3

Klant moet overal achteraan

Van begin tot einde proces moet je als klant overal achteraan. Adviseur is ondeskundig en weet niet waar hij over praat. Afspraken qua levering worden niet nagekomen. Tussen afdelingen onderling is weinig communicatie. Weten van elkaar niet wat afgesproken is. Orderbevestiging niet kloppend. Saman-groep adviseur blijft zeggen dat kloppend is. Installatie-groep komen op dag zelf met oude tekening en 13 omvormers ontbreken van de 14. Voeren legplan niet uit wat nadelig is voor resultaten. En vergeten stuk plastic van omvormer te verwijderen waardoor 's avonds brandgeur. Als de factuur is betaald is service zero en blijf je achter hun aanlopen. Online krijg je ook geen antwoorden.

  • Aanbevelen? Nee
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
10

Prima ervaringen. Ook kun je problemen bespreken. Goed advies.

Er wordt meegedacht.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
7

goed

Omdat ik een wat gecompliceerde waterontharder heb aangeschaft is de levering niet zo goed verlopen. verkeerde pomp geleverd. de drukverhogingspomp moet nog vervangen worden omdat de geleverde niet te regelen is en constant mijn installatie op 7 bar zet. verder is het goed verlopen omdat Ard-jan er regelmatig achteraan zat.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
10

Je wordt netjes geholpen

Wordt gelijk naar een oplossing gezocht

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
8

Goede en snelle aanpak van de gestelde vragen.

Zeer prettig en vakkundig.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit* N.v.t.
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
8

Klantviendelijk en viendelijk in de omgang

Na deskundig advies werden de werkzaamheden ook deskundig en klantvriendelijk uitgevoerd.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
8

Volgens afspraak geplaatst, werkt prima!

De afdeling warmtepompen heeft op de afgesproken datum en tijd de werkzaamheden verricht. Zowel de buitenunit als de binnenuit zijn netjes geplaatst. De benedenverdieping is heerlijk warm! Tip: niet met werkschoenen met modder van beneden naar boven over de nieuwe trap en de vloerbedekking lopen. Het is wel weer schoon te maken, maar zorgt ervoor dat je geen 5 sterren van mij krijgt.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
10

Bij SAMAN werken profs, in de buitendienst alsook op kantoor

Hier kan ik kort over zijn. Ik had blijkbaar een wens, die niet tot de mogelijkheden gehoorde. Toch werd er naar gekeken en coulant opgelost. Er werd niets in rekening gebracht.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
10

WAAANZINNIG!

Staal voor mijn trap gekocht, had de prijs een stuk hoger ingeschat als wat de samangroep vroeg

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
8

!

!

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
10

Probleem was zoals ikzelf dacht netjes verholpen!

Ik had een probleem met onze 7 jarige zonnepanelen! telefonisch eerst gesproken over het probleem dat telkens bij vochtig weel de aardlek uitsloeg. Zelf gevraagd of het op ons adres mogelijk was zonder tussenkomst van een aardlekaansluiting. Gevraagd of ze een deskundige konden sturen om dit te realiseren. Monteur is direct de volgende werkdag gekomen om het probleem te verhelpen en nu functioneert alles naar behoren.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
8

goed verzorgd en vriendelijk personeel

Het werd goed verzorgd de installatie van de zonnepanelen. Een latere vraag werd moeizaam beantwoord.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
1

Zeer slechte communicatie bij probleem

Het aanschaffen en installaren ging perfect. Echter na een storing in het Omnic scherm en vele errors werd na vele malen bellen nu al 4 x een nieuw schermpje geplaatst. Nu weer nov 2019 Hoe vaak moet je een scherm laten vervangen. Wij zijn van mening dat de omvormer Omnic het probleem is. Maandag weer gebeld weer niet teruggebeld en vanmorgen weer boos gebeld vele excuses dat wel maar .... we worden teruggebeld beloven ze. De hoge scoren bovenaan verbaasd ons zeer

  • Aanbevelen? Nee
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
8

Goed georganiseerd, goed gecommuniceerd en deskundig uitgevoerd.

In eerste instantie was er wel wat onduidelijkheid tussen onze beleving van het adviesgesprek en hetgeen op papier was gezet bij de offerte. Dat is na telefonisch overleg met Saman weer goed gekomen. Voor de rest niets dan lof over de communicatie over en de planning van de activiteiten. Bijzonder tevreden over de vakkundige, snelle en klantvriendelijke uitvoering van de werkzaamheden.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
7

Doelgericht

Goede no-nonse medewerkers. Verbiding werk mensen kantoor kan volgens mij beter ondanks geen goede werk voorbereiding toch met eigen idee werk tot een goed einde gebracht.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
10

Meer dan zeer tevreden.

Een betere service kan ik niet bedenken. Alles was top verzorgd en de monteurs waren zeer vriendelijk en net.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
10

Duidelijk, netjes en aardig

De verkoper was erg aardig en had een duidelijk verhaal. De offerte was keurig. De planning deed zijn best en de panelen werden volgens afspraak keurig netjes gelegd door aardige en deskundige monteurs. We zijn hartstikke blij met de zonnepanelen en hoe het is gegaan. Ondanks de drukte in de zonnepanelenbranche heeft Saman het voor ons uitstekend gedaan. Bedankt!

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
5

Matig

Met de verkoper had ik een positief gesprek, het leek alsof hij overal verstand van had. Toen de monteurs kwamen viel dat dus flink tegen. Ten eerste omdat hij verkeerd had gemeten qua aantal zonnepanelen en daarnaast landscape advies, terwijl andersom ook kon. En daarna dan nog de elektriciteitskabel die naar de meterkast zou moeten. Die kabel zou uit het zicht geplaatst kunnen worden. Dat was dus niet het geval. Dat komen ze nog bekijken of dat netter/beter kan, maar dat is de vraag.

  • Aanbevelen? Nee
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
8

advies en plaatsing perfekt,afwikkeling slecht

Vanaf advies tot plaatsing alles perfekt,maar de afhandeling in de vorm van fakturatie ben ik niet tevreden over.Op de offerte is aangegeven dat er 2 dagen nodig zijn voor de installatie (middelgroot projekt) maar mede door onze goede voorbereiding en medewerking is dat slechts 1 werkdag geworden.Nu wacht ik nog steeds op creditering van een werkdag en dan praat ik nog niet eens over uitgespaarde reiskosten.

  • Aanbevelen? Nee
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
4

Het plaatsen van de neiuwe cv ketel ging goed, monteur met kennis van zaken.

Jammer dat je bij nader inzien bij de Saman Groep betaald voor garantie van een nieuwe cv ketel. Het is belachelijk dat de betaling voor onderhoud start bij plaatsing van de nieuwe cv ketel, je hebt nota bene garantie op een neiuwe cv ketel. Saman groep is goed bezig voor zichzelf niet voor de client. Aanvang betalen voor onderhoud aan het einde van een garantie termijn, wel zo eerlijk,

  • Aanbevelen? Nee
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
1

Niet zo best

De dag dat de zonnepanelen geplaatst zouden worden werd ik 's ochends rond 8.00 per e-mail op de hoogte gebracht dat het die dag niet door zou gaan vanwege 2 zieke werknemers. Per mail nota bene, nog een geluk dat ik het zag. Waarom werd ik niet gebeld? Had er een vrije dag voor genomen. Er is een nieuwe afspraak gemaakt dus heb ik weer een hele vrije dag moeten nemen. Toen alles die dag geinstalleerd was deed mijn internet het niet, dus kon er geen verbinding met SolarEdge gemaakt worden. Daar zou de dinsdag erop om 16.00 uur iemand voor langskomen. Die kwam niet opdagen. Weer een vrije middag genomen en weer niemand gekomen. Nu blijkt dat er iets aan de hand is met de zonnepanelen. Ze zijn volgens mij niet allemaal los aangesloten, maar zijn er 4 (van de 6) per 2 aan elkaar gekoppeld. De 2 zonnepanelen rechtsbuiten blijven in opbrengst heel ver achter bij de andere. Er is er 1 (van de 6) die een goede opbrengst heeft. Er wordt nu wel door Saman met me meegekeken maar ik moest er wel eerst boos om worden zodat ik geloofd wordt dat er iets niet klopt met die 6 zonnepanelen. Ook is jullie receptie erg slecht te bereiken, die mensen hebben het waarschijnlijk veel te druk. Al met al heb ik zeer slechte ervaringen met jullie en heb ik oprecht spijt dat ik met jullie in zee ben gegaan. Ik ben ook niet van plan de factuur te betalen voordat er serieus naar de problemen bij mijn zonnepanelen is gekeken en het is opgelost. Voordat het allemaal opgelost is kan ik hieronder punten geven. Nu kan ik dat niet want ik vind alles slecht. Het lijkt erop dat de monteurs iets verkeerds hebben aangesloten.

  • Aanbevelen? Nee
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
9

Het Saman Team heeft de installatie prima uitgevoerd

Ervaringen tijdens de bouw van ons huis, vooral met personeel van onderaannemers, hebben mij zeer kritisch gemaakt t.a.v. derden die soms noodzakelijk zijn om werkzaamheden te verrichten die ik zelf niet aan kan. Wat het installatieteam van Saman liet zien was oogstrelend, vakkundig, efficiënt en met veel respect voor andermans eigendom. De plaatsen waar is gewerkt is zijn opgeruimd achtergelaten, alsof er niets was gebeurd. Ook ben ik zeer ingenomen met de assistentie om het Solar Monitoring op de computer te instaleren met bijbehorende heldere uitleg. Kortom een bijzonder fijne ervaring.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
9

Goede communicatie, informatie en installatie!

Van offerte en voorlichting tot en met de installatie is alles goed verlopen. Informatieverstrekking is goed. Vriendelijke en beleefde monteurs.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
4

Het aansluiten van de panelen was dramatisch

Uiteindelijk ben ik tevreden over de panelen, het voortraject, het natraject, al duurt het soms lang voordat er opvolging komt op mail. Maar het aansluiten van de panelen in mijn net opgeleverde, vers geschilderde woning was een crime. Het leverde veel ergernis en rommel op, doordat men niet op de juiste manier was begonnen met het trekken van de draden. Het heeft me drie dagdelen gekost voordat eindelijk een prettig team van netjes werkende en servicegerichte monteurs de klus klaarde. De communicatie tussen de planning en de monteurs laat te wensen over.

  • Aanbevelen? Ja
  • Deskundigheid/vakmanschap*
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*
4

Verkoop goed, service daarna ver onder de maat

Veel miscommunicatie na kennelijk ziek worden van de verkoper. Op kleine dingen na werkte de installatie goed na de zelfmontage. Juist die kleine dingen kunnen alleen opgelost worden met hulp van Saman. Maar in contact komen met service mensen is onmogelijk gebleken. Andere omvormer geleverd dan is aangeboden. Hierdoor probleem met internetverbinding. (Antenne ipv kabelaansluiting)

  • Aanbevelen? Nee
  • Deskundigheid/vakmanschap* N.v.t.
  • Prijs/kwaliteit*
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?* N.v.t.

Filter op locatie

Filter op taal

Over Saman Groep

Saman Groep; wij geven energie! Duurzaam én comfortabel wonen, leven en werken. Dat wil de Saman Groep voor iedereen bereikbaar maken. Door nieuwe oplossingen te bieden die bijdragen aan een verantwoordelijker energiegebruik op aarde. Door u altijd het beste energie-advies te geven. Door kwaliteit te leveren in technische oplossingen die volledig beantwoorden aan uw eisen van duurzaamheid en comfort. Door ons elke dag opnieuw met trots, passie en vol energie in te zetten.

Klantenvertellen Reviews

• Alle klanten mogen beoordelen
• Beoordelingen moeten voldoen aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren controles uit om valse beoordelingen zoveel mogelijk tegen te gaan: lees meer
• Onvoldoendes (reviewscore lager dan 6) zijn 7 dagen na plaatsing zichtbaar op deze pagina