Slechte communicatie vooraf, installatie prima

Door de slechte communicatie en lange wachttijd voor offerte zijn we een deel van onze korting misgelopen van de Rabobank actie. Heel jammer. Op den duur gewoon geen zin meer om verder contact op te nemen als je weet dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Uiteraard begrip voor de situatie dat door de vele offerte aanvragen dit meer tijd kost als normaal, maar dan dient het wel correct afgehandeld te worden. Gelukkig is de installatie keurig en snel uitgevoerd. Aardige werklui die netjes hebben gewerkt. Ik kan om deze reden Saman alsnog aanraden.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Leonard, Hartelijk dank voor uw review. Wat vervelend om te horen dat de bereikbaarheid en communicatie wat te wensen overlaat. Dit is niet de manier hoe wij willen werken. Fijn dat het plaatsen en installeren van de zonnepanelen wel naar uw tevredenheid is gegaan. Wij wensen u een mooie opbrengst toe. Met energieke groet, Saman Groep

OP TIJD EN KWALITEIT IN ORDE

op tijd en goede kwaliteit

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Meneer Braakman, Hartelijk dank voor uw mooie review. Wat fijn om te lezen dat het installeren en plaatsen van de zonnepanelen naar uw wens is verlopen. Een mooiere review kunnen we ons niet wensen. Wij wensen u veel zonnige dagen toe. Met energieke groet, Saman Groep

Goede service en kwaliteit.

Goed en snel geïnstalleerd. Na overleg enige aanpassing gedaan. Fijne samenwerking.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Marlies, Hartelijk bedankt voor uw mooie review, daar krijgen wij energie van. We wensen u veel plezier met uw zonnepanelen. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Slecht

Thermostaat stond nog op fabrieksinstellingen en met de bijgeleverde beschrijving lukte het niet om deze fabrieksinstellingen eruit te halen 4 keer gebeld iedere keer zou ik teruggebeld worden pas na 4 weken werd ik teruggebeld , slechte zaak zeker als het koud is en je verwarming niet op temperatuur komt , kort gezegd doe hier wat aan Saman groep want dit is geen service !!!!!!!!

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste van Damme, Bedankt voor uw reactie. Wat vervelend om te horen dat u zo lang in de kou heeft moeten staan. Dit is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. We gaan ons best doen dit zo snel mogelijk voor u op te lossen. We komen graag persoonlijk met u in contact via de telefoon om meer inzicht te krijgen in uw ervaring. Mijn collega neemt binnen twee werkdagen contact met u op om meer inzicht te krijgen in uw situatie. Ik wens u nog een fijne dag. Met vriendelijke groet, Samangroep

positieve ervaring zowel telefonisch als bij onderhoud/klachten enz.

altijd attent en vriendelijk, snelle hulp.

• Snelheid/levertijd* N.v.t.
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste J, Hartelijk bedankt voor uw mooie review. Goed om te horen dat u ons contact als prettig ervaart. Wij wensen u veel zorgeloze jaren met uw installatie. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Goed werk, moeilijke communicatie.

Tevreden met de uitvoering van het werk. In alle opzichten vakmensen die hun werk goed en met plezier uitvoeren. Het in contact treden lukt ook en je wordt respectvol te woord gestaan. Daarna wordt het lastig. Bij het beantwoorden van vragen moet je veel geduld hebben en vaak zelf nogmaals contact opnemen alvorens er reactie komt. Een urgent verzoek tot reparatie van een tijdens installatie gesneuvelde waterslag / dorpel (op 10 meter hoogte) kwam m.i. niet goed door.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Sion, Bedankt voor uw review, goed om te horen dat het plaatsen naar wens is verlopen. Jammer dat uw melding pas laat opgepakt werd. Dit is niet de manier waarop wij willen werken. Uw feedback is erg belangrijk en nemen wij zeker mee voor in de toekomt. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Installatie van zonnepanelen goed netjes en werkend opgeleverd.

Monteurs hebben netjes en goed in hun werk. Het werk verliep gestructureerd en was goed georganiseerd. Er wordt ook veilig gewerkt. De elektromonteur is een Nederlands sprekende. De andere mannen spreken goed engels. Prima werk geleverd, tevreden klant.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Jan Meijer, Vriendelijk bedankt voor uw review. Veiligheid is voor ons enorm belangrijk. Goed om te horen dat alles naar wens is verlopen. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Goed werk geleverd.

De installatie verliep in eerste instantie goed, de warmtepomp werd werkend opgeleverd. De volgende dag bleek er nog iets niet te kloppen, maar binnen enkele uren was er een team ter plaatse om e.e.a. te corrigeren. De hybride warmtepomp van Daikin werkt tot nu toe naar tevredenheid (1 maand in bedrijf)

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste C. van der Have, Hartelijk bedankt voor uw review, we zijn blij om te horen dat u tevreden bent met uw warmtepomp. Gelukkig was de fout snel verholpen. we wensen u veel duurzame jaren met uw warmtepomp. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Mixed

Had my system installed September 1 2021. It was supposed to generate 4050 MWh/year. After some time I suspected that the system would not delivered the promised output. This based on some calculations and assumptions (I have a Master degree in Engineering so I have a pretty good feel for this type of stuff). Therefore I called Saman and explained my concerns. The ladu at Saman said that from what she can see the system works good. OK I can not argue more than exoressing my concern and how I came up with it. Decided to let go for a full tear to generate more data. On September 2022, the system has only given ca 2300 KWh over the full year. I contacted Saman (Maxime de Hamer) and she came back on September 14 with a message they will send someone to check. On October 7 Mr D. Bardelmeijer came and looked at the system. He saw that the sytem was not fully connected, resulting in that only 6 out of 12 panels have been producing power during the year. He fixed the problem. He did a good job. The problem I have is that Saman did not make a good installation resulting in only 50% power generation over the year. Nor did they check the status after a year to follow up my first complaint, Secondly I have a problem with Saman not giving any compensation for the lost 50% power generation over the year (Euro 500 ?), Only receive a zero factura !! These two dissapointments give the total score of 2 stars. Looking forward to some kind of compensation for the lost 50% power generation due to Saman installation failure. Sincerely. TB

• Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?* N.v.t.

Dear Mr. Binder Thank you for your review, sorry to hear that you missed out on your solar panels. This is obviously not the way we want to work. I will forward your findings to the team leader of the service department. They will look for a suitable solution. I expect they will come back to this next week. Have a nice day! Kind regards SamanGroep

Uitstekend vakwerk, klantvriendelijk en professioneel.

Erg fijne ervaring, er is keurig werk geleverd!

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Martijn, Hartelijk bedankt voor uw review. Goed om te lezen dat het gehele traject naar wens is verlopen. We wensen u veel zonuren toe. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Gaat allemaal prima

Zover ik het kan beoordelen gaat het prima. Het werkt allemaal goed!

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Jolanda, Hartelijk bedankt voor uw review, fijn om te horen dat alles naar behoren werkt. We wensen u veel plezier met uw zonnepanelen. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Duurde even voordat iemand beschikbaar was maar de monteur was top!

Binnen het tweede levensjaar van de warmtepomp een storing en werkte niet meer. Het duurde even voor een monteur beschikbaar was. 1 week welgeteld. Wel telefonisch goede begeleiding om warmtepomp in noodmodus te zetten door servicemonteur. Door Saman medewerkster best gedaan om zo snel mogelijk hulp te vinden en belofte dat ik een noodoplossing zou krijgen en dat iemand een verwarming zou brengen. (Deze nooit gekregen) (Ruth) Ook zou ik nog een contract krijgen voor onderhoud. Uiteindelijk monteur langs gekomen en deze man was supervriendelijk en behulpzaam! Hij legde alles netjes uit en speelde in op mijn vragen zonder gemaar. Hij deed wat je van een monteur mag verwachten en wat extra's. Bedankt Danny!

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Dyon, Hartelijk bedankt voor uw review, fijn dat, ondanks het wachten, uw storing verholpen is. Uw compliment zet ik ook zeker door naar Danny. Als het goed is heeft u ook een offerte voor het onderhoud ontvangen in uw mailbox. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

kwaliteit

saman doet ook wat beloofd is.kwaliteit tegen een concurerende prijs.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Ger, Hartelijk bedankt voor uw review, daar krijgen wij energie van. We wensen u een mooie opbrengst toe. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Voorbereiding een 10 aftersales 2

Tot en met de installatie alles goed. Top. Daarna slecht contact over mijn vragen, na diverse mails en telefoontjes, moet ik steeds zelf mijn vragen boven aan leggen. Er lopen nog steeds vragen van 2 a 3 weken geleden. Pak op doe er wat aan, als jullie mij binnen 2 dagen terug bellen krijgen jullie gelijk een 9! Met vriendelijke groet Dirk van der Sluijs 0612522801

• Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?* N.v.t.

Beste Dirk, Vriendelijk bedankt voor uw review, fijn om te horen dat de installatie naar behoren geplaatst is. Wat betreft de openstaande vraag ga ik mij inzetten dat u met 3 werkdagen contact krijgt met duidelijkheid. Excuses voor het ongemak. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Goed werk gedaan

Professioneel werk geleverd

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Gert Jan, Hartelijk bedankt voor uw review. Goed om te horen dat alles naar wens is verlopen. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Na moeizame start, uiteindelijk goed vakmanschap geleverd.

Bestellingen (vooral via internet) laten te wensen over. Na herhaaldelijk contact is alles met vakmanschap uitgevoerd.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Ton, Bedankt voor uw review, goed om te horen dat er, ondanks wat tegenslag, u alsnog goed geholpen bent met uw offerte. Ik wens u veel zonuren toe. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Ruim onvoldoende

Mijn ervaring met de Saman Groep is qua offerte en installatie van producten krijgt van mij een voldoende. Ondersteuning na oplevering is voor mij ruim onvoldoende. Ik hoop dat dit voor u voldoende is om mij te benaderen voor een nadere toelichting met betrekking tot mijn opmerkingen. Met vriendelijke groeten, Ton Lokker.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

alle fases goed begeleid en duidelijk

Goede uitleg, snelle service en advies.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste P, Vriendelijk bedankt voor uw review, fijn om te horen dat het gehele traject naar wens is verlopen. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Redelijk

Vertraging bij het plaatsen van de panelen, maar daar konden jullie niks aan doen. Bij het op de app zetten duurde het lang voor jullie actie ondernamen. Ik moet hierbij optekenen dat de manlijke telefonische medewerkers minder vriendelijk en hartelijk waren dan de vrouwlijke collega's. De heren vonden het blijkbaar niet zo nodig om klantvriendelijk te zijn. De dames daarentegen ondernamen wel actie en zorgden voor de oplossing. Hulde!

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste C. van Damme, Bedankt voor uw review, goed om te horen dat uw zonnepanelen na enige vertraging op uw dak liggen. Dat u minder vriendelijk te woord bent gestaan nemen wij zeker mee. We wensen u een mooie opbrengst toe. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Laat weten welke werknemers er komen. Bij ons kwamen Bulgaren, niets dan goeds maar spraken amper Hollands. De baas wel maar kwam later.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste R, Vriendelijk bedankt voor uw review, we zijn blij om te horen dat ondanks de taalbarrière alles goed verlopen is. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Jur Heeres, Hartelijk bedankt voor uw review, we wensen u een mooie opbrengst toe. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Alles volgens aanbod en plan!

Nu vasthouden.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer van Stokrom, Hartelijk bedankt voor uw review, dit gaan we zeker vasthouden. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Super tevreden

Verder niks aan toe tevoegen

• Prijs/kwaliteit* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Toon, Bedankt voor uw review, dat u maar mag genieten van veel zonuren. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Voldoet aan de verwachtingen en is flexibel bij eventuele aanpassingen.

Positieve ervaring met aankoop zonnepanelen. Niet de goedkoopste, komt wel afspraken na en stuurt herinneringen. Werkt veel met zzp ers waardoor er af en toe wat communicatieproblemen zijn, die overigens altijd goed opgelost worden. Bij tussentijdse wijzigingen van de offerte wordt goed meegedacht en meegewerkt om tot een oplossing te komen.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Honnie, Vriendelijk bedankt voor uw review, we zijn blij om te lezen dat u tevreden bent en dat alles goed opgelost is. Geniet van uw zonnepanelen. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Gewoon super.

Ze waren vakkundig en hebben netjes gewerkt. Top.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Guno, Vriendelijk bedankt voor uw review. Goed om te horen dat alles naar wens uitgevoerd is. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Over Saman Groep

Saman Groep; wij geven energie! Duurzaam én comfortabel wonen, leven en werken. Dat wil de Saman Groep voor iedereen bereikbaar maken. Door nieuwe oplossingen te bieden die bijdragen aan een verantwoordelijker energiegebruik op aarde. Door u altijd het beste energie-advies te geven. Door kwaliteit te leveren in technische oplossingen die volledig beantwoorden aan uw eisen van duurzaamheid en comfort. Door ons elke dag opnieuw met trots, passie en vol energie in te zetten.