Auto gekocht op dwaling

Ik heb op 22-5-2021 een nieuwe auto gekocht (Kia picanto x-line) met een verkeerd verkooppraatje en er werd mij verteld dat het lane assist systeem (Active rijbaan functie) in deze uitvoering, (mocht ik een beroerte o.i.d. achter het stuur zou krijgen) deze auto automatisch tussen de lijnen zou blijven rijden, daarna (na waarschuwing) automatisch vaart zou minderen en de auto vanzelf tot stilstand zou komen met de alarmlichten aan. Dit gaf mij een dusdanig veilig gevoel en heb op basis van deze informatie de deal gesloten. Dit klopte achteraf totaal niet. Ik zou deze auto niet hebben gekocht op dat moment als ik de juiste informatie zou hebben ontvangen, en zou meer proefritten bij andere merken hebben ingepland. Ik kwam 14-6 weer bij de garage omdat er wat waarschuwingslampjes gingen branden en sprak toevallig een andere verkoper hierover. Deze gaf mij de totaal andere informatie over dit systeem waar ik dus behoorlijk overstuur van was. 15-6 ben ik weer terug gegaan en heb het gesprek met de betreffende verkoper (onrechtmatig verkregen bewijs) opgenomen en hij heeft gelukkig het boetekleed aangetrokken en alles bekent betreft zijn onkundig verkooppraatje. Ik heb hem om compensatie gevraagd, bv een set winterbanden met velgen. Hij gaf mij een tegenvoorstel voor een gratis beurtje wat ik als zeer beledigend opnam. Naderhand, toen ik de heer Meeuwissen belde en vertelde dat ik de intentie had om naar de advocaat te stappen, kwam hij met een goedkoper setje winterbanden en velgen aanzetten maar dan moest ik metéén akkoord geven. Dit heb ik geschrokken geaccepteerd omdat ik erg geïntimideerd werd door betreffende meneer. Ik heb voor ruim € 5000 aan gebakken lucht gekocht en dit is niet in verhouding met een setje winterbanden of andere onzin aanbiedingen/zoethoudertjes. Jammer dit!! Update: 16-6: inmiddels is het opgelost door de garage met de goede set velgen en winterbanden waar ik om had gevraagd.

Goedemorgen, wij zijn blij dat wij contact met u hebben opgenomen en dat e.e.a. nu naar tevredenheid is opgelost. We vertrouwen op een positieve langdurige relatie. Team Content Autogroep

Slecht

Sleche ontvangst. Toont desinteresse. Mis spontaniteit. In een modezaak krijg je meer aandacht.

Goede service en mooie producten...maar

Goede service en mooie producten... maar... grote kans dat uw vrouw via Facebook of Instagram door de verkoper zal worden lastiggevalle. Desalniettemin... Prima bedrijf...

Geweldige snelle en goede service

2e pinksterdag een 2019 Jeep renegade gekocht bij content autogroep Den Bosch,vooral door de prettige en deskundige info van Leonard Pigmans besloten deze meteen te kopen (stond in Eindhoven) dinsdag contact opgenomen voor de aflevering omdat we deze graag snel bij ons op de oprit wilden hebben.......Leonard heeft toen echt hemel en aarde bewogen en de auto woensdag gelevert! (Hij moest hiervoor zelfs naar eindhoven komen) Kortom....geweldige service en vooral een deskundige en prettige verkoper! And last but not least.......een prachtige jeep renegade! CHAPEAU!!!

Geweldig Kom al jaren met veel plezier bij Content Jelle nogmaals bedankt

Cijfer 10 dik verdiend.

Na mijn ervaring van 2-10-20. wil ik nu toch ook iets recht zetten. eren wie eren toe komt. cijfer 10 is nu echt op zijn plaats. Mvg. Ruud

Geweldige service

Vriendelijk en vakkundig personeel, goede service

Wij zijn goed geholpen, ik denk dat cijfer 10 genoeg zegt .

Altijd een oplossing, de klant centraal

Bij het afleveren van de auto een kleine onvolkomenheid. Echter snel en adequaat opgelost door de Content Autogroep. Nu al weer een maandje genietend van mijn auto. Nissan Leaf, een aanrader!

HEEL GOED GEHOLPEN GOED ADVIES EN TIJD

WIST WAT IK WILDE MAAR HEEL GOED GEHOLPEN EEN GOED ADVIES EN AFHANDELING EN GOEDE INRUIL AANRADER AFHANDELING SUPER GR WIM

Uitmuntend

Weer naar tevredenheid geholpen, zelfs als gratis service de auto gewassen!

Zeer klantvriendelijk en terzakekundig

Half januari 2021 liep de garantie op mijn Giulia af. Ivm corona gevraagd of de termijn opgeschort kon worden. Was geen probleem. Deze week zijn enkele (kleine) mankementen vakkundig en onder volledige garantie hersteld. Ben zeer te spreken over deze prima service en de klantvriendelijkheid van Content Autogroep.

Ronduit oplichters

Vervanging van remblokken en remschijven van onze Picantor wilden ze 400 Euro voor hebben. Voor de vervanging van een gerafelde autogordel i.v.m. APK keuring wilden ze 500 Euro hebben. Ik heb deze reparaties niet laten uitvoeren omdat ik het te duur vondt en ben zelf aan de slag gegaan. Nieuwe ABS remblokken en remschijven kosten me 80 Euro en een uur montage tijd gebruikmakende van een simpele krik op de oprit. Vervanging van de gordelband koste me 60 Euro en 1 uur demontage / montage tijd. Natuurlijk kunnen de monteurs van Content dit allemaal nog veel sneller. Ik bespaarde dus 760 Euro met zo'n 2.5 uur werk wat Content waarschijnlijk in 1.5 uur kan doen. Ronduit oplichters dus en dus absoluut ver van weg blijven.

Heel erg tevreden

Binnen gekomen voor een proefrit, naar buiten gelopen met een nieuwe auto. Heel erg klantvriendelijk en een super tevreden gevoel bij onze aankoop. Ik kan het iedereen aanraden om hier een nieuwe auto te kopen.

Meedenkend

Ondanks deze “rare” tijd, uitstekend geholpen met onze keuze voor een nieuwe auto . Kia Stonic De naplaatsing van een trekhaak , kreeg een andere auto mee naar huis. De vraag of ik wilde dat de auto nog gewassen werd ( gratis) was helaas net gedaan door ons. Maar een prettige bijkomstigheid en zal ik zeker onthouden . We zijn erg tevreden over onze Stonic, prettige auto Met vriendelijke groet : Fam. coelen , Nuland

Prima!

Goede service, geld terug door coulance kia erg netjes, maar moest lang wachten tot dat de auto klaar was. Aardige mensen.

Eerste ervaring met Content Autogroep Eindhoven,maar direct heel positief!

In deze coronatijd met al zijn beperkingen,is het ons toch gelukt mede dankzij het betrokken personeel,een mooie Kia Picanto te kopen.

Altijd goed geholpen

Fijn bedrijf. Personeel is vriendelijk en beleefd, als er een probleem is zijn ze altijd heel behulpzaam. Ben hier al meerdere keren geweest en ben zeker van plan om terug te komen als het weer nodig is.

topbedrijf

ik heb een zeer positieve ervaring bij content autogroep den bosch de medewerkers hebben tenminste aandacht voor mij als klant waar maak je dat nog mee kortom vriendelijk en correct

Ruime kennis

Zeer betrokken en ervaren autoverkoper. Hij liet mij vrij in mijn keuze en wensen en probeerde me niets op te dringen. Nam alle tijd voor me en legde alles in begrijpbare taal uit. Ik ben super tevreden!

Topbedrijf al jaren klant.

Al 9 nieuwe Kia s gekocht en altijd goed behandeld, en altijd een hoge inruil. Al 11 jaar klant en nog steeds dik tevreden. Momenteel 3 auto s in onderhoud Kia Rio Kia Picanto en een Hyundai I 20. Ga zo door jullie zijn de beste Kia Dealer van Brabant.

Oplichters

Ik kocht bij Content Autogroep een Seat Ibiza occasion met 6 maanden BOVAG garantie. Na 4 weken bleken de remmen en remschijven erg versleten te zijn en moesten worden vervangen. De kosten hiervan wilde Content Autogroep niet vergoeden ondanks dat ik extra had betaald voor een garantietermijn van 6 maanden. Toen ik zei dat ik hierover afspraken had gemaakt met de verkoper zeiden ze dat die persoon daar niet meer werkte en dat ze deze afspraken daarom niet konden verifiëren. Een groot stel oplichters zijn het.

Slechte deal gekregen en niet serieus genomen bij aankoop en inruil auto.

Op 13 november kochten mijn ouders een nieuwe Kia Picanto en ruilden hun oude Picanto (februari 2013, 29.394 kilometer op de teller) in. Een week later heeft mijn vader de nieuwe auto opgehaald, zonder uitleg kreeg hij de auto mee. Thuis komt hij er achter dat deze geen parkeersensoren heeft. Voor mijn 80-jarige vader zeer essentieel. Mijn ouders kijken niet op internet en hadden geen idee van de werkelijke waarde van hun auto. De inruilwaarde van de Picanto is volgens de ANWB koerslijst € 6.600 (inkoopprijs door een garage). De ANWB koerslijst geeft een meeneemverkoopprijs aan van € 7.600. Sinds maandag 23 november staat de Picanto op de website te koop voor een meeneemprijs (=zonder garantie) van € 7.940. Een verkoopwaarde honderden euro's boven de ANWB koerslijst! Resumerend: - een inruilwaarde voor de oude auto van € 4.680, bijna € 2.000 onder de ANWB koerslijst; - geen uitleg bij het ophalen van de auto, radiozenders niet ingesteld, stukken folie aan de binnenkant van de auto; - een adviseur die niet de moeite heeft genomen om te achterhalen wat voor mijn ouders een vereiste was voor hun nieuwe auto, ze kochten een nieuwe auto zonder parkeersensoren achter, dus niet geheel naar wens; - respectloos behandeld door de verkoopadviseur (na het ondertekenen van de overeenkomst maakte hij de opmerking: "voor die prijs krijgt u wel een sticker"). Om een punt te zetten achter het gesteggel, zijn mijn ouders ingegaan op het voorstel van de verkoper (Content Autogroep laat alle communicatie na het indienen van de klacht over aan de betreffende verkoper) om kosteloos in kleur gespoten parkeersensoren te laten monteren op hun nieuwe Kia Picanto en de gratis eerste onderhoudsbeurt. De parkeersensoren zijn geplaatst. Hoewel de contacten met de werkplaats altijd prettig zijn verlopen zullen mijn ouders niemand adviseren naar deze dealer te gaan. Ze voelen zich niet correct behandeld bij het inruilen van hun auto en dat begrijp ik volkomen.

Goedemiddag mevrouw Van Mil, Wij betreuren het deze reactie te ontvangen, twee weken na afwikkeling van het gevonden compromis. Omdat u ons telefonisch niet te woord wilde staan, hebben wij per e-mail elkaar gevonden in een compromis. Wij zullen er alles aan doen om het vertrouwen van uw ouders in ons als dealer te herstellen. Met vriendelijke groet, Team Content Autogroep

WAARDELOOS

ik heb al een keer een review geschreven en daar hebben ze niet op gereageerd in oostenrijk begon de moter controle lampje te branden , daar naar een garage gegaan en die zijden de distributie ketting is op gerekt maar we konden er nog wel mee rijden.in nederland meteen naar kia content gegaan en door laten meten, hun conclusie katalysator kapot en lambdasondes. de auto laten maken bij di air vd sande in best , hebben twee keer een katalysator vervangen en de lambdasondes, niet geholpen zijn twee keer bij content in ehv geweest met onze auto en nog zijden ze de katalysator kapot. maar auto was nog steeds niet gemaakt. hebben toen de kop eraf gehaald en wat bleek de distributie ketting op gerekt, wat ze in oostenrijk al gezegd hadden. nieuwe erop gelegd en nu loopt de auto weer als een tierelier. dus goed. deze verkeerde conclusie heeft me dus wel €1000 extra gekost. stelletje amateurs en voor hun verkeerde conclusie moest ik dan ook nog €50 betalen . in oostenrijk deden ze het gratis. mijn volgende auto zal ook wel weer een kia worden maar die ga ik beslist niet bij kia content in eindhoven halen. mvg philip email [email protected]

waardeloos

in oostenrijk begon de moter controle lampje te branden , daar naar een garage gegaan en die zijden de distributie ketting is op gerekt maar we konden er nog wel mee rijden.in nederland meteen naar kia content gegaan en door laten meten, hun conclusie katalysator kapot en lambdasondes. de auto laten maken bij di air vd sande in best , hebben twee keer een katalysator vervangen en de lambdasondes, niet geholpen zijn bij content in ehv geweest met onze auto en nog zijden ze de katalysator kapot. maar auto was nog steeds niet gemaakt. hebben toen de kop eraf gehaald en wat bleek de distributie ketting op gerekt. nieuwe erop gelegd en nu loopt de auto weer als een tierelier. dus goed. deze verkeerde conclusie heeft me dus wel €1000 extra gekost. stelletje amateurs mijn volgende auto zal ook wel weer een kia worden maar die ga ik beslist niet bij kia content in eindhoven halen. mvg philip email [email protected]