Die zijn goed
Vriendelijk en behulpzaam
Goed tot uitstekend!
Met de wijze waarop ik als klant wordt aangesproken ben ik redelijk tevreden. Over de service van mijn auto ben ik minder tevreden en wel om de volgende redenen: Mijn auto heb ik in april 2013 aangeschaft bij uw bedrijf. In een jaar heb ik er nog geen 10.000 km gereden mee gereden. In dit geval kreeg ik het volgende te horen: Voor het onderhoud met de door u aangegeven kilometerstand wordt door de importeur voorgeschreven dat de motorolie ververst dient te worden en het oliefilter vervangen. De kosten hiervan zitten op € 196,16 incl. btw. (deze prijzen zijn tevens terug te vinden op www.fiat.nl). Hoewel het hier om een zo te zien vastgesteld tarief gaat om de klant van te voren te informeren en ook wellicht gerust te stellen, heb ik niet het idee of het hier om een echt onderhoudsbeurt gaat (zoals de auto wordt puntsgewijs nagelopen). Is het soms een kleine onderhoudsbeurt of gaat het alleen maar om het verversen van motorolie en vervangen van oliefilter. Afgelopen weekend merk ik namelijk dat de koelvloeistof tijdens de onderhoudsbeurt niet eens is bijgevuld en het reservoir leeg was.Iets wat bij mijn weten standaard hoort bij een onderhoudsbeurt.
Goede open contacten. Vriendelijke benadering. Afdeling verkoop kan wat beter inspelen op behoefte andere motor dan de twintig air. Dit laatste kan een reden zijn om na 33 jaar over te stappen naar een andere dealer , type automerk.
Wij zijn al tientallen jaren bij Talsma Leeuwarden dus het voldoet uitstekend.
Een hoge rekening bij een onderhoudsbeurt doordat een aantal reparaties uitgevoerd moesten worden.Alle reparaties vond ik niet noodzakelijk (zoals contactslot vervangen), maar besloten toch het advies van de dealer op te volgen. Een rekening van 1200Euro. Het was niet in verhouding om nog in discussie te gaan over het vervangen van 2 lampjes dat als extra werkzaamheid in rekening is gebracht (35Euro). Airco controle is wel als service uitgevoerd, maar daar kan ik ook niet blij van worden, want ik heb na deze controle een rammelend ventilator, wat niet het geval was daarvoor. Voor de andere reparaties moet ik nog zien of alles naar behoren werkt.
Ontvangst was professioneel. Aan de auto werden geen gebreken vastgesteld. Er werd kosteloos een inspectie van de airco uitgevoerd. Dat is vorig jaar ook,gebeurd. Na drie jaar zijn er drie onderhoudsbeurten uitgevoerd, doch er staan slechts 17500 km op de teller. Eens per 2 jaar likt mij ook voldoende. Elke 6000 km olie verversen is wel,vaak en niet van deze tijd gelet op de oliekwaliteit. Verder geen bijzonder en de koffie smaakte goed.
Positief
Snelle service, medewerkers zijn heel vriendelijk en behulpzaam, onderhoud zijn vakkundig uitgevoerd
Goede ervaringen met dit bedrijf.
Sinds ongeveer 5 jaar ben ik klant, en ik heb 2 keer een Panda bij Jelle Talsma gekocht zeer tot tevredenheid.
Vroeger was het gemoedelijker ,tegenwoordig zet de chef garage onder het olieverversen even een lampje er in en moet dat €35,00 werkloon kosten,vroeger was dat service en deden ze dat zo even .Als ik in mijn zaak ook zo met klanten deed hield ik geen klant meer over.
Alles naar wens en bedankt voor het sturen van de badlakens. Geweldig!
Prima