur heeft goed werk verricht aan een ketel die vervuild was door te laat onderhoud Saman

Ik heb een contract voor een keer in de twee jaar onderhoud. Laatste keer begin maart 2020, nu eind november 2022, dus bijna 3 jaar ertussen. Ketel was behoorlijk vervuild met ook verstopte openingen voor de waterdoorvoer, waardoor de vloerverwarming niet goed werkte. Monteur heeft alles goed schoongemaakt en mijn klacht dat ik problemen had met de verwarming omdat er bijna 3 jaar tussen de onderhoudsbeurten zat is door Saman netjes opgepakt en goed opgelost. Heel fijn.

• Snelheid/levertijd* N.v.t.
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Meneer G., Hartelijk dank voor uw review. Wij waarderen het enorm dat u uw ervaring met ons deelt. Fijn om te lezen dat het onderhoud uiteindelijk naar wens is verlopen en dat de monteur z'n uiterste best heeft gedaan om alles naar tevredenheid op te lossen. Wij wensen u een prettige dag verder. Met energieke groet, Saman Groep

Een positieve ervaring, maar met ruimte voor verbetering.

Wij hebben zonnepanelen gecombineerd met een warmtepomp door Saman laten plaatsen. Zeer tevreden over de warmtepomp installatie en in eerste instantie iets minder over de zonnepanelen. Deze waren zeker niet netjes strak gelegd (ingehuurde ploeg) + excessieve dakpan breuk (die we gelukkig wel hadden liggen). Echter de klantenservice heeft dit prima opgepakt door de panelen alsnog door een eigen ploeg strak te laten leggen en de extra dakpannen te vergoeden. Ruimte voor verbetering: - laat het frame voor de panelen ALTIJD met rubbers onder de steunen monteren. Dat scheelt heel veel pan breuk. - doe zelf een afname van de panelen indien een externe ploeg is ingehuurd. - voeg standaard vogelwering (borstel) toe aan het pakket. - laat de panelen schoonmaken door de legploeg voordat ze vertrekken (zaten nu vol vuile vegen door vastpakken met vuile handen/handschoenen)

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer van den Buijs, Hartelijk dank voor uw review. Wat vervelend om te horen dat de zonnepanelen in 1e instantie niet naar uw tevredenheid zijn geplaatst. Fijn dat onze klantenservice dit heeft opgepakt zodat de zonnepanelen nu wel naar uw wens zijn geplaatst, wij waarderen uw feedback enorm. Gelukkig is alles nu in werking en wensen wij u een mooie opbrengst toe. Met energieke groet, Saman Groep

Zeer positieve ervaring

De leveri g en installatie door het personeel van de Saman Groep is in mijn geval een schooovorbeeld van "ontzorgen".

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste theo, Hartelijk dank voor uw mooie review. Wat fijn om te lezen dat de plaatsing van de zonnepanelen naar uw tevredenheid is verlopen, een mooiere review kunnen we ons niet wensen. Wij wensen u veel zonnige dagen toe. Met energieke groet, Saman Groep

Gedreven mannen Snel gewerkt Jammer dat de app om naar de status te kijken niet werkt Na 6 dagen nog geen inlog gegevens voor solar edge mogen ontvangen

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer Berrevoets, Hartelijk dank voor uw review. Wat goed om te lezen dat u een prettige ervaring heeft gehad met de plaatsing van de zonnepanelen. Gelukkig heeft u de inloggegevens inmiddels ontvangen en kunt u het gebruik via de app zelf in de gaten houden. Wij wensen u een mooie opbrengst toe. Met energieke groet, Saman Groep

Postief over offertetraject, uitvoering niet goed

Na een positief offerte traject was ik ook hoopvol dat de installatie voorspoedig zou lopen, maar helaas: In eerste instantie zouden er zonnepanelen worden geïnstalleerd op 31 oktober. Bij aankomst bleek de elektricien ziek te zijn. Na 2 uur kwamen de zonnepaneel installateurs naar beneden met de mededeling dat het niet ging lukken om de panelen te installeren. Blijkbaar kregen ze de dakpannen niet van zijn plek. Na overleg met het hoofdkantoor kwam een week later een ander team kijken naar hoe ze de dakpannen los konden maken. Volgens dit team was er niks aan de hand en kregen zij, zij het met enige moeite, de dakpannen los. Op 15 november stond team 3 klaar. Dit keer met een erg vriendelijke elektricien. Helaas is aan de installateurs van de zonnepanelen niet doorgegeven hoe zij de dakpannen los moesten maken. Dus de eerste 1,5 uur hebben zij niks gedaan. De elektricien installeerde ondertussen in huis hetgeen nodig was, in de veronderstelling dat ze op het dak ook al bezig waren. Uiteindelijk is het dan toch gelukt om de zonnepanelen te installeren, echter was het al bijna donker toen ze klaar waren. Blijkbaar zijn ze op het dak iets vergeten aan te sluiten, waardoor hetzelfde team op 24 november nog een keer is langsgekomen. Na dik een uur was het euvel gevonden: de connector was niet aangesloten. Bijna een maand later en 3x thuis moeten werken, werken de zonnepanelen dan eindelijk. Van de overburen kreeg ik de vraag waarom ze 3x op het dak zijn geweest (ondertussen dus al 4x). Geen goede reclame voor Saman, en dat in een nieuwbouwwijk waar nog veel woningen geen zonnepanelen hebben.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer van Wingerden, Hartelijk dank voor uw review. Wat vervelend om te lezen dat de installatie niet geheel naar uw tevredenheid is verlopen. Dit is niet de manier waarop wij willen werken. Heb uw review dan ook doorgezet naar de teamleider van de afdeling zonnepanelen zodat hij contact met u kan opnemen. Wij wensen u een prettige dag verder. Met energieie groet, Saman Groep

Begin dit jaar begonnen met oriënteren voor het aankopen van zonnepanelen, Al snel via de site van Saman een duidelijk “keuzehulp”voor een situatie plan gevonden. Waarna een offerte op maat werd geleverd met verschillende keuze. Hierna goede communicatie betreft het vervolg traject van bestellen en plaatsen van het doe-het-zelf pakket. Waarna een vriendelijke en deskundige monteur ( Willem-Jan Paul ) de installatie heeft aangesloten en in bedrijf gesteld.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Ewout, Hartelijk bedankt voor uw mooie review. Wat fijn om te lezen dat onze website voor u een duidelijk beeld schets van de mogelijkheden. We doen ons uiterste best om de aanvragen van begin tot het eind naar alle tevredenheid te laten verlopen. Zal uw ervaring met onze deskundige monteur Willem-Jan Paul uiteraard met hem delen. Wij wensen u een prettige dag verder. Met energieke groet, Saman Groep

Goed advies, prima service

Het hele proces van advies tot plaatsing van zonnepanelen en hybride warmtepomp is naar tevredenheid verlopen. De montage is op 1 dag verwerkt, professionele en vakkundige zonnepanelen monteurs en CV monteur, uitermate correct en vriendelijke en alles schoongemaakt na de klus! Van goede verbruiksadvies voorzien en zelfs achteraf van de CV/warmtepomp monteur nog advies gekregen in het weekend, geweldige service

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer de Mol, Hartelijk dank voor uw mooie review. Wat goed om te lezen dat u een prettige ervaring heeft gehad met de plaatsing van de zonnepanelen en warmtepomp. Fijn dat u zo tevreden bent met de uitvoering en service van ons bedrijf. Een mooiere review kunnen we ons niet wensen. Wij wensen u een mooie opbrengst toe. Met energieke groet, Saman Groep

Saman gaat voorbij aan diefstalgevoeligheid

Ik heb o.a. enkele zonnepanelen laten installeren op mijn garagedak op advies van Saman. Na oplevering blijken de panelen met een standaard bout te zijn bevestigd. Een bout die eenvoudig en geruisloos losgeschroefd kan worden. Dit, terwijl er toch wel andere alternatieven voorhanden zijn, juist voor kwetsbare plakken als een garagedak. Ik had toch wel een meer professionelere insteek verwacht. Helaas verwijst Saman me door naar derden, in plaats van de bevestiging van de panelen nog eens kritisch te bekijken.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer van Huijgevoort, Hartelijk dank voor uw review. Wat jammer om te lezen dat u niet tevreden bent over de plaatsing van de zonnepanelen. Wij waarderen uw feedback enorm. Heb uw review dan ook doorgezet naar de klant coördinator van de afdeling zonnepanelen, zodat hij contact met u kan opnemen. Wij wensen u een prettige dag verder. Met energieke groet, Saman Groep

Zeer tevreden !

Saman is goed te bereikbaar en komt afspraken na. Prima service, deskundig personeel.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Willem, Hartelijk dank voor de mooie review. Wat fijn om te lezen dat u zo tevreden bent met de service en deskundigheid van ons bedrijf. Wij hopen u in de toekomst nogmaals van dienst te mogen zijn. Met energieke groet, Saman Groep

fijne Monteur Goede kennis

André van de Velde is zeker voor de Saman Groep en buiten gewoon goede medewerker, die voor zijn werk maar ook zijn vakkennis 100% te vertrouwen is. Tot volgend jaar. Adieu

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer Pilger, Hartelijk dank voor uw mooie review. Wat leuk om te lezen dat u zo tevreden bent over onze monteur. Uw review zal ik met de desbetreffende monteur delen. Wij wensen u een prettige dag verder. Met energieke groet, Saman Groep

geleverd zoals besteld, zeer goede communicatie

zeer goed advies, korte levertijd, snelle installatie

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer Lutz, Hartelijk dank voor uw mooie review. Wat fijn om te lezen dat de plaatsing van de zonnepanelen naar tevredenheid is verlopen. Een mooiere review kunnen we ons niet wensen. Wij wensen u een fijne dag! Met energieke groet, Samangroep

Tevreden en blij!

Zeer tevreden over de werkzaamheden die zijn uitgevoerd bij ons.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer Rhebergen, Hartelijk dank voor uw review. Wat fijn om te lezen dat u zo tevreden bent over de werkzaamheden die zijn uitgevoerd. Wij hopen u in de toekomst nogmaals van dienst te mogen zijn. Wij wensen u een prettige dag verder. Met energieke groet, Saman Groep

Goed werk geleverd op het afgesproken tijdstip.

Eén puntje van onduidelijkheid was dat er in de opdracht bevestiging stond: "Aansluiten middels het plaatsen van een 3-fase aardlekautomaat in de groepenverdeelkast." De monteur die de elektrische installatie en de omvormer heeft geplaatst zei toen ik hem hierop attent maakte: "Dat is niet gebruikelijk in Zeeland". En dat is dus ook niet geplaatst. In de offerte is dat ook wel vernoemd en daar stond ook een bedrag van € 130,00 voor. Snelheid levertijd heb ik alle begrip voor dat het langer duurt met deze situatie in de wereld. Complement voor het nakomen van de afgesproken datum voor het plaatsen van de installatie.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer Kapelle, Hartelijk dank voor uw review. Wat goed om te lezen dat u een prettige ervaring heeft gehad met de plaatsing van uw zonnepanelen. En uiteraard danken wij u voor uw begrip dat het iets langer heeft geduurd. Wij wensen u een mooi opbrengst toe. Met energieke groet, Samangroep

Prima!

Alles naar wens

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste W. Hartelijk bedankt voor uw mooie review. Wat fijn om te lezen dat alles naar wens is verlopen, uiteraard doen we daar ons uiterste best voor. Wij wensen u een prettige dag verder. Met energieke groet, Saman Groep

Deskundige monteur en erg vriendelijk in de omgang.

Via site en mailverkeer kwam alle informatie snel en duidelijk binnen waardoor de keuze snel gemaakt kon worden. De monteur die de CV-ketel kwam installeren was deskundig en erg vriendelijk in de omgang.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer Vink, Hartelijk dank voor uw mooie review. Wat goed om te lezen dat u een prettige ervaring heeft gehad met het installeren van de CV-ketel door een van onze monteurs. Wij wensen u een prettige dag verder. Met energieke groet, Saman Groep

Vriendelijke en ervaren medewerker

Wist duidelijk waarom hij kwam en moest controleren.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Verkoop en installatie netjes, behandeling bij klachten schandalig

In september 2019 zonnepanelen installatie laten aanleggen. 27 augustus 2022 ontdekt dat 1 paneel nog slechts een opbrengst heeft van 37% t.o.v. overige panelen. Dit 30 augustus gemeld. Nu 17 november na 5 telefoontjes en 7 mailtjes nog steeds geen oplossing. Krijg nooit iemand te spreken die iets kan beslissen, betreffende persoon is telkens niet aanwezig, terugbellen lijkt ook niet mogelijk. Voorstel van Saman is nu dat we het zonnepaneel zelf demonteren en komen omwisselen voor een nieuw paneel...... Saman: naast fabrieksgarantie hebben bestaat er ook nog zoiets als wettelijk garantie. (Een aankoop moet bieden wat u ervan mag verwachten. Het product moet de eigenschappen hebben die u voor normaal gebruik mag verwachten. Voor een periode die u mag verwachten.) Dat iets kapot gaat is geen probleem maar het gaat erom hoe men iets oplost. Daarom slechts 1 ster.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste P., Hartelijk dank voor het delen van uw review en feedback. Dit waarderen wij enorm. Ik vind het erg jammer om te lezen, hoe deze situatie is gelopen. Uw review en feedback heb ik doorgezet naar de Teamleider van de afdeling Service en Onderhoud. Hij komt graag met u persoonlijk in contact, om samen alsnog naar een passende oplossing te zoeken. Ik wens u een fijne dag toe! Met energieke groet, Saman Groep

rommelig !

De reden is; dat we twee offertes hebben gehad. Een met een 1 fase omvormer. En later een met een 3 fase omvormer. Na installatie bleek het toch een 1 fase omvormer te zijn gemonteerd Een dag later is de omvormer gewisseld voor de goede, maar dit komt niet erg professioneel over. Overigens, de tweede dag, aardige en behulpzame monteurs. De solis-app 2 x geinstalleerd!?

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer Coppoolse, Wij waarderen het enorm dat u uw ervaring met ons deelt. Wat jammer dat het niet helemaal naar tevredenheid is verlopen. Gelukkig hebben onze monteurs het netjes voor u in orde gemaakt. Wij wensen u een prettige dag verder. Met energieke groet Saman groep

prima en snel geholpen.

Na een gemelde storing stond de monteur binnen 2 uur op de stoep.\De uitkomst van het onderzoek was voor ons minder florissant; de ketel was overleden, Voorlopig gaan we een ketel huren en bezinnen ons op een degelijke en toekomstbestendige aankoop.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Zeer professionele aanpak en vriendelijke monteurs

Zeer tevreden en als iemand vraagt welke onderhoud ik heb zal ik zeker samen zal noemen

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Jan, Hartelijk bedankt voor uw review, daar krijgen wij energie van! We wensen u veel zorgeloze jaren met uw installatie. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Over Saman Groep

Saman Groep; wij geven energie! Duurzaam én comfortabel wonen, leven en werken. Dat wil de Saman Groep voor iedereen bereikbaar maken. Door nieuwe oplossingen te bieden die bijdragen aan een verantwoordelijker energiegebruik op aarde. Door u altijd het beste energie-advies te geven. Door kwaliteit te leveren in technische oplossingen die volledig beantwoorden aan uw eisen van duurzaamheid en comfort. Door ons elke dag opnieuw met trots, passie en vol energie in te zetten.