Prima monteur, slechte servicetijden

Op 19 januari meld ik bij Saman een probleem aan mijn nieuwe (!) cv-ketel. Er is een lekkage aan een kraan waardoor de ketel steeds moet worden bijgevuld. Vervolgens krijg ik te horen dat er 5 weken later - u leest 't goed, 5 weken later - een monteur zal langskomen om het probleem op te lossen. En dat binnen de garantieperiode en met een servicecontract in de hand. Je houdt 't niet voor mogelijk. Diezelfde Saman vraagt mij regelmatig om het bedrijf aan te bevelen aan vrienden. Dat kan mij €50 opleveren maar waarschijnlijk ben ik die vriend kwijt als ik dat werkelijk zou doen. De enige die ik werkelijk kan aanbevelen is de monteur die prima werk heeft afgeleverd. Nadat ik aan de telefoon met grote nadruk duidelijk had gemaakt dat 5 weken een onacceptabele servicetijd is kwam-ie gelukkig twee weken eerder. Er was plotseling een gaatje in de planning beschikbaar. Gaatjes komen bij Saman kennelijk alleen onder druk tot stand. U weet dus wat u te doen staat.

Nieuwe omvormer geplaatst

Nieuwe omvormer geplaatst omdat er geen stroom meer werd opgewekt van de zonnepanelen.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Rob, Vriendelijk bedankt voor uw mooie review. Fijn dat na het vervangen van de omvormer u weer kunt genieten van duurzame energie. Fijne dag! Met energieke groet, Saman Groep

Goed en snel

De heren Lindens en van der vliet waren op mekaar ingespeeld. De een begon aan het leidingwerk de ander aan de filter. Waren kundig en snel.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Raymund, Hartelijk bedankt voor uw mooie review. Het is altijd fijn om te lezen dat de monteurs samen een goed team vormden. We wensen u veel plezier met uw installatie. Fijne dag! Met energieke groet, Saman Groep

De installateur ging voor perfectie!

Onze cv hangt in een kleine ruimte. Dat was moeilijk werken voor de installateur. Hij klaagde niet, stelde ons gerust dat het allemaal zou gaan lukken. Hij is pas gestopt toen alles perfect was. Wat een vakman en een fijn persoon om over de vloer te hebben.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Edwin, Vriendelijk bedankt voor uw mooie review, wat goed om te horen dat ondanks de ruimte gering was de montage alsnog goed verlopen is. We wensen u veel plezier met uw CV ketel. Fijne dag! Met energieke groet, Saman Groep

Geweldig goed!

Goede afspraken, die ook worden nagekomen. Alles keurig gemonteerd. Echt vakwerk. We werden ook goed op de hoogte gehouden van de levering. Ook teruggebeld worden volgens afspraak zijn we wel eens anders tegen gekomen. Aanbevolen!

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Henk, Hartelijk bedankt voor uw mooie review, daar krijgen wij energie van! We wensen u veel plezier met uw installatie. Fijne dag! Met energieke groet, Saman Groep

Drama

Echt spijt van. Haf meer verwacht van een professioneel bedrijf die zegt dat ze een groot bedrijf zijn. In service en kwaliteit zijn ze dit totaal niet.. of hyust wel , ligt eraan wat je bij een groot bedrijf verwacht.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Raymond Bedankt voor uw reactie. Wat vervelend om te horen dat u niet tevreden bent. Dit is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. We gaan ons best doen dit zo snel mogelijk voor u op te lossen. We komen graag persoonlijk met u in contact via de telefoon om meer inzicht te krijgen in uw ervaring. Mijn collega neemt binnen twee werkdagen contact met u op om meer inzicht te krijgen in uw situatie. Ik wens u nog een fijne dag. Met vriendelijke groet, Samangroep

Alles ging volgens afspraak en planning op rolletjes.

Zie boven. Waar ik aan toe wil voegen dat toe wil voegen, dat toen er na afloop schade werd geconstateerd, dit adequaat en zonder 'moeilijk doen' is opgelost.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste J.C. Hartelijk bedankt voor uw mooie review, schade is nooit leuk maar fijn dat dit zonder moeite opgelost is. We wensen u veel plezier met uw zonnepanelen en een mooie opbrengst. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

service is niet de service die je verwacht

Op 03-01 is er een monteur geweest heeft de storing vastgesteld.deze monteur is gekomen na veel aandringen omdat ik op 08-01 tot 15-01 op vakantie ging.op 13-01 weer de zelfde storing gebeld op 16-01 weer een monteur maar die wist niet dat er al ondedelen besteld zijn of nog besteld moesten worden. Nu na melding van de storing in december 2022 wordt het waarschijnlijk opgelost in februari 2023 Gewoon belachelijk dit noem ik geen service.

• Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Ijsebaert Bedankt voor uw reactie. Wat vervelend om te horen dat het oplossen van uw storing niet geheel vlekkeloos gebeurt. Dit is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. We gaan ons best doen dit zo snel mogelijk voor u op te lossen. We komen graag persoonlijk met u in contact via de telefoon om meer inzicht te krijgen in uw ervaring. Mijn collega neemt binnen twee werkdagen contact met u op om meer inzicht te krijgen in uw situatie. Ik wens u nog een fijne dag. Met vriendelijke groet, Samangroep

Buitengewoon goed, vriendelijk, deskundig integer, afspraken goed nakomen,

Zie boven: Overall: Buitengewoon goed, Vriendelijk. Deskundig. Integer. Afspraken werden goed nagekomen.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer Kok, Dank voor uw mooie reactie. Dit vinden we erg fijn om te horen. Doordat u zo positief bent krijgen wij weer meer energie om goed ons best te blijven doen. Ik wens u nog een mooie dag! Met energieke groet, De Samangroep

Pas na 3 jaar uitgevoerd, dat is een beetje laat

De medewerker die uit eindelijk geweest is, heeft het prima gedaan. Alles heel goed uitgelegd en heel vriendelijk en behulpzaam, De controle zou 1x per twee jaar uitgevoerd worden volgens het contract waar ik elk jaar voor moet betalen. Dit werd uiteindelijk 1x per 3 jaar (na veel mailen)

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste mevrouw Feijtel, Bedankt voor uw review, erg jammer om te lezen dat u zo lang moest wachten op de afspraak. Dit is uiteraard niet de bedoeling, hiervoor bieden wij onze oprechte excuses aan. Uw feedback geef ik daarom door aan de verantwoordelijke van onze service afdeling. Fijne dag! Met energieke groet, Saman Groep

KEURIG

Netjes,vriendelijk,vakkundig,op afgesproken tijd aanwezig. Werkplek netjes achter gelaten.

• Snelheid/levertijd* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Henk, Vriendelijk bedankt voor uw review, daar krijgen wij energie van! We wensen u veel zorgeloze jaren met uw installatie. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Onderhoudsmonteur kwam over als onervaren

Er is nagenoeg geen controle/onderhoud uitgevoerd. Alleen het filtertje is schoongemaakt en de buitenunit vluchtig. De warmtepomp is niet open geweest ("toch alleen maar elektronica"). Er is wat gekeken naar de standaard instellingen, maar er is niet ingelogd op het onderhoudsmenu. Kortom: ruim onvoldoende onderhoudsbeurt.

• Snelheid/levertijd* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Peter, Bedankt voor uw reactie. Wat vervelend om te horen dat u niet tevreden bent over de onderhoudsbeurt. Dit is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. We gaan ons best doen dit zo snel mogelijk voor u op te lossen. We komen graag persoonlijk met u in contact via de telefoon om meer inzicht te krijgen in uw ervaring. Mijn collega neemt binnen twee werkdagen contact met u op om meer inzicht te krijgen in uw situatie. Ik wens u nog een fijne dag. Met vriendelijke groet, Samangroep

Degelijk bedrijf, werk netjes uitgevoerd.

Uitleg over de app door monteur onjuist, op de app van de klant staat andere info dan op de app die de monteur op zijn tablet had. Datgene waar ik volgens de monteur op moest letten staat juist niet op de app die voor de klant is, dus die info kan hij beter niet aan de klant vertellen. Verder werk netjes uitgevoerd en opgeleverd.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer P, Wat naar om te horen dat u niet de juiste uitleg heeft gehad. Goed dat u het even aangeeft zodat wij er weer van kunnen leren. Daarnaast bent u ook positief en dat waarderen wij enorm, daar halen wij dan ook onze energie uit. Ik wil u bedanken voor uw eerlijkheid! Ik wens u nog een dag! Met Energieke groet, De Samangroep

Hoogwaardige installatie met grote zorg geplaatst

Saman is geen prijsvechter, maar gebruikt wel de beste materialen en de installatie wordt uitgevoerd met de grootste zorg en deskundigheid. Ook prima nazorg en service via de helpdesk. Kortom zeer tevreden.

goed.berijkbaar.vriendelijke.medewerken.goede.uitleg

snele.levering.snele.montage.nette.afwerking.vriendelijke.monteurs

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Klachten worden niet naar tevredenheid behandeld

Helaas zijn er wat zaken misgelopen: -Na aanvraag heeft de offerte maandenlang op zich laten wachten. -Een deel van de eerder aangesloten panelen bleken bij de keuring niet juist te zijn aangesloten en dus niks op te leveren. -De omvormers van de nieuwe panelen zijn pas maanden later geleverd (we begrijpen dat dit overmacht is) Na een klacht over bovenstaande zaken werd er beloofd dat er gekeken zou worden of een compensatie mogelijk was, maar daar heb ik niks meer over gehoord. Bij navraag nog geprobeerd tot een oplossing te komen naar tevredenheid van beide partijen, maar dit wordt niet actief of naar tevredenheid opgepakt.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste L, Bedankt voor uw reactie. Wat vervelend om te horen dat uw klacht niet naar tevredenheid is opgelost. Dit is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. We gaan ons best doen dit zo snel mogelijk voor u op te lossen. We komen graag persoonlijk met u in contact via de telefoon om meer inzicht te krijgen in uw ervaring. De teamleider van de uitvoerende afdeling neemt binnen twee werkdagen contact met u op om meer inzicht te krijgen in uw situatie. Ik wens u nog een fijne dag. Met vriendelijke groet, Samangroep

Zeer tevreden met de kwaliteit product en installatie van het werk.

Niet tevreden met het door u niet voltooide afspraak. N.L. Mijn buurman opgegeven als klant. Hij heeft inmiddels u zonnepanelen besteld die reeds ook in bedrijf zijn. Helaas heeft u de beloofde waarde bonnetje ad €50,00 niet voltooid. Jammer voor dit vlekje

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Uitleg, hulp en zelfs extra bezoek van verkoper als positief ervaren. Installatie was wat uitdagend vanwege route kabel. Dit was bekend, maar kwam voor de electricien toch wat als verrassing. Daarbij kwam hij 2 uur later dan gepland. Werd werken tot 19.30 in het donker. ( zelf voor verichting moeten gaan zorgen) De 2 heren voor het leggen van de panelen, waren wel op tijd, maar was vrijwel geen communicatie mee mogelijk. Maar prima kerels verder. Manier van werken , met trap en zonder enige beveiliging op een nat dak, vond ik niet veilig. Overall , alles redelijk netjes en goed opgeleverd.Blij dat het erop ligt en werkt...

Netjes en correct

Wij zijn tevreden over de werkzaamheden We hebben er niets op aan te merken.

Uitstekende service

Afspraken erg duidelijk. Montage netjes gedaan door harde werkers.

PRIMA

De zonnepanelen zijn hier al geïnstalleerd eind november 2022

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Niet de goedkoopste maar wel kwaliteit.

4jaar geleden ging het hele traject van zonnepanelen aanvragen en plaatsen veel soepeler dan nu.

Probleem prima opgelost

Probleem prima opgelost

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Jan, Hartelijk bedankt voor uw mooie review, fijn om te lezen dat uw storing naar alle tevredenheid verholpen is. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Zowel bespreking vooraf, als advies na eerste onderhoudsrapport nav abonnement als maken afspraken plaatsing uitstekene

Gewoon voortreffelijk

Ik ben over alle onderdelen van de dienstverlening zeer tevreden !

Over Saman Groep

Saman Groep; wij geven energie! Duurzaam én comfortabel wonen, leven en werken. Dat wil de Saman Groep voor iedereen bereikbaar maken. Door nieuwe oplossingen te bieden die bijdragen aan een verantwoordelijker energiegebruik op aarde. Door u altijd het beste energie-advies te geven. Door kwaliteit te leveren in technische oplossingen die volledig beantwoorden aan uw eisen van duurzaamheid en comfort. Door ons elke dag opnieuw met trots, passie en vol energie in te zetten.